Moi taas, pitkästä aikaa! 🙂
Hehe, pakko oli itsekin käydä tekemässä tuo testi. Minäkin sain tulokseksi että olen ykkönen (yllättäen, varmaan juuri siksi ollaan kaikki hakeuduttu kirjoittamaan tähän viestiketjuun). Siellä käskettiin katsoa 6:
"Kuutoset ovat luotettavia ja sitoutuneita ihmisiä, jotka suhtautuvat elämään suurella tunnollisuudella ja pienoisella varauksella. Läheiset ihmiset, työtoverit ja ihmissuhteet ovat Kuutoselle tärkeitä ja hän pyrkii olemaan lojaali ja luotettava ystävä ja kumppani. Kuutoselle on tärkeää olla tietoinen siitä, mihin ja kehen hän voi luottaa. Päätösten ja valintojen tekeminen on Kuutosille joskus hankalaa, sillä Kuutonen haluaa mielessään käydä läpi mahdollisimman monta vaihtoehtoa joihin päätökset vaikuttavat.
Ristiriitaisuus on yksi Kuutosten omin ominaisuus. He saattavat olla rohkeita ja pelottoman näköisiä tai pelokkaita ja hyvin epävarmoja. Kuutoset yleensä valitsevat toisen näistä strategioista omaksi suojamekanismikseen.
Kuutoset ovat erittäin hyviä ongelmien ennakoijia ja he tarkkailevat ympäristöään aktiivisesti. Esimerkiksi työpaikoilla Kuutosen kyvystä pohtia mahdollisia sudenkuoppia on todellista hyötyä. Kuutosen strategia on kyseenalaistaa ja epäillä, jotta mikään mahdollisia ongelmia aiheuttava asia ei jäisi huomiotta.
Kuutonen on parhaimmillaan todellinen tiimipelaaja, joka työskentelee sinnikkäästi yhteisten tavoitteiden eteen. Luottamus on Kuutoselle erittäin tärkeä arvo ja hän omistautuu syvästi asioille ja ihmisille, joihin uskoo. Kuutoset ovat yleensä hauskoja ja miellyttäviä ystäviä ja seuralaisia. Kuutosilla on kyky saada ihmiset viihtymään ja tuntemaan olonsa mukavaksi ja rennoksi."
Hei apua. Tässähän se perfektionismi tulikin jo selvitettyä, ja monet niistä syistä siihen... 😀 Kopioin tuolta sivulta Kuutosen kuvauksesta ne kohdat, mitkä koin kuvaavimmiksi. Sieltähän tulikin jo se, mistä aiemmin kerroin: kuinka aina mietin pitkään ennen kuin teen valinnan/päätöksen, jotta vältyn virheiltä. En myöskään osaa luottaa ihmisiin, totta. Eräs ystäväni juuri eilen sanoi, ettei ole vielä kertaakaan kuullut, että olisin ollut todella väärässä jossain asiassa. Tämäkin sopisi tuohon tarkkailuun ja päätösten harkintaan. Jos minua pitää kuvailla yhdellä adjektiivilla, yleensä ystäväni valitsevat juuri tuon luotettavan.
Tuli muuten mieleen, että onko teillä muilla ollut huono omatunto siitä, jos tunnette itsenne masentuneeksi? Mä olen aina sisimmässäni toivonut (ja tavallaan tietysti en toivonut) että saisin jonkun näkyvän ja konkreettisen syyn siihen, miksen voi hyvin. Joskus olen jopa toivonut, että sairastuisin vakavasti, että voisin selittää itselleni, miksen jaksa paremmin, miksen ole onnellinen ym. Tiedän itsekin, miten sairasta tällainen ajattelu on. Silti olisi ihana saada syyttää jotakuta muuta kuin itseä omasta pahasta olosta. Järkyttävää, etten salli itselleni yhtään epäonnistumisia, tai edes heikkoja hetkiä...
IisaMari, kyllä mä luokittelisin tuon jonkinlaiseksi syömishäiriöksi (sen perusteella, mitä kerroit). Mäkin olen oksentanut pari kertaa, kun olen syönyt tai juonut liikaa. En vieläkään pysty myöntämään kunnolla itselleni, että oksensin välttääkseni lihomista. Nämä kerrat tapahtuivat baari-iltojen jälkeen, joten on helppo teeskennellä, että halusin vain alkoholin pois elimistöstäni (ihan kuin se tekisi asiasta yhtään paremman). Tavallaan olisi kiva syyttää syömishäiriötä, ja saada masentuneisuudelleni "nimi", mutta toisaalta olisin epätäydellinen, jos minulla olisi syömishäiriö. Jos olen masentunut ilman syytä, olen epätäydellinen. Jos olen masentunut, koska minulla on syömishäiriö, olen epätäydellinen, koska minulla ylipäätään on syömishäiriö. Tässä ei ole mitään järkeä... 😀 Olisi kiva kuulla, jos jollakulla on samankaltaisia ajatuksia!