Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 30.07.2019 klo 13:48

Ihastuttavan raikas ilma ulkona +12. Molemmat katit silminnähden nauttivat ulkoilustaan. Takki tuolla kyllä saa olla päällä, kun tuulee koleasti.

Ei tullut pikkusiili uudestaan. Onnistuin vahingossa pelästyttämään pois. Jospa palaisi ennen talvipesälle menoa, joka varmaan vielä kaukana tulevaisuudessa.

En tiedä mitä on tapahtunut Heavenin ihailijalle, jonka takajalka ollut niin kipeä, että melkein hyppinyt kolmella jalalla. Nyt olen huomannut, että kävelee melkein normaalisti. Olisivatko omistajat viimeinkin käyttäneet lääkärissä ja poika saanut kipulääkettä yms. Ihanaa joka tapauksessa nähdä terveempi katti.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 01.08.2019 klo 13:56

Koulut oikeasti alkaa viikon päästä..onko ne ennenkin alkaneet näin aikaisin? Ilmassa alkaa tuntea sellaisen odottavan syksyn tuoksun tuulessa. Tuli kylmä, kun melkein tunnin paitasillaan ulkoilin kattien kanssa. Kohta saa kaivaa esille jotakin peppua lämmittävää tuolille.

Istuttiin kaikessa rauhassa, kun isolta tieltä kuului ambulanssin ääntä. Se tiputti päähäni koomamuiston varoittamatta, mutta siihen oli tullut pieni lisä.. Ennen kuulin, kuinka auton rengas pyöri vielä ilmassa tapahtuneen onnettomuuden jälkeen ja muutoin oli aivan hiljaista. Nyt siinä hiljaisuudessa kuului sellainen rapsahtelu, kun kuuma moottori pikkuhiljaa jäähtyy. Tuo on aivan kammottavaa, kun se täyttää pään varoittamatta...tai se ambulanssin ääni/pillit sen laukaisi. En ymmärrä tuota, koska en ole tiettävästi ollut kolarissa, koputetaan puuta knok knok knok..onko tuo sitten jokin ennakkonäky? Varoitus? Miksi se saa uusia muotoja? Pelottaa kauheasti tuon näyn jälkeen lähteä auton rattiin.

Ja tapahtuuko tuo minulle? Vai onko se joku muu? En koskaan aisti autossa olijoita. On vaan tunne, että olisin sisällä autossa..

Ei näistä voi lääkäreillekkään puhua, kun heti ollaan työntämässä mtt:n puolelle, jossa ihmetellään kuinka kaiken tapahtuneen jälkeen olen edes elossa.. Se ei auta yhtään tilanteessani. Enkä usko asioiden kaivelulla/puhumisella olevan muuta, kuin haitallista tehoa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.08.2019 klo 14:03

Virallisesti minulle sanottiin nolla. Heh, olen toki sen aina tiennytkin, mutta hiukkasen jännitti, kun poliisisetä puhallutti, että onko astmalääkkeistä joku, joka vaikuttaisi, kun olin juuri varttia aikaisemmin joutunut kaupassa piiputtamaan. Ja viime yönä oli niin kauhea painajainen, että olin ihan krampissa, niin piti ottaa yksi rauhoittava. Meilläpäin todella harvoin näkyy poliiseja ja olivat tosi ovelan paikan valinneet. Saisivat olla useammin liikenteessä.

Meinasin hikeentyä, kun maksoin verkkopankissa kännylaskua ja se tuumasi vaan ettei viite ole oikein. Apuah. Onneksi otti tekstin viesti kohtaan, josko menisi oikein eikä tulisi karhukirjettä. Tilasin varmuudeksi kuitin. Aina jotakin pikku harmeja joista kasvaa väsyneenä mörön kokoinen.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 03.08.2019 klo 13:24

Taas onnistuin pikku käppänän/siilin poikanen säikäyttämään Sama tyyppi, kuin viimeksi. Painuu karkuun niin kovaa, etten kerkiä muonaa tarjoamaan. Taitaa meillä olla aina molemmin puolinen se säikähdys. Söi maasta lintujen pudottamia siemeniä ja pähkinöitä. Minä kiireissäni vein muonatäydennystä, kun tiesin Tiketin/tikka tulevan kohta aamupalalle siihen. Ovat oravien kanssa oppineet ajat jolloin vien lisää.

