Hei, kiitos että kysyit JP.
Itse asiassa tilanne on kääntynyt päälaelleen. Yhtenä aamuna heräsin euforisessa olotilassa eli olen lievästi maanisessa tilassa tällä hetkellä. Ei tämä muutakaan voi olla. Onneksi tämä on lievää, joten pystyn vastustamaan joitakin pähkähulluja ideoita ja ajatuksia.
Tämä tietysti tuntuu hyvältä niin kamalan masennuksen jälkeen, mutta eiköhän täältä tiputa alas lähiviikkoina. Toivon, että tämä euforinen olotila kestäisi joulun yli. Luulen, että pystyn pitämään ohjakset käsissä eikä homma karkaa lapasesta. Huomenna on hoitajan aika. Siihen tuoliin istuu kyllä ihan eri tyyppi kuin kaksi viikkoa sitten.
Kävin marraskuu lopussa lääkärillä hakemassa b lausuntoa ja jotain ratkaisua tilanteeseen. Lääkäri kirjoitti lausunnon koko ensi vuodeksi, koska hoitoresistentistä masennukseksesta toipumiseen voi mennä koko vuosi. Sähköhoito lopetettiin hyödyttömänä ja muistivaikeuksien vuoksi ja Voxran annos tuplattiin. Puhuttiin myös ensi vuoden hoidoista. Tiedossa on mahdollisesti ketamiinihoito ja myöhemmin on tulossa kokonaan uusia neuromodulaatio hoitoja. Sanoin, että olen valmis kokeilemaan mitä tahansa.
Nyt viime päivinä olen nauttinut kotoilusta. Ollaan lasten kanssa koristeltu kotia ja leivottu tähtitorttuja. Olen paketoinut joululahjoja ja kuunnellut joululauluja. Itsenäisyyspäivänä leivotaan pipareita ja lauantaina on pikkujoulut lähipiirin kanssa.
Valheellisesti kaikki tuntuu olevan hyvin, vaikka kyseessä on uusi sairausjakso. Yritän nauttia tästä olosta niin kauan kuin sitä kestää, koska yhtenä päivänä tulen heräämään entistä syvemmästä kuilusta.