Paska maailma…

Paska maailma...

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 22.02.2016 klo 18:53 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 22.02.2016 klo 18:53

En jaksa tätä enää, kun ei missään saa puhua kunnolla kasvotusten, vaan aina jonkun helvetin kännykän kautta tai Facebookissa. Ihmiset erkanevat toisistansa päivä päivältä… Sinänsä ironista, että vailitan siitä juuri täällä netissä, mutta ei kai sitä enää nykyään muuallakaan voi.

Tavallinen sosiaalinen kanssa-käyminen on katoavaa kansanperinnettä ja teknologian aika vie inhimillisyyden koko yhteiskunnasta. Onko tämä maailma oikeasti menossa parempaan suuntaan? En väitä että ennen välttämättä kaikki oli paremmin, mutta mietin vaan sitä suuntaa mihin teknologia ja suur-yritykset johtaa meitä.

Minusta kaikkein tärkeintä olisi maailmassa empatia toista ihmistä kohtaan… Kyllähän sellaistakin näkee, mutta harvemmin. Kaiken maailman väkivalta elokuvat ja sarjat aivo-pesevät ihmisiä ja he alkavat pelätä kaikkea.

Tiedän, että yksi mielipide ei merkkaa paljon paskaakaan tässä maailmassa, mutta niin kuin Filosofi Wittgenstein sanoi aikanaan, ”yhden ihmisen hätähuuto on kaikista kovin.” Sillä niin kuin kaikki tiedämme yksin tänne on tultu ja yksin lähdetään, mutta siinä välissä voitaisiin kumminkin olla yhdessä. Jos kerran yksin tullaan ja yksin lähdetään, ,niin on se nyt aika perseestä jos pitää elämäkin kitua yksin… Niin kauan, kun sydän hakkaa ja ajatus kulkee, niin kauan ihminen tarvitsee toista ihmistä. Ei kukaan selviä hengissä, eristyksissä koko elämää, vaikka saisi ravintoa ja tehdä tarpeensa… Voin sanoa näin myös kokemuksen syvällä rinta äänellä. Jos olet liikaa yksin: sekoat.

Jotkut kestää yksinäisyyttä pidempiä aikoja kuin toiset, mutta kukaan ei kestä monen kuukauden yksinäisyyttä… Vielä loppuun tämä nykyajan teknologia lisää ihmisen yksinäisyyttä potenssiin kaksi. Ei mulla muuta…

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 24.02.2016 klo 11:08

minäitse89 kirjoitti 22.2.2016 18:53
Minusta kaikkein tärkeintä olisi maailmassa empatia toista ihmistä kohtaan... Kyllähän sellaistakin näkee, mutta harvemmin. Kaiken maailman väkivalta elokuvat ja sarjat aivo-pesevät ihmisiä ja he alkavat pelätä kaikkea.

Olen kanssasi samaa mieltä sekä teknologian että viihteen vaikutuksista. Koko ajan elämän vauhti vaikuttaa kaiken lisäksi kiihtyneen. Teknologia on kaikkialla läsnä ja reaaliaikaisesti myös somet ja muut. Viihde on muuttunut koko ajan raaemmaksi ja paljastavammaksi.

minäitse89 kirjoitti 22.2.2016 18:53
Jotkut kestää yksinäisyyttä pidempiä aikoja kuin toiset, mutta kukaan ei kestä monen kuukauden yksinäisyyttä... Vielä loppuun tämä nykyajan teknologia lisää ihmisen yksinäisyyttä potenssiin kaksi. Ei mulla muuta...

Teknologia voi tosiaan lisätä ihmisten yksinäisyyttä, vaikka onneksi esimerkiksi tämä Tukinet toimii juuri päinvastoin.

Käyttäjä ElämänhaluKadonnut kirjoittanut 24.02.2016 klo 13:59

Tätä samaa mietin minäkin, omassa viestiketjussani (sivulla 1). Että teknologian kehitys vain lisää tulevaisuudessa, niin yksinäisyyttä kuin yleistä pahoinvointiakin.

En tykkää tästä aikakaudesta oikeastaan yhtään. Ottaisin mieluusti takapakkia aikaan, jolloin ihmisten luottamus toisiinsa vielä pelasi joten kuten ja yhteisöllisyyttäkin löytyi.

