Hyvää sunnuntaita,
Olen ollut koko viikonlopun yksin lasten kanssa, kun mies on viikonloppu reissussa. Perjantai oli todella vaikea, mutta eilinen oli jo paljon parempi. Edelleen todella vaikea olla kotona ilman miestä. Ihme pelkotiloja. Nämä alkoivat vikalla viikolla vanhassa kodissa. Kuulin, että olivat stressiä vaan, mutta on sittenkin jotain muuta. Tosin pelot eivät ole yhtä voimakkaita täällä uudessa kodissa.
Olen kyllä ollut aika masentunut viime päivinä. Jotain ohjelmaa pitäisi silti yrittää keksiä, kun lapsilla on syyslomaviikko. Varasin päiväristeilyn itselle ja tytöille maanantaiksi. On siis pakko yrittää. Meikata ja pukea jotain kivaa päälle. Tai no eihän se mikään pakko ole, mutta haluan yrittää itseni tähden. Haluan tuntea oloni normaaliksi.
Lupasin käyttää pojan tänään urheiluliikkeessä. Voisi yrittää laittautua sinnekin, vaikka se on väkisin tekemistä. Mutta eikös masennuksessa pidä yrittää pitää kiinni vanhoista jutuista, vaikka ei huvittaisikaan? Nykyään en edes katso peilistä, minkä näköisenä lähden liikenteeseen. Tosin harvoin ylipäätään lähden minnekään enää. Olen menettänyt otteeni kaikesta entisestä.
Nykyään arki koostuu kirjoittamisesta. Siihen en kyllästy. Olen kirjoittanut lapsesta asti paljon. Olen tyytyväinen, että aloitin blogin omia kirjoituksiani varten. Kirjoitan lähinnä itselleni ja itseni tähden. Kirjoittaminen auttaa. Tosin ei haittaa, jos joku muukin eksyy lukemaan juttujani, mutta se ei ole päätarkoitus. En mainosta sitä sosiaalisessa mediassa. Olen jakanut sen perheelleni, jotta heidän ymmärrys sairaudestani kasva. Olenkin saanut paljon kiitosta etenkin vanhemmiltani.
Mies tulee tänään kotiin, mikä on tietysti hyvä juttu. Hän taitaa tulla vieläpä ajoissa. Saan siis hetken hengähtää peloistani ja nauttia vaikka kotoilusta. Tai ainakin yrittää nauttia. Kun mikään ei tunnu miltään, on vaikea väkisin yrittää.