Jumalan tarpeellisuus?

Jumalan tarpeellisuus?

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 16.06.2017 klo 08:53 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 16.06.2017 klo 08:53

Olen miettinyt tätä Jumala asiaa. Nyt näitten terrori-iskujenkin takia. Tarvitaanko me Jumalaa? Tietenkin hän tuo lohtua ja taivas ajatus myös mutta pitäisikö silti fiktio erottaa faktasta.

Onhan se lohtu hieno asia, mutta maailma on kuitenkin totta. Tuntuu omituiselta että turvaudumme johonkin sellaiseen mitä ei voi tavoittaa…

Tietenkään en väitä etteikö Jumalaa saattaisi olla. En ole ateisti. Mietin vaan että on välillä hyvä punnita näitä asioita, että mikä loppujen lopuksi on totta.

Jos totuus onkin loppujen lopuksi, että kun elämä päättyy niin se oikeasti päättyy. Eikä tule taivasta tai helvettiä. Tässä ajatuksessa on se lohtu, että ainakaan ei voi joutua helvettiin.

Kyllä minäkin kuitenkin olen ihminen ja välillä turvaudun Jumalaan myönnän sen. Varsinkin heikkoina hetkinä, mutta ehkä se on lähinnä toivoa kuin uskoa…

Käyttäjä uskis kirjoittanut 17.06.2017 klo 14:45

hei ite oon ollu kristinuskossa n14vuotta, ennen sitä olin uppoutunut itämaisiin uskontoihin. Ajattelen ja ymmärrän tänä päivänä raamatun pohjalta että maailma/ihminen on syntinlangennut, täällä tapahtuu paljon pahaa sen kautta, Jumala on hyvä kaikesta pahasta huolimatta ja uskon että Hän tulee tuomitsemaan kaiken pahan kerran viimeisellä tuomiolla vaikka nyt näyttää siltä että Jumalaa ei olisi kun kerran paha jyllää..
Muistan vieläkin sen fiiliksen ennen uskoontuloa kun ajattelin vahvasti että kun kuolen niin minä itse tahdon vastata omasta elämästäni Jumalan edessä, yritän elää kunnon kansalaisena jne. mutta sitten Jeesuksen merkitys avautui, tajusin etten voi itse sovittaa Jumalan edessä omia syntejäni, tarvitsen vastaanottaa Jeesuksen kuoleman kautta tulleen sovituksen omalle kohdalleni-uskoontulo-
Itse tarvitsen Jumalaa joka päivä arjen elämän keskellä,saan raamatusta rohkaisua elämän haasteissa ja uskon että taivas on olemassa ja Jeesukseen uskomalla sinne tie on auki kaikille jotka Häneen uskovat🌻🙂🌻

Käyttäjä Ayale kirjoittanut 18.06.2017 klo 08:58

Minulla on sellainen aika vahva tietoisuus siitä, että Jumala on olemassa, joten se on enemmän siitä kiinni, että suostunko vaan hyväksymään sen uskoni, vai suuntaanko ajatukseni johonkin muuhun. Olen päättänyt huomioida elämässäni sen, että uskon Raamatussa kerrottuun Jumalaan ja Jeesukseen ja niissä puitteissa elelen elämääni.
Olen siis todella ihminen, jolla on paljon kehitettävää eri saroilla, että asioita voisi tehdä miljoonasti paremmin ja palvella ja rakastaa ja kaikkea tätä. Siitä huolimatta armoon turvaavana.

Käyttäjä satoshi kirjoittanut 18.06.2017 klo 11:57

Minä ajattelen, että jos uskoo johonkin itseään suurempaan niin siitä saa tosiaan lohtua ja rohkeutta elämään. Että ei ole yksin, vaikka välillä siltä tuntuukin. Jumalat ja jeesustelut sikseen, minulle ei ole väliä millä nimellä tuota suurempaa kutsuu. Tietysti voi olla myös niinkin, että kaikki on vain harhaa ja tietokonesimulaatiota. Emme voi tietää, koska ohjelma voi olla tehty niin, ettemme me, ohjelman oliot yksinkertaisesti pääse oman kokemuksemme ulkopuolelle.

