Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Minulla on ystävä, jonka opin tuntemaan jokunen vuosi sitten työharjoittelupaikassa, ja joka myöhemmin muutti asumaan minua lähelle. Tapasimme parin vuoden ajan melko säännöllisesti ja minusta muodostui tälle henkilölle eräänlainen epävirallinen terapeutti. Myönnän, että kuuntelin häntä jossain vaiheessa ihan mieluusti, koska toisen asioihin keskittyminen käänsi oman huomioni pois omasta ikävästä elämäntilanteestani,…
Olen itsekin masennuksen kanssa taisteleva nainen. Muutin samojen ongelmien kanssa taistelevan kaverin kanssa kämppiksiksi. En todellakaan tiennyt että kyseinen henkilö on ihan noin sekasin. Se pelkää ihmisiä, sillä on välillä jotain harhaluuloja, viimeaikoina on ryypännyt vaan ja angstaa miten ihanaa ois jos tulis maailmanloppu. Tukehduttaa! Tuntuu etten pysty hengittämään omassa…
Hei! Olen jo muutaman vuoden märehtinyt yksinäisyydessä ilman sosiaalista elämää.Sairastan sos.tilanteiden pelkoa ja masennusta ja olen hakenut niihin apua.Sain lääkkeet ja kerran kuussa pääsin juttelemaan puoleksi tunniksi lääkärin kanssa kuka vähätteli ongelmiani niikun olin pelännyt.En pysty/pystynyt kertomaan rehellisesti mitä tunnen sisälläni.Jokanen samaa sairautta sairastava tietää mistä puhun.Haluan miellyttää ja pelkään…
Vuosien jatkuvan riitelyn, paskanpuhumisen, panettelun ja nöyristelyn jälkeen sain tarpeekseni ja panin välit poikki isäni kanssa. Olen tehnyt sen ennenkin, mutta väliaikaisesti. Tällä kertaa en enää usko että tästä voi mennä takaisinpäin. Ongelmana onkin nyt sitten se että miten tästä eteenpäin. Olen pienestä asti tuntenut että isäni ei oikein pidä…
Olin 12-vuotiaan pikkusiskoni koneella toissapäivänä ja aloin etsimään sivuhistoriasta tarvitsemaani sivua. Selattuani historiaa jonkun aikaa alkoi tulla kummallisia hakutuloksia vastaan… Haettu oli lesboseksiä, julkkiksia alasti, itsetyydytysasiaa ja vaikka mitä sellaista, mitä en IKINÄ olisi uskonut näkeväni, olenhan pitänyt pikkusiskoani aina todella viattomana kaiken seksuaalisen ja muun suhteen. Olin suoraan sanoen…
☹️Itselläni masennus jo 20-vuotta.Välillä aivan maassa,lääkkeet eivät auta,yritetty kymmeniä erilaisia.Itse uskon,et masennukseni johtuu yksinäisyydestä joka minun kohdallani totaalista.Mies on ,hän ei ymmärrä kun on itse terve,mielessä itsemurha-ajatukset lähes päivittäin,en ymmärrä itsekään kuinka selviän päivästä toiseen😞
Mä pelkään ettei mun elämä ikinä muutu,en osaa edes uskoa ja luottaa siihen että mulle tapahtuu jotakin hyvää. olen kuin tuuliajolla,tosi epävarma itsestäni, välillä ihan mietin kuka oikein olen. Minuus hukassa jollain lailla.. Olen tehnyt asioita joita häpeän ja kadun suunnattomasti,en uskalla niitä edes kirjoittaa saati ääneen sanoa kenellekään😳 Se…
Hei, kirjoitan koska en tiedä mitä muuta tehdä. Copy/pastaan tähän kirjeen, jonka kirjoitin juuri psykologilleni; hän pyysi minua kirjoittamaan esittelytekstin itsestäni ja tilanteestani. Jotenkin vain haluan oksentaa pahan oloni johonkin ja toivoa, etta joku voisi auttaa minua. Itsekästä. Olen 25-vuotias nainen, ja minulla on ihania ystäviä, mutta mikään ei tunnu…
Onko sinulla pakko-oireita? Kerro tarinasi! a) On, ja ne haittaavat elämääni, koska… b) On, mutta ne eivät haittaa elämääni, koska… c) Niitä oli aiemmin, näin selvisin… d) Ei ole, mutta läheiselläni… Kysely on mielestäni hyvä tapa nostaa kissa pöydälle ja puhua pakko-oireista avoimesti. Yleensä ihmiset tuntuvat vaikenevan niistä, varsinkin jos…
Huh huh.. seinät tässä kaatuu päälle. Päivät sairaslomalla ollessa on mennyt siihen pisteeseen että istun kotona, yksin, netissä. Ulosmeneminen on ihan hirveää, pakko kuitenkin mennä että koira saa edes pakolliset lenkit. Olen yli kolmekymppinen, lapseton, parisuhteessa mutta emme asu yhdessä. Kaksi burn-outtia työssä, välissä vaihdoin alaa mutta asennoitumiseni työhön ei…