Nuupahtanut salaatti

Nuupahtanut salaatti

KÀyttÀjÀ Salaatti aloittanut aikaan 07.09.2013 klo 12:04 kohteessa Nuorten foorumi
KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 07.09.2013 klo 12:04

Hieno otsikko 😀 mutta en keksiny parempaa niin saa luvan kelvata

TÀÀ voi olla sellanen ketju jossa minÀ kerron kuulumisia. Oon kohta 18-vuotias tyttö, asun yksin yksiössÀ ja aloitin lukion tÀnÀ vuonna. Koko kevÀÀn ja kesÀn taistelin syömishÀiriön kanssa kaloreita ja lihomista vastaan. Laihdutin. Laihduinkin vÀhÀn, kymmenisen kiloa. Mutta arvaatkaan mitÀ, noin 6-7 niistÀ kiloista on tullut takaisin. Eikö oo ilouutinen? Vihaan itseÀni kun en edes siinÀ sitten onnistunut. Ja nyt kumminkin haluan parantua. Ja syön nykyÀÀn tavallisten ihmisten tavoin. EpÀonnistuin tuossakin.

”Jos on mahdollista ettĂ€ onnellinen, elĂ€mÀÀ rakastava tyttö sairastuu niin ettĂ€ haluaa nÀÀntyĂ€ hengiltĂ€, on oltava mahdollista ettĂ€ sama tyttö selviÀÀ ja paranee.”

Yks minua ”pahemmin” syömishĂ€iriöinen tyttö oli kirjottanu noin yhteen tekstiinsĂ€ ja ku eilen luin tuon niin rupesin itkemÀÀn. Varmaan se on mullekin mahollista.

Mutta nyt ku menee syömisvammailun kans paremmin niin menee sitten muuten huonommin… Minun itsetunto laski niin alas tuon paranemispÀÀtöksen takia ettei varmaan koskaan. En osaa yhtÀÀn arvostaa itteĂ€ni. Kaikki mitĂ€ teen ja sanon on vÀÀrin. En ihmettele tuota it:n laskemista ku onhan se iso juttu ku yhtĂ€kkiĂ€ tĂ€rkein asia itselle, rakkain unelma ikÀÀn ku kaatuu, kuivuu kĂ€siin. Ku oman arvon ihmisenĂ€ on jo kauan mÀÀrittĂ€ny laihuus, ja yhtĂ€kkiĂ€ pitĂ€isi oppia elĂ€mÀÀn ilman sitĂ€. Ja keksiĂ€ uusi tavoite ja uudet unelmat elĂ€mĂ€lle.

Niin tÀmÀ kaikki ja nÀmÀ muutokset tÀnÀ syksynÀ on syöny paljo mun voimia. En oo koskaan ollu nÀin vÀsyny. MinÀ joka oon aina tarvinnu tosi vÀhÀn unta. En tiiÀ toista ihmistÀ joka voi nukkua yhtÀ vÀhÀn ja silti ei nuku liian vÀhÀn. MinÀ en saa koskaan riittÀvÀsti unta ja tuntuu ettÀ ku aamulla herÀÀn niin oon yhtÀ vÀsyny ku illalla. Ja tuo sama onnettomuuden tunne on edelleen. En minÀ oo onnellinen ollu tÀnÀ syksynÀ, kuin harvoin harvoin on se tunne vÀhÀn aikaa. Nyt vaan on monesti huonoja pÀiviÀ ja tosi matalalla mieliala sillon. Koulua on mielettömÀn raskas kÀydÀ. Ihan lyhyt pÀivÀ koulussa tekee minut todella vÀsyneeksi.

KÀvin eilen perjantaina kuraattorilla, mutta koska en uskaltanu puhua muusta ku tuosta vÀsymyksestÀ niin ei hÀn varmaan ymmÀrtÀnyt ihan kokonaan miten rankkaa tÀÀ nyt on. Tuntuu etten selviÀ edes ens viikosta kun pitÀs olla joka ikinen pÀivÀ koulussa. Mutta kyllÀ silti on paljon paljon eteenpÀin ettÀ kÀvin siellÀ. Oikeasti on aika ihme ettÀ laitoin viestiÀ. Olin aika sekaisin ku laitoin sen.

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 18.12.2014 klo 19:01

Voi villikettu❤️ Oot ihana ja rohkaiseva aina. En oo oikeen jaksanu kirjottaa. En oo tehny pitkÀÀn aikaan mitÀÀn jĂ€rkevÀÀ. Tai siltĂ€ ainaki tuntuu.

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 18.12.2014 klo 23:18

En oikeen tiiÀ pitÀiskö mun kirjottaa tÀnne vai ei. En haluais huolestuttaa ketÀÀn muita.

KÀyttÀjÀ villikettu kirjoittanut 19.12.2014 klo 12:33

Kiitos, Salaatti 🙂

Kirjoita ihmeessĂ€ aina kun siltĂ€ tuntuu! SehĂ€n tĂ€mĂ€n foorumin ideakin on, ettĂ€ voidaan saada ja antaa tukea. Omista ajatuksista avautuminen voi auttaa jo itsessÀÀnkin. Onko sulla ollut millaiset fiilikset viime aikoina? Jouluista, harmaata vai siltĂ€ vĂ€liltĂ€? 🙂

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 19.12.2014 klo 20:20

En oo oikeen mihinkÀÀn halunnu viime aikoina kirjottaa. Tuntuu ettÀ musta on vaan haittaa ja huolta kaikille muille. MitkÀhÀn fiilikset mulla on ollu? Tosi vaihtelevat. Tiistaina olin jo ihan lopettamassa koulun ku en osaa tehÀ hienoja kukkakimppuja. Luokkakaveri viilsi vahingossa tosi syvÀn haavan sormeen ku leikkas kukkia, ja sanoin vahingossa ettÀ minÀki haluan. Onneks kukaan ei tajunnu mitÀ tarkotin. Keskiviikkona kÀvin jouluostoksilla. Sillon oli ihan hyvÀ fiilis. Torstaina en ollu koulussa vaikka olis pitÀny. Luokkakaveri tuli iltapÀivÀllÀ kÀymÀÀn ja olin siinÀ vaiheessa edelleen yövaatteissa. TÀnÀÀn olin koulussa. Tein yhen kukkakimpun ja yhen asetelman. TykkÀÀn tehÀ niitÀ, mutta tulee aina niin kamala olo ku kaikki menee pilalle. Yleisifiilis ei oo ollu kauheen hyvÀ. VÀlillÀ oon ollu tosi ahistunu. VÀlillÀ vain masentunu. Mutta esim mun syömisistÀ huomaa ettei kauheen hyvin mee. YleensÀ nautin ruuanlaitosta ja teen ihan mielellÀÀn itelleni jopa kaks ruokaa pÀivÀssÀ, ja aamupalat ja vÀlipalat jaksan voidella leivÀn ja laittaa pÀÀllysteet, keitÀn monet kahvit pÀivÀssÀ. TÀllÀ viikolla oon keittÀny koko viikon aikana saman verran kahvia ku yleensÀ yhen pÀivÀn aikana. En oo tehny ruokaa ku kerran. Monesti huomaan joskus ihan illalla ettÀ jaahas, oon syöny pÀivÀn aikana vaan jotain keksejÀ ja maitoa ku en oo jaksanu voidella edes leipÀÀ. Viime yönÀ en nukkunu ollenkaan. En saanu unta. Mua vÀsytti ihan hirveesti mutta uni ei tullu. Mulla on koko ajan kasvava tarve saada vÀlillÀ olla lapsi. Joskus haluais ettÀ joku huolehtis minusta. Ihan konkreettisesti. Halais ja antais itkeÀ. Haluaisin itkeÀ. Samalla tavalla ku sillon ku mun ystÀvÀ joutu osastolle. ItkeÀ oikeesti tunteella. LÀhen vielÀ tÀnÀÀn kotiin. TÀÀllÀ on sotkusta, mutta antaa olla. En nyt jaksa. Siivoan sitte ku tuun takas. Nyt alkaa joululoma!

KÀyttÀjÀ villikettu kirjoittanut 19.12.2014 klo 23:54

Salaatti,

Susta ei ole huolta ja haittaa muille. SĂ€ olet kaunis, arvokas ja ainutlaatuinen ihminen, ja sulla on aivan yhtĂ€ suuri paikka tÀÀllĂ€ kuin kaikilla muillakin. Vaikka et osaisi tehdĂ€ huippuja kukkakimppuja, niin sitĂ€hĂ€n varten koulussa ollaan, ettĂ€ opitaan 🙂 Uskon ettĂ€ onnistuit ihan hyvin ja varmasti vielĂ€ paremmin, kunhan saat harjoitella. Se on jo hieno lĂ€htökohta, ettĂ€ pidĂ€t niiden tekemisestĂ€.

YmmÀrrÀn hyvin kun sanot haluavasi olla lapsi. Rankkoina aikoina voi usein tulla sellainen olo, ettÀ kunpa joku tulisi pelastamaan maailmasta ja sanomaan, ettei tarvitse taistella enÀÀ. Halaisi ja auttaisi unohtamaan ja parantaisi haavat, joita tuntuu tulevan vain enemmÀn. Toki tÀhÀn voi auttaa kotona oleminen. Yksinolossa on mukavia piirteitÀ, mutta ihmisten seura on usein terapeuttista, vaikkei siltÀ tuntuisikaan. Siivoaminen ei ole varsinainen velvollisuus, sen voi hyvin jÀttÀÀ vÀhÀn myöhempÀÀn.

Mukavaa joulun odotusta, kirjoittelehan jos jaksat! đŸ™‚đŸŒ»

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 20.12.2014 klo 14:11

Hei villikettu🙂

Kiitos. Musta vaan tuntuu ettÀ musta on haittaa muille. Kait se on vaan omassa pÀÀssÀ se ajatus. Niin, oppimista varten mÀÀ koulussa oon. Jotkut muut vaan tekee niin hienoja. Mutta mustaki se on hyvÀ ettÀ tykkÀÀn siitÀ hommasta.

Niin kyllÀ heti tuli parempi olo ku illalla tulin kotiin. On seuraa. Rakkaita ihmisiÀ ympÀrillÀ ja joulun odotusta ilmassa. Nyt pitÀÀ hetkeksi yrittÀÀ unohtaa huolet ja nauttia lomasta. Heti tuli joulufiilis ku avasin kotioven. Ihanaa! TÀnÀÀn ollaan leivottu pipareita, ja pitÀis vielÀ mennÀ jatkamaan.

Kiitos villikettu! Samoin sulle!

KÀyttÀjÀ villikettu kirjoittanut 21.12.2014 klo 22:03

Hei 🙂

Tuo on kyllĂ€ huippua kuulla ettĂ€ perheen pariin meneminen helpotti oloa. Joulu on kyllĂ€ kaunista aikaa. Se on jo aivan riittĂ€vĂ€ lĂ€htökohta, ettĂ€ pitÀÀ siitĂ€, mitĂ€ opiskelee ja aikoo tehdĂ€. Toisten tekemĂ€t hienot kimput eivĂ€t vĂ€hennĂ€ yhtÀÀn omien kimppujen arvoa. Voit oppia ihan hyvin tekemÀÀn persoonallisia ja sunnĂ€köisiĂ€ kimppuja 🙂

Halauksia ja jaksamista! â˜ș❀

KÀyttÀjÀ Katsa kirjoittanut 22.12.2014 klo 13:48

Ihanaa Salaatti et kotiin meno on parantunu fiilistĂ€ ja saanu aikaan joulumielen 😀 Aivan loistavaa et sĂ€ jaksoit tehĂ€ pipareita ja selvĂ€sti nautit siitĂ€! Ei niiden tyytyvĂ€isyyteen johtavien tekojen aina tarvii olla niin suuria.
MÀ uskon et sun tekemÀt kukkakimput on aivan loistavia ja kauniita ja kun kÀyt jaksamises mukaan koulussa nii opit vielÀkin paremmaks!
Toivon sulle rauhaisaa joulua ja ihanaa uutta vuotta 2015 â˜ș❀

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 22.12.2014 klo 20:46

Hei vaan villikettu ja Katsa! Ihanaa joulua teille molemmille ja onnea uudelle vuodelle!<3 kiitos tÀstÀ vuodesta!

Todellakin nyt on ollu joulufiilistÀ ja oon tehny paljo enempi asioita ku pitkÀÀn aikaan. Kohta on ensimmÀinen villasukka valmis ja pipareita oon leiponu jo kaks kertaa. Lahjat on paketoitu ja tontut seinÀllÀ jne. Yks moka kyllÀ kÀvi, unohin yhen ystÀvÀn syntymÀpÀivÀn ja laitoin kauheen myöhÀssÀ viestiÀ. Miks mulle kÀy aina niin ettÀ unohan? Se on niin noloa ja vaikuttaa sille ettÀ se ihminen ei ois mulle tÀrkeÀ. Mutta se on kait vaan mun luonne ettÀ oon niin hajamielinen.

TĂ€nÀÀn tapahtu yks ihana asia. Mulla ja Minealla on ollu jonkulainen selvittĂ€mĂ€tön juttu. Ei riita. Mutta sellanen asia ettĂ€ molempia on pelottanu ettĂ€ ystĂ€vyys kaatuu siihen. Saatiin tĂ€nÀÀn sovittua se ja se on mulle niin tĂ€rkeetĂ€! Nyt voidaan molemmat jatkaa joululomaa hyvĂ€llĂ€ mielellĂ€ ja jatkaa ystĂ€vyyttĂ€ puhtaalta pöydĂ€ltĂ€.â˜ș❀

Yks vanha tuttu kyseli kuulumisia ja mietin kauheesti ettÀ mitÀ vastata. Ne tietÀÀ jotain mun osastojutuista sun muista. En pysty suoraan vastaamaan ettÀ hyvÀÀ, koska ei kuulu hyvÀÀ. Kuuluu ihan jees. MitÀ kerron? Hankalaa miettiÀ. PitÀÀ kait jotain kirjottaa. Pelottaa vaan aina ettÀ avaudun liian paljon.

KÀyttÀjÀ SCIM kirjoittanut 22.12.2014 klo 21:57

Yks vanha tuttu kyseli kuulumisia ja mietin kauheesti ettÀ mitÀ vastata. Ne tietÀÀ jotain mun osastojutuista sun muista. En pysty suoraan vastaamaan ettÀ hyvÀÀ, koska ei kuulu hyvÀÀ. Kuuluu ihan jees. MitÀ kerron? Hankalaa miettiÀ. PitÀÀ kait jotain kirjottaa. Pelottaa vaan aina ettÀ avaudun liian paljon.

- Tarkotitko minua tuolla ? Mulle et voi avautua liikaa, mulle saa kertoa ihan kaiken. Olen tĂ€ssĂ€, kuuntelen ja ymmĂ€rrĂ€n. Olet tĂ€rkeĂ€, kuulu sulle hyvÀÀ tai huonoa. â˜ș❀

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 26.12.2014 klo 21:09

SCIM, en tarkottanu. Sulle on kyllÀ helppo kertoo mitÀ kuuluu. Jos sua hÀmmentÀÀ se ettÀ en aina vastaa tai siihen menee kauan, niin se johtuu siitÀ ettÀ unohan vastata. Monesti luen ensin mitÀ toinen on kirjottanu mulle, sitten mietin ja ajattelen ettÀ vastaan sitten ku on paremmin aikaa vastata, vaikka illalla ku ootan unta. Mutta harmikseni saatan joskus kokonaan unohtaa. Oot kyllÀ tÀrkeÀ ja sulle ei oo vaikea vastata. Mietin yhtÀ toista porukkaa Facebookissa. MeitÀ on siinÀ ryhmÀssÀ 9 tyttöÀ ja nykyÀÀn tavataan tosi harvoin eikÀ juuri pidetÀ edes yhteyttÀ. Sitte ku joku kyselee ettÀ mitÀ kuuluu niin mietin kauheesti ettÀ mitÀ vastaan.

Sulle vastaan nyt ettĂ€ ihan jees. 🙂 Joulu on ollut muuten aivan ihana mutta oon sairaana. Ihan kamala flunssa. Voimat lopussa ja joka paikka kipeenĂ€. NenĂ€ tukossa ja aivotkin taitaa olla oikosulussa. 😋 Joulun aika on menny tosi nopeesti. Aika vaan juoksee ku on mukavaa. En oottanu ettĂ€ saisin lahjoja muilta ku kavereilta, mutta sain muutaman muunki. Siskoilta ja Ă€itiltĂ€ ja isiltĂ€. Oli niin sellanen fiilis etten mÀÀ mitÀÀn lahjoja ansaitse. Huomenna minĂ€ ja kaks siskoa lĂ€hetÀÀn mun kĂ€mpille yheksi yöksi. Maanantaina on sitte tÀÀllĂ€ kotona rippikoulun henkilökunnan palaveri illalla ja sinne mun pitÀÀ tulla ja se on huippua! Aivan parasta mennĂ€ riparille isoseksi! 🙂

MitÀs sulle ja kaikille muille tukinettilÀisille?