Nykyään ei luoteta enää kehenkään, ilman todistusaineistoa, jota jokaiselta tuntuukin tätä nykyä löytyvän yhä enenevissä määrin. Kun pitää kaikkialle elämäänsä jakaa/levitellä, kuten mm: facebook, istagram, twitter, snapchat, lehdet, periscope, whatsapp... Kuvamateriaalia on otettu kaikista päivän eri tilanteista/videopätkiä joka paikasta(luvattomistakin sellaisista!) jne. ☹️

Nykyään myös paljas pinta on enemmänkin ehto, kuin sattumaa. Toisin sanoen normaalia. -Hyi hel**tti! 😠

Netti on vaan yhä enempi & enempi pullollaan sitä turhanpäiväisintä skeid** , jollaista ilman elämä olisi monin verroin mielekkäämpää.

Siis miksi esimerkiksi joidenkin ihmisten pitää aina vain arvostella ja naljailla toisille/ ehdottomasti tuoda se oma eriävä mielipiteensä esille?
Siis joka paikasta missä vaan on mahdollista kommentoida jotain, niin löytyy yleensä aina myös joku ilveilijä tai provosoija. 😑❓ No, huvinsa kullakin.
Mutta ite henkilökohtasesti inhoon netissä just tota! Ilkeilyä/arvostelua/itsensä ihannointia ylitse muiden. 😝 ☹️

Yritetään me täällä käyttää tätä nettiä vähän järkevämmin, eiks vaa.
-Kannustetaan, rohkaistaan, tuetaan, neuvotaan.. ja muuten vaan vaihetaan kuulumisia. 🌻🙂🌻 😀

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 24.02.2016 klo 14:21

ElämänhaluKadonnut kirjoitti 24.2.2016 13:59
Netti on vaan yhä enempi & enempi pullollaan sitä turhanpäiväisintä skeid** , jollaista ilman elämä olisi monin verroin mielekkäämpää.

Kirjoitat asiaa liittyen paljaaseen pintaan, itsensä tyrkyttämiseen, naljailuun, arvosteluun jne. Sitä kyllä riittää netissä ihan liikaa.

ElämänhaluKadonnut kirjoitti 24.2.2016 13:59
Yritetään me täällä käyttää tätä nettiä vähän järkevämmin, eiks vaa.
-Kannustetaan, rohkaistaan, tuetaan, neuvotaan.. ja muuten vaan vaihetaan kuulumisia. 🌻🙂🌻 😀

Niin yritetäänkin! Tämä Tukinet on saman ilmiön eli internetin toinen ääripää eli paikka, jossa asiat ovat hyvin ja teknologia mahdollistaa vuorovaikutuksen henkilöille, jotka eivät muuten olisi kontaktissa keskenään. Tukinetin kaltaisten juttujen vuoksi pidän teknologiasta paljon.

Käyttäjä kirjoittanut 24.02.2016 klo 14:24

" Kun pitää kaikkialle elämäänsä jakaa/levitellä, kuten mm: facebook, istagram, twitter, snapchat, lehdet, periscope, whatsapp... "
Minä en ole noissa missään, en edes tiedä kuin facebookin.
Lehdet nyt luen netissä, eli ne tiedän.

Kyllä minusta nykyaikanakin voi ihan itse valita miten menee nettiin mukaan.

"Siis joka paikasta missä vaan on mahdollista kommentoida jotain, niin löytyy yleensä aina myös joku ilveilijä tai provosoija. 😑❓ No, huvinsa kullakin"
Minä olen tuollainen kommentoija mutta en sanoisi, että se on mulle mikään huvi tai saisin siitä jotain nautintoa. En osaa perseennuolentaa laisinkaan ja siksi mut on leimattu provoksi kaikissa nettifoorumeilla. Ihan myös sellainen tunnen olevani myös tukinetissä.
Kaikilla ei vain ole sellaisia sosiaalisa taitoja, että pystyisi netissäkään olemaan mitään muuta kuin provo.
En kyllä ihannoi provoitseäni, en edes vaikka alasti olisin peilin edessä.

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 24.02.2016 klo 15:35

maanvaiva kirjoitti 24.2.2016 14:24
Kyllä minusta nykyaikanakin voi ihan itse valita miten menee nettiin mukaan.

Mutta kyllä nykyään esimerkiksi työnhaussa monilla aloilla some on tärkeä juttu ja mietin vaan mitä se tulee olemaan tulevaisuudessa.

maanvaiva kirjoitti 24.2.2016 14:24
Minä olen tuollainen kommentoija mutta en sanoisi, että se on mulle mikään huvi tai saisin siitä jotain nautintoa. En osaa perseennuolentaa laisinkaan ja siksi mut on leimattu provoksi kaikissa nettifoorumeilla. Ihan myös sellainen tunnen olevani myös tukinetissä.
Kaikilla ei vain ole sellaisia sosiaalisa taitoja, että pystyisi netissäkään olemaan mitään muuta kuin provo.

Mun mielestä on kyse nettikulttuurista ehkä enemmän kuin puhtaasti sosiaalisista taidoista. Siellä Facebookissa ja vastaavissa kuuluu vastata tietyllä tavalla, vaikka ei niin ajattelisikaan. Esimerkiksi kuuluu kehua toisen henkilön valokuvaa, vaikka se olisi omasta mielestä epäonnistunut otos. Eli sen koko hömpötyksen voi mun mielestä nähdä ainakin puoliksi valheellisena touhuna. Siinä valheellisuudessa ja pinnallisuudessa piileekin mun mielestä some-elämän surullisuus.

Mutta on hyvä kysymys, voiko esimerkiksi 18-40 -vuotias elää kokonaan ilman somea nykyään. Entä tulevaisuudessa. Ja miten some tulee muuttumaan.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 24.02.2016 klo 18:07

minäitse89 kirjoitti 22.2.2016 18:53

En jaksa tätä enää, kun ei missään saa puhua kunnolla kasvotusten, vaan aina jonkun helvetin kännykän kautta tai Facebookissa. Ihmiset erkanevat toisistansa päivä päivältä... Sinänsä ironista, että vailitan siitä juuri täällä netissä, mutta ei kai sitä enää nykyään muuallakaan voi.

Tavallinen sosiaalinen kanssa-käyminen on katoavaa kansanperinnettä ja teknologian aika vie inhimillisyyden koko yhteiskunnasta. Onko tämä maailma oikeasti menossa parempaan suuntaan? En väitä että ennen välttämättä kaikki oli paremmin, mutta mietin vaan sitä suuntaa mihin teknologia ja suur-yritykset johtaa meitä.

Minusta kaikkein tärkeintä olisi maailmassa empatia toista ihmistä kohtaan...

Minustakin kasvotusten puhumista ei voita mikään. Sosiaalinen media on minusta todella hassu ja kummallinen termi 😀 Lyhenne some vielä menettelee.

Mä luin tän avauksen jo eilen ja nyt mietin, että mitähän se oli mitä mun piti kommentoida 😋 Tää sosiaalinen media myös tyhmentää 😋

No niin sellainen seikka tuli ainakin mieleen, että juuri eilen tai toissapäivänä luin, että osa ihmisistä luopuu älypuhelimistaan, koska se tuo valtavan helpotuksen tunteen. Ei tarvitse lukea Facebook päivityksiä ja uutisia solkenaan. He hommaavat tavallisen kännykän. Löytyy varmaan se artikkeli netistä 😎 Itseäni ärsyttää juuri nyt, kun kirjoittelen tätä älypuhelimella, että näyttö on niin pieni. Mutta en saa aikaiseksi avata tietokonetta, koska se on alkanut ahdistaa minua. Sekin. Niin ja kaikilla ihmisillä ei ole koskaan ollut Facebook tiliä. Vaikka eivät vanhuksia olekaan. Minuakin ällöttää Facebookin pinnallisuus. Enkä myöskään ole luonteeltani kenenkään perseen nuolija kuten tuossa maanvaiva taisi omalta kohdaltaan myös todeta. Se pinnallisuus/teennäisyys saa voimaan pahoin. Se ihmetyttää ja kummastuttaa. Joku mainitsi sen jonkun periscopen. Minä en edes ymmärrä mikä se on. Yhtenä päivänä katsoin sitä, mutta oli ilmeisesti sellainen mihin pitää kirjautua sisään. Yritän välttää kaikkia lisääntyviä nettiportaaleja, vai mitä ikinä ovatkaan. En ymmärrä miten ihmiset jaksavat käyttää kaikkia mahdollisia. Ja kai se on heille ilo?, jos tulee taas joku uusi. 5 minuuttia julkisuudessa 🙂👍

Mitä jos sammutettaisiin koko internet? Senkin kannattajia kyllä on. Ja olisi vain kotipuhelimet. Ei kannettaisi niitä koko ajan mukana. Se on tosi ahdistavaa. Joistakin ihmisistä huomaa, että he käyttävät liikaa nettiä. Voivat pahoin. Mutta eivät joko pysty, tai halua vähentää.

Käyttäjä ElämänhaluKadonnut kirjoittanut 24.02.2016 klo 20:23

Ei koko nettimaailma pahasta ole, mutta minusta siellä on aivan liikaa kaikenlaista sikailua, irstailua & törkyä noin yleensä.
Ja lapsiahan ei näiltä pysty suojelemaan mitenkään. Kunhan he vain nettiin pääsevät, niin varmasti saavat tuta jos minkämoista ahdistelua, kiusaamista ja näkevät väkisinkin alastomuutta, seksiä tai juttuja väkivallasta, sodista, onnettomuuksista jne.
Jo pelkät (esim IS) uutiset pitävät näitä kaikkea sisällään: kuvien, videoiden ja linkkien kera.
Googlen (kuva)hausta löytyy myös usein asiayhteyteen kuulumattomia ja sopimattomia ällötyksiä seasta.
Monia ne varmasti häiritsevät ja kenties ahdistavat, kuten osittain itseänikin.

Kun kaikki sisältö on kaikkien silmien & korvien ulottuvilla, niin se ei ole mielestäni hyvä juttu. Pitäisi ne ikärajalliset sisällöt saada tunnistautumisen taakse. Ja suodatusmahdollisuuksien pitäisi olla monipuolisemmat ja toimivammat.

Netissä hyvät käytöstavat ja vastuullisuus puuttuvat myös monilta.

Erilaiset laitteet vievät kodeista jo aikalailla pinta-alaa. (Minunkin "parhaita ystäviä" tällä hetkellä ovat tv + netti. Vaikka luopuisin kyllä mieluusti niistä, jos saisin tilalle ihka oikeita ja luotettavia ystäviä. Mutta kun nää meikäläisenkin mielenterveysongelmat on mitä on, niin nuo saa omat ajatukset mukavasti tauolle/taustalle...)

Langattomuus tuo vielä uusia ulottuvuuksia noiden laitteiden käyttöön, kun älykoditkin yleistyvät.
Jos esim. pesukoneen saa päälle puhelimella ja kahvinkeittimen kytkettyä pois päältä, niin tarkoittaa se eittämättä sitä, että älylaitteita räplätään entistä enemmän.
Jotkut tuosta pitävät ja jotkut eivät.
Minua siinä lähinnä häiritsee se sama asia, kuin mitä minäitse89:kin mainitsi, eli ihmisten katoaminen toistensa seurasta/ulottuvilta - noiden laitteiden maailmaan.

Pian lääkäridiagnoositkin varmaan hoituvat jonkin sovelluksen välityksellä. 😉
Koska niin monet asiat voi hoitaa ja hoidetaan jo nyt netissä, niin tulee se varmasti sulkemaan monia konttoreita kokonaan. Asiakaspalvelu vähenee, tai siirtyy puhelimeen/sähköiseen ympäristöön. Eikä se vastaa kaikkien tarpeisiin. Vanhempi sukupolvi on tästä luultavasti ehkä vähiten mielissään... 😐

Vaikka voishan se olla hienoo, jos koti olis ku tieteiselokuvasta konsanaan. Tietokoneelle sanotaan vaan jotakin ja homma hoituu kuin itsestään... 🙂👍 😀

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 25.02.2016 klo 08:28

Pompula kirjoitti 24.2.2016 18:7
Mitä jos sammutettaisiin koko internet? Senkin kannattajia kyllä on. Ja olisi vain kotipuhelimet. Ei kannettaisi niitä koko ajan mukana. Se on tosi ahdistavaa.

Minulle sopisi sammutus! Vaikka silloin menisi Tukinettikin ☹️ Sammutusta ei vaan ole näköpiirissä, joten varmaan on vaan parasta sopeutua jollain lailla. Maanvaiva on mielestäni oikeassa siinä, että kyllä ihminen voi itse säädellä paljon sitä, miten nettiä käyttää. Sen sopivimman tavan kun löytäisi ja pitäisi sen jälkeen rohkeasti linjansa tuntematta huonoa omaatuntoa.

Yksi asia, mikä ärsyttää on se, että niin media kuin mainostajatkin tuputtavat koko ajan somejuttuja: "käytä Twitterissä häshtäg sitä-ja-tätä, tykkää meistä Facebookissa, julkaise kuva Instagrammissa jne.".

Käyttäjä kirjoittanut 26.02.2016 klo 12:27

Tässä on juttu viikko ilman älypuhelinta.
https://paulikomonen.com/2014/02/16/viikko-ilman-alypuhelinta/

Minulla on ollut hieno älypuhelin minkä hukkasin tunturiin. Siihen oli yhdistetty myös verensokerimittarikin, koska olen diabeetikko. Pystyin lähettämään tulokset hoitajalle ja lääkärille. Sitten, kun soittivat en ymmärtänyt yhtään mitään mistä he puhuivat. Minusta oli kerrassaan outoa olla tyhmenpi kuin taskussani oleva älypuhelin.
Nyt mulla on 15 euroa maksava peruspuhelin, jolla ei voi ottaa edes kuvia, kun en ostanut muistikorttia. Sillä ei voi olla netissä, ei vastaanottaa kuvia eikä monimuotoviestiä tms.
Olen itse älykkäämpi kuin puhelin.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 03.03.2016 klo 11:17

Aurinkomyrsky ratkaisisi kaiken. Silloin katsottais että miten tää ihmiskunta pärjää ilman sähköä. Karuahan se olis sairaaloille ja muille hoitopaikoille, mutta se olisi ainut tapa katkaista kaikki sähköt maailmasta, jos myrsky olisi voimakas.

Palattais takaisin keski-aikaan. Maalimasta vois tulla semmonen Mad Maxin kaltainen. Moni ei selviäis montaa vuottakaan luultavasti. Viimeksi kova aurinkomyrsky sattui 1800-luvulla, pisti kaikki lennättimet rikki, muuten silloin ei vielä ollut hirveästi sahkölaitteita...

Oon kumminkin sitä mieltä, että joku ratkasu tähän teknologian pursuamiseen täytyy keksiä. Ei nyt välttämättä mikään aurinkomyrsky ja eihän sitä voi ihminen itse päättääkään, mutta jos koko maailma olis edes ilman älypuhelimia pari kuukautta ja katsottais sitten miten ihmiset pärjäävät.

Käyttäjä kirjoittanut 03.03.2016 klo 12:35

Ei ole olemassa mitään koko maailmaa, kun on ihmisiä joista se muuttuminen pitäisi alkaa. Miksi ihmeessä vaatisi, että koko maailman pitää muuttua, jos itse itselleen haluaa muutoksen?
Miksi ette aloita muutosta omasta itsestänne. Heittäkää ne älypuhelimet roskiin, erotkaa facebookista jne.

Minusta tuollainen asenne että on paska maailma on jonninjoutava, koska se ei johda mihinkään, jos ei itse itselleen tee mitään. Minä sanon usein itselleni paska minä ja sen jälkeen yritän jotain tehdä asialle eli itselleni. Se ei kyllä aina onnistu vaan jatkossakin olen vaan paska minä.

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 03.03.2016 klo 13:32

maanvaiva kirjoitti 3.3.2016 12:35
Miksi ette aloita muutosta omasta itsestänne. Heittäkää ne älypuhelimet roskiin, erotkaa facebookista jne.

Hei maanvaiva, sinusta ei ollutkaan kuulunut hetkeen. Pidän jutuistasi ja olet mielestäni ihan oikeassa siinä, että muutos täytyy aloittaa itsestään.

Minä olen tämän viestiketjun kautta huomannut, että monissa asioissa olen ihan tyytyväinen omaan teknologian käyttöön. Kun ostin älypuhelintani, myyjä kertoi miten Facebook pitää siihen asettaa tietyllä tavalla. Kauhistuin ja sanoin, että en halua Facebookia koko puhelimeeni. Myyjä sanoi, että Facebookia on ihan helppo käyttää. Totesin olevani kyllä Facebookissa, mutta etten halua sitä älypuhelimeeni. Silloin myyjä kysyi minulta, miksi sitten olen ostamassa älypuhelinta. Totesin haluavani taskussa kulkevan internetin, mutta kartan aika lailla mm. sosiaalista mediaa. Edelleen olen tyytyväinen älypuhelimeen, josta voin tarkastaa mm. osoitteita tai jonkun paikan aukioloajat. Joskus kun jännittää, ahdistaa tai on muuten kurja olo, voin uppoutua puhelimeen vaikka bussissa. Älypuhelin on minulle ihan myönteinen juttu, mutta puhelimeni onkin ns. karsittu versio eli siitä puuttuu Facebookit, Twitterit jne. Vielä jälkikäteenkin kyllä ihmetyttää tuon myyjän asenne. Hän tuntui pitävän itsestään selvänä, että jokainen älypuhelimen ostaja haluaa myös Facebookin. Samoin laitteet itsessään on usein valmistettu niin, että niissä on esimerkiksi valmiina ohjelmistoja (esim. minun puhelimessa oli Facebook, jonka siis poistin), joita ihmisille halutaan tuputtaa. Jos haluaa itse määritellä omaa teknologista käyttäytymistään, täytyy nähdä vaivaa mm. ohjelmistojen poistamisessa ja laitteen räätälöimisessä itselleen sopivammaksi. Se kyllä kannattaa minun mielestäni.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 03.03.2016 klo 14:26

Siinä käy pian sillä tavalla, että jos itse ei hanki älypuhelinta tai ole facebookissa, niin tavallaan jää kaiken ulkopuolelle...

Sitä mää tässä haen, että kun teknologia kehittyy aivan älytöntä vauhtia ja kaikilla kavereilla tietenkin on älypuhelimet ja niissä messengerit ja facebookit yms. Niin jos ei itsellä ole, niin on vaara, että jää kaveri porukan ulkopuolelle ja yksinäisyys lisääntyy ja sitä kautta masennus...

Tavallaan tässä teknologian kehityksessä on hyvät ja huonot puolet. Mietin vaan sitä, että mihinkä suuntaan se on tulevaisuudessa menossa...

Voi tietenkin olla että parempaan ja että tulevaisuudessa jutellaan vaikka pelkästään videopuhelujen kautta...

Mietityttää vaan se, että jos asia ei menekään niin. Että jos tapahtuukin sillä tavalla, että ihmiset viestittelevät vain esim. messengerissä ja pysyvät siellä omassa kodissa neljän seinän sisässä. Ja lopulta tuolla saa kävellä autioita katuja, kun ihmiset elävät jonkin näköisessä virtuaali maailmassa... Ja kukaan ei enää puhu toiselle...

Käyttäjä kirjoittanut 03.03.2016 klo 15:54

minäitse89 kirjoitti 3.3.2016 14:26

Siinä käy pian sillä tavalla, että jos itse ei hanki älypuhelinta tai ole facebookissa, niin tavallaan jää kaiken ulkopuolelle...

Sitä mää tässä haen, että kun teknologia kehittyy aivan älytöntä vauhtia ja kaikilla kavereilla tietenkin on älypuhelimet ja niissä messengerit ja facebookit yms. Niin jos ei itsellä ole, niin on vaara, että jää kaveri porukan ulkopuolelle ja yksinäisyys lisääntyy ja sitä kautta masennus...

Ja sitä mie tässä haen, että jonkun pitäisi olla niin rohkea, että jättää sen älypuhelimen ja keksii jonkun muun tavan tavata ystäviä. Panee viimeiseksi viestiksi facebookiin että nyt lähden täältä pois ja mulle saa tulla kyläileen ihan fyysisesti jos haluttaa mut nähdä.
Tavallisellakin puhelimella voi lähettää tekstiviestin ja kysyä mitä kuuluu ja nähtäisiinkö ensi viikonloppuna?

Hyvinhän me tässäkin tukinetissä keskustellaan ja mulla ei ole älypuhelinta olemassakaan.
Enkä ole facessa teidän kanssanne,
Ja lopuksi voin kysyä että nähdäänkö tässä samassa ketjussa vielä jatkossakin?
Kas, kaiken teen ilman älypuhelinta enkä tunne itseäni yksinäiseksi.

Käyttäjä Rina kirjoittanut 03.03.2016 klo 16:27

maanvaiva kirjoitti 26.2.2016 12:27

Tässä on juttu viikko ilman älypuhelinta.
https://paulikomonen.com/2014/02/16/viikko-ilman-alypuhelinta/

Minulla on ollut hieno älypuhelin minkä hukkasin tunturiin. Siihen oli yhdistetty myös verensokerimittarikin, koska olen diabeetikko. Pystyin lähettämään tulokset hoitajalle ja lääkärille. Sitten, kun soittivat en ymmärtänyt yhtään mitään mistä he puhuivat. Minusta oli kerrassaan outoa olla tyhmenpi kuin taskussani oleva älypuhelin.
Nyt mulla on 15 euroa maksava peruspuhelin, jolla ei voi ottaa edes kuvia, kun en ostanut muistikorttia. Sillä ei voi olla netissä, ei vastaanottaa kuvia eikä monimuotoviestiä tms.
Olen itse älykkäämpi kuin puhelin.

😀😀Päivän paras 😀 hihii ja sisältää niin paljon tragiikkaa 😉 Kiitos sulle Maanvaiva hauskasta jutusta!