Hyvää lauantaita.
Olen ollut nyt kolme päivää osastolla. Päiväosastojakso jatkuu vähintään viikon, sitten lääkäri päättää, jatketaanko vielä toisella viikolla. Osastolla on paljon uusia ryhmiä, joten päivät tuntuvat mielekkäältä. Mieliala ei juurikaan ole muuttunut, mutta ehkä olen motivoituneempi tästä selviämiseen.
Usko on kylläkin koetuksella. Tämä olotila tuntuu normaalilta ja on vaikea uskoa, että tilanne voisi muuttua ja etten olisi takaisin osastolla kahden kuukauden päästä.
Minulle olisi myös tärkeää, että diagnoosit selkiytyisivät. Kaksisuuntainen nyt on varma, mutta epäilynä ovat epävakaa personaallisuushäiriö ja erillinen psykoosisairaus eli skitsofrenia kai. Psykoosiin minulla on jo lääkityksenä Risperidon. Syön myös Ketipinoria, mutta se on kaksisuuntaiseen.
Luulen, että selviän arjesta ihan hyvin, jos minulla ei ole harhoja. Ne hävisivät muutamaksi päiväksi kokonaan ennen päiväosastojaksoa ja nyt on vaikea sanoa, kun en ole ollut kotona. Harhat ovat aina liittyneet kotona olemiseen.
Viikonlopun aikana pitäisi saada tehtyä viikkosuunnitelma, jonka avulla voi sitten jatkaa arkea päiväosaston jälkeen. Maanantaina on myös sähköhoito.