Nótt kirjoitti:
En tiedä onko minulla ADD vai olenko ollut koko ikäni enemmän tai vähemmän masentunut, mutta minun on pitänyt useinmiten potkia itseäni liikkeelle. Joskus onnistuu paremmin, joskus ei ollenkaan.
Joskus auttaa se, että kuuntelen itseäni. Usein seuraan lähteminen on sosiaalisesta ahdistuksesta ja jonkin asteisesta ihmispelosta kärsivälle se korkein kynnys ylitettäväksi, joten koettanut keksiä juttuja, joita voi tehdä yksin ja mielellään vieläpä yksinäisyydestä, siis omasta seurastani nauttien. Museossa käynti, luontoretki, valokuvaaminen...
Juuri nyt olen aika tavalla jumahtanut neljän seinän sisälle ja luulen tämän olevan pidemmän päälle vahingollista itselleni.
Rahattomuus ja kotona oleskelu -ketjun mentyä valitettavasti ohi aiheen vääntämiseksi en koskaan saanut tilaisuutta vinkata sinulle Kaikukorttia. Jos kotipaikkakuntasi olisikin Kaikukorttialue ja sitä kautta löytyisi maksutonta kulttuuria, joka innostaisi.
Entä oletko kokeillut jotain gps-pohjaista peliä, esim. Pokémon Go? Ovat hyvää ajavietettä ja liikuntaa, mutta varo vain, ovat kummallisen koukuttavia. 😅
Se itsensä liikkeelle potkiminen kyllä tuttua touhua. Joskus minä vaan ns. "raahaudun" johonkin sosiaaliseen tilanteeseen. Se itsensä pakottaminen menee mulla välillä äärimmäisyyksiin...Ja sitten kun tulen takaisin kotiin esim. jostain juhlista niin olen aivan puhki. Mutta takaraivossa sen jälkeen on aina se ajatus että sainpahan mentyä. Muistan että joskus lapsena ja teininä olin hirveästi kotona, enkä käynyt oikein missään. Muuta kuin koulussa. Toki kaverien luona välillä myös. Mutta sitten tuli ajanjakso kun pääsin lähtemään kodista pois usein. Mutta se oli sellaista aalto-liikettä. Oli jaksoja kun pystyin pakottamaan itseäni ja sitten pitkiä jaksoja kun olin kotona koko ajan. Oikeastaan nyt vasta pari vuotta on mennyt niin että olen onnistunut siinä itsensä pakottamisessa todella hyvin. Ainut vaan että menoja voisi olla enemmän. Toisaalta pitää olla se tietty balanssi. Ettei nyt sitten koko ajan ole kalenteri täynnä... Mutta toisaalta sekään ei sitten ole hyvä jos kalenteri on ihan tyhjä..
En ole hirveästi käynyt museoissa tai vastaavissa. Tuota valokuvaamista olen jonkin verran harrastanut ja luonnossa liikkumista.
Itse tykkään olla myös yksin. Mutta välillä toki on aivan pakko nähdä ihmisiä. Minusta kuitenkin se voi olla hyväkin asia että pystyy olemaan yksin. En koe silti olevani introvertti... Mutta en ole kyllä ekstroverttikään... Ehkä jotain siltä väliltä.
Tuollaisesta Kaikukortista en ole kuullutkaan. Pitää ottaa selvää.
En ole Pokemon Go:ta pelannut. En viitsi pelailla enää mitään noita pelejä, kun kerran jäin koukkuun erääseen pleikkari peliin ja pelasin sitä yötä päivää. Siitä tosin on jo aikaa. Ehkä sitä nyt ei enää sitten koukkuun jäisi.... Tai en tiedä.😀