Kerro kuulumisesi

Kerro kuulumisesi

Käyttäjä Leo_Moniääniset aloittanut aikaan 08.09.2016 klo 15:03 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä Leo_Moniääniset (Vapaaehtoinen) (Suomen Moniääniset ry) kirjoittanut 08.09.2016 klo 15:03

Hei kaikille, ajattelin aloittaa tällaisen viestiketjun, johon kuka vain voi kertoa kuulumisensa. Vaikka mielensisäisiin ääniin liittyen tai aivan muuten vaan, jos haluaa ja katsoo sen hyväksi.

Meillä voi olla hyviä ja huonoja päivän kuulumisia, mutta sen kanssa on vain tultava toimeen. Äänten kuulemiseen voi liittyä suuria vaihteluita eri aikoina.

Joten, laittakaapa viestiä tähän ketjuun, eikä sen väliä vaikka kertoo kuulumisensa useaan otteeseen eri päivinäkin. Voi olla vain hyvä päästä purkamaan ja saada tietää muiden kuulumiset.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.02.2019 klo 13:22

Kiitoksia kovasti Maanvaiva. Nyt menee kattien purnukat oikeaan paikkaan. Meillä niitä kertyy aikamoinen kasa viikossa. Helppoa pestä ja kerätä ne ja viedä keräyspisteeseen kauppareissulla. Tulee aina varsinainen roskis kauhean täyteen, kun joka toinen viikko tyhjennetään. Kaikki on nykyään pakattu niin tiukasti ja turhiin pakkauksiin.
Olisi mahtavaa, jos meidän jäteyhtiö painattaisi lehtisen, joka jaettaisiin joka kotiin. Varmasti moni innostuisi asiasta. Aika harvoin ketään näkee siinä ekopisteellä. Sääli.
Ompas taas kylmä. Onneksi ei vielä lunta tule. Koitin ulkolinnutkin hyvin syöttää, että jos huomenna viimeistään tulee lunta, niin selviävät ravinnon puolesta.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 04.02.2019 klo 12:56

Tämä lumenpaljous alkaa viedä jo järjen!!! Penkat niin korkeat, ettei lumikola tai edes lapiolla nakaten nouse. Ja juuri, kun huokaistiin, nyt se lakkasi, niin eikös alkanut taas pyryttää taivaan täydeltä. Onneksi ulkolinnut ehti syödä tuossa välissä, kun ovat ruokintaani tottuneet.
Loppuviikoksihan jossakin säätiedoituksessa luvattiin plussakeliä ja lumien sulamista..jotenkin ei jaksa uskoa moiseen.
Oli surullista kuulla, että meidän kaikkien sankari Matti Nykänen teki viimeisen liitonsa. Toivottavasti sielunsa löytää rauhan lopultakin.
Katsoiko kukaan Emma-gaalaa? Ville Valo ja Agents. Ville laulaa vaikka tuutulauluja yhä samettisesti, mutta kieltämättä katse kiinnittyi uusittuihin leegoihin. Ja kuvittelinko äänen hiukan muuttuneen? Vai jännittikö? Olen kuullut Villen ennenkin laulavan Bäddingiä ja silloin oli ehkä samettisempi ääni. Yhtä kaikki, levy on tilattu.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 05.02.2019 klo 13:44

Tuli eilen vahvasti mieleen, että, kun Matti Nykänen on nukkunut pois, niin kyllä nyt löytyy arvostusta ja kunnioitusta. Mutta kuinka oli miehen eläessä.. Oli vaan lööppihahmo, jolle kansa nauroi. Tuli oikein paha mieli asiasta hänen puolestaan.
Ei ole kukaan urheilija tuonut yhtä paljon mitaleita, kuin meidän mäkikotka.
Yksi stressinpaikka selätetty tänään. Ei ollut niin paha ollenkaan, kuin jännitin maha kipeänä, unettomana. Niin oli ystävällistä palvelua, eikä yhtään kyseenalaistettu tietämystäni. Joka on -0 tasoa. Yhä vaan lunta leijailee. Vaikeaa uskoa, että muuttuisi nollakeliksi piakkoin..ja tulee jäätiköt, urh...

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 07.02.2019 klo 13:38

On kyllä niin kauheasti lunta, ettei mitään rajaa, hyi olkoon. Minua masentaa jo ikkunasta ulos kurkkaaminen. Autossa rupesi piippaamaan, kun lunta joutui niihin, jotka varoittaa, että edessä jotakin. Piti jo kurkistella auton alle, että ajoinko sittenkin jonkin yli. Onneksi muistin, että jokunen vuosi sitten taksinkuljettaja ystävä kirosi moista myös. Pitäisi sataa lisää koko viikonloppu. Lunta, räntää tai vettä, revi siitä. Jos plussalle mennään, niin tulee liukasta ei sekään ole hyvä. Mihinkähän minäkin olisin tyytyväinen, ikirutisija.
Kauppaan oli tullut esikasvatus turvepurkkeja ja kukkamultaa ja ärrällä oli jo pääsäiskortteja. Pikkuisen rupesi kutittelemaan kevätvilli, kun näki niitä purkkeja. Ei vaan ole paikkaa esikasvattaa mitään. Katit leikkisivät puutarhuria..
Minä ajattelin laskiaisen jo olleen, kun laskiaispullia ollut niin kauan myynnissä, vaan eipä ole vielä aikapäiviin. Meinasin ostaa kokeeksi sitä uutta kipugeeliä, nimeä mainitsematta..mutta oli niin kallista minusta, ettei pörssi noteerannut.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 08.02.2019 klo 12:58

Eilen posti toi aivan järkyttävän ison kuoren lukemista. Biopankilta. Jostakin tutkimuksesta, jossa kuulemma olen ollut osana? Asiahan on niin, etten taatusti ole antanut suostumusta moiseen, eivätkä omaisetkaan. Aika sopii siihen, kun olin koomassa sairaalassa. Kuinka sillon olisin voinut antaa suostumusta? Aika epäeettistä moinen ja aion vaatia selvityksen, kuka on minut moiseen ilmoittanut ilman lupaani ja kun asia selviää minulle n 6v tapahtuneesta. Koen sen loukkaavan ihmisarvoani.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 08.02.2019 klo 13:06

...ja kun koittaa soitella asioista, niin henkilö ei ota vastaan puheluita, joka voisi asiasta tietää. Kaikki se tapahtunut paska alkoi taas kaatua niskaan ja sitä miettii, mitä muuta en tapahtuneista tiedä? Ja saanko koskaan tietää. Minulle jo kirurgi valehteli päin naamaa, kun olin tehohoidon jälkiseurantapkl vuosia sitten. En osannut kysyä asiasta, niin se iso asia jätettiin sanomatta. Kun kävin seuraavan kerran ja osasin kysyä(tukihenkilöni oli mukana kuulemassa)niin se asia löytyi helposti tiedoistani. Hemmetti, kuinka tässä voi edes kuvitella toipuvansa, kun aina tulee jotakin uutta. Tämä tutkimuksen aihe oli aivan uutta minulle ja herätti kauhun..

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 11.02.2019 klo 13:03

Huonosti alkoi viikko, kun apteekkiin meni 200e. Ja ihan vaan peruslääkkeitäni, sitten on muutama näitä, joihin ei Kela korvaa, vaikka ovat minulle pakollisia syödä.
Tiet on aika huonossa kunnossa, kun ei kunnolla aurata ja tulee sellaisia raiteita, joissa saa varoa, ettei ole ojassa kohta ja teiden päässä taas auran jättämät lumikinokset, joihin meinaa jäädä kiinni. Ei uskalla vauhdilla mennä, kun etuosa aika matala autossa, jos onkin kovaa jäätä alla. Onneksi ei vielä ole peilijäällä tiet, mutta varmaan kohta.
Ei tullut Lotosta pottia, vaikka pyysin ärrällä tyttöä laittamaan NE OIKEAT numerot.. Oli kattien kanssa jo vaikka mitä suunnitelmia, millä mällätään rahat, juu.
En ole saanut mitään vastauksia siihen kirjeeseen mistä nousi pahoja muistoja. Haluaisin asian selvittää ja toivottavasti sitten jättää taakseni ja unohtaa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 11.02.2019 klo 13:27

Juuri valitin huonoisti auratuista teistä, niin tuli oikein massiivisen kokoinen aura ja vielä pikkuinen traktori perässä. Nyt on taas ajoluiskan päässä polveen saakka oleva lumikinos, joka pitäisi lähteä nakkomaan pois, ennen kuin jäätyy siihen.
Iltapäivälehdessä oli hellyttävä video Korkeasaaren karhuista, jotka olivat heränneet talviunilta ja painivat lumessa ja heittivät kuperkeikkaa. Aivan kateeksi käy tuo heidän into lumeen.
Itse jos kaadun hankeen niin siellähän makaan, ylös en pääse näillä vammoilla.
Juuso karhu taitaa nukkua vielä, sen verran pohjisenmassa asustelee.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 12.02.2019 klo 13:14

Taivas oli taas enkeliä vailla. R.I😋 Olli.
Surullista. Niin on ihmisen elo arvaamatonta, koskaan ei tiedä milloin poimitaan. Jättää suuren aukon musiikkiartistien keskuuteen, jota kukaan ei täytä.
Olen jatkanut asiani kaivamista ja päänsärky vaan pahenee. Saa nähdä tuleeko nyt vastauksia.
Kaunis ilma ulkona, aurinkokin paistaa, mutta sen verran pakkasta, etten vie katteja. Ovat kuitenkin sisäkissoja. Jospa se lämpenee viikonloppua kohti, niin kuin säätyypit lupaili. Eikun bikinit päälle ja baanalle, vitsi...

