Minäitse89, joo, samaa mieltä, yritetään kaikki taistella!
Mulle on nyt tullut sellainen olo, että olen ihan hirveän yksinäinen. Ja se omaa syytäni. Olen eristäytynyt sukulaisistani ja ystävistä. Olen pari vuotta halunnut vain käpertyä sisälle, en ole halunnut ottaa osaa mihinkään sosiaaliseen kanssakäymiseen. Eivät ystävät tule kotoa hakemaan eivätkä ota yhteyttä, koska minä en ota. Ei mulla ikinä ole tosiystäviä ollutkaan, sellaisia puoliystäviä, joiden kanssa on ollut hauskaa, mutta tosiystävyys puuttuu. Ja vuosiin ei ole mun ystävät ottaneet yhteyttä, edes puhelimella/tekstareilla. Käyn töissä, joten siinä ne sosiaaliset kontaktit ovat. En voi purkaa ajatuksia kuin täällä ja päiväkirjaan. Se itketti, olen niin yksin.
Tiedän, että mun pitäisi vaan alkaa tavata ihmisiä, alkaa harrastaa jotain. Mutta kun en jaksa eikä suoraan sanottuna kiinnosta yhtään. Mulle olisi nyt kauhistus, että mun pitäisi mennä jonnekin harrastusryhmään ja ruveta puhumaan ihmisten kanssa. Ihan ylitsepääsemätön ajatus. Sen sijaan olen pakottanut itseni kävelylle ja retkille metsään, ja toivon saavani olla yksin. Onko tää joku noidankehä? Luonnossa liikkuminen tekee hyvää, samaa mieltä Pompulan kanssa. Syksyllä tuoksuukin hyvälle ja voi etsiä sieniä, joka saa ajatukset välillä johonkin muuhun. Mutta en kyllä saa sitä nautintoa siitä, mitä ennen.
Musta tuntuu, että mä pakotan itseni kaikkeen. Pakotan syömään, pakotan töihin, liikkeelle, kävelylle, metsäretkille, mökille muiden seuraan. Mikään ei huvita ja mistään ei saa nautintoa niin kuin ennen vanhaan. Ei edes luonnosta, joka on ollut mulle tosi tärkeää lapsesta asti. Mun ajatukset vain kiertää samaa rataa, yritän olla ajattelematta mun tilannetta, mutta en voi ja mua ahdistaakin taas enemmän. Tuntuu, että kohta räjähdän! 😯🗯️
Vuosi on nyt menty ja tilanne ei etene mihinkään. Okei, useimmilla täällä on pidempikin tausta, mutta mun mielestä toi vuosi on jo ihan älyttömän pitkä aika. Tää vuosi on mennyt ihan ohi. Mulla ei ole mitään mielikuvaa enää keväästä ja kesästä. Ihan kuin olisin mennyt sumussa koko ajan.
Mä olen nyt viikon ajan purkanut töissä mun tekemättömiä töitä. En tiedä, miten olen saanut aikaiseksi, hyvä vain. Jos vaikka aloitekykyä olisi jo vähän enemmän. Samalla vaan pulpahti päähän ajatus, että jos mä laitankin ne työt kuntoonsen takia, että jos joku vaikka joutuu jatkamaan niitä mun jälkeeni. En tiedä, onko ne synkät ajatukset taas nostamassa päätään... Toivottavasti ei... ☹️