Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Anteeksi taas mun vanha aihe. Mun on vaan pakko kertoa tä jollekin!! Mä SÖIN mun kaikki rahat. Bulimikko kun olen niin mässäsin ja oksensin törkeet määrät RAHAA vessanpöntöstä alas. Jouduin otta pikavipin! :O Kelle siis kertoisin et miks mullei just nyt oo rahaa. 😀 Ei perinteisin selitys, mä söin ne,…
Onko seuraavanlaisia kokemuksia: Sekoat kerran päissäsi ja sinua vainotaan loppuelämäsi. On pakko syödä haitallisia myrkkyjä ja pelätä poliisia. Eli jos jättää lääkkeet ottamatta (ne eivät paranna, ainoastaan haitallisia sivuvaikutuksia), sekoilee vaikka ajatuksissaan puhumaan yksin, pollarit ovatkin jo tiirikoimassa asutoosi vieden sinut pakkohoitoon. Paha on, jos omaiset uskovat lääkärien valheet lääkkeiden…
Sairastuttuani -95 psyykkisesti, alkoi painoni nousta salakalavasti ylöspäin. Lääkkeet turvottivat, Ruokahalu nousi huimasti, nesteä kertyi elimistöön, lihakset muuttuivat rasvaslouiksi… Yhtäkkiä painoin 40kg enenmän kuin esim 1 vuosi sitten. Masentavaa todeta tosiasiat, hennosta tytöstä tuli todellinen pullukka. Sitä se sitten oli monta vuotta, taisi mennä 10 vuotta. Paino roikkui 105-110kg välillä.…
Masennus on paljon muuta kuin pelkästään alakuloa. Masennus on sitä, ettei jaksa mitään. On loputtoman väsynyt. On niin väsynyt, että se lamaannuttaa. Et pääse ylös sohvalta, sängystä tai lattialta. Joudut tsemppaamaan itseäsi nousemaan, eikä se yleensä edes auta. Saatat jumittaa tunteja samassa asennossa. Eikä se johdu siitä, että sinulla olisi…
Hei! Mikä teitä muita on auttanut pääsemään elämässänne eteenpäin potkujen jälkeen? Minut irtisanottiin koeajalla kesätyöstäni. Työnantajani olisi odottanut minun osaavan heti työtehtäväni mutta pettyi minuun. Potkuista on nyt muutama päivä, ja ajattelen päivittäin, miten tylyn lähdön sainkaan. En saanut minkäänlaista varoitusta, eikä minulle toivotettu hyviä jatkoja. On pelottavaa, kuinka nopeasti…
minulla on ihana vaimo, paremaa ei voisi edet kuvitella! muta miksi tämä ei riitä.. jos suutelen toistsa naistsa, niin uskomston mielihyvä täyttää mielini ja se vainoaa minua viikkoja, ei se eettä tein väärin, vaan miksen mennyt pidemälle, kun molemmin puolis haaluu olisi ollu! En koskaan ole hyväksynyt pettämista, missään olosuiteissa,…
Ulkona on kaunis sää, kesä on menoillaan. Mua ahdistaa… Tuntuu kurjalle, kun muut tulevat nauraen vastan kadulla ja itse piilottelee tuskan tuomia kasvoja pois muiden nähtävistä. Minulla on olut raskas vuosi takana. Paljon sairaalassa oloa kuntoutuskodissa elämistä. Raskasta. Asun siis kuotoutuskodissa. Tarvitsisin kyllä tuetumpaa hoitoa, mutta niitä ei vain ole…
Hei! Olen parikymppinen tyttö ja olen koko elämäni noudattanut muiden toiveita oman elämäni suhteen. Menin lukioon, koska äitini halusi niin, olen aina näyttänyt siltä, miltä kulloinenkin poikakaverini on halunnut minun näyttävän, olen ollut hyvä koulussa koska tuntuu että ihmiset pitävät minusta enemmän silloin, olen laittautunut koska muut varmaan pitävät minusta…
Hei kaikki! Onko täällä sellaisia, jotka ovat jääneet eläkkeelle jonkin sairauden aiheuttaman työkyvyttömyyden vuoksi? Haluaisin kuulla omakohtaisia kokemuksia asiasta.. Itse olen tällä hetkellä sairaslomalla (ollut melkein vuoden) vaikean masennuksen ja traumaperäisen stressin vuoksi.Sairastan myös vaikeaa astmaa ja pahoja allergioita, jotka osaltaan vaikuttavat työkykyyni. Ennen sairaslomaani olin 1,5 vuotta kuntouttavassa työtoiminnassa.Työtoiminta…
Hei! Söin aiemmin Efexor depott-masennuslääkettä, mutta koska olen jo valmiiksi vähän ”yliaktiivinen” ihminen ja kärsin lievästi pakko-oireilusta, lääkkeeni vaihdettiin lääkärini kanssa keskusteltuani otsikossa mainittuun lääkkeeseen. En ole vielä vaihtanut lääkkeitä, mutta sen aika on ensi viikolla. Kertokaa minulle kokemuksianne tästä kyseistä lääkkeestä, jos viitsisitte. Oliko sivuvaikutuksia ja jos oli, niin…