Mielenkiinnon lopahtaminen, yhteyden katkeaminen

Mielenkiinnon lopahtaminen, yhteyden katkeaminen

Käyttäjä Kikka4 aloittanut aikaan 30.08.2015 klo 17:19 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Kikka4 kirjoittanut 30.08.2015 klo 17:19

Auttakaa!
Olen toipumassa masennusjaksosta sekä pakkoajatuksista. Elämä alkaa pikkuhiljaa taas jopa hymyillä ja niin päin pois. MUTTA. Mielenkiintoa ei meinaisi riittää mihinkään. Tuntuu etten innostu enää mistään.
Tasaista on (ei enää itketä joka päivä tai ole im-ajatuksia) mutta ahdistaa kun mikään ei tunnu miltään.
Jeesiä kaipaan. tai jotain? mitä tehdä…

Käyttäjä Jupiteri kirjoittanut 30.08.2015 klo 21:15

Kikka4 kirjoitti 30.8.2015 17:19

Auttakaa!
Olen toipumassa masennusjaksosta sekä pakkoajatuksista. Elämä alkaa pikkuhiljaa taas jopa hymyillä ja niin päin pois. MUTTA. Mielenkiintoa ei meinaisi riittää mihinkään. Tuntuu etten innostu enää mistään.
Tasaista on (ei enää itketä joka päivä tai ole im-ajatuksia) mutta ahdistaa kun mikään ei tunnu miltään.
Jeesiä kaipaan. tai jotain? mitä tehdä...

Moi. Olen myös jokseenki masennuksesta toipunut. Masennunsen aikana ja sen jälkeen kiinnostusta mitään asioita kohtaan ei juuri ollut. Hieman passiiviseksi olen toisaalta masennuksen jälkeen jäänytki. Vanhoja harrastuksia on jäänyt, uusia kuitenki onnistunut löytämään joista oppinu nauttimaan.

Oli kiinnostusta tai ei niin paikalleen ei kannata jäädä makaamaan, jotain yrittää tehdä ja nauttia pienistä hetkistä, ei odottaa mitään suurta paloa ja intohimoa jotaki kohtaan.

Ja jos olet vielä toipumisen alussa niin ei kaikki tapahdu hetkessä, masennus muutti ainakin minua, ajatuksia, luonnetta. Anna itsellesi aikaa.

Ps. Nämä on vaan mun ajatuksia, enkä sano missäännimessä miten pitää tehdä tai ei pidä. Tää sitaatti sais lukee mun joka kommentin alareunas 🙂

Voimia sulle 🙂🌻