Kerro kuulumisesi

Kerro kuulumisesi

Käyttäjä Leo_Moniääniset aloittanut aikaan 08.09.2016 klo 15:03 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä Leo_Moniääniset (Vapaaehtoinen) (Suomen Moniääniset ry) kirjoittanut 08.09.2016 klo 15:03

Hei kaikille, ajattelin aloittaa tällaisen viestiketjun, johon kuka vain voi kertoa kuulumisensa. Vaikka mielensisäisiin ääniin liittyen tai aivan muuten vaan, jos haluaa ja katsoo sen hyväksi.

Meillä voi olla hyviä ja huonoja päivän kuulumisia, mutta sen kanssa on vain tultava toimeen. Äänten kuulemiseen voi liittyä suuria vaihteluita eri aikoina.

Joten, laittakaapa viestiä tähän ketjuun, eikä sen väliä vaikka kertoo kuulumisensa useaan otteeseen eri päivinäkin. Voi olla vain hyvä päästä purkamaan ja saada tietää muiden kuulumiset.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 15.03.2019 klo 13:18

Taas aikalailla voimat piipussa tämän loppumattoman talven ja lumen/rännän satamisen kanssa. Lunta vaan on niin kauheasti, että tuntuu, ettei se voi koskaan sulaa pois. No, ainahan se on sulanut, mutta olen niin kärsimätön.
Posti toi jo ekan kesäistutusluettelon ja olen kohta selannut puhki sen. Tuon haluan, tuon ja tuon..Onneksi ne ei tilauksia lähetä vielä kkteen, että jos sorrun tilailemaan.
Sisäkukkien mullan vaihdon aloitan ensi viikolla. Siinä sitä haastetta, kun on nämä apulaiset.
Ostin maustamatonta kanaa ja oikein haudutin sitä kypsäksi vedessä ja laitoin keitinnestettä ja kanaa tarjolle Masterille, arvaatte varmaan kuinka kävi..ei kelvannut. Olisi voinut vatsaa rauhoittaa.
Heavenleyn sulho kävi vieraisilla ja taas oli pikkuisäntä partavedellä loorannut. Jotenkin niin tahattoman hellyttävää. Aivan, kuin haluaisi Heavenleylle tuoksua hyvältä.☺️❤️☺️

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 16.03.2019 klo 13:42

Toivottavasti en taas sohaise mielipiteilläni ampiaispesään..mutta se eilinen moskeijaisku/iskut pysäytti oikein kunnolla. Se kylmäverisyys ja viha tekijällä/tekijöillä. Kuvata kaikki suorana facebookkiin. Ihannoida Breivikiä. Minussa heräsi kauheasti kysymyksiä. Mikä ihmisessä herättää tuollaisen vihan? Halun tappaa viattomia? Mitä se ratkaisee? Sammuuko se viha tuosta? Vai herättääkö se muita samanmielisiä koittamaan jotakin samantyylistä? Jossakin jutussa eilen osui silmään Kurt Cobainin nimi, mitä ihmettä hänellä on rasismin kanssa tekemistä? En löytänyt enää sitä kirjoitusta. Enkä sitä, että olisi mainittu Oulun tapahtumat osana. Aivan kauhistuttavaa joka tapauksessa. Saa olon tuntumaan niin turvattomalta, koska kaikki näytti taas aivan liian helpolta toteuttaa.
Onko tuollaisella vihalla tekemistä mielenhäiriön kanssa vai mikä sen sytyttää? Näistä asioista ei koskaan puhuta ääneen. Nukkuvista aikapommeista.
Synkähkö ilma ulkona ja alkaa kaikki taas muuttua jäiseksi. Ei ole hanki yhtään painunut vaikka päiväunillakin muka kauheasti tein lumitöitä pihalla. Kottikärryillä sitä kuskasin pois. Herätessä oli joka paikka mukamas kipeänä hommista. Varmaan oli huono uniasento.
Kyllä Master eilen hiukka sitä kanalientä lipitti. Mutta, kun koitin huijata ja saksilla leikata kanaa pienenpieneksi katkarapujen joukkoon/perjantaina saavat hiukan katkarapuja aina..niin eipäs mennyt lankaan. Master on niin fiksu miekkonen.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 17.03.2019 klo 12:57

Ollaan plussanpuolella sen verran, että alkoi kutkuttaa mennä hiukka ulos. Ikuisuusprojekti lintujen ruokintapaikan siivous. Olen jo yhden täyden nk. kaupan vaatepussillisen korjannut siemeniä pois ja nyt sitten toisen. Ja yhä on vaikka kuinka paljon, mutta osa niin jäässä vielä ettei irronneet. Olisi pitänyt muistaa, kun kassa minulle kaupassa varoitti niistä isonmista kasseista, että ne todella vain tarkoitettu vaatteille, eivät kestä painoa...mutta kun se tuntui hyvältä idealta saada enenmän kerralla korjattua..silloin muisti aina hiljenee..kunnes tajusin, etten jaksa kantaa pussia roskapöntölle saakka..no fiksu muka veti lumenpintaa myöten ja tuli reikä, josta valui ulos roskaa..Argh, loppui lintujen laulu kerrasta, kun kiroilin ääneen. Hain sitten kiukuspäissäni ison mustan säkin, johon sain ujutettua pussin. sidoin hyvin kiinni ja sitten tuli taas tenkkapoo, kun piti nostaa se roskapönttöön..oli meinaan painavaa. Loppu hyvin kaikki hyvin, vaikka yhä paikka näyttää siivottomalta. Pakko odotella, että sulaa taas vähän lisää ja tehdä uusi uurastus. Kumihanskoissakin tietty oli reikä, kuinkas muuten. Jynssäsin kyllä kädet hyvin ja käsidesiä vielä, ettei vaan katteihin tule mitään pöpöä.
Lunta on yhä aivan liikaa ja saisi kuukauden sataa kiehuvaa vettä, että hanki painuisi.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 18.03.2019 klo 13:18

Eilen illalla kiroukseni taas iski. Se on niin pelottavaa, kun ei sitä ymmärrä ja kun ei millään kylmällä logiikalla pysty asiaa setvimään.
Istuin kaikessa rauhassa sohvalla ja katsoin telkkaria, kun koko huoneen täytti todella raskas miesten partaveden tuoksu. Se kirveli huulilla ja kurkussa. Joku halusi minuun yhteyttä, mutta en tiedä ketään, joka käyttäisi niin raskasta tuoksua. Ei mitenkään ole mahdollista, että ilmastointi olisi tuoksun vetäissyt, jos joku olisi kadulla mennyt niin tuoksuvana. Tuoksu imeyti limakalvoille niin, ettei hampaiden pesu, eikä fluorivesi tehonnut. Se vaan oli ja pysyi ja oli niin rauhaton olo. Aivan kauhean rauhaton. Kun kerroin ystävälleni hän sanoi sen olevan etiäinen, mutta kenen? Tunnen syyllisyyttä, kun en osaa olla niin auki, että selviäisi mitä tuo tarkoittaa ja kuka se oli? Tänään en enää tunne tuoksua tai makua. Yö oli todella rauhaton. Tuntui, että pitäisi etsiä vastausta, löytämättä?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 20.03.2019 klo 12:51

Tänään on sitten päivä yötä pidempi, eli kevättä kohden askelmalla. Ei se kyllä missään tunnu. Tai ehkä selviää ilman valoja lukea hiukan kauenmin.
Suomi on toista kertaa onnellisin maa..millähän perusteella? Pitänee lukea uutisoinnit asiasta.
Lunta taas kaunailee ja jotenkin kylmä viima ulkona.
Eilen oli lintujen ruokintapaikalla niin outo lintunen, etten tunnistanut edes lintukirjojen avulla. Selkeästi oli väsynyt, koska lepäsi pää siiven alla pitkiä aikoja. Eikai muuttolinnut vielä tänne saakka olisi tulleet? Sinitiainen on kovasti ollut kiinnostunut yhdestä lintumökistä. Käy sisällä ja istuu ulkopuolella, mutta ihan liian aikaista ruveta pesimään.
Pitäisi autokin pestä, mutta taitaa olla aika turhaa hommaa. Kohta alkaa olla vihko täynnä pitäisi-listalla.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 21.03.2019 klo 12:48

Todella kaunis ilma ulkona, aurinko paistaa ja auringon puolella +8 mittarissa. Varjossa vain +3. Lisää tälläisiä ihania ilmoja niin palaa usko kevään joskus saapumiseen.
Minä koitin vaalikonetta ja vastailin ihan rehellisesti, mutta niin tuli valinnaksi puoluita, joita en suurin surminkaan valitsisi. Eilen posti jakoi äänestysliputa ja kiinteistöverot. Kyllä on noussut viime vuodesta ja en kyllä tajua millä perusteella. Kun ei mistään huolehdita.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 23.03.2019 klo 13:08

Minä eilen viestin aivan asiallisesti ja nätisti kaupungille, että on niin jäiset tiet ettei pääse postilaatikolle ja autolla ei meinaa pysyä ajotiellä. Iltakuudelta tuli kaupungin traktori ja ilahduin jo, että nyt hiekoittavat. Ja kattia kanssa, kävi kääntymässä kääntöpaikalla ja murentakaan hiekkaa ei tullut. On se kauheaa, kun maksetaan kiinteitöveroja ja noin alkeellista asiaa, kuin ajoteiden kunnosta ei huolehdita. Tarkoitan ajotiellä tietä, jossa kaikki täällä asuvat ajavat ja jota postikin käyttää. Tänään, kun on satanut vettä kaatamalla ihan aamusta saakka tie on entistäkin liukkaampi. Ei se jää sula mihinkään, kiillottuu vain.
Mutta tyytyväinen olen vesisateesta, jos hanki alkaisi painua hiukan edes. Kamalalla jyrinällä lumet on tullut katolta. Onneksi etupuolella lumiesteet, ettei kaikki tule kulkuväylilleni.
Heavenleyn sulho on koko aamun nukkunut kuistilla viltin alla. Välillä ottaa välipalaa ja taas nukutaan. Laitoin kateille seitiä ja maistui sulhollekin.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 25.03.2019 klo 12:53

Eilen vielä ajattelin aloitella ikkunoiden pesua, sitten muuttuikin ilma niin koleaksi, ettei kannata. Loppuviikoksi olisi luvassa lämpenevää, katsotaan, josko silloin saisin aloiteltua. Ruutuja riittää ja kun olen niin hidas. Toisena päivänä pitää verhot silitellä valmiiksi.
Kauhean liukasta joka paikassa, huoh. Linnuista tulee koko ajan entistä kovaäänisempiä ja se ilahduttaa. Varmaan orava oikaissut vinossa olleen lintupöntön istumalla siinä. Empä olisi millään itse yllättänytkään.
Se talon maalaus urakka taas kolkuttelee, mutta kun on kallis pieti. Itse en sitä mitenkään kykene suoriutumaan. Ammattilaisia pitää käyttää.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 25.03.2019 klo 13:18

Käsitin, että sivustoa jotenkin muutetaan? Varmaan ulkonäköä? Minua ahdistaa jo valmiiksi ajatus muutoksesta, juuri, kun on tottunut tähän nykyiseen ja niin turvalliseen, pitääkin kohdata muutos ja oppia sitä käyttämään. Näinköhän vanha oppii? Minulle kaikki uudet asiat ovat hyvin haasteellisia oppia.

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 25.03.2019 klo 13:29

Hei Dahliakukka,

Tukinetin sivusto muuttuu sekä ulkoisesti että teknisesti. Varmasti osaat käyttää myös uutta sivustoa! 🙂👍

Uudella sivustolla tulee olemaan käyttöohjeita ja aina voi kysyä ylläpidosta neuvoja, jos ei heti ymmärrä jotakin.

Käyttäjä kirjoittanut 26.03.2019 klo 05:12

Toinen uuvistus jo mun aikaan. Olenpa mie vanha.
Kun näin ilmotuksen, mietin mitä mie nyt olen tehnyt, että tämä menee taas kiinni. Ei ole mun syy.

Kyllä tämä kaipaa uudistusta ja uusia osioita tms. Tulisipa urheiluosio tai luonnon osioa. Vitsi.
Kuitenkin tulisi jotain sellaista ettei kaikki pyörisi mt-sairauksissa, koska Suomen Mielenterveysseuran sivuillakin on paljon muutakin kun hulluutta. Painotettaisiin enempi mielenterveyttä eikä mielensairautta.

Paitsi että uudistukset on jo löyty lukkoon mutta annan ehdotukseni seuraavaan uudistukseen joka tehdään 16 vuoden päästä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 26.03.2019 klo 12:59

Kiitos Kata, lämmitti mieltä, että uskot kykyihini. Itse jännitän aina kauheasti uusia asioita.
Niin kuin nyt tulevana Maanantaina pitää soitella kateille lääkärille aika, rokotukset ym..mutta kun sieltä vastataan todella vaikeasti puhelimeen. Sitten alkaa jo tuntea itsensä idiootiksi, kun on 20 kertaa koittanut soittaa ja nehän kaikki näkyy siellä tohtorin puhelimessa..Heillä ei ole mitään tiettyä ajanvarausaikaa. Minulla aina alkaa tunteet kuumentua siinä, kun puhelin hälyttää, hälyttää ja menee vastaajaan..mutta ei sieltä takaisin soitella. Sääli. On aivan ihana eläinlääkäri, joka hoitaa samalla minutkin, kun oikein hermoilen ja viimeksi kantoi autoon meidän kuljetusboksinkin. Seuraava jännityksen paikka, kun pitää tilata remontti+katsastus, renkaidenvaihto. Ihana autokorjaamo meillä, jotka hakee auton kotoa ja palauttaa kotiin ja käyttää katsastuksessakin.🌻🙂🌻