2suuntainen ja liikunta

2suuntainen ja liikunta

Käyttäjä juro50 aloittanut aikaan 12.04.2015 klo 18:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä juro50 kirjoittanut 12.04.2015 klo 18:26

Hei kaikille
Kirjoitan tänne liikunnan hyödyllisyydestä ja haitoista
Mietin olenko koukussa liikuntaan koska on lähes pakonomainen tarve lähteä lenkille lähes päivittäin.Eilenä tein aamusta muutaman tunnin pyörälenkin jonka jälkeen olin fyysisesti aivan puhki.Toisaalta aivot erittivät endorfiineja elikä liikunnan tuottamaa hyvän olon hormoonia,niin henkinen olo oli erinomainen .
Sama toistui tänä aamuna tosin tein lyhyemmän lenkin että pääsisimme kyläilemään.
nyt ei fyysinen rasitus niin kova,mutta hakemani hyvän olon tunne tuli-

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 14.04.2015 klo 12:33

Hei kaikille
Eipä ollukkaan tänään välipäivä kävin aamusta puolentunnin pyöräilyllä tosin lunta alkoi satelemaan.
Eipä mullakaan nuo jalat kestä asfaltilla.Jokus aikoinaan akillesjänne tulehtui sitten tuli polvikipuilu,sen takia mielummin pyöräilen kelien salliessa.
Tavoittena silloin oli maraton mutta se sitten jäi.
itse olin ja innokas raudan nostaja nuorempana,mutta sekin on jäänyt.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 15.04.2015 klo 06:23

Huomenta kaikille
Nukuin 9tunnin unet.Ennätys pitkään aikaan.Autojen lasit jäässä ilmeisesti on ollut yöllä pakkasta.Jokohan tänään se välipäivä liikunnasta saan nähdä.

Käyttäjä agora kirjoittanut 15.04.2015 klo 08:14

En ole vielä ulkona käynyt ja muutenkin on vähän apea mieli.
Ihmeellinen ahmimiskohtaus iski eilen illalla. Kaapeissa on herkkuja lapsenlapsille ja minä ahmin lähes kaikki. Suklaamunia, keksiä, jäätelöä, irtokarkkeja ja nyt on syyllinen olo.
En ole lihava ja yleensä syön terveellisesti mutta mikä ihme minuun eilen iski.

Aion tästä kuitenkin kohta lähteä kävelemään ja tänään syön vain salaattia ja kasvissosekeittoa.

Käyttäjä daleg55 kirjoittanut 15.04.2015 klo 09:41

Tervehdys. Kerronpa minäkin mitä päivääni kuuluu. Onhan tämäkin jotain ajankulua.

Viimeyönä nukuin harvinaisen hyvin, peräti seitsemän tuntia ja vaikka heräsin kuudelta en noussut ylös vaan jatkoin illalla aloittamaani dekkaria ja nousin ylös vasta kahdeksalta. Luen nykyisin vain jännityskirjoja ja olen hidas lukija. Mahtaiskohan syynä heikkoon lukutaitoon olla napsimani lääkkeet joita joudun käyttämään turhan usein.

Tänään on epämielyttävä päivä kun joudun käymään hammaslääkärissä. On vaan pakko mennä kun ei kipu kotikonsteilla lakkaa. Hammaslääkäreistä sain kauhuni jo lapsena vaikka ei se poraaminen pahinta ole vaan se kun joutuu makaamaan selällään suu auki koko hoidon ajan. Ehkä lekurille helppo mutta eipä paljon potilaalta kysytty haluuko olla sellasessa asennossa.

Tänään jää jumppa väliin, korkeintaan alan sotkea kuntopyörää että saan taas jalat pelaamaan täksikin päiväksi.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 15.04.2015 klo 11:54

Hei
Tänään hajosi sykemittarin ranneke olin laittamassa sitä ranteeseen kun murtui niin kuin paperi.No vanhahan se jo on,mutta nyt ei oo rahaa uuteenkaan,kun huono rahatilanne.

Käyttäjä agora kirjoittanut 15.04.2015 klo 12:31

Jään myös aamuisin lukemaan kirjaa ja keitän kahvit ja palaan vielä lukemaan. Luen ohuita kotimaisia uutuuskirjoja enkä juuri katso minkä kirjan otan hyllystä. Joskus sattuu hyvä mutta aika usein huono tai ei kovin mielenkiintoinen. Kerran viikossa pyrin käymään kirjastossa ja samalla poikkean leivoskahville.

Jos ihan ulkopuolinen lukisi viestejämme, hän voisi olla kateellinen miten helppoa elämämme on, minun elämäni ainakin. Saan nukkua pitkään, lukea ja ulkoilla mutta tylsää tämä oikeastaan on. Mutten tiedä miten tätä muuttaisin tai edes miksi muuttaisin?

Kävin vesisateessa tunnin lenkin ja nyt tietenkin aurinko paistaa. Nukun päiväunet ja lähden pihatöihin ja ehkä vielä teen kävelylenkin.