No. Mitä näihin terrori-iskuihin ja muuhun tulee, niin minä tulkitsen ne hätähuudoiksi. Että ihmisillä on oikeasti ja todellakin niin paha olla, että omalla elämällä ei ole enää mitään väliä. Ketään ei kiinnosta ja kukaan ei suostu auttamaan, ainoastaan vihaa ja aiheuttaa lisää pahoinvointia. Ajattelen, että jokainen terrori-iskun tekijä on ihminen, jolla on niin paha olla, ettei omalla elämällä ole mitään arvoa. Ehkä ainoa tapa saada muu maailma huomaamaan ihmisen paha olo on tappaa kymmeniä ihmisiä? Minusta se on hälyyttävää ja huolestuttavaa.

Uskonnon ja demokratian nimiin on tietysti helppoa laittaa selviä vääryyksiä, mutta taustalla on kuitenkin aina lopulta pahoin voiva ihminen ratkaisemattomine riitoineen.

Käyttäjä susamau kirjoittanut 18.06.2017 klo 12:55

Mä olen kanssa uskova.

Ja terrori-iskut ovat nimenomaan yhden tai muutaman ihmisen pahan olon syytä. Ehkä he ovat jo niin vaikeassa tilanteessa oman psyykkeensä vuoksi, että haluavat muillekkin vain pahaa. Tai kokevat saavansa mielihyvää muiden tappamisesta. Myös huomioon ottaen paholainen, joka syöttää kaiken maailman valheita päänsisälle. Mutta erittäin sairasta touhua tämä ihmisten tappaminen on.

Mistä tiedetään että ovatko terrori-iskujen takana mihin uskontoryhmään kuuluvat ihmiset? Voipi olla, että he ovat ns vääriin jumaliin uskovia, ja tämän myötä tekevät pahaa ja tuhoavat maailmaa.

On olemassa vain yksi hyvä Jumala, ja hän on luonut maailman. En muista miten, mutta myös pahuus kuuluu maailmaan ja se yrittää riistää ihmisiltä hengen pois ja saada heidät pois uskostaan.

Ainoa tapa päästä taivaiseen, ja sitä ennen saada ihana, vaivaton elämä, on antaa kaikkensa Taivaan Isälle. Rukoilla, lukea raamattua jne.

Muistakaa, että teillä ei kuitenkaan ole asiat niin huonosti, ettette selviäisi, vai mitä ? Teillä voi olla joitain sairauksia, mutta Jumala ei anna enempää taakaksi kuin mitä jaksetaan kantaa! Me selvitään tästä kaikesta ja tullaan henkisesti voimakkaammiksi kuin muut!

Käyttäjä uskis kirjoittanut 18.06.2017 klo 21:25

Joo just noin mäkin ajattelen terrori tekijöistä kuin te muutkin että pahoinvointi saa ihmisiä lähtemään mukaan kauheuksiin, ja tietty joissain maissa kun lapsesta asti ihmisiä kasvatetaan sotaan/ ampumaan...😞 voi huuto kaikelle tälle maailman pahuudelle.
Ilman Jumalaa oisin kyllä ajatuksineni ihan hukassa, Jumalan kanssa saa olla pieni turvallisin mielin, Hän tietää, osaa ja hallitsee minun elämän kiemurat ja koko maailman asiat.
🌻🙂🌻

Käyttäjä kirjoittanut 19.06.2017 klo 09:46

Minusta ei ole oikein ajatella, että terroristit ovat ihmisiä joilla on paha olla. Jos näin olisi, terroristejä olsi paljon enempi, sen verran ihmiset voivat pahoin nykyaikana.

Munkin ajatus on vaan mun ajatus, sekin varmaan on väärin. Mutta ajattelen, että terroristit luulevat kuten monet muutkin uskovaiset, että on olemassa joku muu parempi paikka minne he pääsevät kuoleman jälkeen. Vaikka heillä ei ole mitenkään paha olla täällä maan päällä, silti kaiken maailman hörhöuskovaiset kuvittelevat paremman paikan olemassaoloon. Sama miten tämän elämän elää, tekeekö itsemurhan jossa mukaan ottaa muitakin ihmisiä, pääsee jonnekin parempaan paikkaa jossa on hänen oma jumalansa vastaanottamassa iänkaikkiseen elämään. Ja vielä kuvittelee ettei sinne paikkaan pääse kaikki kuolleet vaan hän itse parempiuskovainen ainostaan.

