Aikuisen elämää

4 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4596
Käyttäjä Kuuntytär aloittanut aikaan 11.02.2018 klo 17:18 kohteessa Aikuisen elämää

Hei. Kaipaisin neuvoja kuinka kehottaa loukkaamatta äitiäni muuttamaan pois kotoamme. Äitini muutti luoksemme noin 10 vuotta sitten ja olemme eläneet yhdenlaista kommuunielämää siitä lähtien. Nyt kuitenkin olisi jo korkea aika saada äitini pois hankaloittamasta minun ja mieheni arkielämää. En kuitenkaan tiedä että kuinka asian ilmaisisin hänelle niin etten häntä loukkaa.…

Käyttäjä aavameri aloittanut aikaan 31.01.2018 klo 23:05 kohteessa Aikuisen elämää

Elämän merkitys. Onko sillä sitä? Tarkoitusta? Pahoittelen sekavaa tekstiä, mutta olen lopen väsynyt… Ei ainakaan omassa elämässäni. Elämä on jatkuvaa selviytymistaistelua ja kamppailua. Erityisesti henkisesti. En tiedä asiaa joka ei ahdistaisi. Se, mikä niihin auttaa, vaihtelee paljon. Tällä hetkellä moneen on tuonut apua naapurin nuoripari. Heillä on pieni lapsi. En…

Käyttäjä Tyttönen vaan aloittanut aikaan 29.12.2017 klo 17:37 kohteessa Aikuisen elämää

Mikähän mua mahtaa vaivata, ku syön ja syön itteni nii ähkyks ku voin. Syön sokereista riippumatta itteni ihan täyteen. Osaako kukaan auttaa? (sairastan diabetestä)

Käyttäjä Deppis aloittanut aikaan 06.02.2018 klo 09:07 kohteessa Aikuisen elämää

Miten kukaan masennukseen sairastunut kestää työelämän paineita? Itselläni on todettu keskivaikea masennus. Lääkäri määräsi sairaslomaa viikon ja olinkin kotona viisi arkipäivää. Sinä aikana töistä pommitettiin jatkuvasti viesteillä ja monet kyselivät uteliaina vointiani. Minulle laitettiin kaksi työvuoroa sairaslomaviikon lauantaille ja sunnuntaille. Teki mieli sanoa sairasloman jälkeen kaikille, että minun täytyy nyt…

Käyttäjä mmila aloittanut aikaan 05.02.2018 klo 16:21 kohteessa Aikuisen elämää

Viime syksy oli tosi raskas ja voin aika huonosti. Itkin jatkuvasti ja olin loputtoman väsynyt. Yölääkityksiä on viilailtu, että saisin nukuttua. Tämän lisäksi on kuitenkin alkanut tapahtua pelottavia asioita… Syksyllä minusta tuntui aika usein iltaisin, että joku tuijottaa minua. En tiedä, onko ko. henkilö paha vai ei, joskus olen sille…

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 19.01.2018 klo 17:14 kohteessa Aikuisen elämää

Olen nyt sairaudessa siinä pisteessä etten jaksa puhua hirveästi. Helpompi kirjoittaa. Olen joutunut taistelemaan olemassa oloni puolesta melkein koko elämän… Tiedän kyllä että puhuminen samalla voi avata lukkoja, mutta lähden aina pois ryhmästä missä minun täytyy puhua paljon. Olen aivan uuvuksissa jos joudun puhumaan koko ajan tai esim. opettamaan jotain.…

Käyttäjä Aapee aloittanut aikaan 21.01.2018 klo 18:24 kohteessa Aikuisen elämää

Hei Nuoruusaika meni vaihtelevasti. Puolet peruskouluajasta jouduin koulukiusatuksi ja sen varmasti vaikutti minäkuvaan ja itsetuntoon ja vaikuttaa edelleen. Olen aina ollut hiljainen arka hissukka. Viime vuodet ovat menneet vaikeammaksi ja vaikeammaksi. Yhtään ystävää ei ole ollut viiteen vuoteen. Kaikki kesät-talvet täysin yksin. Nukkuminen on vaikeaa. Joskus jos ihmeenkaupalla saan ponnisteltua…

Käyttäjä äitinoita aloittanut aikaan 29.01.2018 klo 23:08 kohteessa Aikuisen elämää

Olen huolissani nuorestani. Hän pääsi syksyllä aloittamaan opinnot toisella paikkakunnalla. Kaikki näytti olevan hyvin. Oli asunto ja opiskelutuet, kulkureitit tulivat tutuksi. Huonekalut hankittiin ja asumisen tykötarpeet. Ensimmäiset itsenäistymisaskeleet irti äidistä. Opintojakin kertyi, joskin vähemmän kuin olisi pitänyt. Joulukuussa enää ehkä yksi kurssi, mutta tehtävät jäi palauttamatta. Ei siis suorituksia. Menneisyydessä…

Käyttäjä aloittanut aikaan 08.01.2018 klo 09:35 kohteessa Aikuisen elämää

https://yle.fi/uutiset/3-9982260 Itse en edes aloittanut marevania vaan otin sen kalliimman eli menee kuussa n. 150 euroa yhteen lääkkeeseen. Mutta, kun ei ole ajokorttia, mönkijälläkään en voi ajaa nyt just, niin taksimatkat verikokeisiin olisivat tulleet maksamaan enempi.

Käyttäjä Joutava aloittanut aikaan 21.01.2018 klo 21:47 kohteessa Aikuisen elämää

Hei Kumppanini taloudelliset ongelmat rasittavat suhdettamme. Hänellä on aikaisemmasta YH-vaiheesta jäänyt laskuja hoitamatta, jotka ovat nyt päätyneet perintään ja ulosottoon. Asia on ratkaisematta, eikä ulospääsyä näy. Kumppanini on työtön ja vailla kunnon ammattitaitoa. Vaikka velkapääoma ei olisi työssäkäyvälle ylivoimaisen suuri, ei ole näköpiirissä tilannetta jolloin hän saisi taloutensa tasapainoon saati,…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: