Aikuisen elämää

2 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä terve88 aloittanut aikaan 05.04.2016 klo 16:42 kohteessa Aikuisen elämää

Minulla on viharakkaussuhde ajatteluun. Samoin yhteisymmärryksellisiin pohtiviin keskusteluihin. Toisaalta janoan niitä, toisaalta tiedän, että ne eivät ole minulle hyväksi. Kun ollaan keskusteltu, ja keskustelukumppani lähtee, alan jäsennellä käytyä keskustelua, ja sen aikana syntyneitä oivalluksia. Minä ylianalysoin silloin paljon, ja näen yhteyksiä ja syy ja seuraussuhteita joka puolella. Kun takana on…

Käyttäjä nappi3 aloittanut aikaan 30.03.2016 klo 22:03 kohteessa Aikuisen elämää

niin paljon kysymyksiä niin vähän vastauksia. olit paras ystäväni autoit jokaista autoit minua kun elämäni oli murskana eron jälkeen, tarjosit minulle kodin otit siipien suojaan nostit minut ylös ja elämä alkoi tuntua ihanalta.olit huippu intoa täynä työkaveri oli mukavaa käydä kotimatkalla pitkän työpäivän jälkeen oluella ja pelata piljardia tai kuunnella…

Käyttäjä Valoa elämään aloittanut aikaan 30.03.2016 klo 14:45 kohteessa Aikuisen elämää

Olen 40 v. nainen, jolla on ollut aika pomppuinen tie elämässä. En ole saanut diagnoosia mistään, mutta päädyin itse tulokseen että minulla on epävakaa persoonallisuushäiriö ja olen erityisherkkä. Hoitoa olen saanut kerran masennukseen ja työuupumukseen. Molemmista olen kuitenkin kärsinyt useamman kerran viimeisen 15 vuoden aikana eli nuoresta aikuisesta lähtien. Olen…

Käyttäjä terve88 aloittanut aikaan 25.03.2016 klo 19:28 kohteessa Aikuisen elämää

Hei Oletko joskus miettinyt kaikkia elämäsi virheitä ja epämukavia tai negatiivisiä muistoja? Torjutuksi tulemisia ja pettymyksiä? Kadutko paljon mennyttä elämää? Minä ainakin mietin paljon menneisyyttä. Varsinkin öisin jos valvon. Kaduttaa aika usein moni juttu. Toivon että olisin ollut erilainen tai toiminut toisella tavalla monissa tilanteissa.Tunnen, että olin nuorempana aivan kieroonkasvanut…

Käyttäjä terve88 aloittanut aikaan 16.03.2016 klo 20:11 kohteessa Aikuisen elämää

Hei. Olen 28- vuotias. Olen sairastanut noin kymmenen vuotta. Kärsin aikoinaan vakavista itsetuhoisista ajatuksista. Olen kuullut, että esim. alkoholismi tai peliriippuvuus eivät koskaan parane kokonaan. Olet loppuelämäsi toipuva alkoholisti tms. Mutta edellämainitut riippuvuudet voivat koteloitua ja haavat ns. arpeutua. Olen pohtinut tätä itsetuhoisuutta. Olen kai riippuvainen itsetuhoisista ajatuksista. Ne ovat…

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 20.03.2016 klo 19:36 kohteessa Aikuisen elämää

Olen ihan kohtalaisen sosiaalinen mies ja aina kun joudun olemaan yksin alkavat synkät ajatukset ja jonkinlainen toivottomuus. Tässä on vielä semmoinen ongelma, että olen kova jänittämään sosiaalisia tilanteita, vaikka niissä yleensä viihdynkin… Mietin aina etukäteen asiat läpi ja yleensä mielikuvat on negatiivisia, vaikkei sille olisi aihetta. Jotenkin muhun on vaan…

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) aloittanut aikaan 22.03.2016 klo 17:15 kohteessa Aikuisen elämää

Hei ja tiedoksi kaikille, SPR:n kriisichat koskien Brysselin tapahtumia alkaa Tukinetissä klo 18. Tervetuloa mukaan kertomaan mitä ajatuksia ja tuntemuksia tapahtuma sinussa herättää. Chatin ohjaajina toimivat Punaisen Ristin Nuorten turvatalojen työntekijät ja vapaaehtoiset.

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 16.03.2016 klo 14:18 kohteessa Aikuisen elämää

Luulen, että tää on masennusta, kun melkein joka päivä mietin sitä miten ottaisin itseltä nirrin pois…☹️ Vaikka mulla pitäis olla kaikki ihan mallillaan ja välillä onkin, mutta sairastan skitsofreniaa, joka tuottaa ahdistusta ajoittan ja kovaa sellaista… Lääkitys on kyllä ja tulen ihan hyvin toimeen olosuhteisiin nähden… Enää en viinaakaan juo…

Käyttäjä miliam aloittanut aikaan 06.03.2016 klo 20:51 kohteessa Aikuisen elämää

Pohdin tässä lääkeasiaa. Olen pyytänyt lääkäriltä, jotta pienenettäisiin lääkitystä. Se tekee minusta tunnekylmän. Läheiseni sanoivat minulle, että olen ilmeetön, ”tylsä”. En naura kun muut nauravat enkä ole itkenyt kahteen vuoteen. Lääkärini kuitenkin kielsi laskematta lääkettä. Puolitin lääkitykseni noin kaksi viikkoa sitten omatoimisesti. Olen taas alkanut tuntea. Olen toimelias, iloinen ja…

Käyttäjä Hupsu aloittanut aikaan 16.03.2016 klo 21:56 kohteessa Aikuisen elämää

Mulle tuli pakottava tarve päästä avautumaan jonnekin. Päädyin tänne. Nyt kun olen täällä, en osaa pukea ajatuksiani ymmärrettäviksi sanoiksi. Mutta yritän nyt jotain tähän saada. Musta vain tuntuu, ettei elämässä ole mitään virkaa. Olen aina ollut luonteeltani ujo ja hiljainen. Olen aina jännittänyt sosiaalisia tilanteita. Tuntuu, että se on pahentunut…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: