Jaksanko vielä? Miksi pitäisi?

Jaksanko vielä? Miksi pitäisi?

Käyttäjä Eieiei aloittanut aikaan 14.11.2021 klo 18:33 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 14.11.2021 klo 18:33

En tiedä miten aloittaa tämä monologiketju. Olkoon se henkilökohtainen masennuspäiväkirjani, jos vaikka joku kirjoittaisi ystävällisen neuvon tai lohdutuksen sanan. En tiedä, jaksanko kirjoittaa tätä ketjua mutta katsotaan. Elämässäni on niin paljon vastoinkäymisiä, etten jaksa kirjoittaa niistä. Sittenkään ne eivät ole mitään verrattuna niihin ihmiskohtaloihin, joita olen lukenut joistakin ketjuista ja mitä olen nähnyt elämäni varrella. Minä alan pikkuhiljaa luovuttamaan, en jaksa elää enkä ajatella. Dissosiaatio… kaikki limittyy ja katoaa. Enää edes ei tule niitä fiiliksiä joissa kaikki loksahti paikoilleen ja masennus syntyi äärimmäisestä tietoisuuden kokemisesta. Yksinäisyys, täysi yksinäisyys, hylätyksi tuleminen, sivullisuus, toiseus, merkityksettömyys. Edes lääkärit ei välitä. Näitä minun sanojani vastaavia viestejä lienee Tukinetin keskustelut täynnä. Minulla vaan ei ole voimia kirjoittaa, en jaksa sanoa… Jaksoin kirjoittaa edes näin paljon. 

Käyttäjä kirjoittanut 22.11.2022 klo 18:49

Hei Eieiei. Masennus tuntuu varmaan juuri tuolta miksi kuvasit sitä. Ja toivon että nukut hyvin, etkä kävele unissasi ympäriinsä. Minusta tuntuu usein että tiedät masennuksesta kaiken tietämisen arvoisen.

Käyttäjä kirjoittanut 27.11.2022 klo 09:40

Hei Eieiei. Oletko lakannut kirjoittamasta tuki-nettiin?

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 27.11.2022 klo 20:44

Hei Pikemiten, en ole vaan olen kirjoittanut enempi muihin ketjuihin kuin minun aloittamaani. Olen kyllä myös masentumassa taas uudestaan voimakkaasti. En keksi miten tätä elämää eläisi, merkityksetöntä, turhaa. Yksinäisyyskin tuntuu tyhjältä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.11.2022 klo 12:29

Voimia. En osaa muuta sanoo tällä hetkellä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 28.11.2022 klo 15:02

Eieiei, ymmärrän hyvin, jos sinuakin masentaa. Toivottavasti löytäisit jostain voimia tarpoa tätä elämää eteenpäin.

Suuntakin on hukassa. Tuntuu kuin kiertäisin oravanpyörää väkisin joka päivä. Onko sinulla tämänsuuntaisia tuntemuksia, Eieiei?

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 28.11.2022 klo 17:00

Lapsi itkee, hänen sairas äitinsä ei tajua mitään. Ei ota vastuuta mistä on lapsensa kanssa sopinut. Helvetti.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 28.11.2022 klo 17:26

Älkää menkö avioliittoon koskaan, pysykää sinkkuina tai avoliitossa. Avioliitto on huijausta.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 29.11.2022 klo 20:26

Purjevene kirjoitti:
Eieiei, ymmärrän hyvin, jos sinuakin masentaa. Toivottavasti löytäisit jostain voimia tarpoa tätä elämää eteenpäin.

Suuntakin on hukassa. Tuntuu kuin kiertäisin oravanpyörää väkisin joka päivä. Onko sinulla tämänsuuntaisia tuntemuksia, Eieiei?

 

 

Kyllä, suunta on hukassa. Ei ole suuntaa maailma lipuu ohitseni kun minä pysyn paikoillani. Oravanpyörässä välillä juoksemassa ja välillä puolikuolleena kyyhötän ja pyörä pyörii. Mutta pyörän ympärillä maailma lipuu hiljaa ohitseni.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 30.11.2022 klo 16:42

Hyvin kuvattu, Eieiei. Samalta minustakin tuntuu.

Käyttäjä kirjoittanut 01.12.2022 klo 19:52

Hei Eieiei. Olen epätoivoinen, en löydä mitään hyvää tekemistäni päätöksistä, jotka tein omaa itseäni ajatellen. Kyse on siitä mitä arvoja arvostan ja mitä en, mutta en osaa, enkä halua muuttaa mitään päätöksistäni. Olen vain menneisyyden vankilassa, koska tein nämä päätökset. Voitko kuvitella luovuin rahapeleistä ja miehistä.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 02.12.2022 klo 16:59

Haluaisin auttaa teitä kaikkia.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 03.12.2022 klo 19:08

Eieiei, minäkin haluaisin auttaa sinua. Mutta en pysty auttamaan itseänikään. Sama ongelma varmaan melkein meillä kaikilla.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 04.12.2022 klo 17:10

Sekoan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.12.2022 klo 20:34

pelkään että vaivun masikseen. mulla pitäs kaik olla ok, mut silti mieli koittaa tehä tepposet. Yritän tehä mitä mieluisaa tekemistä ja vähän epämieluisaakin.

VOimia sulle Eiieiei. Yritä tehä jotain mieluisaa ja jättää vähemmälle se epämieluisat. JOs siitä alkais hiukan olo helpottaa.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 06.12.2022 klo 07:16

Kiitos teille kaikille. Olen nukkunut, se on hiukan auttanut, tai sitten ei, kun sänkyyn jättäytyy niin muumioi itsensä masennukseensa. Eletty elämä, muistot, nykyhetki, huomisen pelko, sekoittuvat kerrokseksi päälleni ja yritän suojautua sitä vastaan käpertymällä tiukemmin peiton alle ja yrittämällä nukahtaa uudestaan jotta unessa pääsisin pois jonnekin, kuten taas olin viime unessa sodassa, ehkä talvisodassa. Sitä ei halua elää vaan nukahtaa, koska elämässä ei ole mitään kivaa ja unessa sentään tapahtuu jotain vaikkakin aina ahdistavaa tai melankolista. Unessakin kuljen yksin eksyneenä tai myöhästyneenä jostakin mistä minun piti osoittaa itselleni ja muille olevani kunnollinen. Mutta kun en ole, vaan mitätön sivullinen. Ja niin taas vedän peittoa enemmän päälleni.

Hyvää itsenäisyyspäivää teille kaikille. Koittakaa jaksaa.