13 astetta mittarissa ja tosi synkkää Loppuviikosta käsittääkseni lämpenee, mutta ei niitä käristyskupoleita enää, onneksi, tule.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 04.08.2019 klo 13:26

Sydäntä kylmää lukea uutisia joukkoampumisista Usassa. Kaksi samana päivänä. Viattomia kuollut ja haavoittunut. En ymmärrä miksi Usa ei kiristä aselakejaan, kun nämä vaan lisääntyy koko ajan?! Ja mikä ajaa tekijän tekemään moisia? Toisessa tapauksessa jossakin uutisessa puhuttiin manifestista ja että olisi ihaillut sitä Uuden-Seelannin iskujen tekijää. En tiedä totuutta, varmaan uutiset kertoo illalla tapauksista paljonkin. Meidän pitäisi Suomessa olla niin onnellisia, kun meillä ei tapahdu moisia. Ajattelin Turun puukkoiskun pokivan lisää pahaa, mutta onneksi ei..

Kyllä kaikki tuo tapahtunut ainakin minussa silti herättää sellaista pelkoa, että koska meillä. Ei enää mene joukkotapahtumiin tai isoihin tavarataloihin, joita onneksi ei omassa kylässä edes ole....

 

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 05.08.2019 klo 13:41

Niin, kolmehan niitä oli, mutta nähtävästi se ei ollut uutisoinnin arvoinen, kun ei ketään kuollut. Aika selkeästi sormi osoittaa sitä kohtaan, joka puheillaan lietsoo tuollaista ilmapiiriä. Itseppähän äänestivät..

Kaunis päivä kovan aamusumun jälkeen. Tunti Heavenin kanssa nautiskeltiin ulkona. Masteria ei huvittanut. Varmaan illenmalla havahtuu, että on jäänyt päiväruohot rouskuttamatta, mennään..

Suloista seurata, kuinka lintuemot laittavat lastensa suuhun siemeniä. Niin poikaset värisyttää siipiään.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 07.08.2019 klo 13:53

Aivan ihana ilma ulkona. Ei liian kylmä eikä liian kuuma, juuri sopiva.

Viime syksynä leikkasin marjapensaita aika radikaalisti, ovat jo iäkkäitä, nyt huomaa pensaiden piristyneen ja eipä ole ennen näin paljon marjoja tullut. Oksat aivan roikkuu marjojen painosta. Olen pakastimeen niitä poiminut, kun tykkään tehdä marjapiirakkaa tai sellaista unelmankevyttä vispipuuroa punaisista viinimarjoista. Tosi hyvää.

Taitaa tuosta räkäteillekin marjoja jäädä syötäväksi ja tilheille. Eivät ole ilmestyneet vielä.

Joka yö näen jonkun vahvan painajaisen, en tiedä mistä moinen. Ja nimenomaan jotakin koomamuistoihin liittyvää. Heaven oli varmaan vaistonnut, että painajainen menossa, koska heräsin siihen, että makasi vatsani päällä ja kehräsi todella kovaa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 08.08.2019 klo 13:01

Piti sataa jo yöstä alkaen ja koko päiväkin, mutta vain mustia pilviä purjehtii taivaalla. Ei taida sataa kuitenkaan.

Katit toivottaa kaikille hyvää kansainvälistä kissojen päivää. Kumpa kukaan ei olisi tänä kesänä ottanut kesäkissaa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 09.08.2019 klo 13:53

Ajatukset ystävän luona, joka eilen joutui viemään rakkaan koiraystävänsä viimeiselle matkalle. Järki ymmärtää, että se oli paras ratkaisu, mutta sydän aina itkee. Sille en mahda mitään. Sytytimme kynttilän palamaan muistolleen.

Eilen tuli illansuussa pieni sadekuuro. Teki luonnolle hyvää. Ihana tuoksu oli ilmassa. Saisi se  vielä lisää sadella. Ihmisillä, myös meillä on nurmikot palaneet karrelle. Keräilee pilviä taivaalle, mutta kovin ovat valkeita lampaita.

Käyttäjä kirjoittanut 11.08.2019 klo 18:23

Hei. Toivotaan että siellä missä olet sataisi yhtä paljon kuin täällä missä minä olen! On aina sääli kuin joutuu luopumaan lemmikkieläimestään!

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 12.08.2019 klo 13:03

Kiitos, Pikemiten. Tänä aamuna on nakellut kuuroja kiitettävästi. Varmaan tulee lisää, kun taivas niin synkeä. Ukkosta en kaipaa, vaikka Masteri uhosi, ettei pelkää vaikka maa tutisee, kun ukkostaa, heh. Luonto niin tarvitsi tuon sateen. Puissakin alkanut lehdet kellastua ja putoilla. En ihan vielä olisi valmis haravoimaan.