KÀyttÀjÀ Katsa kirjoittanut 27.12.2014 klo 18:27

Ihanaa Salaatti et sun joulu on menny loistavasti!!! Mulla on ollu tunteiden vuoristorataa. Jouluaatto ja pĂ€ivĂ€ meni hyvin mutta heti tapanina sisarukset kiusas, haukku ja sai mut vihaseks itelleni ku "kostin" niille. Loppu pĂ€ivĂ€n ajan mĂ€ mietin et miks mĂ€ oon tĂ€llĂ€nen luuseri. No onneks mĂ€ oon nyt viikon muorilassa yksin turvassa 🙂

KÀyttÀjÀ villikettu kirjoittanut 27.12.2014 klo 21:12

Moi Salaatti 🙂

Toivottavasti paranet pian. Hienoa ettĂ€ joulu sujui muuten hyvin ja sait lahjoja - sĂ€ todellakin ansaitset jokaisen lahjan. Tuo on kyllĂ€ siistiĂ€ ettĂ€ pÀÀset isoseksi ja odotat sitĂ€, sieltĂ€ voi varmasti tulla hienoja kokemuksia ja uusia kavereita. Tosi mukava kuulla ettĂ€ sulla on nyt mennyt hyvin. Aivan parasta. Halaan sua ajatuksissani 🙂

Katsa, on tosiaan inhimillistÀ ettÀ sisarusten kiusaaminen nostaa vihan pintaan. Hienoa ettÀ saat nyt olla turvassa. Et todellakaan ole luuseri, se ei ole mitenkÀÀn sun syy, jos sua kohdellaan noin!

SCIM, tuhannesti tsemppiĂ€ sullekin! TĂ€nnekin voi varmasti kertoa kaiken, mitĂ€ haluaa ja sen mukaan miltĂ€ tuntuu 🙂

Halauksia teille kaikille đŸ™‚đŸŒ»

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 28.12.2014 klo 15:19

Katsa, hyvĂ€ ettĂ€ nyt saat olla vĂ€hĂ€n aikaa rauhassa! Ei todellakaan oo tuo oikein. Voi ettĂ€ kun nekin ymmĂ€rtĂ€is sen. â˜ș❀

Moi villikettu 🙂

KyllÀ oon jo vÀhÀn paranemaan pÀin. Sellasta kummallista huimausta mulla on, mutta tuskin se on mitÀÀn vakavaa. En oo kyllÀ ansainnut yhtÀÀn lahjaa. Se on valitettavasti totta. Mutta kumminkin sain ja oon siitÀ kiitollinen. ItestÀkin tuntuu hyvÀltÀ ku oli mukava joulu. Ja musta kyllÀ tuntuu koko ajan enempi etten oo isosainesta, mutta oon luvannu ja katotaan miten menee. Toivottavasti hyvin.

Kiitosâ˜ș❀ ja halaus.

Nyt on menny vĂ€hĂ€n huonommin. Olin vĂ€hĂ€n yli viikon kotona ja sen kyllĂ€ huomas. 😀 Mun sisarukset on vĂ€hĂ€n nuorempia ku minĂ€. Seuraava minusta on mun veli, kaks vuotta nuorempi ja sitten sisko, kolme vuotta nuorempi. Kaks seuraavaa on ihan murkkuja ja loput on vielĂ€ lapsia. NĂ€iltĂ€ kaks ja kolme vuotta nuoremmalta ja vĂ€hĂ€n myös kahdelta seuraavalta, odotan aina sitĂ€ ettĂ€ he tajuaisivat edes vĂ€hĂ€n asioita. Ja se aina sitten vĂ€syttÀÀ ku huomaa ettei tajua. On jotenki ahdistavaa ja raskasta olla vanhin ja ainut aikuinen lapsi. Veli tĂ€yttÀÀ kyllĂ€ 18 maaliskuussa mutta jos nĂ€in sanottais niin hĂ€n ei silti kovin aikuinen ole. EikĂ€ varmaan tarvikkaan. Mutta ku meillĂ€ esimerkiksi kĂ€vi yövieraita, sisarusten kavereita. MinĂ€ki tykkÀÀn siitĂ€ ja mielellĂ€ni vietĂ€n aikaa porukassa. Mutta kun joutuu ite aina olemaan se aikuinen. Joutuu illalla ja yöllĂ€ kĂ€skemÀÀn muita olemaan hiljempaa ja kun kukaan ei oikein halua ymmĂ€rtÀÀ. "ÄlĂ€ sinĂ€ rupia MULLE aukomaan." Mun kolme vuotta nuorempi sisko. Okei, hĂ€nestĂ€ varmaan tuntuu ettĂ€ en saisi "komennella" hĂ€ntĂ€ koska meillĂ€ on silti niin vĂ€hĂ€n ikĂ€eroa ja hĂ€n on silti jo vĂ€hĂ€n vanhempi. Ei niin murkku. Mutta jos hĂ€n ei ymmĂ€rrĂ€ olla hiljaa yöllĂ€ ku lapset nukkuu niin mun on pakko. Sitten tulee vaan sellanen fiilis ettĂ€ minĂ€ taas kerran oon ilonpilaaja ja komentelija. Toinen juttu on se ettĂ€ olin tosi sairas enkĂ€ olis jaksanu tehĂ€ mitÀÀn. VĂ€lillĂ€ sanoinki sen. Tuli siitĂ€ki aika paska olo. EttĂ€ pitĂ€is jaksaa laittaa yksivuotias pĂ€ivĂ€unille tai vaihtaa vaipat. Ja varsinki ku paremmin jaksavat sisarukset kieltĂ€ytyy tekemĂ€stĂ€ mitÀÀn. Koko ajan joku heistĂ€ sanoi etten jaksa. Ihan pienistĂ€kin hommista. Ja kehtasivat vielĂ€ sitten pyytÀÀ Ă€itiĂ€ laittamaan glögiĂ€ tai vastaavaa. Ja sillon minĂ€, vaikka en olis jaksanutkaan, sanoin aina ettĂ€ minĂ€ voin hakea sen tavaran, tai laittaa glögin. Ei Ă€itin aina tartte. Ja kumminkaan kukaan ei edes kiittĂ€nyt.
Jotenki vaan niin erilainen olo kaikkien muitten samanikĂ€isten joukossa. Ja mulla on se aina sisarusten ja serkkujen kanssa. Muut ottaa ilon irti ja pitÀÀ hauskaa ja minĂ€ yritĂ€n vaan hillitĂ€ porukkaa ja olla se aikuinen. En oikeen jaksa sitĂ€. LĂ€hin sitte omalle kĂ€mpille eilen rauhoittumaan. Aluksi kaksi siskoa olis tullu mukaan, mutta ku tilanne oli menny siihen ettĂ€ minĂ€ en voinut edes vastata mitÀÀn mun siskolle etten olis puhunut rumasti. Menin alakertaan ja mietin ettĂ€ miten sanon Ă€itille ettĂ€ haluan mennĂ€ yksin. Ja Ă€iti sitten sanoiki ite ettĂ€ kannattaako siskon tulla sun mukaan ku te vaan riitelette koko ajan. Tulin sitten yksin. Toivon ettei sisko pahastunut. Äiti laitto illalla viestiĂ€ ettĂ€ hĂ€n on vielĂ€ vĂ€hĂ€n murkku ja siksi joskus Ă€rsyttĂ€vĂ€ ja ehdoton. YmmĂ€rrĂ€n sen ja siksi tuntuu ettĂ€ mun pitĂ€is varmaan vaan ymmĂ€rtÀÀ vielĂ€ paremmin. Eilen kĂ€ytiin Ă€kkiĂ€ kaupoissa pyörĂ€htĂ€mĂ€ssĂ€. Me mentiin siskon kanssa kenkĂ€kauppaan. MinĂ€ löysin ihanat kengĂ€t (ne jĂ€i sinne), mutta sisko ei, ja hĂ€n olis halunnut mennĂ€ toiseen kenkĂ€kauppaan. MinĂ€ en. Sanoin ettĂ€ lĂ€hen etsimÀÀn Ă€itiĂ€, en jaksa lĂ€hteĂ€ toiseen kenkĂ€kauppaan. Ja sisko suuttui siitĂ€. "MULLE tĂ€ssĂ€ kenkiĂ€ etsitÀÀn eikĂ€ sulle."
Anteeksi turhan pitkÀ vuodatus. En vaan oo pÀÀssy kenellekÀÀn puhumaan tÀstÀ niin oli pakko saada purkaa höyryjÀ. Nyt mulla on vÀhÀn parempi olo ku oon saanu olla yksin. Voinut pÀÀttÀÀ ettÀ millon laitan astiat pesuun ja millon olen hiljaa ja millon metelöin. Silti vÀhÀn hassu olo. Enkö minÀ sovi meidÀn perheeseen?

KÀyttÀjÀ kirjoittanut 28.12.2014 klo 18:13

Oletko sinÀ koskaan saanut olla ihan oikea lapsi?