Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Olen seurustellut vuoden. Elämme etäsuhteessa opiskelujen loppusuoralla. Siinä ajassa olemme eronneet ”oikeasti” 3 kertaa ja aina miehen aloitteesta. Sen lisäksi hän on ainakin 20 kertaa sanonut, että annetaan olla, riidan yhteydessä. Toisaalta hän kuitenkin jatkuvasti sanoo että rakastaa, päivittäin ja vannoo sitoutumistaan. Hän kuitenkin saa kummallisia kohtauksia. Yhtäkkiä jumittuu ihan…
Jollekin on nyt vain sanottava tämä: Olen niin surullinen. Miksi sanon sen tänne? Siksi, että en voi sitä kenellekään kertoa. Itken salaa ja mietin milloin tämä suru hellittää otteensa. Kirjoitan päiväkirjaa. Etsin uutta suuntaa elämälle. ER 😭
…
11…Välillä vaan ihmettelee, miten niin moni asia voi mennä niin totaalisen pieleen. Pari kolme viikkoa olo on kuin olisi sumussa kulkenut. Tilanteeni oli jo ennalta sotkuinen, kun ex-tyttöystävä räjäytti sitten oikein kunnon pommin vasten kasvoja. Olin tänne kirjoitellut jo aiemmin siitä, miten hän tuntui ajoittain jotenkin etäiseltä suhteessamme. Emme nähneet…
Mitä voisin tehdä, että avopuoliso suostuisi keskustelemaan kanssani ongelmistamme? Olemme seurustellut jo 7 ja puoli vuotta. kunnes hän sanoi ettei jaksa enää ja tahtoo ottaa etäisyyttä. Nyt olen huomannut suhteemme arkistuvan ja jos vielä saisin mahdollisuuden, nin korjaisin asiat todella hyvin. työt vieneet paljon huomiota ja toinen jäänyt paitsioon. Me…
Nainen sanoi miehellensä ”mitä jos kahden viikon päästä lähdettäisiin ravintolaan, kun minun tekisi mieli lähteä vähäsen tuulettumaan?😋 No mies siihen ”Minä olen ajatellut, että ME ei lähdetään sinne ollenka” Johon nainen sanoi ” ei sit.” Meni vähäsen aikaa ja mies sanoi ”no katotaan viikonpäästä mikä on tilanne”. Jonkin ajan kuluttua…
Hei, En oikeastaan tiedä miksi kirjoitan. Ehkä siksi, että haluan kaikkien uskovan lauseeseen Asioilla on tapana järjestyä. Täällä on paljon ihmisiä, jotka on kokenut paljon enemmän kuin minä. Kokenut tietyt asiat paljon kovemmalla kädellä kuin minä. Paljon olen kuitenkin saanut kokea suhteelliseen nuoreen ikääni nähden. Paljon on onneksi myös jäänyt…
Parisuhteeni on katkolla, omasta syystäni. Olen jo kuukausia saanut näitä yllättäviä ärtymyksen puuskia, jolloin sulkeudun sisääni, ärisen kumppanilleni ja otan asiat liikaa itseeni ja paisuttelen niitä. Lisäksi olen huomannut yhden piirteen…riidan tullessa, käännän syyn kumppanini puoleen… Olen usein tehnyt niin, varsinkin kun aihe on johtunut minusta. Olen lueskellut artikkeleita narsisteista,…
Kolme-neljä vuotta sitten. Yks kaks vain tajusin, että katson meidän perheen arkea kuin ” ulkopuolisena” voimatta vaikuttaa asioihin. Olin niin väsynyt. Saatoin itkeä kaksi viikkoa itseni uneen. Nyt olen toipumassa ja tehnyt erinäisiä ratkaisuja, mitkä helpottaa arkea. Esim. vaihdoin kolmivuorotyön kahdeksasta neljään työksi. Siitä huolimatta en vieläkään ole saanut haettua…
Mietin kovasti mitä mieltä olisin tilanteesta. Kaikki alkoi about vuosi sitten. Mieheni oli saanut kesätöissään uusia ystäviä, joista yhdestä kehkeytyi todella hyväkin ystävä. Olin iloinen että mieheni oli saanut uusia ystäviä, mutta… Hän ei vain osannut hallita arkeaan avovaimon ja kavereiden välillä. Yhtäkkiä hänellä olikin naispuolinen ystävä, jolta tuli ensimmäinen…
etäsuhteesta millaisia kokemuksia, itsellä puoliso töissä muulla paikkakunnalla , hoidan lapset ja talouden viikolla ,viikonloppuisin nähdään puoliso kanssa, ikävä ja kaipuu viikolla kova, kauanko tällaista elämää kestää ?