Kiitos toivotuksista, keskustelua.
Teinipoika, jota ei kiinnosta mikään ja vähiten seura, vähän laskee minun tunnelmaani. Mutta kyllä hänkin iloitsee ruuasta ja hotellihuoneen sängystä omalla hiljaisella tavallaan. Vaikka kesäloma on kiva, sosiaalisten kontaktien puute vaikuttaa häneen selvästi. Pikkusiskojen seura ei ole kovin toivottua, mieluummin hän olisi ilman.
Sain nukuttua vähän enemmän kuin toissa yönä. Se vähän auttoi ylikierroksiin ja pään sisäiseen kaaokseen. Mieliala on kuitenkin selvästi kohonnut, masennuksesta ja ahdistuksesta ei ole enää tietoakaan.
Kirjoittamisen palo on edelleen kova ja muistivihkosta alkaa sivut loppua. Kaikkiaan minulla on ehkä noin 120 sivua raakamateriaalia, jota alkaa työstää seuraavassa vaiheessa. Ja kirjoituksia syntyy koko ajan lisää. Luulisin, että raakamateriaalia tarvitsee pari sataa sivua, että saa ensimmäisen vedoksen kasaan. Tai mistä minä tiedän. Olen kirjoittaja, mutten ammattilainen Olen joka tapauksessa päättänyt kirjoittaa kirjan. Tällä hetkellä mikään ei tunnu tärkeämmältä. Olen lapsesta asti haaveillut tästä ja nyt tuntuu, että tähdet ovat oikeassa asennossa. Minun on pakko tehdä tämä nyt tai se ei tule koskaan tapahtumaan ja se jää yhdeksi niistä kymmenistä unelmista, jotka elämä minulta särki.