Törsäsin marketissa pieneen rasiaan kanttarellejä. Maksoi aikalailla, mutta haudutan kermassa ja laitan leivän päälle. Ei se minunkaan suu tuohesta ole.

Heavenin ihailija Eeros poikkesi. Annoin hiukkasen välipalaa. Kuivasin turkkia ja kammattiin. Koen, että kuuluu perheeseen, vaikka asuukin tuossa kivenheiton päässä. Omistajansa tietävät pojan vierailevan meillä ja ettei tehdä mitään pahaa. Minusta se on reilu peli sillä tavoin. Ettei kukaan ulkopuolinen mene heille sanomaan, että houkuttelen kattia omakseni.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 13.08.2019 klo 13:05

Mikä saa ihmisen kadehtimaan toista niin paljon, että alkaa puhua aivan perättömiä ympäri kyliä? Ja ihmeellisiä asioita laittaa minun syykseni? Minun katit ulkoilee aina valjaissa ja ei varmasti hankaloita valvottuina kenenkään olemista tai elämistä. Ja tämä, että pitää itseään niin paljon parempana ihmisenä kuin minä, vaikka totuus on kaikkea muuta. Pitää tarkkailla jokaista liikettä, laskea kauppakassien määrä ym En jaksa ymmärtää aina ihmisten ajatusmaailmaa. Olenko huono ihminen, kun elän omaa elämääni, huolehdin luonnosta ja eläimistä. Koitan käyttäytyä ekologisesti oikein. Olla puhumatta pahaa selän takana ym. Elämä on kummallista ja pitäisi vaan olla välittämättä moisesta.

Olen jo pitempään seurannut kausia telkasta eräänlaisesta parin hakemisesta. Katit nukkuu silloin juuri iltapäiväunia niin on omaa aikaa. Jotenkin se konsepti ei mene minun ymmärrykseen. Kuinka yli 20 miestä/naista voi kaikki kiinnostua siitä yhdestä? Ja pussailla jokaisen kanssa kuin kokeeksi.. Tietty tuo viihdettä, mutta ihmettelen silti. Jokainen tietty taaplaa tyylillään, minusta ei olisi moiseen. Ehkä siinä on eroa suomaisen ja jenkkiluonteenkin välillä, luulisin..

Olipas hyviä kanttarellejä. Hiukka lipsahti suolaa liikaa ja nyt janottaa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 14.08.2019 klo 13:38

Pitäisi olla varovainen toiveessaan...kun toivoin sadetta.. Tuli meinaa aika urakalla vettä eilisen illan. Ukkonen jyrähti kerran jossakin kauempana. Nyt on jotenkin sellainen sademetsäilmasto ulkona vaikka aurinko kuivaakin. Mutta hyvää se luonnolle teki ja pesi  viimeisetkin siitepölyt ilmasta, josko se pujo vielä olisi vaikuttanut.

Pohdin tässä uuden henkilökortin hakemista. Pitäisi toimia pikapuoliin. Kauhistuttaa vaan se verkossa hakeminen. Valokuvathan menee suoraan kuvaamosta sinne mutta osaako minunlaiseni idiootti täyttää hakemuksen oikein ja suorittaa käsittääkseni sen sivun kautta maksamisenkin.Ajatus passikuvasta tympii, kun on niin ruma pärstä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 15.08.2019 klo 13:17

Illalla taas ukkonen jyrähteli kauempaa ja satoi. Ja taas alkoi satamaan. Taisi alkaa syksy kerrasta. Onneksi saatiin ulkoiltua, ettei kastuttu.

Pieni oravanpoikanen käynyt syömässä. Suloinen.

On diabeteksen kanssa ongelmia, mutta hoitaja ensi viikkoon lomalla. Pitää sitten soitella, että määrää labrat ja pääsen hänen luonaan käymään. Jotenkin minusta tuntuu, että astmalääkkeet jotenkin vaikuttaa asiaan.

Käyttäjä kirjoittanut 15.08.2019 klo 15:26

Minä en ymmärrä koko byrokratiaa joka menee passin tai henkilökortin hankinnassa. Pitääkö käydä kuvassa liikkeessä, josta ne lähettää kuvat poliisilaitokselle? Mistä ne tietää mikä on kenen kuva?