Psyykkinen pahoinvointi ja fyysiset oireet?

Psyykkinen pahoinvointi ja fyysiset oireet?

Käyttäjä väsynyt5 aloittanut aikaan 04.09.2011 klo 10:18 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä väsynyt5 kirjoittanut 04.09.2011 klo 10:18

Minä itse oireilen, esim. käsivarsien pistelynä, vatsan vilkkaana toimintana ja saatan jopa tuntea kuvotusta epämiellyttävissä tai muuten voimia vaativissa tilanteissa.
Oletteko päässeet näistä terapialla tms. eroon?😐
Minusta tuntuu tällä hetkellä, että en tule koskaan pääsemään noista oireiluista eroon,vaan niiden kanssa on vaan opittavan elämään.
Miten teidän muiden kokemukset?

Käyttäjä väsynyt5 kirjoittanut 05.09.2011 klo 10:39

Nuo oireiluni näyttävät kirjoitettuina aika mitättömiltä,mutta koettuina ovat todella, todella voimakkaita ja normaalia toimintaa haittaavia ja jopa estäviä. Kuvotukseni yltyy joskus jopa
oksenteluun asti, enkä pysty sitten menemään sinne minne piti tai sitten seuraukset tulevat vasta jälkikäteen😭.

Käyttäjä Mepa kirjoittanut 05.09.2011 klo 12:00

Moi,

Voisko lääkkeillä olla vaikutusta, esim. kuvotukseen?

Käyttäjä TuonenJoutsen kirjoittanut 05.09.2011 klo 12:44

Hei väsynyt5!

Tutulta kuulostaa, itse kärsin myös psyykkisen pahoinvoinnin aiheuttamista fyysisistä oireista. Minulla ne ilmenevat tärinänä, kasvojen nykymisenä, vatsaoireina ja ruokahaluttomuutena. Oireet ovat lieventyneet terapian ja säännöllisen liikunnan myötä.
Oletko saanut apua psyykkiseen pahoinvointiin? Muista pitää yleisesti kunnostasi huolta liikkumalla, syömällä hyvin ja lepäämällä. Ajan myötä oireet helpottavat vaikka saattavatkin joissain tilanteissa esiintyäkin. Niille ei pidä antaa valtaa. Aurinkoista syksyä sinne ja jaksamisia 🌻🙂🌻

Käyttäjä väsynyt5 kirjoittanut 06.09.2011 klo 14:10

Kiitos TuonenJoutsen, lohdullista, että oireet voivat siis ajan oloon lievittyä🙂👍

Mepalle: voi olla, että kuvotus ja pahoinvointitaipumukseni voimistui tässä lääkevaihdon yhteydessä. Tosin ilman sitäkin, minulla on ollut ilmeisesti tapana reagoida henkiseen huonoon oloon
fyysisellä pahoinvoinnilla. Taitaa olla kyse jonkinmoisesta tunteiden
tukahduttamisesta😐

Käyttäjä Pulpi kirjoittanut 09.09.2011 klo 09:42

Hui kauhee.. just vasta rekisteröidyin ja kauhean vaikealta tuntuu aloittaa mitään näin uutena.

Tähän vaan tuli heti mieleen miljoona asiaa. Ite oireilen mm. juurikin pahoinvointina, vatsa ei toimi ja turpoaa, huimaa, henkeä ahdistaa, hikoilutta vaikkei mitään fyysistä tekisikään, vatsa on solmussa, paniikkokohtaukset (jotkin lääkkeiden ansiosta ovat aika "mitättömiä"), hengästymisenä ja yleisenä väsymyksenä.. Joo ja ikävä kyllä en kuulu niihin jotka vähentävät syömistä kun on paha olo, vaan just sillon tekee mieli "lohduttaa itseään ruoalla". Hetkellinen hyvä olo. ☹️

..kaikkea sitä on.

Käyttäjä repukka kirjoittanut 09.09.2011 klo 09:58

Mulla kans syöminen vain lisääntyy, mitä pahempi henkinen olo on. Noita samoja ja muitakin mulla on: huimausta, käsien ja jalkojen pistelyä, vatsavaivoja, päänsärkyä, leukasärkyä (kiristelen hampaitani), hengitysvaikeutta, nielemisvaikeutta, rintakipuja jne. Niin ja pahimpana jatkuva väsymys, joka tekee olon tosi raskaaksi. Ettei kävis liian helpoksi elämä.

Tervetuloa mukaan Pulpi! 🙂

Käyttäjä Pulpi kirjoittanut 09.09.2011 klo 11:05

Kiitos 🙂

Joo, sain kans hammaslääkäriltä noi purentakiskot yöks, kun mies ei saanu nukuttua kun narskuttelin pitkin öitä. Ja hampaat oli muutenki kulunu jo.

Käyttäjä repukka kirjoittanut 09.09.2011 klo 14:36

Minä vaivalla hankin ne kalliit kiskot itselleni, mutta kun puolison mielestä ne olivat ällöttävät, niin heitin ne pois ja nyt kaduttaa. Taas on pureminen ongelmana. Minä puren päivin öin. Jauhan vaikkei ole mitään jauhettavaa.

Käyttäjä körri kirjoittanut 18.09.2011 klo 23:35

Mulla puutuu jalat, kämmenet ja jalkapohjat hikoaa (jos ahdistus pahimmillaan niin hikoaa ihan märiksi saakka), sydän hakkaa hulluna, rintakipuja, hengenahdistusta, palan tunne kurkussa tai muuten kuristava tunne, epätodellinen olo, levoton olo, en voi keskittyä mihinkään pitkäksi aikaa, pää tyhjenee pahimmillaan...

Sitten kun tulee oireet, niin sitten niitä tarkkailee.
Mitä enemmän niitä tarkkailee, sitä pahemmilta ne alkaa tuntumaan.
Ja sitten sitä mietitäänkin seuraavaksi olisko kyseessä sydäri, aivoverenvuoto vai mikä.
Seuraavana vuorossa paniikkikohtaus, jonka jälkeen olo onneksi helpottaa.

Nyt on taas vaikeampi kausi, viikko ollut ihan kamalin aikoihin. Oireet päällä joka päivä ja koska oon aika paljon yksin kotona, on mulla myös aikaa tarkkailla itseäni ja oireita. Siinä se kehä sitten onkin valmiina...

Käyttäjä valoisa kirjoittanut 17.11.2011 klo 15:59

Mullakin ihan samoja, kun teillä.. Hikoiluttaa,maha menee sekasin,pissattaa koko ajan,tärinä,painon tunne rinnassa,sydän hakkaa, kuvotus, ruoka ei maistu.....

Käyttäjä Ongelmatapaus kirjoittanut 14.08.2017 klo 12:09

Hei,

Nostan vanhaa ketjua, kun tuntuu että jonnekin täytyy purkaa tätä oloa.

En ole koskaan ollut näin ahdistunut kuin nyt. Mielessä pyörii lakkaamatta liki kaikki virheet joita olen elämäni aikana tehnyt. En kykene antamaan itselleni anteeksi. Luulin jo päässeeni yli siitä millainen ihnissaasta olen, mutta kaikki vanhat asiat pullahtivatkin takaisin pintaan jostain mielen sopukoista.Luulen, että mieleni ei kykene enää pitämään defenssiä yllä ja siksi tämä tilanne on näin äkillinen ja voimakas.

Tauoton ajatusvirta ja syvä pettymys omaa itseä kohtaan ei katkea ja oireilee kropassa kamalana vatsakipuna, ruokahaluttonuutena ja unen puutteena. En saa aikaiseksi mitään ylimääräistä kokonaisvaltaiselta ahdistukselta. Ajatuskin ruoasta saa okseenusrefleksin aikaiseksi.