Ei jaksa enää

Ei jaksa enää

Käyttäjä Tyttönen vaan aloittanut aikaan 08.11.2017 klo 16:51 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 08.11.2017 klo 16:51

Sairastan skitsofreniaa ja nyt on voimat ihan loppu. Aattelen im päivittäin ja itsetuhosuuttakin on. Osastolla olin 3 pv, mut ois pitäny olla pitempään vaan. Mutta mut laitettiin kotia, ku oon vissiin liian terve tapaus. En tiiä enää mitä tehä..😭

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 12.01.2018 klo 11:43

Tk:ssa käyty, mut nehän ajo pihalle ku en vissiin ollu tarpeeks sairas.

Käyttäjä Neola kirjoittanut 12.01.2018 klo 14:38

Tyttönen vaan kirjoitti 12.1.2018 11:43

Tk:ssa käyty, mut nehän ajo pihalle ku en vissiin ollu tarpeeks sairas.

Saitko tk;sta minkäänlaista apua/tukea oloosi? Lueskelin tossa viestiketjua tonne pidemmälle, ni sain käsityksen et ilmeisesti sullon mahd. saada tukea myös sieltä missä asut? Millaista tukea saat sieltä?

voimia!🙂👍

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 12.01.2018 klo 16:43

Neola kirjoitti 12.1.2018 14:38

Tyttönen vaan kirjoitti 12.1.2018 11:43

Tk:ssa käyty, mut nehän ajo pihalle ku en vissiin ollu tarpeeks sairas.

Saitko tk;sta minkäänlaista apua/tukea oloosi? Lueskelin tossa viestiketjua tonne pidemmälle, ni sain käsityksen et ilmeisesti sullon mahd. saada tukea myös sieltä missä asut? Millaista tukea saat sieltä?

voimia!🙂👍

En saanu ku keskusteluapua sieltä tk:sta. Joo asun tosiaan palvelukodissa ja saan tukea erilaisissa asioissa. Lähinnä täältäkin saan keskusteluapua.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 13.01.2018 klo 13:03

Oletko kokeillut pyytää lähetettä psykiatrille? Tai psyykkiseen avohoitoon? Jos olet itse
kuitenkin psyykkisen avun tarpeessa, mutta liian terve menemään psykiatriseen hoitoon,
on avohoito hyvä vaihtoehto. 🙂👍

Käyttäjä Mollimöykky kirjoittanut 13.01.2018 klo 13:36

Terveyskeskuksista on sellaisia kokemuksia että hätistelevät käviöitä kotiin aika kevyesti, ja saattaa joutua saman vaivan takia rampata useampaankin kertaan jotta saisi homman hoidetuksi tai vakavasti otetuksi.
Itse helposti vähättelen omia oireita joka tuskia auttaa, ja olenkin alkanut valmistautua tk:hon menoon tekemällä listat pahimmista oireista mitä on vaikka kuukauden sisään ollut, ja niiden kanssa yrittää ajaa omaa asiaa.
Mutta uutta yritystä vaan kun jaksaa.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 13.01.2018 klo 15:05

Varmaan nyt viikonlopun aikana on pakko yrittää uuestaan, ku ei tätä oloo kestä.

Käyttäjä Arthur kirjoittanut 13.01.2018 klo 17:45

Terveyskeskuksissa on luultavasti ruuhkaa ja riippuen hoitajasta/lääkäristä avun saaminen voi vaihdella. Näin ei tietenkään saisi olla, eihän kukaan syyttä mene apua hakemaan! Minulla on saman suuntaisia kokemuksia. Aivan ensimmäisellä kerralla hoitaja kysyi; onko tämä nyt niin akuuttia?

Paljon myöhemmin kävi parempi tuuri. Soittelemalla en saanut apua mistään, mutta jouduin käymään päivystyksessä erään yksinkertaisen ongelman vuoksi. Samalla totesin, että minulla on yksi pahempikin ongelma… Hetken päästä puhuttiin jo pakkohoidosta.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 13.01.2018 klo 18:20

Jos mä nyt selviäisin maanantaille, ku terapeutin aikaa saatiin aikaistettua viikolla. Pääsee sille juttelemaan tästä olosta.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 14.01.2018 klo 17:00

Ne äänetkin on myöny mua pari kertaa..

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 15.01.2018 klo 17:15

Terapeutilla käyty, tuo terapeutti kysyy lääkäriltä et mitä tehään ja soittelee siitä sit.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 16.01.2018 klo 16:56

Eipä soittanu terapeutti tänää.. jospa sitten huomenna..

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 16.01.2018 klo 18:33

Lääkäri on kuitenkin tän viikon perjantaina, ku nyt on akuutti tilanne nii piti aika saaha nopeesti..

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 18.01.2018 klo 12:30

Tänään onkin se lääkäri jo vaikka sen piti olla huomenna. Mut käy se näinkin, et sai nopeesti ajan..

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 18.01.2018 klo 18:08

Lääkärillä käyty, olanzapinia nostettiin 15--->20 mg ja tarvittavissa on atarax.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 20.01.2018 klo 17:20

Nyt menee hiukan paremmin, en tiiä voiko tuo lääkemuutos vaikuttaa näin äkkiä..