Aikuisen elämää

20 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä Kikka4 aloittanut aikaan 26.08.2015 klo 23:12 kohteessa Aikuisen elämää

Moro kaikki! Mielenterveyden häiriöt ja -sairaudet on kyllä kinkkisiä! Kun niiden diagnosointi ei ole siitä helpoimmasta päästä ja oireidenkuvat voivat heilahdella rankastikin… Esimerkiksi itse luulin monta vuotta kärsiväni ihan vain klassisesta masennuksesta ”maustettuna” satunnaisilla ahdistuskohtauksilla. Nyt kuitenkin oireiden voimistuessa kyse saattaakin olla yleistyneestä ahdistuneisuushäiriöstä, add:sta, oppimisen häiriöistä, maanisdepressiivisyydestä tai sitten…

Käyttäjä Liisa87 aloittanut aikaan 26.10.2015 klo 14:39 kohteessa Aikuisen elämää

Heippa! Minulla on aika rankkoja asioita tapahtunut elämässä. Ehkä rankkojen asioiden kohtaaminen on tehnyt minusta jollakin tapaa vahvemman, mutta olen huomannut, etten enää kestä nähdä/kuulla väkvaltaa oikein missään muodossa. Olen yrittänyt muokata ympäristöäni siihen suuntaan, ettei mielenterveyteni romahda. Olen saanut pitkän syömishäiriöni ja vaikeiden elämäntilanteiden sekamelskassa elämäni melko järjestykseen ja…

Käyttäjä raskas on mieli aloittanut aikaan 31.10.2015 klo 20:14 kohteessa Aikuisen elämää

En tiedä mitä tähän kirjottaisi ja en tiedä vastaako tähän kukaan. Olen siis 37vuotias mieshenkilö. En aio kertoa kovin tarkasti itsestäni tietojani tänne jotain kumminkin. Mulla on perusasiat ihan hyvin eli olen sairaseläkkeellä ja päivisin käyn yhdessä paikassa josta en halua enempää kertoa, mutta siellä tapaan muita ihmisiä säännöllisesti. Eli…

Käyttäjä mini-mii aloittanut aikaan 06.08.2015 klo 12:57 kohteessa Aikuisen elämää

Täällä ilmeisesti on lupa keskustella myös masennukseen, ahdistuneisuuteen ja muhuun vastaavaan tarkoitetuista lääkkeistä. Viimeiset 7kk on ollut yhtä h*****tiä. Eräs tuttuni suositteli toissapäivänä itsehoitolääkettä nimeltään 5-htp. Tutkin aihetta yleisesti netistä koko yön ja eilen päädyin Life-myymälään kyselemään ko. tuotetta. Se olikin hyllystä loppunut ja tuntui että romahdan kun ei sitäkään…

Käyttäjä kärkkäkärkkä aloittanut aikaan 02.11.2015 klo 06:47 kohteessa Aikuisen elämää

Kotihoidon lääkäri kävi luonani, määräsi korvatippoja ym. uusia lääkkeitä. Kun nämä hänen määräämänsä lääkkeet osoittautuivat lääkkeiksi, joita en voi käyttää ja sen vuoksi pyysin häntä kirjoittamaan uudet lääkereseptit saadakseni lääkettä parannallekseni sairauksiani. Lääkäri ei kirjoittanut uusia lääkereseptejä. Mitä tehdä? Olen niin huonokuntoinen, etten voi tilata yksityiselle lääkärille vastaanottoaikaa, koska en…

Käyttäjä tu0mas aloittanut aikaan 01.11.2015 klo 22:06 kohteessa Aikuisen elämää

Hei kaikki! Aloitan tämän ketjun omasta tilanteestani ja aiheista, joiden analyysiin koen tarvitsevani apua. Toivon kommetteja, mutta pidetään keskustelu asiallisena. Arvostan ajatusta tuesta, mutta ketjuu ei tarvitse ilmaista tukea kirjoittamalla viestejä tyyliin ”Tsemppiä!”. Kritiikkiä tai kehotuksia hakea ammattiapua en kaipaa. En myöskään halua lukea lääkityskertomuksia. Kommentointi omista kokemuksista on suotavaa,…

Käyttäjä Amassados aloittanut aikaan 01.11.2015 klo 13:21 kohteessa Aikuisen elämää

Aloitan tämän ketjun diabeteksestä osana meidän masentuneiden ja mt-ongelmista kärsivien elämää. Tänne voi tulla avautumaan sairaudestaan, hakemaan vertaistukea, jakamaan vinkkejä tai muuten vain avautumaan asiasta riippumatta siitä onko diagnoosi vanha tai uusi. Minulla ei ole vielä diabetestä, mutta kakkostyypin sellainen vaanii jo oven takana nyt kun kehoni on kerännyt 30…

Käyttäjä kärkkäkärkkä aloittanut aikaan 29.10.2015 klo 12:01 kohteessa Aikuisen elämää

Mnun kohdallani on sattunut monta asiaa mitkä katson tarkoitukselliseksi pyrittävän elinolojeni huonontamiseen kautta lyhentämään elinikääni. Esim. Ollessani sairaalassa yhden vuorokauden, Koska ambulanssi jolla sairaalaan menin ei ottanut mukaan pyörätuoliani, ja sairaalassa ei minulle sopivaa pyörätuolia ollut olemassa, minun oli pakko käydä WC,ssä rollaattorin avulla kävellen, ja kun osaston WC istuinkin…

Käyttäjä Sini7 aloittanut aikaan 25.10.2015 klo 21:13 kohteessa Aikuisen elämää

Noin kolme viikkoa sitten paljastui että olen tehnyt isoja virheitä töissä joista vuoksi työnantaja on menettänyt rahaa jopa 50 000 euroa. Itse jouduin asian selvittyä sellaiseen kuntoon että lääkäri määräsi unettomuuteen ja ahdistuneisuuteen lääkkeitä. Niiden avulla olen pysynyt edes jotenkin kasassa. Tajusin että olen ollut todella pitkään jo työ uupunut…

Käyttäjä Keke83 aloittanut aikaan 27.10.2015 klo 00:10 kohteessa Aikuisen elämää

Miten ihminen voi selvitä hengissä jos kaikki on menetetty paitsi henki. Asunnottomuus. Kaksisuuntanen mielialahäiriö. Töitä yritin tehä. Ei onnistunu. Kaks lasta. Toista näkee mut isänä oleminen on mahotonta. Lääkärit ei enää auta. Asioita ei saa hoidettuu. Rahaa ei oo mut ei ruoka oikee maistukkaa. Nykyää etoo ruoka. Ainoo mitä haluu…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: