Muistelin tässä aikaani osastolla. Toisaalta haluaisin sinne takaisin, siellä sai olla turvassa niin itseltään kuin muiltakin. Toisaalta taas en sinne haluaisi mennä enää koskaan. Siellä joutui selkä seinää vasten omien ongelmiensa kanssa, oli pakko avata solmuja itku kurkussa ja kädet vereslihalla. Mutta sitten taas se teki hyvää, todellakin. Vaikeimpiin solmuihin sai jotain tolkkua ja pikkuhiljaa avaamaan ne kunnolla.
Nyt olen vain ajanut itseni jotenkin pattitilanteeseen, ainakin itseni mielestä. Minulla on laskuja, paljon laskuja. Yksi on menossa ulosottoon enkä millään saa sitä maksettua. Siinähän sitten menee luottotiedot kaiken muun lisäksi. Minulla on kirjastokirjoja palauttamatta, niistäkin on jo tullut lasku, muistaakseni vielä huomattavan suuri lasku. Haluaisin vain antaa tuon laskupinon jollekkin, joka sen pystyisi hoitamaan. Minua ei vain kiinnosta kirjautua verkkopankkiin ja maksaa laskuja pois - ja siinä sivussa katsomaan kuinka pankkitilini lähenee nollaa. Eikä minua kiinnosta mennä pankkiin laskujen kanssa ja maksaa niitä pois siellä. Haluaisin vain heittää tuleen kaikki laskut, katsella kuinka ne palavat ja menevät pois lopullisesti. Mutta eihän tämä ole mahdollista. Aina ne seuraavat perässä vaikka ne hetkeksi pois heittäisikin.
Minulla olisi yksi uusi tuttavuus, mutta en tiedä mitä hänen kanssaan lopulta tekisin. Hän vaikuttaa niin.. tavoittamattomalta ihmiseltä, että ei minulla ole voimia kurkotella jotain mitä en koskaan saisi. Kysyin häneltä tänään, että milloin voitaisiin nähdä. Vastaukseksi tuli, että jos huomenna, mutta siihen en ole vastannut mitään. Ehkä en vastaakkaan.
On myös yksi ystävä, joka laittoi minulle viime yönä viestin että häntä ahdistaa ja hän haluaisi minut luokseen lohduttamaan. Olin kuitenkin jo nukkumassa tuolloin, joten en tietenkään voinut vastata viestiin vasta kuin aamulla. Kysyin hänen tämänhetkistä oloaan, mutta vastausta ei ole vieläkään kuulunut. Välillä vain tuntuu, että ei kannattaisi tutustua yhteenkään uuteen ihmiseen, koska asiat vain menevät sekaisin siitä. Kuitenkin pitäisi olla sosiaalinen ja jutella ihmisten kanssa, tutustua niihin ja vaikka mitä. Nyt kun mietin tätä, niin alkaa ottaa päähän hieman.
Erakoituminen hetkeksi voisi tehdä hyvää. Ilman laskuja, ilman ihmissuhteita, vain minä itse ja luonto. Hiljaisuus, rauhallisuus, kiirettömyys.. Unelma.