Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Tulin tänne taas todella pitkästä aikaa. Jossain vaiheessa meni paremmin, suorastaan hyvin. Hankin itselleni uusia apukeinoja ja tekemistä, sain mieleeni jonkinlaisen rauhan hetkeksi. Olin hetken vain minä, ja se tuntui hyvältä. Pitkästä aikaa minulla kelpasi vain itseni seura. Jossain vaiheessa kuukausi kuukaudelta olen vajonnut samaan suohon. Suolta tämä tosiaan tuntuu,…
epävakaa
3Onko täällä muitakin kenellä on epävakaa persoonallisuushäiriö todettu? Miten pärjäätte sairautenne kanssa. Itse olen työkyvytön.
Olen tässä miettinyt, että mikä funktio uskonnolloilla enää on. Tuntuu vain että niiden takia soditaan ja tehdään terrori-iskuja. Ihmiset menevät tappamaan itsensä, kun heille luvataan pääsy Paratiisiin. Näyttää siltä, että uskontojen aika voisi viimein olla ohi. Onhan sitä jo monta tuhatta vuotta kestänyt. Mulla on ihan henkilökohtasia kokemuksia uskonnon pahuudesta.…
Olen aina ollut liian herkkä. Ja kova jännittämään. Haluaisin olla normaali…☹️
Moi! Tein aikaisemminkin tänne tyhjentävän keskustelun, jossa myös mainitsin jatkuvista peloistani, mutta haluaisin avata luulosairaudesta uuden oman keskustelun josko saisin vaikka hengenheimolaisilta vinkkejä. Olen siis ollut lapsesta asti enemmän tai vähemmän luulosairas. Muistan ensimmäisen ”diagnoosini” kun salatuissa elämissä eräällä hahmolla oli jokin syöpä, jonka oireena taisi olla pyörtyilyä ja yleistä…
Siitä on nyt kolme vuotta kun kaverini tappoi itsensä. Se asia vaivaa mua joka päivä ja masennun kun ajattelen sitä. Miten pääsen yli? Tää asia vaivaa mua niin paljon etten välillä enää itse jaksaisi tallustaa tällä pallolla..☹️
Minulla on epävakaa persoonallisuushäiriö. Olen ajoittain voinut todella huonosti, mutta olen vuoden sisään voinut paremmin. Voiko olla, että mitä lähemmäs tulee vuosia 30-ikävuoteen, sen paremmin voin?😉
En edes tiedä miksi tässä kirjoittelen, ehkäpä että saa kirjoitettua ja purkaa.. Olen viiskymppinen mies vantaalta. Olen eronnut noin vuosi sitten ja minulle jäi n.25 000 e velat. Jäin myös työttömäksi aika pian eron jälkeen. Pärjäsin suurinpiirtein juuri ja juuri hetken aikaa, sitten jouduin paikkaamaan velkaa ottamala uutta velkaa. Jota…
Olen 23 oleva nainen ja olen seurustellut ja yhdessä asunut reilun neljä vuotta kuus vuotta vanhemman mieheni kanssa. Olen alusta asti tiennyt että häntä kiinnostaa miehetkin ja nuorempana on seurustellut lähinnä miesten kanssa, mutta mitään kovin vakavaa suhdetta ei kai ole ollut ennen minua. Itsekin kahdeksantoista vuotiaana olin hetken yhden…
Eli onko kukaan ollut. Olen todella masentunut ja lääkäri ehdoti jo viime tapaamisella että menisin sinne. Mutta en uskalla koska en tiedä millaista siellä on. Pakotetaanko siellä syömään lääkkeitä vaikkei tahdo ja millaisia muut potilaat siellä mahtavat olla.. Olen tällä hetkellä todella masentunut. Elän kokoajan pelkässä ahdistuneisuudessa ja alakuloisessa mielentilassa.…