Rajatilapsykootikkojuopon arkea

Rajatilapsykootikkojuopon arkea

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 16.08.2018 klo 22:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 16.08.2018 klo 22:12

Dg:t

F21: Skitsotyyppinen häiriö. Ennen epävakaa ph, tosin mielestäni ripaus paranoidista ja estynyttä ph:tä. Tosin ajattelen synneistäni huolimatta, etten ole paha ihminen.

F10.25 Alkoholiriippuvuus, jatkuva käyttö (ennen tuurijuoppous)

Olen nuori aikuinen sairaseläkeläinen. Nyt on meneillään 3,5kk ryyppyputki, joka on semisti kontrollissa, koska sain naltreksonin (ennen kauppanimellä Revia) kunnolla testiin. Lääkäri oli lomalla 4 viikkoa, omahoitaja 3kk, ja tässä on vielä 3 viikkoa, kunnes tapaan hänet. Noh, aika sentään rientää. Antabuksen kanssa yhtä paljon leikkinyttä kuin minä, en tunne varmaan yhtäkään. Lääkityksenä antipsykoottinen injektio, mielialantasaaja, SSRI ja bentso, joista olenkin jo kokeillut varmaan kaikki lailliset (enkä yhtään laitonta, vaikka sekin sopisi) Bentsoissa se pointti on vaan helpotus, ei kiksit. Huumeita en käytä, paitsi jos kukkaa tarjotaan, jonka ensivedoista tärisen nollatoleilla, kuin tarpeita tekevä koira, jolle nauraa joku ilkeä yleisö. Ennen ennenäkemätöntä ryyppykuuria täynnä kaikenlaisia bläkärisekoiluja, kävelin kovaa tahtia 3,5-10km päivittäin ja paino laski 116kg:sta 100-101. Sitten tuli viides osastohoitojakso, viikon katko ja lääkäri lähetti minut kotiin. Maksa-arvot on merkittävästi koholla ja ne eivät ole olleet maksaa rasittavan lääkityksen ansiosta varmaan viimeisen 6 vuoden aikana olleet viitearvoissa. Nyt GT on 420+ ja ALAT luultavasti 70-90 tienoilla. Maha on turvoksissa melkein kuin kirroosipotilaalla, tai korisevan sammakon posket. Tai Linda kurkku Manaajasta. Paino on n. 109-111 ja epäonnistuin tavoitteessani saada painon alle 100kg. P******le!!! Luin että täällä ei saa kiroilla? 🙄

Mielenterveys tosin näyttää olleen ryyppyputken aloitettua tasaantuneen, joka on outoa. Jatkuvasti tulee tosin täysin absurdeja unia, ja olen melkein, vaikken ihan ylpeänä vakuuttunut (koska miksi olisin) että näen eräitä maailman oudoimpia unia. Ne mitä pystyn selittämään, on jo riittävän outoa matskua. Osa liian henkilökohtaista edes mainita. Noh, mieliala on sentään 1-10 asteikolla keskimäärin 5-7 välillä. Psykoottiset läpilyönnit sisältää jonkinlaista glossolaliaa tai maanista siansaksa jorinaa yksin 4 seinän sisällä mökkihöperöityessä, telepaattisen mieleen tunkeutumisen aistimisen, helvetilliset spirituaaliset tuntemukset omasta kohtalosta, paranoiaa, joskus pysyviä harhaluuloteemaisia uskomuksia (ravintola myrkyttää ruokani, vaikken keksi miksi, mutta silti uskon niin) ja äärimmäisen kivuliaita pakkomielteitä ja kompulsioita.

Tein ns. character alignment testin täällä: http://easydamus.com/alignment.html ja sain tulokseksi ”True Neutral”. Olin samaa mieltä tuloksesta. The Good, The Bad and The Neutral. Uskoisin, että valtaosa psykoosipiirteisistä persoonista on neutraaleja valtaosan ajan elämästään.

Mitä teen? Noh, tunne-elämäni on sen verran latistunut ja persoona eksentrinen ja roboottimainen, että mielenkiinnon kohteetkin ovat varsin autistisia ts. rajoittuneita. Videopelit vaikealla vaikeusasteella, musiikki, musiikin teko, ihmisseura, elokuvat, tv-sarjat ja chattailu. Sairastumisen jälkeen kesti vuosia pystyä tutustumaan uusiin ihmisiin, yleisesti kaverimielessä. Kaikki tuntui epäonnistuvan ja edelleen epäonnistuu välillä välttämättömästi, mutta pidän pintani sen suhteen, hyväksyn todellisuuden paremmin kuin ennen ja nyt myös ihmissuhteet onnistuu. Hmm… raha-asiat on kustu aika hyvin, mutta näillä saa ruokaa, kuivaa siideriä ja tupakkaa. Nykyään poltan holkeista, kuin Hunter S. Thompson. Sain myös juuri muutettua sähkösopimukseni 2,5x halvemmaksi. Kiltti myyjä oli laskenut minun kuukausittaisen sähkön kulutuksen, joten sain nähtävästi erittäin hyvän diilin. Laskin vielä vanhoista laskuista, että täsmää. Puhelinliittymässäkin olisi parantamisen varaa, mutta huonompiakin sopimuksia varmasti on.

Terve, olen NonBeing ja tämä oli ensimmäinen kirjoitukseni hieman humalassa. En ole kukaan, enkä minkäänlainen. Kuin Harry Potterin Boggart/Mörkö. Olematon kameleontti, paitsi fyysisesti. Noh, en kuitenkaan paha. Ihan vaan… en mitään. Mutta jos pitää valita preferenssi, hyvä on aina parempi, kuin paha.

Käyttäjä kirjoittanut 17.08.2018 klo 12:45

Linda Blairin kurkku Manaajasta* Kirjoitin hieman juopuneena 😳 ...

Eilen piti ottaa iisisti ja juoda pikkurilli pystyssä, mutta tulikin kutsua päihdeporukasta ja isäntä sai raivarit, koska tein vahingossa yhden jutun. Ei helvetti kadutti lähteä... Muut ihmetteli mistä se sellaiset hepulit sai moisesta. Noh, joutui hän kieltämättä näkemään vaivaa asian eteen. Kiljuakin tuli juotua, ei hitto sentään. Tuli varmaan joku vatsahaava siitä. Maku muistutti läheisesti Pekingistä tuotua kiinalaista 58% viinaa, joka on varmasti rankin juomani alkoholijuoma, ikinä. Porukassa oli ehkä 2 järkevää ihmistä, joista yhden kanssa vaihdoin numerotkin. Rappiolla, mutta selvästi älykäs ja symppis. Silti, nyt prkl sitä rotia touhuun.

Toki olen tutustunut porukan täysin ulkopuolellakin olevaan tyyppiin, jonka seurassa on mukavampi olla. Voisin toki poistaa kaikki päihdeporukan kaverit, mutta nyt ymmärrän miksi se on niin vaikeaa. Käytännössä pitäisi aloittaa ihan kokonaan uusi elämä. Noh, eilisen jälkeen, voisin yrittää vältellä. Valtaosan ajastahan vietän ihan yksin, mutta yksikin paha tilanne, niin ei tiedä mitä käy. Kyseessä ei valtaosin ole huumeiden käyttäjistä, vaan kaljottelijoista, vaikka huumeiden käyttäjiäkin saattaa tuo eilinen isäntä mukaan kutsua.

Okei, mutta se on nyt ohi. Tänään voisin hakea vaikkapa kuule pizzaa tuosta. Vähän energiajuomaa ja rauhassa pelailla.

Peace! 😉

Käyttäjä kirjoittanut 17.08.2018 klo 19:20

Kaikki lukijat on varmaan ihan "jahas, kukas sekopää tämä on?" ... Mietin vaan keinoja purkaa asioita avohoidon ulkopuolella. Purkaa stressiä. Noh, tätä otsikkoa pitäisin vähän niinkuin "päiväkirjanani" tjsp. Tänään on ollut... aika paljon vessareissuja, jotka liitän suoraan kiljuun, johon en enää koske. Heräsin myös aamu 5 levottomana, otin unenlaatua parantavan lääkkeen ja oksensin kaiken ulos. Piti ottaa toinen. Heräsin jotain 12 kuuman ja pitkittyneen kesän takia aika nihkeissä tunnelmissa. Hain sitten perhepizzan, josta jäi isoa 2 palaa. Sitten häpeällisesti Alkoon, kysyin Xante likööriin blandisuosituksia - kaakao, kahvi tai kuohuviini. Kokeilin kotona myös energiajuoman ja feikkipommacin sekaan, jotka toimii ok. Yritin myös lopettaa tupakoinnin laastarilla, mutta suihkussa, jossa en ollut käynyt 2-3 päivään, laastari tippui suihkun karvaiseen viemäriaukkoon, ja tupakointi alkoi uudestaan. Ok, puhallus filtteriin jonkin terveysmyytin vuoksi, tupakka kiinni holkkiin ja ulos hakemaan uusi aski. Juomisen käynnistyttyä pahoinvointi kesti pari tuntia, mutta fyysinen krapula on onneksi aika lievä. Huomenna tai ylihuomenna ehkä tapaan uuden kaverin (liki päihteetön) Eipä sitä tästäkään tullut selvää päivää, mutta naltreksoni hidastaa juomistahtia. Juomishimoja voi verrata ihan kipuun. Muistan kun kävin kesällä Naantalin kylpylässä, ja kotiin päästyäni oksensin stressistä, kun himot tuntui ihan kirjaimellisesti aiheuttavan fyysisen poltteen tunnetta mahassa, kunnes aloin juomaan. Oliko 5 vai 6 kokonaista päivää taukoa. Haaveilen välillä oudoista asioista. Jostain katatonisesta tilasta, missä en tiedosta mitä ulkopuolella tapahtuu. Tiedostan liikaa. Tietoisuus on kamala kirous 😯🗯️ Ahdistustasot on olleet korkeat ja eilen näin aika karua settiä päihdeporukassa, joka jäi vaivaamaan. How low can one go... Ja sitä aina luulee, että ne googlen karuimmat kuvat terveysongelmista ei tule koskemaan sinua. Valitettavasti asia ei ole näin... ☹️

Mielenkiintoinen sivusto tämä. Poikkeaa muista tarkemman moderoinnin suhteen 🙂👍 Mielenterveys ymv. asioista keskustellessa netissä hyvä moderointi on isoimpia prioriteettejä.

Käyttäjä Cherry77 kirjoittanut 18.08.2018 klo 20:05

Moi,

Aika mielenkiintoista luettavaa, sinulla on kirjoittamisen lahja 🙂👍
Tosin mulle meinaa tulla huono olo kuvailemistasi viinoista mitä olet juonut 😉, olen itse sairauksien vuoksi (paniikki ja masennus) luopunut kokonaan alkoholista jo vuosia sitten.

Käyttäjä kirjoittanut 18.08.2018 klo 23:54

Cherry77 kirjoitti 18.8.2018 20:5

Moi,

Aika mielenkiintoista luettavaa, sinulla on kirjoittamisen lahja 🙂👍
Tosin mulle meinaa tulla huono olo kuvailemistasi viinoista mitä olet juonut 😉, olen itse sairauksien vuoksi (paniikki ja masennus) luopunut kokonaan alkoholista jo vuosia sitten.

Moi Cherry77 ja kiitos kehuista ☺️ En oikeastaan lue mitään kirjoja, mutta osaan jokseenkin kirjoittaa. Ööö joo lähinnä juon, jos touhuissa on mitään rotia, niin kuivaa siideriä/kyykkyviiniä. Pearly Bay kunniaan! Kalja indusoi yrjörefleksiä aika pahasti, joten en pääse valitettavasti niin halvalla, kuin muut alkkikset, jotka vetää bulkkilagereita tai sitä kirottua kiljua. Itse en keittele moisia keittoja, mutta olen kokeillut pari kertaa, lähinnä huonoilla kokemuksilla. Hyvä kilju tosin kai menettelee terveydenkin kannalta, mutta usein sanotaan, että vazza menee qralle, ja se on totta.

Tänään heräsin ömm... eilisen, melko edullisen baarireissun jälkeen kaverin luota, johon tutustuin 3-4kk sitten. Hänellä meni vähän bläkäreiksi ja tuli jotain noloa kähyä, mutta baarin vakkariasiakkaana hänet poistettiin tiloista rauhallisin menetelmin ja tuin häntä tilanteessa. Nukuttiin yö vierekkäin, no-homo, ja lähdin sitten iltapäivällä kotiin, kun hän jäi sänkyyn jumittamaan. Hyvä tyyppi, mutta selviä merkkejä mielialavaihteluista, ja epäillään kaksisuuntaistakin. Mikään tappelija/kähyidiootti hän nyt ei ole, ja tosi antelias ja suvaitsevainen, työssäkäyvä jne. mutta häntä ei saisi Erkkikään hereille, kun hän sammuu. Okei, hyvä päivä iltapäivää laskematta, kun voimat loppui ja laatta lensi taas vaihteeksi, sitten nukuin 19 asti, soitin kaverille, mutta nyt taidan katsoa Netflixistä Better Call Saul, juoda kuivaa sidukkaa pikkurilli pystyssä, ja huomenna tapaan kaverin, jolle soitin aika varmasti, jolla on nyt jotain hmm... seksuaalisia menoja tälle päivälle.

Peace. 🙂👍

Käyttäjä kirjoittanut 20.08.2018 klo 12:35

Eilen tapasin uuden happy-go-lucky stoner kaverini kolmatta kertaa, jonka kanssa suhde syveni selvästi diipimmälle tasolle. Odotin toista kaveria, mutta tiesin soittaessani hänelle kerran tai kaksi, ettei ole tulossa, joka oli lievä pettymys. Dokasin ja pelailin videopeliä vaikeimmalla. Noh, kaverilla on vähän legal problems, joten mentiin illemmalla purkamaan stressiä hänen kämppiksen luo polttamaan indican lehden jämiä. Hosti oli chilli tyyppi. Kaverilla oli myös nuori naikkonen mukana, joka kiinnostui hänestä. Tuli hyvä fiilis hänen puolesta. Vedettiin joku 4 hittiä jaetusti, lähinnä jämiä kun muuta ei ollut. Sitten kaveri ehdotti, että mentäisiin minun luo, kun on lähempänä tätä kröhöm... paikkaa missä selvitetään legal problem jutut. Tarjosin yöllä pari rommia baarissa ja vedet päälle, siihen meni yli 20e (4x rommia) ja siitä siirryttiin minun kämpille vähän tekemään safkaa. Molemmat ollaan aika persauki, mutta minulla oli jotain heittää sentään. Altruismia hieman mukaan, niin peli pysyy reiluna. Noniin, uusi ystävä. Hän oli yötä, nukuin aika levottomasti, mutta sain jotain tälle päivälle "piristeeksi". Ei mitään katupaskaa, mutta baarireissulla hupparin tasku täynnä erikoisreseptilääkkeitä, niin kiva kun poliisiauto tuleekin vastaan. Hei vaan kytät, moro, ööö... hieno kiiltokalju! Tai siis... 😎

Herättiin 10 maissa, itse aika jähmeissä fiiliksissä kuten yleensä, mutta siitä se päivä lähti käyntiin ja sanoisin, että hittien jälkeen melkeinpä täysin krapulavapaana. Kaupasta ostin tupakkaa ja 20e edestä ruokaa. Meksikonpataa? No kyllä kiitos! Alkoholia en ostanut, kaikki meni eilen plus tarjosin joku 2,5-3. Paljon mielummin vetäisin hittejä, vaikka olisikin kiinnijäämisen riski. Alkoholi on jo tuhonnut niin monta vuotta elämästäni. 2 päivän päästä tulee takuueläke ja syntymäpäivän kunniaksi joku 60e varmaan. Onneksi vanhemmat on elossa... Alrighty, katotaan miten kusen asiani tässä, mutta nyt on hyvä fiilis. Synttäreille kutsuin alustavasti 3 ihmistä. Tulee olemaan mielenkiintoista nähdä minkälaiset henkilökemiat heillä on. Eilen pää täynnä lehteä muistan miettineeni ja sanoinkin, että "laittaako Jumala meidät yhteen katsomaan miten meidän henkilökemiat lähteepi skulaamaan?" En tiedä tapasiko vaikka Hunter S. Thompson koskaan George Carlinia, mutta veikkaisin, että olisi ollut aika mielenkiintoista. Pitääpä tarkistaa?

Hyvää viikonalkua kaikille ja voimia!

Käyttäjä kirjoittanut 21.08.2018 klo 00:04

Puuh, laskut. Morkkis. Ei olisi pitänyt lähettää ainakaan sitä yhtä viestiä. Ekstrovertimpi fiilis, lievästi maaninen. Seurankipeä. Paranoiaa ja negatiivisia ajatuksia. The constant need for reassurance. BPD bullshittery. Inhoan alkoholia ja alkaa olla jo fyysisen riippuvuuden merkkejä. Ei mene päivääkään ilman.

Kaveri selvisi kuulusteluista hyvin, hieman hämärästi vihjaten jostain, mitä en tajunnut. Mutta kaiken pitäisi olla ok. Faija viestitti, osti pelikuulokkeet, jotka olikin saaneet huonot arvostelut... En saanut kuulokkeiden mikkiä toimimaan, vaikka paketin mukana tuli adapteri. Vanha kone tosin myös, mutta jokin mättää. 4 tuntia hikoilin ja väänsin tuloksetta. Mennään sitten vanhan kunnon pöytämikillä. Prkl ☹️ Tänään ei mennyt vielä meksikonpataa, kun isä tarjosi sapuskat, mutta jauheliha säilyy pari päivää kaapissa helposti. Helppo valmistaa eniveis.

Illlalla alkoi Concertalaskut, kun päivällä odotin paniikkikohtausta jonkinlaisen oudon hyvänolontunteen kanssa samaan aikaan. En halua edes tietää miltä joku kristalli tuntuu. War On Drugs on jotain järkeä siinä mielessä, että joitain aineita ei saisi olla edes olemassa. Meth, MDPV ja Alfa-PvP etenkin. Mustatervaheroiinit saa heittää viemäriin myös imo, vaikka makunsa kullakin. Ja metadoni on myös aika kyseenalainen 😟 Kaikista hulluinta menoa on tietty jossain idässä päin, kun kaverit keittelee jotain teollisuusaineita, että saisi pienen määrän desomorfiinia.

Hmm hmm hmm 🙄 Joo, varmaan aika mennä nukkumaan aika pian. Noh, lisää perseilyjä on varmasti tiedossa. Se on nyt tätä vaihetta taas elämässä 😎

Käyttäjä kirjoittanut 22.08.2018 klo 01:10

Voi tuota kirottua Concertaa... Oikea reisi ja pohje kipeänä. Vasemman käden olkapää ja ojentaja myös. Kerran tuli sietämätön kramppi. Ehkei sovi nykyisen lääkityksen kanssa täysin, tai ikää alkaa olla jo sen verran, että kaikki tuntuu kovemmalta. Tarvisi lihasrelaksantin...

Lapsuudenystävän kanssa poikkasin välit, koska hän on näemmä kaunaa ylläpitävä, anteeksiantamaton pelkurimainen kakara, rumasti sanottuna. Välttää konfliktia lähinnä. Ehkä vähän persoonallisuushäiriöinen, johon hän ei varmaan koskaan tule saamaan apua. Oma diagnoosini on virallisesti ph:n ja mielisairauden välimuoto, eli tosiaan psykoosipiirteisiä vaikutteita löytyy. Eniveis teknisesti hän on aggressiivisesti homoillut kahdesti humalassa, mutta kun itse teen jotain vielä triviaalimpaa, niin saan mykkäkoulua 4kk? Okei 😀 Koitin sopia asiasta tuloksetta 2 tai 3 kertaa. Keskustelin asiasta hyvinkin järkevän ystäväni kanssa ja sanoi, että tilanne on erikoinen ja riskikäs yhdestä syystä. Ystävystyin nääs ex-lapsuudenystävän kaverin kanssa, joka tuli kerran käymään tämän kaverin kanssa. Hänellä on aika korkea toleranssi jutuilleni, kun käytiin ja vetelin ihan itsetuhosettiä viinaa med Antabus. Semi-immuniteetti tosin löytyy, josta syystä lopetin lääkkeen, mutta vuosia sitten olen ollut sairaalahoidossa kivan natsihoitajan seurassa kuolemankielillä. Hädin tuskin sain edes happea. Leposyke jotain 154-160 tunnin jos parikin ym. Totesin siinä hoitajalle vaan, että "hei tosi kiva olla tietämättä, että selviääkö tästä vai ei", johon hän totesi "niinpä". Vaikutti aika sairaalta persoonalta, ja ottaen huomioon miten nuori ja empatiakyvytön hän oli, niin huh... Onneksi en kuollut sinä päivänä ainakaan.

Noh, lapsuudenystävän kaveri, nykyään myös minun kaveri, piipahti eilen ollessani semi-spiideissä, mutta lähti muihin menoihin aika pian, kuten puhelimessa sanoi. Nauroin vähän sarkastisesti kysyen, että onko hän näyttänyt minun ja ex-ystäväni välisiä tekstareita tarkoituksella saada minut näyttämään hölmöltä. Kaveri reagoi vähän silleen "mm... hmm..." mutta on pysynyt toistaiseksi neutraalina. Jos hänen sanaan voi luottaa, niin hän ei sekaannu muiden ongelmiin, kuten hän sanoi. Ellei ne sitten vaikuta häneen radikaalisti, jolloin hänen pitää alkaa laskelmoimaan. Funtsin aika paljon juttuja joo. Kaikkea paitsi tulevaisuutta, koska elän siinä jo. Poliklinikan natsipolitiikan takia en voi myöntää huumausaineiden käyttöä, edes satunnaisesti, paitsi pilven. Metyylifenidaatista en tiedä kehtaisiko. Varsinkaan Rivatril vaihdoista. Kusitestejä en suostu ottamaan tosin, ellei ole laillista vaatimusta. Tosin poliklinikka voi tylysti kiristää tyyliin: jos et ota kusitestiä, niin et saa rauhoittavia lääkkeitä enää! Hieno logiikka 😎

Tällä viikolla olisi labrat, joihin en takuulla muuten mene. GT varmaan 800 tai jotain. Hoitajalle kyllä tosin aion käydä. Tajusin, että olen vaan klinikasta riippuvainen eläkkeen ja about pakollisen lääkityksen takia. Mutta se on jännä, että neuroosipotilaille määrätään käytännössä jopa huumeita ja psykoosipotilaille leptejä ja mahdollisimman pieni annos kaikkea riippuvuutta aiheuttavaa lääkitystä.

Noh, huomenna on taas uusi päivä ja syön loput meksikonpadasta, joka onnistui varsin hyvin. Alustavasti sovin miitin parin kaverin kanssa. Mieluiten tapaisin tämän happy-go-lucky veijarin. Mietittiin jos tehtäisiin kirja yhdessä, kun kirjoitustaitoa minullakin piisaa jonkun verran, vaikken ole opiskellut. Käynyt vaan näppäilytaidon kurssin. SFS-standardi for the win, tiettyyn rajaan asti, heko heko.

Öitä 😴

Käyttäjä Erilainennainen kirjoittanut 22.08.2018 klo 11:44

Olen lukenut noita sun juttuja ja miettinyt, että kun oot ehkä ns.herkkä ihminen, niin voiko noi päihteet aiheuttaa sulle vainoharhaisuutta. Oot selvästikin fiksu ihminen ja kirjoituskykysi on luovaa ja sinun lahjasi. Ehkä sillä saralla menestyisit. Tiedän kokemuksesta, että mikäs sen mukavavampaa olis juoda päiväkännejä ym., mut en tiedä, onko siitä pidemmän päälle avuksi/iloksi. Kaikkea hyvää elämääsi.

Käyttäjä kirjoittanut 22.08.2018 klo 13:34

Erilainennainen kirjoitti 22.8.2018 11:44

Olen lukenut noita sun juttuja ja miettinyt, että kun oot ehkä ns.herkkä ihminen, niin voiko noi päihteet aiheuttaa sulle vainoharhaisuutta. Oot selvästikin fiksu ihminen ja kirjoituskykysi on luovaa ja sinun lahjasi. Ehkä sillä saralla menestyisit. Tiedän kokemuksesta, että mikäs sen mukavavampaa olis juoda päiväkännejä ym., mut en tiedä, onko siitä pidemmän päälle avuksi/iloksi. Kaikkea hyvää elämääsi.

Hei,

Päihteet ei yleisesti ottaen liity vainoharhaisuuteeni, mutta relapsivaiheissa jotkut varmasti pahentaisi olotilaa. Nyt on mielenterveyden suhteen mielestäni remissiovaihe, mutta alkoholi palasi elämään, nyt täysin heltymättömänä, sarvekkaana otuksena. Ennen remissiota pelkäsin, että autot parkkipaikalla tai pihalla odottaa minua, ravintola tunkee ruokaani vieraita esineitä tai ihmiskehon eritteitä, jotkut lukee ajatuksiani, olen jo oikeesti helvetissä, dissosioin todellisuudesta, sain erittäin tuskallisia pakkomieltymyksiä jne. Ja rauhoittavista en saanut apua noihin tiloihin, koska ne oli pahempia oireita, kuin ahdistus. Eniveis ainoa harhainen ajatus, jos sitä sellaiseksi voi kutsua, on tuo ruokajuttu. Siinä paikassa oli outoja kokemuksia toinen toisensa perään (kuin joku neula olisi tungettu ruuan sekaan) mutta en tiedä miksi aistin vaaraa siellä edelleen. Olin vain hiljainen vakioasiakas. Ja päihteet auttaa lähinnä kivunhallinnassa tai noh, tylsyyteen.

Kaikkea hyvää sinullekin ja kiitos käynnistä.

Käyttäjä kirjoittanut 22.08.2018 klo 14:17

Epämenestynyt muusikko, joka tekisi humoristisen sepitelmäkirjan, kun ei edes lue. Audiovisuaalisessa muodossa vastaan tulee toki matskua. Noh, kaikkea voi kokeilla. Voisi olla mielenkiintoista tehdä, varsinkin jos diagnosoidaan terminaalisairaus. A dead man's last words. Kaikenlaisia skenarioita sinne piisaisi. Olen ollut erittäin passiivinen musiikin teon suhteen tämän vuoden, ja tiedän kun en muutenkaan pysy koko musaskenessä mukana, niin voin vaan tehdä hyviä kappaleita, mutta en julkaisukelpoista matskua. Gifted amateur. Semmoisella tittelillä menen. Happy-go-lucky kaverini kysyi, että oliko esittämäni biisit oikeesti minun tekemiäni. Nojoo, olihan ne. Eipä se mitään rakettitiedettä ole vielä, mutta vaatii vuosien harjoittelua.

Meni yli 40e tänään, kuten about joka päivä. Nyt pitäisi mennä varmaan alle 20e per päivä, kunnes tulee kuntoutustuki. Ruokaan ei mennyt käytännössä yhtään, kun sitä on täällä tarpeeksi, niin ostin 1 askin tupakkaa (6,60e), kokeeksi melko laadukasta Plantation Barbados Rum (30e), Snickers patukan, 1 ES, 1 Rodeo Light ja Dr. Pepper 1,5l rommin blandiksi. Rommi on sentään varsin kevyttä juotavaa, toisin kuin Captain Crazy tai Captain Moron. Eikun aivan, Morganhan se oli! 😮 Olisipa Krakenia 😞

Käyttäjä kirjoittanut 23.08.2018 klo 19:40

Masentaa ja väsyttää hieman. Ainahan voi toki tehdä näin: *schoff!* Eiliset Concertahumalat taisi imeä välittäjäaineet kuiviin. Näin myös kaverin, joka on aika brutaalin rehellinen, vaikka myös avulias tyyppi. En tiedä oikein pitääkö hän minusta niin erityisemmin, mutta oh well... Mietin uuden ystäväni kanssa sitä kirjaa, mutta sehän se alkoikin masentamaan. Ensin pitäisi varmaan vieroittautua laitoshoidossa, josta puhuin hoitajan kanssa, koska olen juonut jo liki 4kk. Mielialakin on täysin riippuvainen alkoholin kulutuksesta. Rahatilanne ei enää salli tupakointia ja juomista samaan aikaan, joten aistin lähestyvää, armotonta tuomiota. Antabus ei auta, Revia auttaa vähän ehkä, jos ei juo viinaa, mutta mikään ihmelääke se ei ole.

Heräsin yhden mukavan alkkiskaverin luona kurkku kipeänä. Sain Corsodylia, kun satuin näkemään sitä pöydällä, ja en pese hampaita niin usein. Sellaista suuta steriloivaa liki-happoa käytännössä, jota käytetään vaikka viisaudenhampaan poiston jälkeisessä tilassa. Yökkäilin ja piti lähteä kotiin ajamaan parta ja ottamaan lääkkeet. En voinut harjata hampaita, koska se lisää välittömän oksentamisen riskiä. Suihkussakin käyminen on jäänyt varmaan max 2x per viikko, koska en vaan tota... jaksa. Siitä sitten hoitajalle hakemaan pamit ja injektiolääke, joka meni aika kivuttomasti. Saattaa toki kipeytyä jäljessäkin. Sitten thaikkua mukaan johon meni liki kymppi. Tästedes herkuksi kebab tai jotain halvempaa, semi-järkevää pakasteesta.

Pian tulee uusi luku mittariin ja kutsuin muutaman kylään. Mitenköhän se sitten menee. Ne saattaa tulla eri päivinä tietty. 1 ystävä ei halua, että joisin, koska viime synttäreinä tuli erittäin paha tilanne hänen kanssa. Ei enää ikinä saa toistua.

Käyttäjä kirjoittanut 24.08.2018 klo 00:27

Yks tossa piipahti "iltateellä" ...

Mutta oikeesti:

Surullinen
Vihainen ja katkeroitunut
Humoristinen ja itsekseen patologisesti naureskeleva
Katuvainen
Ahdistunut ja huolissaan
Empaattinen ja sympaattinen itseä ja kaikkia muita kohtaan
Psykoosin rajamailla olevia oireita
Turvallinen
Hyväksytty
Armahdettu
Taivaallinen
Tulee takaumia, kuvia, "hajumuistoja" ja kuviin liittyvät tunteet (esim. kuva palavasta takasta, minkä päällä on hirven täytetty pää koristeena.

