Aikuisen elämää

4 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä jonna882 aloittanut aikaan 30.07.2015 klo 10:18 kohteessa Aikuisen elämää

Hei Olen asunut avoliitossa kumppanini kanssa. Meille on siunaantunut vuosien saatossa kaksi lasta. Taustalla henkistä/fyysistä väkivaltaa, henkistä kaikkein eniten. Nyt olen päättänyt laittaa lopun tälle koska itsetuntoni on niin nollassa kuin olla voi. Asuntopaperit vetämässä 200km päähän miehestä. Mies viettänyt nyt öitä toisen naisen luona sinällään helpotus minulle, koska jos…

Käyttäjä Nopeahuoli aloittanut aikaan 28.07.2015 klo 21:01 kohteessa Aikuisen elämää

Mulla on järkyttävä ahdistus veljen tyttären ristiäisiin liittyen. Ihan itkettää kun mietinkin siellä olemista. Mun sosiaalisten tilanteiden pelkoni on järkyttävän suuri, ja itseluottamukseni täysin nolla. En osaa ahdistukseltani nyt edes kirjoittaa oikein, anteeksi. ☹️ Eli tänään tuli kutsu veljen lapsen ristiäisiin. Niihin on alle kuukausi eikä siinä ajassa todellakaan tapahdu…

Käyttäjä jiipik aloittanut aikaan 27.07.2015 klo 07:59 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, alkoholinkäytön lopetettuani olen kärsinyt jonkinlaisista tunnekuohuista, yhtäkkisistä tunnin kestäneistä siksak-ylösalas-tunteista (ahdistuksesta epätoivon kautta tasaiseksi, siitä vihan kautta ahdistuneeksi), harmituksen tunteista (”voiko vitutukseen kuolla” -tyyppisistä monta tuntia kestäneistä) sekä välillä hyperaktiivisuudesta. Nyt viikonloppuna vihdoinkin tuntui ensimmäistä kertaa perjantai-iltana hyvältä, melkein onnelliselta. Lauantaina aamu meni hyvin ja iltapäivällä oli ohjelmaakin, mutta…

Käyttäjä uusväsynyt aloittanut aikaan 29.06.2015 klo 22:12 kohteessa Aikuisen elämää

Palstalla varmasti on paljon muitakin ahdistuneisuushäiriöisiä tai sen tyyppisistä oireista kärsiviä. Oletteko avoimesti olleet ”oma itsenne” esim. työelämässä vai pidättekö yllä ”kulisseja”? Itse olen pitkään salannut oireiluni ja ahdistuksen peittäminen on vain luonnollisestikin lisännyt ahdistusta, erityisesti työpäivästä selviäminen on paikka paikoin todella hankalaa – ja nyt olenkin taas sairauslomalla. Heikkouden…

Käyttäjä Adaneth aloittanut aikaan 16.07.2015 klo 19:37 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! Tilanteeni on vielä suhteellisen arka aihe minun ja avomieheni välillä, mutta toivoisin voivani omalta osaltani tehdä kaikkeni, sekä auttaa ja ymmärtää. Avomiehelläni on todettu nuoruudessaan, ennen minua, Pakko-oireinen persoonallisuushäiriö. Hän söi siihen lääkkeitä ja kävi juttelemassa psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa. Kun aloimme seurustella, noin 7 vuotta sitten, olimme edelleen nuoria…

Käyttäjä pikkuinkeri aloittanut aikaan 26.07.2015 klo 08:30 kohteessa Aikuisen elämää

Aloitin saman ketjun vahingossa nuorten ryhmän puolelle, vaikka se kuuluisi ehkä pikemminkin tänne. Haluisin kuitenkin nyt jatkaa täällä. Olen reilu parikymppinen, avoliitossa elävä yliopisto-opiskelija. Kumppanini on ulkomailla, poissa kolme yötä ja neljä päivää. Olen ollut poissa tolaltani. Lähdin heti hänen lähdettyään äitini luo ja täällä olen edelleen. Tämä on sellainen…

Käyttäjä capslk aloittanut aikaan 10.07.2015 klo 23:42 kohteessa Aikuisen elämää

raahaudun huoneesta toiseen, sohvalta sänkyyn ja takaisin – nukkumaan. nukun paljon kaiken aikaa. masennuksesta se johtuu että on väsynyt ja haluton tekemään muuta kuin nukkumaan. hereillä ollessa yritän jaksaa hoitaa itseäni ja kotia, edes sängyn petauksen verran. en usein jaksa sitäkään, vaan annan olla. minulla ei ole lääkitystä, olen särkylääkkeen…

Käyttäjä MustaMörkö aloittanut aikaan 09.07.2015 klo 23:20 kohteessa Aikuisen elämää

Heippa! Onko kellään muulla syömisten kanssa ongelmia? Mua on alkanut ahdistaa yleisestikin enemmän, mutta nyt myös ruoka ja syöminen ahdistavat. Musta tuntuu että ajattelen nälän kaunistavan ja vaikka järki sanoo että nyt pitää syödä en vaan pysty siihen.. Tuntuu siltä kun jokainen pienikin kurkun pala kasvattaisi mun läskejä isommiksi.. Itsetuntoa…

Käyttäjä Harmaahylje aloittanut aikaan 17.07.2015 klo 16:23 kohteessa Aikuisen elämää

On muuten sietämätön fiilis se, kun tajuaa, että perhana, tää ois ollu se mun elämä, just se yks mistä ei ole toisintamahkuja. Ja kun on yrittänyt pirusti. Pienestä asti sain kuulla että olen lahjakas. Tein kaiken täysillä, kokelin kaikkea, harrastin, opiskelin monta tutkintoa, menestyin, seurustelin, harrastin taas… Ja nyt jotenkin…

Käyttäjä aloittanut aikaan 03.05.2014 klo 09:34 kohteessa Aikuisen elämää

On niin ahdistunut olo, että pitää yrittää purkaa taas pahaa oloa tänne. Mietin ensin, että kaivanko esiin vanhan viestiketjun, johon olen kirjoittanut viimeksi joskus vuosi sitten, mutta aloitanpa nyt kuitenkin uuden. Elämä junnaa pahasti paikallaan, enkä vain osaa nousta ylös kuopasta, johon olen pudonnut. Olen joutunut pahasti sivuraiteilla: ei ole…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: