Kiitos Pikemiten ja Purjevene. Kunpa jotenkin auttaisin teitä. Kyllä Purjevene. Jos tämän aloittamani ketjun jaksaisi lukea niin pääsisi selville minun murheista, tai murheesta. Taitaa olla kaikkien kohdalla näissä nettikeskusteluissa että ihmiset hukkuvat katoavat limittyvät omiin viesteihinsä ja toisten viesteihin. Kaikki muuttuu makulatuuraksi kuten eräs nyt nimen unohtamani kirjailija sanoi telkkarissa kauan sitten. Mutta minulle tuli hyvä olo kun kirjoititte minulle, kiitos.
Voisin verrata ahdistusta ja masennusta joko tyveneen (ennen myrskyä) ja myrskyyn, joissa kummassakin purjevene tai laiva on sietämättömässä asemassa. Mutta sekin riippuu että suhteessa mihin. Veneen tai laivan pitää saada jokin määränpää johon suhteen tyven ja myrsky ovat inhottavia haittoja. Mutta jos menettää määränpään, luopuu haaveista, tulevaisuudensuunnitelmista, uskosta, rakkaudesta, mielenkiinnosta, opiskelusta, eteenpäin pyrkimisestä, oman mielen ja kehon paremmaksi saamisen yrittämisestä, ym ym ym... Silloin tyven ja myrsky limittyvät yhdeksi helvetiksi ja sekasortoksi josta ei kykene pääsemään ulos, on lukossa, kuin sementissä upotettuna kahlittuna kidutettuna...
Ja rakkaus, minä petyin tarpeeksi monta kertaa, tarpeeksi monta kertaa minut torjuttiin. Rakkaus, jos semmoista on olemassa, ei voisi enää pelastaa minua. Mikään ei voi enää poistaa tätä tuskaa minulta. Kyse on lähinnä siitä miten eri keinojen avulla jaksan elää tämmöistä elämää ja näiden keinojen kautta ehkä korottaa elämänlaatuani. Sama probleemi on nähdäkseni kaikilla tänne kirjoittavilla ihmisillä, jokaisella hiukan eri tavoin ja eri historioin.
Radio kuulostaa minullekin ystävälliseltä, melkein ystävältä. Televisiota katsoessa näkee ihmisiä, esineitä, asioita jotka saavat minut joko katkeraksi tai masentuneeksi, että minulla ei ole sitä kuten iloa ja ystäviä ja tekemistä ja innokkuutta ja noilla ihmisillä noita kaikkia on. Sen sijaan äänilevytoivekonserttia (lienee vanhentunut nimitys) kuuntelen joskus autossa ajaessa perjantaisin mutta ahdistun ihmisten kuuntelemisesta tai että toimittajat kiusaantuvat kunkin ihmisen jostain ärsyttävästä piirteestä. Ylipäänsä pelkään kuunnella jutustelua toimittajien ja ohjelmaan soittavien kanssa koska pelkään konfliktitilanteen, erimielisyyden, epäkohteliaisuuden, syntymistä. Kumma kyllä kauan sitten muinaisella 90-luvulla Pekka Saurin yölinjalla ohjelman kuuntelu ei aiheuttanut tätä fiilistä minussa. Mutta silloin minussa kai vielä oli elämän syrjässä kiinni pitäviä illuusioita vaikka silloinkin kärsin paljon.
-
Muokattu kirjoittajan toimesta 1 vuosi, 10 kuukautta sitten. Syy: lisäyksiä
-
Muokattu kirjoittajan toimesta 1 vuosi, 10 kuukautta sitten. Syy: Lisäyksiä lisää