Ylipäänsä tärkeintä on se, että tunsin ihan_mitä_tahansa. Jopa ahdistusta. Rivatril jälkeen en ole ollut näin sosiaalinen 10 vuoteen, joten mietin vaikuttiko se jotenkin. Ja vaikka minulla on päihdeseuraa valtaosa, ei se mitään. Kunhan on varovainen, karsii turhat ja pitää sopivat.

Peace ☺️❤️

Käyttäjä kirjoittanut 24.08.2018 klo 17:51

Päivä lähti käyntiin aika huonosti: stressiä ja yökkäilyä. Join melko vähän, mutta iltateet oli vuoristoratamaista. Ahdistustakin siinä tosin pidin hyvänä asiana, koska se on normaali tunne, nyt puudutettu psykiatrisilla lääkkeillä.

En melkein uskaltanut katsoa tiliotetta, mutta pakkohan se oli tarkastaa. Todellisuus on nyt se, että asioita on edessä. Vuokra lähtee myöhässä, vanhemmat ei varmaan tue enempää taloudellisesti, joten voin unohtaa kovan alkoholinkulutuksen ja äh... prkl se tupakointikin pitäisi lopettaa. Alright, eli minimoidaan alkoholinkäyttöä, ei ravintoloita, odotetaan synttäreitä ja näin. Vappuna rahaa oli pari tonnia, nyt riittää 10-14e/päivä.

Oh well. hyvää viikonloppua 😎

Käyttäjä kirjoittanut 25.08.2018 klo 22:10

Toimeentulotukea haettu liitteineen, mutta veikkaan että hakemus hylätään. Toisaalta vaikka tilille on laitettu viimeisen 2kk aikana melko merkittävä määrä apurahoja, niin en käytä toimeentulotukea, kuin ihan viimeisenä apukeinona. Ensi kuusta alkaen meno alkaa rauhoittua ihan jo naurettavan rahatilanteenkin vuoksi, plus olen aika kyllästynyt vetämään itseäni siihen kuntoon, että oksat pois. Tuntui jo eilen juodessa, kuinka maksa pullottaa kylkikaareen, vaikkei maksa itse tunnu miltään elimenä. Tänään tein kanan 4% jauhelihasta nuudeleita sipulin, persiljan, soijan ja nuudelimaustepussien kanssa. Enkä katsonut mitään reseptiä, koska apinakin osaisi tehdä tuon, mutta tuli sen verran hyvää, että söin jo kaiken 😋 Olo ihan jees, tänään join 4 annosta alkoholia, enkä kaipaa sen enempää. Huomiseksi pitää tehdä ostoslista.

Käyttäjä kirjoittanut 26.08.2018 klo 16:24

Yöt on vaikeimpia. Uniapnea varmaan uusiutunut painonnoususta plus viekkarit. Heräsin niin tokkurassa vessahätään, että meinasin kirjaimellisesti nukahtaa lattialle pari kertaa matkalla veskiin. Vaati kaikki voimat, että jalat pysyisi funktionaalisina. Okei, pitää rauhoittua ja aika rentoutunut olenkin. Tänään meni 13e kauppaan, eli ei niin paha, koska noista ostoksista saa n. 6 päivän ruuat. En ostanut tupakkaa, enkä yhtään alkoholia. Eka selvä päivä todella pitkään aikaan!

Nyt pitäisi ehkä tehdä puhelu vuokraisännälle, mutta en kehtaisi 😀 Noh, jos soittaa minun perään, niin selitän että on ollut vähän erikoinen vuosi taloudellisesti, jota se on kieltämättä ollutkin. Vaikka juoppo, niin normaalisti oon aika anaalintarkka rahasta, koska vuokra on #1. Taino ruoka on #1 sitten vuokra #2 ja alkoholi ja tupakka #3. Perhe jossain top-5, HEKO HEKO 😎 No ei, mutta lähinnä tarkoitan välttämättömiä tarpeita jne.

Käväsin mutsilla ja vein hyvän määrän juustonaksuja, joita söin "lämpimäksi ateriaksi" ja totesin päässäni: hei vitun idiootti, olet vaikeasti ylipainoinen norsu! Toisaalta olisin voinut todeta saman äidistä, vaikka tosin hänkin on ihan perusterve. Hyvät geenit, että on tähän asti selvitty.