HerKaramazov kirjoitti:
Monesti puhutaan että ihminen on liian kiireinen jotta hän ei kuuntele itseään.
Nyt korona aikana kun on pääsääntöisesti kotona ja on aikaa...paljon aikaa kuunnella itseään niin ei tämä näinkään meinaa onnistua.
Käyn kyllä päivittäin jossain poissa kotoa viemässä koiria, kaupassa, kyyditsemässä tytärtä, jne. Silti mä pyöritän ajatuksia päänisisällä jotka eivät johda juuri mihinkään.
Kun on liikaa aikaa ajatella niin ei sekään tunnu hyvältä. On tää elo merkillistä!
Se on juuri niin että missään ei ole oikein hyvä olla. Onneksi nyt sentään ihan siedettävä olo itsellä.
Siitähän se ns. angst mistä filosofit puhuu tulee. Että kaikki mitä tekee niin kaduttaa jälkeenpäin. Tai sitten niin että missään ei tunne olevan kotonaan.
Se on sama mulla nyt korona aikana, että paljon tulee oltua kotona omien ajatuksien kanssa. Onneksi nyt valmistaudun tenttiin avoimen puolella, niin on jotain tekemistä.
Se on kyllä ihmeellistä että silloin kun on paljon kiireitä, niin haluaisi että ei olisi. Ja sitten kun on paljon luppo-aikaa niin sitten haluaisi että on kiireitä.
Mieltä pitää vain hämätä. Tai toimia sillä lailla, että on koko ajan jotain puuhaa.
Minä olen ollut vähän uupunut tällä viikolla. Ei ole jaksanut hirveästi lenkeillä. Parturiinkin pitäisi mennä.
On tämä maailma todellakin niin ihmeellinen paikka. Tänne mahtuu niin paljon kaikkea. Pitää vain aina löytää jokin asia mihin tähdätä. Ja täytyy aina ajatella tulevaisuutta...
Elämä on vaikeaa, siitä ei pääse mihinkään. Jotenkin vain on voitettava esteet.