Minä en usko taivaaseen, uskon Jumalaan, en usko, että Hän enää on Kaikkivoiva. Uskon, että tästä maailmasta on tulut sen verran hullu ettei Jumala tätä tälläiseksi luonnut eikä Hän enää tätä hallitse. Kuten kävi Nooan arkki-jutussa.
Uskon, että Jumalaa voi kunnioittaa parhaiten yrittämällä elää tätä maanpäällistä elämää oman kykynsä mukaan eikä haaveilemalla iänkaikkisesta elämästä.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 19.06.2017 klo 10:34

Hienoja ajatuksia sulla maanvaiva. Olen jokseenkin samaa mieltä, että jos Jumala kerran on olemassa niin hän on elämän Jumala eikä kuoleman.

En minäkään usko että niillä terroristeilla välttämättä on paha olo. Heidät on vain luultavasti aivopesty. Ja heille on luvattu varma taivas paikka.

MInusta uskonto voi olla vaarallinen asia. Sen takia kyseenalaistan uskon Jumalaan. Toisaalta jos häneen ei usko voi olla aika toivoton, kun ajattelee ettei paha saakaan palkkaansa. Toisaalta jos uskoo, voi mennä pää sekaisin, niin kuin noilla terroristeilla...

Käyttäjä satoshi kirjoittanut 19.06.2017 klo 13:22

Kiitos kun huomautitte mulle aivopesun mahdollisuudesta!
Meillä näyttää olevan taipumusta yhdistää sotien, joukkomurhien, kyberhyökkäysten tai vaikka terrori-iskujen tekijät niiden järjestäjiin. Kuitenkin ne, jotka teot ovat järjestäneet, eivät mene riskeeraamaan henkeään, vaan pistävät asialle itselleen vähemmän tärkeät ihmiset.

Länsimaatkin ovat taitavia aivopesussa. Ajatukseni oli, että järjestäjillä voi olla taustalla pahoinvointia. Tekijöillä ei välttämättä ole muuta kuin luja usko valheeseen ja pelkoon.

Järjestäjillä tuntuu olevan aina joku ratkaisematon riita taustalla jonka perusteella sitten voidaan kasata armeija (aivopestä omiin riveihin) ja mennä "puolustamaan" milloin mitäkin aatetta.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 21.06.2017 klo 18:38

Olen nykyään sitä mieltä, että kaikki uskonnot pitäisi poistaa maailmasta. Ei nillä tee mitään ja ne tuottavat vain tuhoa ja kärsimystä.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 24.06.2017 klo 18:20

Minusta uskonnot ovat turhin asia koko maailmassa ja kun niistä päästään eroon ja tunnustetaan tiede ja varsinkin lääketiede arvokkaaksi niin olemme kehittyneet lajina.

Minusta on aivan naurettavaa että ihmiset turvautuvat johonkin mitä ei voi aistein tavoittaa. Pitäisi vain hyväksyä että kaikki mitä on olemassa on tässä ja nyt.

Itse en enää ikinä tule tuvautumaan jumalaan.

Uskokaa Jumalan sijasta itseenne...

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 25.06.2017 klo 21:50

Samaa mieltä kanssasi "minäitse89". Aivan huuhaata uskonnot. Jja maailmassa olisi paljon rauhallisempaa ilman mitään uskontoja. Ei ole siis tarpeellinen.

Käyttäjä kirjoittanut 26.06.2017 klo 18:04

minäitse89 kirjoitti 16.6.2017 8:53

Kyllä minäkin kuitenkin olen ihminen ja välillä turvaudun Jumalaan myönnän sen. Varsinkin heikkoina hetkinä, mutta ehkä se on lähinnä toivoa kuin uskoa...

Kannattaisiko sun vaikka jonkun papin kanssa joskus puhua uskostasi. Heille voi myös puhua siitä ettei usko.
Kuullostaa hankalalta tuo elämäsi uskomisen kanssa kun joka toinen viikko näytät uskovan ja joka toinen viikko taas et usko.
Kuitenkin olet näitä uskonketjuja jo useita aloittanut, niin uskottomuus tai usko ei näytä olevan sulle yksinkertainen juttu.