Ei jaksa enää

Ei jaksa enää

Käyttäjä Tyttönen vaan aloittanut aikaan 08.11.2017 klo 16:51 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 08.11.2017 klo 16:51

Sairastan skitsofreniaa ja nyt on voimat ihan loppu. Aattelen im päivittäin ja itsetuhosuuttakin on. Osastolla olin 3 pv, mut ois pitäny olla pitempään vaan. Mutta mut laitettiin kotia, ku oon vissiin liian terve tapaus. En tiiä enää mitä tehä..😭

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 22.01.2018 klo 06:30

Kivaa kuulla että voit paremmin 🙂 Juttelitteko lääkärin kanssa muutenkin olostasi, vai muutitteko vaan lääkettä?

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 22.01.2018 klo 08:44

Juteltiin ja kaiveltiin asioita, et varmaan se helpotti oloo ja sit muutettiin lääkitystä. Pitikin sanoo, et olo parantu, ku nyt se heitti ihan häränpyllyä.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 24.01.2018 klo 17:42

Ärsyttävää, ku mun mieliala vaihtelee jatkuvasti. Saan edelleen niitä ahmimiskohtauksia.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 25.01.2018 klo 18:24

Hei tyttönen.
Mitä sinä murehdit aina vaan, saa tänne kirjoittaa iloisiakin asioita.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 25.01.2018 klo 18:49

Ei nii ku jaksa tän olon kaa enää.. tänää sain kunnon ahmimiskohtauksen ja se näky sokereissa.😞

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 26.01.2018 klo 16:59

Voihan flunssa sanon minä..

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 29.01.2018 klo 11:27

Ei nii ku jaksa vieläkään, tekis mieli vaan kuolla..

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 29.01.2018 klo 17:09

Hei tyttönen vaan.
Älä nyt noin sairaaksi rupea. Elämä on lyhyt, ja sinä aikana tapahtuu kohtuullisen paljon
kaikenlaista.

Käyttäjä Mollimöykky kirjoittanut 30.01.2018 klo 01:02

Jaksaminen on välillä aika hankalaa.
Itsellä jos uni kärsii useamman päivän menee olo aika tylsäksi. Siihen riittää vaikkapa vaan flunssa tai tavallista pahempi ahdistuneisuus.
Sitten ei jaksa huolehtia itsestä, kuten vaikkapa syömisistä tai edes nukkumaanmenosta kunnolla, ja onkin jotenkin sairaan hauskaa että väsyneenä ei "jaksa" mennä nukkumaan, vaan jumahtaa vaikka youtubea katsomaan yömyöhään vetäen ruokaa nassuun kaksin käsin siinä sivussa.
Ja sitten on taas väsynyt ja huonon jaksamisen kierre jatkuu synkkien ajatusten pyöriessä päässä.

Pirteämpänä kaikki on helpompaa, jaksaa pitää itsensä kurissa paremmin ja muutenkin suhtautuu asioihin positiivisemmin.
Tämmöisen suht hyvän fyysisen olotilan saavuttaminen ja sen ylläpitäminen hyvien peruselintapojen eli unen, ruoan ja liikunnan avulla on itselleni aika haastavaa.
Nytkin unirytmi on ollut kovin vaihtelevaa, ja väsymys haitannut menoa. Tympeää.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 30.01.2018 klo 15:05

Mä oon kyllä nyt ollu kipee, ku veto on ihan pois. Sit välillä aattelen tosiaan im-ajatuksia..

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 31.01.2018 klo 15:27

Nyt tuli pettyny olo, ku tuli hylätty päätös henkilökohtasesta avustajasta.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 01.02.2018 klo 16:40

Tänää käyty tk:ssa just im-ajatusten takia, mut kotiahan ne pisti kuitenkin..

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 02.02.2018 klo 17:19

Nyt oon osastolla vaihteeks, ku olo huonontu sen verran et oli pakko lähtee hakemaan apua..

Käyttäjä Mollimöykky kirjoittanut 04.02.2018 klo 01:27

On lottovoitto päästä osastolle... tai jotain. Toivottavasti siitä on hyötyä.
Itse muistan edelliseltä osastovisiitiltäni lähinnä sen että tylsää oli. Kirjoja luin paljon, tai sen verran mitä siinä parin päivän visiitillä ehti kun ei muutakaan tekemistä ollut.
Sitä aiemmasta noin 3:n kuukauden jaksosta nuorisopsykiatrisella osastolla oli jotain hyötyä, mutta sen jälkeen ei tullut mitään jatkoa ja hyödyt karkasi harakoille.
Ehkä sen takia paikalliset harakat ovat niin pirteitä.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 04.02.2018 klo 10:52

Kyllä mulla eilen oli parempi olo, mut tänään on taas huonompi. Huomenna pitäs psykiatrin tulla käymään mun luona.