Kerro kuulumisesi

Kerro kuulumisesi

Käyttäjä Leo_Moniääniset aloittanut aikaan 08.09.2016 klo 15:03 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä Leo_Moniääniset (Vapaaehtoinen) (Suomen Moniääniset ry) kirjoittanut 08.09.2016 klo 15:03

Hei kaikille, ajattelin aloittaa tällaisen viestiketjun, johon kuka vain voi kertoa kuulumisensa. Vaikka mielensisäisiin ääniin liittyen tai aivan muuten vaan, jos haluaa ja katsoo sen hyväksi.

Meillä voi olla hyviä ja huonoja päivän kuulumisia, mutta sen kanssa on vain tultava toimeen. Äänten kuulemiseen voi liittyä suuria vaihteluita eri aikoina.

Joten, laittakaapa viestiä tähän ketjuun, eikä sen väliä vaikka kertoo kuulumisensa useaan otteeseen eri päivinäkin. Voi olla vain hyvä päästä purkamaan ja saada tietää muiden kuulumiset.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 29.12.2018 klo 13:20

Taas aamulla suht sama painajainen piti otteessaan. Sama tarina, hiukka erilailla vaan näytetty. En ainakaan tietoisesti asiaa ole ajatellut, mutta alitajunta on tutkimaton paikka.
Tuli taas todella liukasta, kun plussasi ensin ja päälle pakasti. Menkää ihmiset varovaisesti. Nastakengät on suht kallis hankinta, mutta kun sen suhteuttaa niillä pelastettuun onnettomuuksiin, niin halpa henkivakuutus. Täällä ei ainakaan taajaman ulkopuolella hiekoiteta ollenkaan. En tiedä onko keskustassakaan, kun en ole käynyt. Väärässä paikkaa säästetään, kun ei hiekoiteta. Aina minä marisen jostakin...mutta vakavia asioita nämä.
Meidän boonuspoika kävi kuistilla taas ottamassa parin tunnin unet vilttinsä sisällä. Odotti, että näki Heavenleyn ja sitten voikin jo mennä kotiaan kohti. Sydämensulattaja koko pikkuäijä.
Tuli sitten raja täyteen ja aloite laitetaan eduskuntaan. Menisi vaan siellä läpi. Vajaassa kkdessa keräsi tarvittavan määrän ja päällekin.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 31.12.2018 klo 13:41

Saas nähdä kuinka kauhean myrskyn nostaa illaksi. Nyt jo aikamoisia tuulepuuskia ja taivan alkaa tummua uhkaavasti. Saattaapi tulla aika kinokset lunta, kun tämä ilta, yö ja huominen tuiskuttaa tuulen kanssa.
En vienyt katteja ulos ollenkaan, kun Heavenley on pärskinyt monena iltana. Kuitenkin ovat sisäkatteja.
Linnuille laitoin kunnon kasat syömistä, että ehtivät saada masun täyteen. Joku lintu minulle jo liversi kuin keväällä konsanaan. En tunnistanut mikä lintu.
Toivottavasti ihmiset kuuntelee viranomaisten neuvoja, ettei kannattaisi raketteja laukoa. Voi sattua pahasti.
Haluan kiittää tästä vuodesta kaikkia kanssakulkijoita, lukijoita ja tietysti ylläpitoa, joka jaksaa suitsea ylilyöntini ja huolehtia meistä kaikista.
Toivotaan tulevan vuoden olevan täynnä sydämenlämpöä ja sielunrauhaa. Uskoa siihen, että vaikka elämä kuinka koittelee, jostakin tulee aina se pieni valonsäde, joka ojentaa kättä avuksi nousemaan jaloilleen.
Masterpiece ja Heavenley lähettävät moiskahtavia suukkoja kaikille. Taitaa lemahtaa tonnikalakatkaravulta..Ja viiksissä kimaltelee hyla kermapisaroita.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.01.2019 klo 13:05

Hyvin selvittiin uudesta vuodesta. Suht siedettävää paukutusta, vaikka niitä suositeltiin vältettävän. On ihmisiä, jotka piutpaut välittää turvallisuudesta.
Onneksi kaikkein pahin tuuli tai myrsky ei meille tullut ja sähkötkin on pysyneet. Koputetaan puuta, knokknokknok. Tuntuu ulkona kauhean kylmältä, vaikka on vain -7. Pitäisi huomiseksi kylmetä vielä. Luonnon linnuille se on kovaa, mikäs minun ja kattien täällä sisällä lämpimässä.

Käyttäjä pikkuponi kirjoittanut 02.01.2019 klo 20:28

Äänet on ollu ihan hirveitä viime aikoina. Ne on haukkunu, nauranu ja kommentoinu jopa mun ajatuksia. Sain vihdoin silti diagnoosin: Erilaistumaton skitsofrenia. Kuulemma on mahdollista, et diagnoosi tästä muuttuis vielä. Nyt mennään suht. isolla psykoosilääkityksellä. Olin lopettanut lääkkeet "salaa", kun eihän mulla mitään psykoottista voinut olla omasta mielestäni. Lääkäri huomas tän ja nyt otan pillerini aika vastahakoisesti, koska oon lukenut kaikenlaisista tutkimuksista, joitten mukaan neuroleptit kutistaa aivojen tiettyjä rakenteita.

Niin tai näin, uskallan taas useimpina päivinä (tai öinä) nukkua ilman, et valot on päällä. En pelkää isoa osaa päivästä, että demonit puhuu mulle ja haluaa mut helvettiin kanssaan. Masennus sen sijaan on lisääntynyt räjähdysmäisesti. Mietin usein itsemurhaa, enkä jaksais tehä mitään muuta kuin maata sängyssä ja itkeä. Pelottaa ihan hirveästi, että voiko mulla todella olla skitsofrenia ja rappeuttaako se jo mun kognitiivisia kykyjä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 03.01.2019 klo 12:57

Hei pikkuponi! Minulle, ihan maallikkona tuli ensinmäiseksi mieleen, että hyvin selkeästi kirjoitat tilanteestasi ja olostasi, eli on sitä jotakin valoa olemassa. Älä luovuta! Ollaan kevättä kohden menossa, näin haluan itselleni vakuuttaa, vaikka -20 ei kauhean keväältä tunnu. Jotenkin itselle joulusta ja uudesta vuodesta selviäminen antaa virtaa mittariin. Halaus sinulle ja mukavaa, kun kirjoitit tänne kuulumisiasi. Täällä, ei koskaan ole yksin.🙂👍

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 05.01.2019 klo 13:11

Kannatti ostaa se kaurapussi, kun on sen myötä ilmestynyt keltasirkkuja ruokintapaikalle. Ihanaa katsella niiden touhuja. Katit ei yhtään kiinnostu linnuista, sääli.
Komea tikka on parina päivänä ollut rasvapötköä takomassa. Pitää jossain lähistöllä aikakoista päristystä, kuin keväällä konsanaan. Taitaa olla reviirikiistoja, kun toinenkin tikka maisemissa.
Yöllä oli rusakko/uskoakseni ei jänis, kun niin isot hyppelyjäljet..käynyt takakuistilla. Siinä on muutama omppupuu, kunhan ei olisi niitä nautiskellut. Juhannusruusun luona on joka talvi myös jälkiä. En ymmärrä, kuinka niin piikkistä syövät. Oli se yllätys uutisissa, että hevoset syövät joulukuusia. Saavat niistä jotakin, nyt en muista mitä se hevosten omistaja mainitsi..
Minulle nämä lintuset ulkona antavat terapiaa, uskon, että sirkuttavat keväällä kauniisti, kun muistavat mistä sai ruokaa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 08.01.2019 klo 13:51

