Aikuisen elämää

3 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä jumittunut aloittanut aikaan 11.07.2017 klo 10:05 kohteessa Aikuisen elämää

Olen kärsinyt yksinäisyydestä suuren osan elämästäni (olen jo yli 30v). On jaksoja, jolloin olen kuulunut jonnekin, esim lukioaika, jolloin kuuluin yhteisöön jne. Minulla on muutama ystävä, joiden kanssa soittelen säännöllisesti, mutta he elävät perhe-elämää, joten luonnollisesti jakavat siellä päivittäiset kuulumiset. Lisäksi asuvat toisella paikkakunnalla. Olen harrastanut ennen varsin täysvaltaisesti erästä…

Käyttäjä elämänpohtija aloittanut aikaan 28.04.2017 klo 16:58 kohteessa Aikuisen elämää

onko täällä foorumissa muita (meitä kuulemma on yhteiskunnassa lukemattomia tapauksia jotka saavat kielteisen päätöksen kelalta lääkärinlausunnoista sairaslomaan/kunt.tukeen tmv, mutta missä nämä ihmiset surevat kohtaloaan,(vai surevatko?) en oo tosin kaikkia vanhempia ryhmiä käynyt läpi täällä, onko aiheeseen jo ehkä perustettu keskustelu?) itse kävin kunnan ja työvoiman yhteispalaverissa tässä lähipäivinä ja oli…

Käyttäjä Smöggis aloittanut aikaan 09.06.2017 klo 09:20 kohteessa Aikuisen elämää

Hei taas pitkästä aikaa. Tosiaan, olen muuttamassa heinäkuussa Tampereelle opiskelemaan yliopistoon. Tarkoituksena on yrittää maisterintutkintoa ja siten koittaa parantaa omaa elämisen tasoani. Tai näin ainakin teoriassa. Pitkään jatkunut työttömyys ei ole ainakaan parantanut asennettani tulevaisuutta kohtaan. Kaikki hehkuttavat kouluttautumisen tärkeyttä, samalla kun työmarkkinat näyttävät aivan toista. Mitä enemmän kouluttaudut, sitä…

Käyttäjä memmu83 aloittanut aikaan 04.07.2017 klo 01:18 kohteessa Aikuisen elämää

Täysin hiljaa olen ollut nämä vuodet jotka ovat olleet raskaita. Erosta on reilu kolmevuotta, ja enemmän tai vähemmän exä on piinannut. Tähän asti olen häneltä saanut viestiä netin ja puhelimen kautta ja välillä myös puheluita. Välillä on mennyt aivan rauhallisesti, ja sitten se alkaa aina uudestaan. (hän ei myönnä mitään)Hän…

Käyttäjä Taati aloittanut aikaan 06.07.2017 klo 20:55 kohteessa Aikuisen elämää

Näitä keskusteluja on täällä varmaan vaikka pilvin ja pimein..mutta varmaan arvaattekin, että en niitä jaksa jostain kumman syystä alkaa kaivamaan. Ajattelin alkaa uuden otsikon alle kirjoittamaan, kun ois kiva kirjoitella tyyppien kanssa, joilla mahdollisesti add tai adhd ynnä liitännäisiä..itselläni ei mitään todettua, kaks kertaa lääkäriltä pois käännytettynä, katotaa jos syksy…

Käyttäjä Salamanteri2 aloittanut aikaan 04.07.2017 klo 18:58 kohteessa Aikuisen elämää

Olin 24 vuotta ”väärässä” paikassa. Eli edellisessä parisuhteessa, joka alkoi ollessani 15. Koskaan en ollut mieheen rakastunut, mutta kuitenkin onnistuin päätymään naimisiin ja kaksi lastakin sain. Lapset ovat nyt parikymppisiä ja mina just 40. Pari vuotta sitten uskalsin viimein lähteä ja vannoin, etten koskaan enää halua parisuhdetta tai mitään vakavaa..…

Käyttäjä mevena aloittanut aikaan 05.07.2017 klo 11:06 kohteessa Aikuisen elämää

Olen aika äskettäin saanut masennusdiagnoosin ja nyt mietityttää, miten siihen suhtaudutaan työelämässä. Nykyisessä työpaikassani on todella inhottava ilmapiiri ja oman mielenterveyteni takia pitäisi hakea uutta työtä, mutta pelottaa, miten uudessa työpaikassa masennukseen suhtaudutaan. Eihän siitä tietenkään tarvitse heti kättelyssä lähteä kertomaan, mutta esim. monissa isoissa yrityksissä on työhöntuloterveystarkastus ja siinä…

Käyttäjä Suikka aloittanut aikaan 29.06.2017 klo 19:48 kohteessa Aikuisen elämää

Hei. Onko täällä muita jotka kokee olevansa täysin yksin ilman tukea tässä maailmassa, vaikka periaatteessa ihmisiä ympärillä onkin. Itse olen töissä käyvä ja perheellinen ihminen. Yksi harrastuskin on jota kautta tapaa välillä ihmisiä. On siis työkaverit, harrastuskaverit ja Vaimo sekä lapsi. Mutta silti olen yksinäinen. Yhtään ystävää tai kaveria ei…

Käyttäjä Uria aloittanut aikaan 01.07.2017 klo 07:46 kohteessa Aikuisen elämää

En oikein tiedä mitä pitäisi tehdä. Kerron vähän taustaa. Muutama vuosi sitten romahdin henkisesti pitkään jatkuneen henkisen ylikuormituksen sekä traumaattisten tapahtumien laukaisemana. Sen jälkeen melkein vuoden ajan kärsin pahoista univaikeuksista ja ahdistuksesta ja vaikeasta masennuksesta. Traumaattiset asiat pyörivät mielessä ja riivasivat minua 24/7. Nyt siitä on kulunut 3,5 vuotta ja…

Käyttäjä Irvi aloittanut aikaan 09.05.2017 klo 19:14 kohteessa Aikuisen elämää

Olen miettinyt, että onkohan minulla kohtalotovereita. Nyt terapiasuhteen romututtua olen alkanut miettimään entistä enemmän emotionaalista estyneisyyttä. Muiden kokemuksia lukiessa tuntuu että olen toivoton tapaus. Paljon on kokemuksia siitä, että negatiivisten tunteiden ilmaisu on vaikeaa, mutta yhtä äärimmäistä tapausta ei ole tullut vastaan. Terapia tosiaan loppui, huolimatta siitä että olen sairastumassa…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: