Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Alkoholisti ja väkivaltainen isä, seksuaalista häirintää, narsistisen ihmisen kynsissä, henkinen- ja fyysinenväkivalta, nöyryytys, ärsyttävä lehmä ja natsi. Elämäni. Jos sitä siksi voi kutsua. Tuntuu että oon tullu tieni päähän. Oon yrittäjä mutten jaksa nousta sängystä. Mies moittii minkä kerkeää, itse hän ei sitä tajua. Äsken kävi tuossa pyörähtämässä ja kysyi…
Äh, ongelmani lienee aika pitkä. Kaipaisin siis kotihoito-ohjeita näin alkuun vääristyneeseen ruokasuhteeseen. Lapsesta saakka olen syönyt aika kehnosti. Perheessäni lapsena kunnon ruokaa ei juuri laitettu, oli jotain valmista kaupasta ostettua ja enemmän välipalatyyppistä kuten lihapiirakoita tms. Olin lapsena ja teininä aika hoikka, mutta kun kasvoin aikuiseksi, aloin lihota. En syönyt…
Moikka, oon tänne ennenkin kirjotellut, mutta vähän eri asiasta. Pakko saada purkaa tänne taas omia ajatuksia ja kaikkea muuta. Oon tosi huono tänne sivulle kirjottamaan, koska joskus vaan ei jaksa tai huvita vaikka haluaisin kun on niin paljon asioita mitä haluan kirjottaa ettei ne vaan ole mun päässä ajatuksina. Ensinnäkin…
Hei. Olen aivan rakastunut taas poikaystävääni. Olimme noin kuukauden erossa ja yritin löytää toisen miehen siinä onnistumatta. Tapasin mukavia miehiä mutta sain aina pakit. Nyt näen selvemmin kuin pitkään aikaan kuinka olenkaan kaivannut poikaystävääni. Hänen kanssaan kaikki on helppoa, eikä tarvi enää leikkiä vaikeastitavoiteltavaa yms. Tunteet välillämme ovat siis kunnossa.…
Moi kaikille, tulin tänään tänne uutena käyttäjänä ja ajattelin miettiä ajatuksia ” ääneen ”. Otsikko ” aikuisen elämää ” alle, mahtuu aika paljon asiaa. . . Tänään mietin avioliittoa, sen haasteita. Kun kaikki on periaatteessa hyvin, mutta jotain puuttuu. Onko kenelläkään tuttu tunne, että ei saa sitä täydellistä tunnekontaktia toiseen?…
Minulle on pitkin elämänpolkuani suositeltu terapiaa. Aina on esteenä ollut sen kalleus (joskin perimmäinen totuus lienee ollut, etten ole ollut siihen valmis). Vastikään käymäni kuntoutusselvityksen pohjalta minulle jälleen kerran suositellaan terapiaa. Vaikka taloudellinen tilanteeni on tällä hetkellä surkein mahdollinen, olen ensi kertaa vakavasti harkinnut terapian mahdollisuutta. Mutta miten ihmeessä minä…
🙋 Uskallaudun johonkin nyt avautuun. Ketään minulla ei oo kenelle purkaa. Kahden päivän sisällä on sattunut niin paljon ja yksikään niistä ei hyvää… Yhdestoista isku on minulle jo varmaan liikaa. Sitä en fyysisestikkään enää kestäisi. Niin ihana mies ja lapsi minulla, kaiken olen todennäköisesti pystynyt peittään. Keho reagoi kuumeilemalla, pelkään…
Jännittääkö sinua esiintyminen tai muiden seurassa olo? Tuntuuko välillä, että olet ainoa joka jännittää? Rajoittaako jännittäminen opiskelua ja muuta elämää? Entä miten jännitystä voisi helpottaa? Helpotusta jännittämiseen -nettiryhmä on tarkoitettu kaikille 18-35-vuotiaille opiskelijoille. Ryhmässä voit keskustella luotettavassa ja turvallisessa ympäristössä jännittämisestä toisten samankalteisessa elämäntilanteessa olevien kanssa. Voit saada ja antaa…
Masennus
6Kai tää nyt sitten on sitä masennusta… En tiedä auttaako tää jauhaminen mitään tai ketään… 9 millinen burana olis varmaan paras lääke… Haluaisin eristäytyä koko maailmasta. Sulkeutua omaan pieneen kammariin ja olla siellä koko loppu helvetti… Jokainen päivä tuntuu niin vaikealta… Oikeen noloo valittaa täällä kuinka kurja rääpäle on, mutta…
IOlen nelikymppinen koko ikäni mielenterveysongelmien kanssa paininut nainen Teininä sairastuin vakavaan paniikkihäiriöön mikä onneksi saatiin lääkkeellä kuriin. Aina olen kuitenkin ollut surumielinen, pelokas ja huolestunut kaikesta. On ollut masennuksia, pelkotiloja, alkoholin käyttöä ahdistukseen. Monia eri lääkkeitä koitettu.. Olen taistellut läpi elämän. Vuosi sitten lääkäri ehdotti jos koitat ilman lääkitystä mitä…