minäitse89 kirjoitti 1.10.2016 9:21
Pakko sitä on valittaa, jos asiat on päin helvettiä... Parempi valittaa, kuin roikkua jossakin köyden jatkona. Ihmisellä on oikeus tunteiden purkamiseen ja ahdistavasta olosta puhumiseen. On oikeus saada hoitoa.
Ootko miettinyt mitään helpottavaa lääkitystä? Edes vähäksi aikaa? Tietty lääkitys voi koitua taakaksikin. Mulla on tällä hetkellä lääkkeiden käyttö ihan minimissä.
Hei! Oot ihan oikeassa siinä, että kyllä sitä täytyy jossain ja jotenkin purkaa paha olonsa pois. Ennen lähdin lenkille, mutta nyt vähän jäissä noi lenkkeilyt. Olen kyllä "löytänyt" uudelleen kävelyn, joka ennen oli musta ihan tylsää, kun se on niin hidasta... 🙂
En oo miettinyt mitään helpottavaa lääkettä, en missään nimessä haluaisi sellaisia, kun niin monella on niistä sitten tullut ongelmia. Keksin muita keinoja tilalle.
Lihapulla, kiitos viestistä, se oli hyvä, on ensinnäkin lohduttavaa kuulla, ettei ole yksin. Tämä kirjoittelu tänne ja tämän palstan lukeminen on paljon auttanut mua. Ei yhtään kannata arastella tänne kirjoittamista tai muiden reaktioita. Samanlaisia kertomuksia on täällä itsekullakin. Mulle auttoi se tosi paljon, kun sain nimettömänä kirjoittaa tänne esim. itsemurha-ajatuksistani, koska niistä oli niin vaikea kertoa kenellekään. On hienoa kuulla, että sulla menee nyt paremmin! Sitkeä ja vahva olet ollut, kun tuollaisen tien olet kulkenut ja jaksanut sen käydä läpi. Vaikka jossain vaiheessa mä ajattelin, että jos haluaa elää, ei ole muuta mahdollisuutta kuin jaksaa kun ei vaihtoehtoja ole.
Mä oon kokenut syyllisyyttä siitäkin, että olisko pitänyt aiemmin jo höllätä ja esim. jäädä sairauslomalle. Kun jos tää olisikin mennyt nopeammin ohi? Ja nyt oon itse pitkittänyt tätä paranemista. No jälkiviisas voi aina olla, enkä tiedä, miten tämä olisi mennyt. Ehkä olisin vain jäänyt sänkyyn. Mulla on pelko, että jos myönnän oman jaksamattomuuteni ja pysähdyn, niin sitten en pääse enää liikkeelle. Noin niin kuin kuvaannollisesti. Aika hassu ajatus.
Se, että myöntää itselle, ettei enää jaksa, vaatii kyllä hyvää itsetuntoa ja myötätuntoa itselle. Mä vaan piiskaan itseäni eteenpäin, koska en osaa olla itselleni myötätuntoinen, muille kyllä. Mä vaadin itseltäni enemmän kuin muilta. Ja musta on heikkous myöntää oma jaksamattomuutensa. No, senhän arvaa mihin tällainen asenne johtaa.
Sen tää on opettanut, että musta on tullut vähän itsekkäämpi sellaisella terveellä tavalla. Ajattelen itseänikin ja jaksamistani, enkä aseta liian korkeita tavoitteita. Toki tuo "terve itsekkyys" on tullut pakon edessä, vähän kuin sullakin. Sen verran olen tosiaan tunnustanut jaksamattomuuttani, muuten en olisi pärjännyt tähänkään asti.
No jos minäkin laitan jotain positiivista tähän, niin olen iloinen siitä, että olen pystynyt nauttimaan näistä syksyn aurinkoisista päivistä, kaikesta huolimatta. Luonnossa olo kyllä rauhoittaa ja vähentää ahdistusta.