Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä kirjoittanut 19.12.2019 klo 19:48

Hyvää joulua JP.

Olen onnellinen kuunnellessani joulu radiota.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.12.2019 klo 19:30

Ärsyttää kun tarvii hakee uusin kirjoitus. Ei jaksais aina. Mut hyvää joulua sulle.

Käyttäjä kirjoittanut 21.12.2019 klo 07:25

Jardin Prive... ja sinun läheinen/läheiset ... valoisaa, jotain Vapauttavaa 💓 joulua sinulle ja teille..

Pikenmiten.... ihanaa lukea, olet onnellinen 💓Joululauluista ja muista radiojoulun jutuista...

Saloka... siun perheelle myös Hyviä 💓 hetkiä näistä päivistä kaikkinensa...

 

 

Iloa naistä ajoista, kaikki Yksin 💓 tämän ajan kokijat, ehkä meidänkin aika vielä joskus tulee....

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 21.12.2019 klo 11:28

Saloka, olen huomannut saman, että kun viestin yrittää avata, tulee ensimmäinen kaikkien aikojen sivu esille... Ainakin omissa kirjoituksissa. Sitä kai tarkoitit?

Kiitos teille kirjoituksistanne!

Mä mietin joulun ohjelmaani. Mun hoitotahot on sitä mieltä, että mun olisi parempi olla menemättä viettämään joulua äitini luo. Se tekee vain hallaa mun voinnilleni. Mutta en tiedä... Haluaisin olla menemättä, mutta... Miten selitän sen...? Ja tarvitseeko mun sitä enemmälti selittääkään. Tuntuu kuitenkin niin vaikealta! On kyseessä vain yksi joulu. Ei sen enempää. Ja siitä ajattelen, ettei olisi niin paha olla poissa. Että voisin tehdä niin kuin mulle olisi parasta...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 21.12.2019 klo 12:44

... Näköjään tuo ensimmäinen sivu tulee kaikissa viesteissä...

Soitin äidilleni, ja kerroin, etten tule... Meni ihan sujuvasti... Eikuulemma vietetä heilläkään joulula suuremmalti... Nyt se asia on selvä! Helpotti! Kortti pitäisi jotenkin toimittaa... Menenkö itse viemään, vai miten...?

Mulla särkee taas päätä! 🙁 Juuri kun hieroja oli. Edellisen kerran jälkeen ei särkenytkään viikkoon. Nyt olen ottanut lääkkeitä, ja otan vielä särkylääkkeiden lisäksi Sirdaludia (lihasrelaksantti). Naksuttelin selän auki äsken. Ei ainakaan näin nopeasti auttanut.

Mun nukkumiset heittelee. Eilen heräsin puoli kuusi ja tänään puoli kymmeneltä. Luulin miehen olevan varastossa, ja yritin pitää sen verran ääntä, että kuulisi eikä säikahtäisi tullessaan, sitten etsin häntä, mutta en löytänyt, ja aloin jo huolestua! Soitin, ja vastasi... oli jo lähtenyt käymään apteekissa. Oli jättänyt mulle viestin keittiön pöydälle, mutta en ollut sitä huomannut. Tuli hengissä takaisin!

Miten joulu etenee? Mulla helpotti äidille soiton jälkeen...

Käyttäjä kirjoittanut 21.12.2019 klo 19:50

Jardin Prive kirjoitti:
... Näköjään tuo ensimmäinen sivu tulee kaikissa viesteissä...

Soitin äidilleni, ja kerroin, etten tule... Meni ihan sujuvasti... Eikuulemma vietetä heilläkään joulula suuremmalti... Nyt se asia on selvä! Helpotti! Kortti pitäisi jotenkin toimittaa... Menenkö itse viemään, vai miten...?

Mulla särkee taas päätä! 🙁 Juuri kun hieroja oli. Edellisen kerran jälkeen ei särkenytkään viikkoon. Nyt olen ottanut lääkkeitä, ja otan vielä särkylääkkeiden lisäksi Sirdaludia (lihasrelaksantti). Naksuttelin selän auki äsken. Ei ainakaan näin nopeasti auttanut.

Mun nukkumiset heittelee. Eilen heräsin puoli kuusi ja tänään puoli kymmeneltä. Luulin miehen olevan varastossa, ja yritin pitää sen verran ääntä, että kuulisi eikä säikahtäisi tullessaan, sitten etsin häntä, mutta en löytänyt, ja aloin jo huolestua! Soitin, ja vastasi... oli jo lähtenyt käymään apteekissa. Oli jättänyt mulle viestin keittiön pöydälle, mutta en ollut sitä huomannut. Tuli hengissä takaisin!

Miten joulu etenee? Mulla helpotti äidille soiton jälkeen.

 

Minä myös heräsin 6 maissa. Ollut hypopvä.... viivan alle tässä vaiheessa menollaan. Kai sitä pitää vaan mennä pehkuihin suosiolla ennen vrkn vaihtumista. Hyviä unia

 

 

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 21.12.2019 klo 23:20

keskustelua kirjoitti:

 

Tuli mieleen kun luin tuon kortintoimitushuolen... Ootko koskaan soittaen lähettäny joulukorttia..."Äiti kuuleppa...tänne on eksyny sulle tarkotettu kortti..Tässä lukee Hyvää Joulua ja Hyvää Uuttakin Vuotta, toivottaa tonttujoukko (=(Jardin Prive) sun tyttäres ja (maestromies=)sun vävymies [onko tyttären mies äidille vävy?iski oikosulku]).... Nauttikaa näistä joulun päivistä, niin Mekin teemme. Kaikkea hyvää! ~~~voisitko kuvitella äitees tykkäis?  sitten vaan lopetat puhelun....?

🤗 ...cheers!

Hyvä idea, mutta koetan viedä kortin ainakin laatikkoon asti.

Mies oli käymässä illalla. Kun hän lähti, sain pahan ahdistuskohtauksen. Oliko se triggeri tai jotain? Mikä siinä miehen lähtemisessä sai mut mahdollisesti reagoimaan? Voilo se ola tällä kertaa, että jään yksin...? En tiedä. Mutta olo helpotti pari tuntia ahdistuksen alkamisenhelpoti yhdeksiän jälkeen.

 

 

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 22.12.2019 klo 10:58

Alkavalla viikolla ei ole hoidollisia tapaamisia... Seuraavalla viikolla, ennen vuodenvaihdetta pari kuitenkin. Epäilyttää, miten pärjään. Varmaan ihan kohtalaisesti kuitenkin. Sitä pelkään, että, minkälaisia ahdistuskohtauksia päivät tuovat. Nyt jo tuntuu, että ahdistus kurkkii. Olen ottanut lääkkeitä liki puolet tämän päiväisista maksimeista... Menee varmaan enemmän.

Miehen sisko on tulossa käymään. En periaatteessa pelkää heitä, mutta kaipa mua jännittää... miten selviän... ahdistunko kuitenkin kuinka paljon. Ja sehän lisää varmaan ahdistusta.

Aion vaihtaa lakanat sänkyyn joulun kunniaksi. Tänään. Väsyttää.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.12.2019 klo 14:28

Moikka.

Isä tuli kotiin ja mun maha alko reagoimaan. Se tieto et isä on huonommass kunnossa, ei helpota oloa.

Maha möyrii tyhjyyttä, mut ei ole ruoka-aika viel. Eikä mul ole nälkäkään.

Tyttö tulee huomenna. En tiä koska. Jää yöksi. Laitoin tytölle viestiä, mut ei ole vastannu. Huolestuttaa.

Hyvää ja rauhallista joulua sulle jp ja kaikille muillekkin.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 22.12.2019 klo 18:13

Kiitos, Saloka! Tavattiin tänään miehen sukua ja saatiin iso joulukori. Se on katseilta piilossa aattoon. Mielellään keksisin miehelle vielä jonkin lahjan...

Päätä särkee taas. Ei pahasti - vielä -, mutta kumminkin häiritsevästi. Mun on hankala olla. Tuntuu, etten oikein selviä yksin kotona. Haluaisin seuraa, vaikka toisaalta saan olla nyt juuri niin kuin haluan. Alkaa ahdistaa. 🙁

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 22.12.2019 klo 18:27

Minä olen tehnyt omat päätökseni joulun suhteen. Pyrin olemaan yksin tai miehen seurassa. Muualle en halua. Tuntuu, että jopa haudat aiheuttavat ahdistusta. Ne on jotain, mikä liittyy sukuuni ja alkoholismiin ja väkivaltaan. Miksi kirjoitan tästä? Alkaa pelottaa!

Mua itkettää, on helvetin paha olla. En halua elää.

Käyttäjä kirjoittanut 23.12.2019 klo 08:39

Hei JP. Monet viettävät taas yksinäistä joulua, toivottavasti viihdyt, tai pääset miehen luokse.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 23.12.2019 klo 08:58

Halaus sulle, JP, täältä Suomen kamaralta! Ei sun tartte perustella joulunviettosuunnitelmiasi kenellekään, jos ne tuo ikäviä mieleen, ellet halua.

Kuulostaa siltä että sulla on miehelle tosi monta lahjaa - hän on varmaan tosi iloinen siitä että hänellä on sinut. Mä sanoin poikakaverille muutamaa tuntia ennen kotimatkalle lähtöä että aion kirjakauppaan, ja kysyin mitä sieltä se haluaa. Ei tullut yllätyksenä eikä edes pakettiin, mutta onnistuinpa ainakin hankkimaan lahjan joka on mieluinen. Porukoille ostin suklaata.

Hyvä olla taas täällä, vaikka väsyttääkin!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 23.12.2019 klo 10:35

Yritän tehdä joulusta mahdollisimman mieleisen. Itselleni. En vielä tiedä mille päivälle teen risoton, aatolle vai joulupäivälle...?

Tervetuloa Suomeen, Soroppi!

On mulla miehelle jokunen lahja. 🙂 Saa nähdä, mitä tykkää. Mm. kun täytti juuri 50 v. niin saa yli 50 v. mies vitamiinipurkin...  😁 On jo vähän naurettu, että on tultu vanhoiksi, jos aletaan hankki apteekista lahjoja...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.12.2019 klo 12:49

Vaikka tyttö tulee tänään, hä lähtee huomenna viettää joulua taatan kanssa. Mä en mene. Vietän tietoisen yksinäisen joulun. Ottaa niin päähän tä viikko, et tekis mieli jo nyt ryypätä. Mut vasta viikon päästä.