Ihminen muuttu elämänsä aikana ja sitä myötä toiveet mitä toivoisi vielä kokevansa. Mulla on naispuolinen kaveri jonka kanssa käyn hänen mökillään, konsertissa, tai nähdään muuten vaan. Minulla ei ole tarve lisääntyä enään, mutta läheisyyttä kaipaan.
Suuri toiveeni olisi hyväksyä itseni tämmöisenään ja tällä historialla kun en voi mennyttä muuttaa. En tiedä miten hyväksynen onnistuu ja kauanko se kestää, tai onko se ylipäätään mahdollista minulla.
Ymmärrän syy ja seuraus suhteet peilattuna psyykkiseen sairauteeni.
Ymmärrän myös että ihminen ei voi tervehtyä ennen kuin näkee sairautensa ja hyväksyy ne.
Toisaalta toiset ihmiset pärjäävät sairauksiensa kanssa muilla metodeillakin eikä se ole väärin.
Me ihmiset ollaan kaikki hivenen erilaisia ja samalla meissä on jotain saman kaltaista.
Ihmiset erottuvat muista eläväisistä sillä että voivat pelastaa tai tuhota oman kotiplaneetansa.
Monissa uskonnoissa on tuo tasavertaisuuden ja rakkauden korostus.
Maailma on monimutkainen ideologioiden, uskontojen, tieteiden kietoutuessa toisiinsa. Jos osaisi katsoa itseään ja maailmaa ilman monimutkaisuuksien "silmälaseja".
Se että suojelet iseäsi liian rankoilta jutuilta kuulostaa että välität itsestäsi. Minäkin suojaan itseäni uutistulvalta, ja muilta asioita joille en voi juuri mitään, mutta ne lisäävät ahdistusta.
Mä en ole tuntetun ihastusta pitkään aikaan, ehkä senkin aika tulee? Ihastuminen ei ole sidoksissa ihmisen ikään, ja kun mietin olisi mukava tuntea ihastuksen tunne, vaikka se suuntaituisi "vain" luonnon ihmettelyyn.