Tänään tunsin taas todella konkreettisesti sen, että olallani istuu suojelusenkeli. Olin kahden minuutin päässä siitä, että olisi voinut henki lähteä. En yleensä ole siinä aikoihin asioilla, mutta nyt oli tk-käynti, joka myöhästytti normaalia aikatauluani. Siinä varmaan säästyi se tarvittava aika. Onneksi kenellekkään ei sattunut mitään muuta, kuin varmaan säikähdys.
Olen vankalla antibioottikuurilla viikon, saas nähdä kuinka vatsa suhtautuu asiaan.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 11.01.2019 klo 13:20

Päätin kannattaa kotikaupunkini tarjouksia ja ostin pari säkkiä kissojen pisuhiekkaa ja ison säkin/sekoitus siemeniä ja pähkinää linnuille. Oli niin hyvä palvelu, että autoon saakka kaikki kannettiin. Muistin kauniisti kiittää. Tuollainen on iso boonus tälläiselle ei niin hyvin liikkuvalle. Kaupassa tuli kauhea yskänkohtaus/kun ne paistaa siellä kanaa ja jotakin lihaa..se menee minulla heti henkeen. OLi astmapiippu mukana, kuten aina, mutta ei se auta. Kauppias tuli vesimukin kanssa hätiin. Se kosketti myös syvälle. Silloin sitä aina tajuaa mikä rikkaus on asua pienessä kaupungissa. Isoissa kaupungeissa ei ehditä keskittyä yksilöön, kun on niin paljon väkeä.
Kauheita tuulenpuuskia ulkona, kunhan ei sähköt mene. Ja tiet taas liukkaita, kun ollaan plussan puolella. Masterpiece ei halua ulkoilla, mutta Heavenley nautti, kun vedin tuolia hiukka pois aukosta, ettei tuuli käynyt korviin.
Niin, saas tässä nähdä joudunko siemenkuurille ja pissin hiekkaan, jos ei kelpaakkaan.
Ja hei, saas nähdä hakeeko Äijä-koira toisen Venlan tänään. Soisin Äijälle, on hän niin symppis.🙂👍

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 13.01.2019 klo 12:41

Hyvä ÄIJÄ!!!!! Onnea karvanaamalle Venlasta.
Toivottavasti olen nyt ymmärtänyt kiihtyneenä väärin, koska asia niin minua vaivaa vuosienkin jälkeen: eli tarjotaanko kenelle vaan Oulussa kriisiterapiaa tapahtuneiden takia??? Ymmärrän toki kuinka kauheasta asiasta on kyse, mutta taas kerran MASSOILLE tarjotaan kriisiterapiaa, joita asia ei edes henkilökohtaisesti kosketa...Todella toivon ymmärtäneeni väärin tuon.
Minussa se herätti taas katkeruuden, kuinka juuri Oulussa ei edes tarjottu apua, niille joille annettiin suht rankka ennuste. Hyvästelkää, se ei selviä. Minä en pääse ylitse tuosta asiasta, se on minusta niin törkeä laiminlyönti. Ja nyt aina, kun jotakin pahaa tapahtuu on sitä kriisiterapiaa tarjolla kaikille halukkaille. Entä ne vanhapolven ihmiset, jotka oli liian shokissa sitä kysyäkseen? Jotka olivat kasvaneet joutuen aina vaan itsestään hulehtimaan.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 13.01.2019 klo 12:49

Jatkan vielä hiukan. Olen suht pitkään selvinnyt pahinmalta masennukselta, mutta tuo uutisointi herätti minussa taas kaikki ne muistot ja katkeruuden. Oma yritys terapiasta, kun terapeutti kysyi suoraan, kuinka voin yhä olla hengissä. Niimpä! Ja kun sanon, että olen hengissä vain ja ainoastaan, koska Heavenley ja Masterpiece hakivat minut toiselta puolen, niin aina hymähdetään, joo nehän on vaan kissoja. Eivät ole vaan kissoja vaan ovat minun lapsiani. Nyt on paha olla ja ahdistaa, mutta en uskalla ottaa rauhoittavaa, koska minulla on niin vahva antibiootti meneillään ja autonrattiin ei uskalla lääkehuuruissa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 15.01.2019 klo 13:05

Eilen sain lopulta koitettua niitä apujuttuja ja itkuhan siinä tuli, kun eivät olleet edes sinnepäin. Ensi viikolla tapaan invamieheni ja aion sanoa, että luovutan tuosta, ei enää pettymyksiä. Olisikohan jotakin muuta vaihtoehtoa avuksi?! Itsellä on sellainen mielessä, mutta en tiedä onko sellaista mahdollista toteuttaa. Katsotaan, luotan invamieheeni aikalailla ja uskallan tuoda julki mielipiteeni. Kunhan ei vaan tulisi itku minulla.
Noniin, en tainnut tajuta kauhean väärään, kun Oulu on saamassa 2mil euroa kriisinhallintaan. Uskallan varmaan sanoa ketään sormella osoittamatta ja täysin omana mielipiteenä, tarkoittamatta ketään aliarvioida tai loukata..mutta mahdetaankohan tässä kaiken kohun keskellä muistaa sanonta its take two to tango.. Kenekäänhän ei ole pakko vastata netissä kenenkään viesteihin tai suostua tapaamaan. Menemään yksityisasuntoon.. Onko tätä asiaa huomioitu ollenkaan? En silti hyväksy tekoja missään mielessä. Miehet tulevat eri kulttuurista, joissa raiskaus johtaa kuolemnatuomioon ja niissä kulttuureissa kontakti naisiin ei niin vaan onnistu. Silti se ei oikeuta täällä toimimaan miten vaan. Mutta tietämättä koko totuutta alkaa kärpäsisitä tulla härkäsiä. Olisiko poliisin kuitenkin viisasta aukaista tapahtumienkulkua kansalle? Nimiä tai paikkoja julkistamatta. Käsittääkseni Oulussa alkaa olla jo lynkkaus ilmapiiri ja varmaan Helsingissäkin. Toivon silti, ettei mitään tapahdu syyttömille ja että syylliset tuomitaan ja poistetaan Suomesta omaan maahansa tuomiotaan kärsimään. Nämä on ihan minun omia mietteitä ja tarkoitus ei ole ketään loukata.
Taas sataa lunta, masentavaa. Ja kylmä, ettei voi Heavenleytäkään viedä ulkoilemaan.
Oli aamulla niin mukana lakanoiden vaihdossa, että oksat pois, äidin pikku apuri.
Illalla tulee taas mahtavaa ohjelmaa Joanna Lumpley Intiassa. TYkkään hänen tyylistään tehdä dokkaria.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 16.01.2019 klo 12:18

Olipas ihanan fiksuja sähköyhtiön poikia, kun tuli koputtamaan ovelle, että vievät sähköt puoleksi tunniksi, kun kaivelevat maakaapeleita. Eihän se muuten olisi mitään, mutta auto on tallissa ja ovi aukeaa sähköllä. Oli tärkeä meno. Ehdin ajaa auton ulos tallista kunnialla. Kiitos vaan, lisää tuollaisia työntekijöitä.
Auton kojetaulu varoitteli, että avaimista patterit kohta loppu, fiksu auto!!!! Kävin vaihdattamassa uudet patterit. Kahlailin hautausmaallakin. Omaisen hauta on sellaisessa kohtaa, että iso aukea, missä ei mitään..puhaltaa kaikki lumet kiveä vasten. Kesällä taas ihana paahde osuu siihen ja ruusut viihtyy. Onneksi oli lapio mukana ja kaivelin polun, että pääsin kynttilän sytyttämään. Lumi oli päältä kova kuori ja heti alta hötyä. En saanut putsattua kanervien enkä katajien päältä lunta, kun lähti kanervasta palasia. HUoh. Kynttilän sytytin palamaan. Kävin samalla ystäväni haudalle kynttilän sytyttämässä..
Ja tietysti lottoamassa. Tosin se on hiukka niin, että aina voittaa, kun ei veikkaa. Ei ole ollut edes kolmea oikein näinä jättipotti kierroksilla.
Kuinkahan paljon tuota lunta vielä tulee? No, huomenna taitaa tulla suht rankasti. Tietää taas lumitöitä hiki päässä.

Käyttäjä kirjoittanut 17.01.2019 klo 08:47

dahliakukka kirjoitti 15.1.2019 13:5

Noniin, en tainnut tajuta kauhean väärään, kun Oulu on saamassa 2mil euroa kriisinhallintaan. Uskallan varmaan sanoa ketään sormella osoittamatta ja täysin omana mielipiteenä, tarkoittamatta ketään aliarvioida tai loukata..mutta mahdetaankohan tässä kaiken kohun keskellä muistaa sanonta its take two to tango.. Kenekäänhän ei ole pakko vastata netissä kenenkään viesteihin tai suostua tapaamaan. Menemään yksityisasuntoon.. Onko tätä asiaa huomioitu ollenkaan.

"its take two to tango" Illalla viimeisenä, aamulla ensimmäinä ja jokaisena siinä välihetkellä tulee päähäni tämä ja yrjö ja viha.
Suomalaisia tyttöjä opastettiin heti, kun näitä pakolaisia alkoi tulemaan tänne, että heille pitää olla ystävällisiä ja heidän kanssaan pitää olla. Maahamuuttajiaamiehiä vietiin urheiluseuroihin ja kouluihin ja heistä ja nuorista tytöistä otettiin lehtiin kuvia. Varmaan noissa tilaisuuksissa opastettiin myös ottamaan miehet someystäviksikin. Ja oltiin niin innoissaan, kun suomalaiset tytöt eivät ole rasisteja.

Nyt, kun suomalaisia tyttöjä aletaan raiskaamaan ja käyttämään seksuaaliksihyväksi, se onkin heidän oma vikansa kun "its take two to tango" Oksennus.
Eihän nämä kaikki jutut ole tapahtuneet yksityisasunnossa. Tai en tiedä mutta tuskin kukaan tietää. Ja onko tarvis edes tietää. Yksi ainakin oli huumattu, luki isolla lehdessä yksi aamu. Mutta vaikka meneekin toisen luokse kylään, silti on oikeus sanoa EI. Se on ihan laillinen oikeus.

Oulu on milelestäni saamassa yhden miljoonan kriisihoitoon. Se on kuin hyttysen pieraisu verrattuna siihen. että maahanmuuttajiin laitetaan satoja miljoonia.
Oulussa on yli 100000 asukasta ja nämä maahanmuuttajat lisäksi. Ei paljon yhtä asukasta kohden ole yksi miljoona. Ainakin minä osaan ajatella kuinka paljon yhteiskunta on minuun käyttänyt rahaa ja jopa antanut kriisiapua kaksi kertaa, sen verran etten nyt ole kateellinen Oulun kriisiavusta. Varsinkin, kun yksi hyväksikäytetyistä tytöistä teki itsemurhan.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 17.01.2019 klo 14:31

Kiitos mielipiteestäsi Maanvaiva.
Onneksi ei tullut ainakaan meidän seuduille sitä ennustettua lumikaaosta. Pikkuisen lunta tuulen mukana, mutta ei sitä maahan kerry. Sopii meille kattien kanssa.
Näin tänään ekan aavistuksen tulevasta tatskastani. Tulee sanoinkuvaamattoman upea. Pikkuisen joudun lykkäämään sen saantia, kun on näitä terveydenhuollon käyntejä. Mutta hyvää kannattaa odotella.

Käyttäjä kirjoittanut 17.01.2019 klo 16:01

Kun täällä välillä käy kirjoittelemassa tukihenkilöitäkin, niin olisiko heillä tai jollakin muulla neuvo miten nyt saisin pois päästäni tämän "its take two to tango"?
Ahdistavaa, kun se soi kuin joku huono äänilevy päässäni.

Muutenkin ollut ahdistavaa Oulun vuoksi mutta vielä enempi Norjan lumivyöryjen. Itsekin olen samoilla seuduilla usein ollut. Odottelen tietoa, koska viimeinen uhri löydetään.