Mies rakastunut toiseen
Laitan oman tarinani nyt tänne.
3 viikkoa sitten sanoi avomies, että hän on rakastunut 12 vuotta nuorempaan (työtoveri, naimisissa, n. 3 v. lapsi) naiseen. Tunne on molemminpuolinen.
Elämäni romahti.
Ollaan oltu yhdessä 19 vuotta, meillä on teini- ikäinen poika. Meidän suhteen alamäki alkoi n. 3v. sitten, kun mä olin vakavassa masennuksessa ( maahanmuutto, valitettavasti en hakenut ulkopuolista apua ). Olin ihan omissa oloissa, en halunnut enää miehen läheisyyttä. Me puhutiin tästä ja mä tiedän, miten tärkeä se oli miehelle, mutta en pystynyt antamaan hänelle sitä.
Jonkun ajan päästä rupes myös mies oireilemaan(masennus, unioireet, työuupumus,alkoholin käyttö lisääntyi. Luulen, että hänen masennus johtui(johtuu) vaativasta työstä, sopeutumisestä suomeen ja myös minun masennuksesta. Miehen alkoholin käyttö on kyllä meidän suhteeseen aina tuonut ongelmia, mutta viime vuoden aikana on tilanne ollut tosi paha.Pelkäsin, että hän menettää työn. Meillä oli hirveitä riitoja ja mä olen hänta sanallisesti loukannut tosi pahasti. Hän ei ole ikinä ollut väkivaltainen.
Kun olin raskaana,sitten hän myös petti minua(kerran). Se oli vaikea, mutta me päästin tästä yli, luotin häneen taas. Me ollaan aina tultu hyvin toimeen(paitsi hänen alkoholin käyttö):samanlainen maailmankatsomus, huumori jne.
Mieheni ja sen naisen suhde ei ole vielä fyysinen, mutta he jatkavat suhdetta(tekstiviestit, tapaamiset työpaikalla). Viime viikolla naisen aviomies ei tiennyt vielä mitään.
Mieheni asuu vielä kotona.
Ajattelen, jos hän lähtee ja heidän suhde ei toimi, haluako hän sitten tulla takaisiin?
Minua pelottaa, miten se tilanne vaikuttaa pojan elämää, kehitystä ja tulevaisuutta( miehen, isän roolit ja mallit). Hän on siis tietoinen kaikesta ja kyselee iltaisin minulta -jääkö isä tai lähtee.
Yhteiseltä kaverilta kuulin, että mies ei syytä enää kaikessa tapahtunussa vain minua, vaan myönnä myös omia ongelmia(alkoholin käyttö ym.) Hän ei ole juonut 2 kk.
Mieheni kuitenkin odottaa ilmeisesti sen naisen ratkaisua ja kun se on myönteinen, sitten lähtee.
Laitan tännekin, että suomen kieli ei ole minun äidinkieli( teen ilmeisesti kamalia kirjoitusvirheitä)