2suuntainen ja liikunta

2suuntainen ja liikunta

Käyttäjä juro50 aloittanut aikaan 12.04.2015 klo 18:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä juro50 kirjoittanut 12.04.2015 klo 18:26

Hei kaikille
Kirjoitan tänne liikunnan hyödyllisyydestä ja haitoista
Mietin olenko koukussa liikuntaan koska on lähes pakonomainen tarve lähteä lenkille lähes päivittäin.Eilenä tein aamusta muutaman tunnin pyörälenkin jonka jälkeen olin fyysisesti aivan puhki.Toisaalta aivot erittivät endorfiineja elikä liikunnan tuottamaa hyvän olon hormoonia,niin henkinen olo oli erinomainen .
Sama toistui tänä aamuna tosin tein lyhyemmän lenkin että pääsisimme kyläilemään.
nyt ei fyysinen rasitus niin kova,mutta hakemani hyvän olon tunne tuli-

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 16.04.2015 klo 17:31

Hei
Heräsin juuri päivätorkuiltan .Agora kävitkö ulkona? täällä näkyy nyt sinistä taivasta.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 17.04.2015 klo 06:34

Huomenta kaikille.
Täällä tullut takatalvi lunta satanut yöllä-.
Nukuin hyvin noin 8tuntia.Eipä viitsi pyörällä lähteä tänään,jos kävelemässä kävisin.

Käyttäjä elämänilohukassa kirjoittanut 17.04.2015 klo 06:56

Huomenta,meillä oli eilen takatalvi 😀 Aamulla oli kaikki lumen peitossa,suli sitten iltaa kohti,kun lähes koko päivän satoi joko lunta,räntää tai vettä.

Eilen tuli ihan mukavasti liikuntaa,koirien kans päivällä puolisen tuntia,sit kävelin psykiatrille ja työpaikalle ja sieltä kotiin,tästä tuli vielä jotain 50 min. yhteensä.

Minä yritän joka päivä selviytyä ulos.Onneksi on nuo koirat.

Käyttäjä agora kirjoittanut 17.04.2015 klo 06:57

Kävin minä eilen tunnin lenkin, kun ei nuo jalat pidä myöskään siitä etten liiku.
Otin illalla vahvaa särkylääkettä ja nukuin hyvin kymmenen tuntia.
Räntää on satanut ja taas ilma näyttää huonolta mutta menen ulos päivällä.

Käyttäjä daleg55 kirjoittanut 17.04.2015 klo 09:20

Huomenta vaan! Viime yönä nukuin peräti kymmenen tuntia, en tosin yhtäjaksoisesti kun on pakko öisinkin voimistella. Herää väkisinkin kun jalat tai käsivarret puutuu. Edellisen yön kolmen tunnin torkut tuli kuitatuksi.

Eilen ei ollutkaan normipäivä kun illansuussa naisystävä soitti ja halusi tavata. Luulin että se oli jo historiaa mutta ei näkemä. Baarissa tavattiin. Ite en ole juuri baareissa viihtynyt mutta nyt oli aika hauska ilta mutta yksin kotiin lähdin. Ollaan niin erilaiset ettei oikein suju jutut yksiin. Jos olisi enempi luontoihminen oltais ihan kohtuu pari.

Maa on tosiaan taas valkonen mutta eiköhän tuo sula päivän mittaan pois. Tänään käyn sauvakävelyllä kun meinaa hartioita jumittaa. Sauvoilla aukee yläroppa.😉

Käyttäjä agora kirjoittanut 17.04.2015 klo 14:55

Olisipa mulla joku joka pyytäisi kahville mutta elän niin mieheni muistoissa etten ainakaan miehen kanssa lähtisi mihinkään.
Sauvat taidan huomenna ostaa minäkin, tulisi jotain liikettä ylävartalolle. Ne kai kannattaa käydä urheilukaupasta ostamassa, että saa oikean mittaiset.

Kävelytiet pestiin aamulla ja eka kerran tänä keväänä laitoin lenkkitossut jalkaan. Innostuin oikein kunnolla ja kävelin 1.5 tuntia aika reipasta vauhtia. Olenkohan yöllä taas kipeä.
Työterveydestä soitettiin ja mun pitää mennä tämän kuun lopussa työkuntokartoitukseen, kun Kela taas jotain paperia vaatii.
En ihan vielä ole kyllä työkuntoinen mutta, jos näin menee, aion kyllä palata ainakin osa-aikatyöhön.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 17.04.2015 klo 15:58

Hei
Täälähän urheillaan oikein kunnolla,hyvä
Agora muista sauvat oltava hyvät,,minulta halpis sauvoista lähti kärjet tai sitten kuluivat loppuun.Exelin sauvat ovat mulla nykyiset ja parhaat,mulla ollut 6parit käytössä
Liikessä mittaavat sulle sopivat.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 18.04.2015 klo 06:25

Huomenta kaikille kolme astetta lämmintä,keittelen kahvit ja mietin lähteäkö lenkille.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 18.04.2015 klo 07:59

Tuli aamu lenkki tehtyä noin 10km pyörällä,sen verran koleaa ettei pidempää viittsinyt.

Käyttäjä agora kirjoittanut 18.04.2015 klo 10:38

Aamulla kävin vain 45 minuutin lenkin aika kylmässä ilmassa. Odotan, kun poika, miniä ja lapsenlapset tulevat ja lähdemme ostamaan kävelysauvat.
Miniä on suunnitellut meille vesikävelyä uimahalliin. Joudun varmaan ostamaan uuden uimapuvunkin, kun entinen ei peitä rinnan alueen arpia.
Rahaa taas menee.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 19.04.2015 klo 07:31

Huomenta kaikille
tasaisen harmaa ilma. mieli maassa.Voi olla etten mene tänään ulkoilemaan.

Käyttäjä daleg55 kirjoittanut 19.04.2015 klo 10:11

Huomenta. Tänäänhän sitä oikeastaan pitäisikin mennä, meinaan äänestämään. Itse äänestin jo ennakkoon.

Eilinen oli laiskottelupäivä, ei vaan huvittanut oikeastaan mikään, ei edes punttien nostelu. Tällaiset harmaat ilmat vetää naaman totiseksi mutta siitä huolimatta tarkoitus talsia laavulle katsomaan onko siellä jo siivottu. Jos ei niin sitten on laitettava itse hihat heilumaan. Aika usein on ollu roskaista kun talvikävijät eivät viitsi viedä roskiaan pois. Jos on kuivia puita paistan makkaraa. Melko varmasti saa tähän vuodenaikaan olla ihan rauhassa ja haistella ilmaa. Maisemat ei vois olla upeemmat. Järvikin jo jäistä vapaa.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 19.04.2015 klo 10:23

Hei
Kävin muutaman kilometrin lenkillä jokin kanalintu rääkäisi pellolla.Parempi olo nyt.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 20.04.2015 klo 07:25

Huomenta kaikille
Aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta tulee hieno pyöräily sää.😎

Käyttäjä daleg55 kirjoittanut 20.04.2015 klo 10:24

Huomenta vaan. Aurinko tosiaan paistaa ja houkuttelee ulkoilemaan.

Eilen meni vähän pieleen kun kastuin pahanpäiväisesti lyhyellä patikka retkellä. Olin varautunut vähän huonosti taivaalta tulevaan räntään mutta jalat sentään pysyi kuivana. Kovin on märkää vielä poluilla. Onneksi oli kuivia puita niin sain tulta.

Pyörälenkin voisi tänään ehkä heittää vaikka selkä on aika tuskilla mutta pillerillähän siitä pääsee.