Hei,
Kiitos tuesta: Somebody's me, Jousimiesnainen, Mies muunmuassa ja monet muut tässä ketjussa käyneet. Kiitos siitä, että ette ole tuominneet, vaan eläneet mukana tuskissani ehkä ihmetellen niin kuin minä itsekin olen tehnyt. 🙂🌻
Kiitos kirjavinkeistä ja siitä, että olette omilla kohtaloillanne antaneet minulle ajattelemisen aihetta muista näkökulmista.
Olen nyt mielestäni päässyt sen verran irti riippuvuudestani, että voin jättää tämän keskustelun. Jos joku haluaa tässä jatkaa omalta osaltaan, saa niin kaikin mokomin tehdä. Tätä näkyy myös luetun todella paljon, joten kai tässä on ollut vastauksia monien ongelmiin.
Summa summarum:
Vain todelliset teot merkitsevät. Rakastavat teot. Ihminen voi sanoa ja uskotella toiselle mitä tahansa, mutta vain hänen tekonsa merkitsevät. Kun kuuntelet toisen sanovan sinulle asioita, lupaavan sitä sun tätä, älä kuuntele sanoja, kuuntele tekoja. Ehkä haluat hänen sanovan ihania asioita, mutta jos ne eivät ole totta, tuloksena on eksyminen väärään ihmissuhteeseen. Jos hän lupaa soittaa eikä soita, hiljaisuus on se todellinen viesti. Jos hän sanoo rakastavansa, mutta kohtelee huonosti ja väkivaltaisesti, tee käytöksestä omat johtopäätöksesi. Jos hän lupaa tulla tapaamiseen, mutta ei koskaan tule, se on viesti. Lue eleitä, ilmeitä, tekoja.
Pyrin totuuteen tästä lähtien kaikissa ihmissuhteissani. Se ei tarkoita, että tietoisesti loukkaan toista, vaan kerron miltä minusta tuntuu ja toimin sen mukaisesti. Kysyn myös itseltäni tästä lähtien haluanko minä tätä vai en? Ja sitten toimin sen mukaisesti. Minulla on elämässäni vielä paljon selvittämättömiä asioita, eikä tulevaisuus ole helppoa. Tulen myös asettamaan saman toiveen kumppanilleni. En halua enää johtaa harhaan itseäni enkä kumppaniani.
Olen päässyt eroon rakastumisen tunteesta Häneen. Rakastamasta en lakkaa.
Kiitos.
ER