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 12.02.2019 klo 13:31

SUURI PAHOITTELU!!!! EN PAINANUT TUOTA HYMIÖTÄ VAAN P KIRJAIMEN. OLEN SUUNNATTOMAN PAHOILLANI: Nuo hymiöthän valitaan aivan eripaikasta, ei lähelläkään kirjaimia. TODELLA SUURI ANTEEKSIPYYNTÖ. Kamalaa, kuinka paha mieli tuli itsellekin tuosta kummallisesta virheestä!!!!!!

Käyttäjä kirjoittanut 12.02.2019 klo 14:07

Saat varmasti kaikilta anteeksi virheesi.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 14.02.2019 klo 13:52

Hyvää ystävänpäivää kaikille lukijoille, kanssa kokijoille ja tietysti ylläpidon väelle. Uskokaa tai älkää, vielä se paistaa aurinko meidän jokaisen risukasaan! Vaikka ei aina tahdo usko moiseen piisata.
Olin tänään hautausmaalla viemässä kynttilöitä ja olipas urakka. Läheisen hauta on aukealla paikalla, mihin kesällä ihana aurinko porottaa ja talvella tuiskuttaa niin, ettei hautakiveä näkynyt. Tuuli puhaltaa lumet siihen. Oli sitten aikamoiset lapiohommat edessä. Ja kun ei sitä lunta saanut niin pois, ettei olisi jalan alla sitten muljunut..minulla heti katoaa tasapaino päästä ja meinaan keikahtaa. Ystäväni haudalla oli miehensä kolannut lumen, mutta sinne piti nousta yksi askel ja samaan aikaan toisella jalalla nousta vielä yksi askel. Yllös pääsin, mutta alas en meinannut päästä, juuri tasapaino-ongelman takia. Loppu hyvin kaikki hyvin. Olin juuri päässyt autolle takasin, kun takanani kuului ryhmähdys. Kyllä säikähdin. Vanhempi mies kaatui aivan selälleen..kaikki tiet hautausmaalla ovat peilijäällä ja päälle satanut irtolunta. Kysyin heti pääseekö ylös ja satuttiko itseään. Vakuutti kaiken olevan hyvin, toivotti minulle jopa hyvää ystävänpäivää. Siinä olisi voinut sattua todella pahasti, mutta taisi olla suojelus lähellä, kun aivan siunauskappelin edessä tapahtui. Jäi minua silti asia jotenkin vaivaamaan, jos ei kehdannut naiselle sanoa, että sattuu. Lähti kyllä reippain askelin eteenpäin.
Sulattelin kenkiä autossa hiukan aikaa ja surffasin radiokanavilla, kun minut kosketti spontaaneihin kyyneliin melenkolinen laulu wake me up when september is gone.. eivät maininneet esittäjää, mutta googlaamalla löytyi Green Day. Ajattelin laulajan äänessä olevan jotakin tuttua, mutta en ollut kpl koskaan kuullut. Kosketti todella kyyneliin.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 15.02.2019 klo 13:08

Kuvittelin olevani suht tarkka siivooja jo astmani takia. On tavallinen, hiljaisenmalla äänellä varustettu normaali imuri ja on 15min akulla varustettu varsi-imuri sellaiseen pikaimurointiin. Inhoan imurointia/katit komppaa!!! Nyt sitten tilasin uuden varsi-imurin yhden verkkokaupan alesta, joka lupasi 45min akkua. Oli suht edullinen ja tuli nopeasti. Kauhea, kun tänään kokeilin sitä, niin kahden huoneen matosta tuli reilu kourallinen tosi tiukkaan pakkautunutta kissankarvaa. Järkytys!!!! Luulin siivonneeni hyvin!? Nk plyyshimatto imee kissankarvoja suunnattomasti. Ja kuinka paljon katteja harjaankaan joka päivä. Eikä vielä ole edes talviturkin vaihtokaan. Tosi tyytyväinen olen laitteeseen, jos vaikka astmaoireetkin helpottaisi.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.02.2019 klo 11:09

Kuuluuko musiikin kuuleminen ääniin? Tätä saanki miettii loppu päivän.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 16.02.2019 klo 13:14

Jaa-a Saloka, senkun tietäisi.. Mikä on se määritelmä, että kuulee ääniä ja millaisia niiden pitää olla? Minäkin kuulen usein musiikkia, mutta ne taitaa olla vain alitajuntaan tarttuneita korvamatoja. Olisiko se niin, että niin kauan, kuin ei koe musiikkia häiritsevänä niin ei olisi varsinaisia ääniä? Osaako kukaan vastata, minuakin alkoi asia kiinnostamaan?