Käyttäjä agora kirjoittanut 15.04.2015 klo 12:34

Hei juro, olen myös haaveillut sykemittarista mutta halvalla ei kuulemma tee mitään ja kallista ei ole varaa ostaa.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 15.04.2015 klo 12:48

Hei
Agora joo toi on polarin mittari ja ei ollut halpa uutena,mutta noita rannekeita saa niihin täytyy vaan googlata hinta.
Kyllä jotkut terveet voivat tosissaan olla meille sairaille kateellisia, olenhan itsekin työssä käyville.Jotenkin näin olen selvittänyt sen itselleni.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 15.04.2015 klo 15:51

No eipä rannekkeen vaihto olekuin 19.9euroa
Täytyy vaihdattaa joskus vaikka seuraavana raha päivänä.
Muutenkin noi raha asiat painostaa tänään.

Käyttäjä daleg55 kirjoittanut 15.04.2015 klo 20:25

agora kirjoitti 15.4.2015 12:31

Jos ihan ulkopuolinen lukisi viestejämme, hän voisi olla kateellinen miten helppoa elämämme on, minun elämäni ainakin. Saan nukkua pitkään, lukea ja ulkoilla mutta tylsää tämä oikeastaan on. Mutten tiedä miten tätä muuttaisin tai edes miksi muuttaisin?

Samoin minullakin tylsää mutta en sanoisi sitä helpoksi kun joka ikinen päivä on edellisen toisinto, pienin muutoksin, kuten tänäänkin kun kävin rääkättävänä. Onneksi oli vain yksi hammas paikattavana. Huomiselle päivälle ei ole virkistävää vaihtelua jos ei sellaiseksi lasketa kämpän imurointia, jonka teen kerran viikossa oli sitten pölyistä tai ei.

"Helppo elämäni" koostuu rutiineista ja päivän kerrallaan elämisestä ja varmaan moni, jolla on mielenterveydellisiä ongelmia, olisi iloinen jos päivät olisi pelkkiä uusintoja eikä jatkuvia, muuttuvia elämänkuvioita. Olen lukenut kaksisuuntaisesta hieman netistä ja on myönnettävä että olen iloinen kun minulla ei sitä ole. Muita, lievempiä taitaa olla mutta ei niistä sen enempää.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 16.04.2015 klo 05:28

Huomenta kaikki
olen ollut hereillä muutaman tunnin .otin eilen pienet päivätorkut mikä kostautui heti,yöllisellä heräämisellä.Kuntoilusta sain eilen pidettyä välipäivän.

Käyttäjä agora kirjoittanut 16.04.2015 klo 06:59

Minä en oikeastaan ole nukkunut laisinkaan. Jalkani olivat levottomat ja niissä oli pientä särkyä koko yön muttei niin paljon, että olisin ottanut särkylääkettä. Minultahan on otettu toisesta jalasta suonta ohitusleikkaukseen ja se ei taida vielä hyväksyä näin paljon liikkumista.

Hammaslääkäriin pitäisi mennä minunkin. Ennen sydänkohtausta olin juuri aloittanut hoidot ja mulla on yhdessä hampaassa ollut väliaikainen paikka joulukuusta lähtien. Oli varattu aika hammaslääkärille mutta silloin olin sairaalassa ja nyt en saa soitetuksi uutta aikaa. Hammaslääkäri on vuosien ajalta tuttu ja en jaksaisi hänelle kertoa sydämestäni mutta toisaalta olen loukkaantunut miksei hän ole kysellyt miksen ole tullut.

Tänään pidän liikkunnasta vapaata jalkasäryn vuoksi mutta ulkona on sellainen koiran ilma ettei sinne tee edes mieli lähteä.
En kyllä tiedä miten tämän päivän saan sujumaan. Saunon, syön, luen kirjaa ja katson telkkaria. Voisin kai lähteä ostoksille vähäisillä rahoillani mutta ei sekään ole hyvä ajatus lopulta, kun ilma on tuollainen ja liikenne voi olla sekaisin.

Käyttäjä daleg55 kirjoittanut 16.04.2015 klo 09:22

Samoin minäkin nukuin huonosti, valvoin neljään asti. Luin, kuuntelin musiikkia ja vasta kolmen aikoihin alkoi haukotuttamaan. On aieminkin valvottanut kun rutiinit menee sekaisin. Tällä kertaa ei muuta tarvittu kuin kaupungissa käynti niin ihmisten näkemisestä jäi vilkkaus päähän. Tällaista se on nykyisin kun työtkään ei rasita eikä pysty liikkummalla saamaan tarpeeksi raitista ilmaa.

Lisäksi mulla on tinnitusta korvassa, jota on tuskaisaa kuunnella läpi yön. Korva alkoi soimaan pari vuotta sitten kun oli hankalassa flunsassa joka ei meinannut parantua millään. Kuulokin on selvästi alentunut siitä korvasta. Ei enää nauti stereomusiikista kuten ennen.

Päivä taitaa mennä tänään sohvalla löhötessä, tallenteita katsellen. Tylsää mutta jotenkin täytyy päästä iltaan ilman päivätorkkuja, niin nukkuu ensi yön paremmin.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 16.04.2015 klo 09:42

Huomenta
Räntäsateessa rämmin puolentunnin lenkin,happi tekee hyvää väsyneelle.

Käyttäjä agora kirjoittanut 16.04.2015 klo 11:17

Olen vielä yöpuvussa, laitoin kyllä uunipuuron tulemaan mutta muuten olen vaan makoillut.
Ihan tulee mieleen joulukuu, kun olin tosi sairas.
En taida jaksaa koko päivää maata ja ilmakin näyttää kirkastuvan joten enköhän lähde kuitenkin ulos.