Rajatilapsykootikkojuopon arkea
Dg:t
F21: Skitsotyyppinen häiriö. Ennen epävakaa ph, tosin mielestäni ripaus paranoidista ja estynyttä ph:tä. Tosin ajattelen synneistäni huolimatta, etten ole paha ihminen.
F10.25 Alkoholiriippuvuus, jatkuva käyttö (ennen tuurijuoppous)
Olen nuori aikuinen sairaseläkeläinen. Nyt on meneillään 3,5kk ryyppyputki, joka on semisti kontrollissa, koska sain naltreksonin (ennen kauppanimellä Revia) kunnolla testiin. Lääkäri oli lomalla 4 viikkoa, omahoitaja 3kk, ja tässä on vielä 3 viikkoa, kunnes tapaan hänet. Noh, aika sentään rientää. Antabuksen kanssa yhtä paljon leikkinyttä kuin minä, en tunne varmaan yhtäkään. Lääkityksenä antipsykoottinen injektio, mielialantasaaja, SSRI ja bentso, joista olenkin jo kokeillut varmaan kaikki lailliset (enkä yhtään laitonta, vaikka sekin sopisi) Bentsoissa se pointti on vaan helpotus, ei kiksit. Huumeita en käytä, paitsi jos kukkaa tarjotaan, jonka ensivedoista tärisen nollatoleilla, kuin tarpeita tekevä koira, jolle nauraa joku ilkeä yleisö. Ennen ennenäkemätöntä ryyppykuuria täynnä kaikenlaisia bläkärisekoiluja, kävelin kovaa tahtia 3,5-10km päivittäin ja paino laski 116kg:sta 100-101. Sitten tuli viides osastohoitojakso, viikon katko ja lääkäri lähetti minut kotiin. Maksa-arvot on merkittävästi koholla ja ne eivät ole olleet maksaa rasittavan lääkityksen ansiosta varmaan viimeisen 6 vuoden aikana olleet viitearvoissa. Nyt GT on 420+ ja ALAT luultavasti 70-90 tienoilla. Maha on turvoksissa melkein kuin kirroosipotilaalla, tai korisevan sammakon posket. Tai Linda kurkku Manaajasta. Paino on n. 109-111 ja epäonnistuin tavoitteessani saada painon alle 100kg. P******le!!! Luin että täällä ei saa kiroilla? 🙄
Mielenterveys tosin näyttää olleen ryyppyputken aloitettua tasaantuneen, joka on outoa. Jatkuvasti tulee tosin täysin absurdeja unia, ja olen melkein, vaikken ihan ylpeänä vakuuttunut (koska miksi olisin) että näen eräitä maailman oudoimpia unia. Ne mitä pystyn selittämään, on jo riittävän outoa matskua. Osa liian henkilökohtaista edes mainita. Noh, mieliala on sentään 1-10 asteikolla keskimäärin 5-7 välillä. Psykoottiset läpilyönnit sisältää jonkinlaista glossolaliaa tai maanista siansaksa jorinaa yksin 4 seinän sisällä mökkihöperöityessä, telepaattisen mieleen tunkeutumisen aistimisen, helvetilliset spirituaaliset tuntemukset omasta kohtalosta, paranoiaa, joskus pysyviä harhaluuloteemaisia uskomuksia (ravintola myrkyttää ruokani, vaikken keksi miksi, mutta silti uskon niin) ja äärimmäisen kivuliaita pakkomielteitä ja kompulsioita.
Tein ns. character alignment testin täällä: http://easydamus.com/alignment.html ja sain tulokseksi ”True Neutral”. Olin samaa mieltä tuloksesta. The Good, The Bad and The Neutral. Uskoisin, että valtaosa psykoosipiirteisistä persoonista on neutraaleja valtaosan ajan elämästään.
Mitä teen? Noh, tunne-elämäni on sen verran latistunut ja persoona eksentrinen ja roboottimainen, että mielenkiinnon kohteetkin ovat varsin autistisia ts. rajoittuneita. Videopelit vaikealla vaikeusasteella, musiikki, musiikin teko, ihmisseura, elokuvat, tv-sarjat ja chattailu. Sairastumisen jälkeen kesti vuosia pystyä tutustumaan uusiin ihmisiin, yleisesti kaverimielessä. Kaikki tuntui epäonnistuvan ja edelleen epäonnistuu välillä välttämättömästi, mutta pidän pintani sen suhteen, hyväksyn todellisuuden paremmin kuin ennen ja nyt myös ihmissuhteet onnistuu. Hmm… raha-asiat on kustu aika hyvin, mutta näillä saa ruokaa, kuivaa siideriä ja tupakkaa. Nykyään poltan holkeista, kuin Hunter S. Thompson. Sain myös juuri muutettua sähkösopimukseni 2,5x halvemmaksi. Kiltti myyjä oli laskenut minun kuukausittaisen sähkön kulutuksen, joten sain nähtävästi erittäin hyvän diilin. Laskin vielä vanhoista laskuista, että täsmää. Puhelinliittymässäkin olisi parantamisen varaa, mutta huonompiakin sopimuksia varmasti on.
Terve, olen NonBeing ja tämä oli ensimmäinen kirjoitukseni hieman humalassa. En ole kukaan, enkä minkäänlainen. Kuin Harry Potterin Boggart/Mörkö. Olematon kameleontti, paitsi fyysisesti. Noh, en kuitenkaan paha. Ihan vaan… en mitään. Mutta jos pitää valita preferenssi, hyvä on aina parempi, kuin paha.