Se on hienoa kun joku tulkitsee aikuiseksi, sangen usein ex-puoliso moitti ja
manasi milloin sinä oikein kasvat isoksi. Hän oli kurkkua myöten täynnä sitä kaaosta
hässäkkää,epämääräisyyttä,omituisia harrastuksia,juopottelua......vaihtuvia työpaikkoja
työttömyyttä......sairautta......rahattomuutta.....vastuuntunnottomuutta.
Elämää joka on ajelehtimista ja päämäärätöntä sekoilua. Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin ja on todettava että on raskasta kestää tälläistä päätä joka on varustettu
ADHD-llä. On se raskasta diagnoosin saaneelle itselleenkin, kun toi yläkerta on maata kiertävällä radalla kokoajan. Eikä suostu tulemaan alas seltä kirveelläkään.
Jonain päivänä vaan käy niin että alkaa voida niin huonosti että löytää itsensä
psykiatrin istunnolta. Siitä lähti uskomaton prosessi käyntiin, 5 min. seurattuaan
mua , hermostunutta tuolissa kiemurtelevaa jalkaa polkevaa.........tyyppiä.......
joka puhuu ja selostaa......mutta ei pysy asiassa......eikä vastaa just siihen mitä kysytään.....vaan vastaa ennenkuin kysytäään.....!!!
Lekuri kertoo jossain vaiheessa tiedän mikä teitä vaivaa. Määrään sinulle lääkettä
olet aikuinen ADHD ja nähtävästi olisit tarvinnut tämän jo lapsena. Niin paljon sekavaa
on elämäsi ollut ja on ihme että olet vielä hengissä. Tästä päivästä lähtien elämäsi muuttuu.
Ja muuttuihan se, concertalla kone käyntiin aamulla, olo on aamulla tarmokas......
olen jo pitkään tehnyt samaa työtä jossa viihdyn. Duuni sujuu nyt paremmin kun siihen pystyy keskittymään ja suunnittelemaan paremmin. Ongelmien tullessa eteen on harkintaa enemmän, ei tule ratkaistua niin impussilla vaan järjellä.
Käytän myös hyvin paljon muistilistoja ja kirjoitan asioita muistiin helpottaakseni päivien sujuvuutta. Täytän eräänläista päiväkirjaa josta näen tekemäni asiat, usein huomaan olevani melko aikaansaapa ja tunnollinen tehtävissäni.
Mies voi siis muuttua kun saa oikean lähtölaukauksen elämäänsä, parasta oli kuitenkin
avioero mun tilanteessani. Halusin ottaa koko vastuun elämästäni ja terveydestäni omiin käsiin. Aloin taistella elämästäni ja kokea ihmeen jollin sotkut on selvitetty
ja mies on täysin omillaan ja pärjää elämässä. Näin on käynyt ja voin sanoa että kyllä on kannattanut.
Tää kehitys on kestänyt noin 9 vuotta, 40 vuoden iässä tuli ajatus mieleen ja halu muuttua. Ja nyt on 49 mittarissa ja hyvältä tuntuu.
Kivutontahan tää elämän vaihe ei ole ollut, kasvukipuja on ollut paljon. Kivussa kasvaa
sanotaan näin. En myöskään ylikorosta minkään lääkkeen merkitystä ADHD-n hoidossa, on niillä merkitystä ja auttavat. Enemmän uskon kuitenkin ihmiseen
tahtoon ja haluun muuttua. Ja hyvän lääkärin ja terapian merkitys on suuri.
Oikeastaan kaikki nämä yhdessä saattaa tuoda hyvän tuloksen.
Sitä mittaan sillä että on itse tyytyväinen tuloksiinsa ja silloin ovat lääkärit ehkä läheiset
ihmiset myöskin.
Ihan kymppiin ei silti elämä ole vielä kulkenut, läheisen ihmissuhteen muodostaminen tuntuu vaikealta vaikka erosta on jo monta vuotta. Ajattelen että sen aika ei ole vielä koittanut, joten en päätä pahkaa juokse mihinkään suhteeseen......kuin ehkä vanhalla
päällä usein oli tapana.
Mutta eteenpäin mennään.....
Vielä haluan pohtia arvoisat ADHD-t univaikeuksia ja huonounisuutta, ja usein mainitsetta sanat haaveilu ja haavemaailma.
Itse kuuntelen hyvin paljon musiikkia kuulokkeilla iltaisin ennen kuin nukahdan, joskus en malta lopettaa ja menee hyvin pitkään, saatan nukahtaa ja sitten herätä kun musa täyttää pään kesken yötä. Kuuntelen kaikkee mahdollista musaa erityisesti pidän Reggae musasta. Se on ollut ihan nuoresta asti mukana. Bob Marley on suosikkini......
nyt ja aina!!!
Näissä sessioissa on haaveilua mukana hyvin paljon, en osaa sanoa mistä tässä on kysymys. Ja liittyykö tälläinen ADHD-n oireistoon?
Todellisuus kuitenkin on sen jälkeen läsnä ja elettävä siinä!!
Näillä mennään: T: Jaroslaw
😎