Elämääni armon vuonna 2023

Elämääni armon vuonna 2023

Käyttäjä Friendly aloittanut aikaan 07.01.2023 klo 15:28 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Friendly kirjoittanut 07.01.2023 klo 15:28

Aloitan uuden ketjun omille kuulumisilleni, joita aion kirjoittaa säännöllisen epäsäännöllisesti päiväkirjamaiseen tapaan. Omiin tunnelmiin on sitten mielenkiintoista palata retrospektiivisesti aika ajoin. Plussaa tietysti, jos muutkin tähän ketjuun jotain kommentoivat. 

Tänään tein muutaman kilometrin lenkin raikkaassa pakkassäässä. Illalla saunotaan talvipäivän päätteeksi. Meillä on vielä joulukuusikin, kun se ei yhtään tiputtelee neulasiaan. Ensi viikolla olisi ryhmätapaaminen psykopolilla, mutta en viitsi lähteä sen takia kaupunkiin. Parempi mielenterveydelleni, kun möhkin vain lumessa ihaillen talvista luontoa täällä maaseudun rauhassa. Lomakauden jälkeen olen päässyt työmoodiin vasta osittain.

Luin loppuun Juliana Norwichlaisen kirjan. Se sisältää runollisen kaunista mystistä maailmanselitystä ja tarkkanäköisiä psykologisia havaintoja ihmisluonteesta. Tulee olemaan minulle tärkeä kirja loppuelämäni ajan. En kuitenkaan tuputa uskoa kenellekään, jokainen valitsee itse oman polkunsa tässä maailmassa. Armon käsitteeseen viittaaminen otsakkeessa kuitenkin sallittaneen, on itselleni tärkeä rakennuspalikka kaikkien koettujen kolhujen jälkeen. 

Käyttäjä Friendly kirjoittanut 28.02.2023 klo 18:25

Sain vaihteeksi positiivisia terveysuutisia. Labrakokeet kertovat, että diabeteksen uhka on toistaiseksi väistynyt, ja LDL-kolesterolikin oli selvästi laskenut. Ketipinorin lopettamisesta on selkeää hyötyä. Lisäksi olen tietysti tehnyt paljon parannusta ruokavalioni suhteen.

Kirkkovuodessa on edetty paastonaikaan. Kunpa osaisi entistä paremmin paastota itsekkyydestä ja olla enemmän läsnä läheisilleen sekä lämmin kanssakulkija kaikille sellaista tarvitseville.

Käyttäjä Friendly kirjoittanut 07.03.2023 klo 14:46

Poistin Tinder-tilini. Minulla oli sitä kautta pitempää juttua ja treffit kahden ihmisen kanssa. Toiseen ihastuin ihan kunnolla, mutta tulkitsin sitten niin, että hän on vielä henkisesti kiinni edellisessä suhteessaan.

Minulle käy usein niin, että ihastun tulisesti ja kylmenen yhtä nopeasti. Ei ehkä ihanteellinen ominaisuus pitkäaikaisen parisuhteen luomiseksi. Liekö parempi pysyä yksin, ainakaan pinnallisesta Tinderistä en ketään löydä.

Käyttäjä Friendly kirjoittanut 14.03.2023 klo 18:26

Passi oli mennyt vanhaksi, tein nyt uuden passihakemuksen. Poliisiasemalla pitää taas käydä antamassa sormenjälki, edellisestä on kulunut jo aikaa.

Univaikeuteni ovat hiukan helpottaneet. Olen myönteisesti  yllättynyt reseptivapaan pitkävaikutteisen melatoniinin tehosta. Kunnon yöunet ovat tärkeät, kun työtilannekin on vilkastunut.

Huomenna menen taas seurakuntaan aterioimaan ja ehkä messuunkin. Pitäisi katsoa myös eräs Dreyerin elokuva,  mutta tänä iltana en jaksa. Viihteen seassa kahlatessa helposti unohtuu, että elokuvakin on parhaimmillaan taidemuoto.

Käyttäjä Friendly kirjoittanut 19.03.2023 klo 10:32

Vietin syntymäpäiviäni käymällä taidenäyttelyssä. Käytiin myös syömässä ja baarissa drinkeillä. Join pari alkoholiannosta, mikä on minulle harvinaista. Ihmeen hyvin tällä kertaa viihdyin baarissa, vaikka siellä olikin paljon ihmisiä ja kova häly. Ei minusta kyllä olisi suurten juhlien keskipisteeksi ja tuskin enää edes osallistujaksikaan.

Nyt kuuntelen RSO:n konserttia Areenalta. Onneksi on Areena, muu tv-tarjonta on lähinnä roskaa.

Käyttäjä Friendly kirjoittanut 26.03.2023 klo 14:01

Kävin äänestämässä ennakkoon, kun varsinaisena vaalipäivänä olen maalla. Äänestin Vasemmistoliittoa, vaikka sekään puolue ei ole minulle täydellinen ja olen esim. joistain arvokysymyksistä eri mieltä. Nykyinen puheenjohtaja on kuitenkin onnistunut hyvin. Saa nähdä, minkälainen uusi hallitus tähän maahan onnistutaan pihtisynnyttämään.

Matka Saksaan ilmeisesti peruuntuu itsestäni riippumattomista syistä. Varasin nyt sitten kiertomatkan Irlantiin ja Skotlantiin. Uudesta passikuvasta havaitsee vanhenemisen.

Käyttäjä Pallokala100 kirjoittanut 26.03.2023 klo 18:07

Hei!

Sattumalta päädyin lukemaan tekstejäsi ja huomasin, että samanlaisia asioita ollaan tehty. Minäkin kävin ennakkoon äänestämässä tänä viikonloppuna ja juuri suunniteltiin kaverin kanssa kesälle reissua Italiaan. Toivottavasti sinun nyt varaamasi reissu onnistuu!