Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.10.2020 klo 21:21

Käytiin tytön ja äitin kans cittaris. Ostin sit kasvonaamioita paŕi itelleni. Tuli myös ostettuu isälle isänpäiväksi viĺlatakki.

Mun kelloni on ihan sekaisin. Yritän sitä lääkkeillä ohjata, kun päällä en voi. Käyn ylikierroksilla.

Huomen tarvii perehtyä enemmän tilaukseen. Jos saisin ees yhden tehtyä valmiiksi.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.10.2020 klo 21:28

Tilasin 10 kerää lankaa yhteen projektiin.

Olen taas liikaa rahaa käyttäny. Pelkään et se loppuu.

Huomenna pitäis tehä sosetta pakkaseen (2 erii värii porkkanaa, kesäkurpitsoja oli 2 fenkolista en tiä, jos laittaisin sen vaik lihapulliin)

Ruuaksi yritän tehä lihapullia.sit mul on pariisinpottuja lisäks.

Yhen facekaverin tilaama projekti on melkein valmis, mut pelkään et oon pilannu sen.

Ajattelin kos ottais yö lääkkeet nyt, ni pääsen nukkumaan aikaisemmim.ei täs illas ole enää mitään

 

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.10.2020 klo 14:15

Juurekset aijon tehä huomenna, en jaksaa enää.

700g lihapullia tein, eli pellillisen.tiskikone tyhjennetty ja täytetty.

Suihkuun oli vihdoin vuoro. Oli ihanaa pestä hiukset.

Äsken söin itteni ähkyyn.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.10.2020 klo 11:38

Tämän kaupungin terveyden huolto on mätä. Tyttö yrittänyt jo viime viikolla soittaa sinne, eikä päässy läpi. Su tuli tekstari että soittaa uudelleen. HÄn soitti eilen ja sai puhelimessa antibiottikuurin, ilman näkemättä ketään ja ilman kokeita. Pelkällä sillä mitä hän sanoi, ni sai. TOihan on fiksua, sinne voi soittaa ihan kuka tahansa ja saada mitä lääkettä tahansa.

Tytön kivut lisaantyyi vaan (osittain pelkoa) ja hän meni tilaa yksityisen lääkärin. Sieltä sit kerrottiin että 2 lääkettä mitä hän syö, ei sais ottaa yhtaikaa. Hän sai yhteen virukseen estolääkkeen ja uudet e-pillerit ja alkavaan hiivaan pillerin. Kaikki oli hyvin Munasarjat ja kohtu.

Itellä on menorikkaat päivät tänään ja ennen kaikkea huomenna. Saa nähä kuinka monta askelta huomenna tulee. Joudun menee sinne ja tänne ja tonne.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.10.2020 klo 23:02

Yli 7000 askelta tuli, hiukan epäilinki.

Ollaan tytön kanssa saatu olla. Ollaan oltu ahkeria.

Tänään sain päähäni, ei haluun tehdä hernekeittoa. Huomen haen kuiva hernaat ja jauhelihan. Jääkaapis mulla on erivärisiä porkkanoita. Pitää va muistaa huomen illalla laittaa herneet turpomaan. Huominen ruoka taitaa olla va paistettua munaa. En jaksa panostaa ruokaan nyt.

Isä oli vähän heikkona kun tytön kans käytiin. Mut on voimistunu jo niin et kun soitin tunti sit ni hän kuunteli bb:tä

Saa nähä kosta tämän päivän ja eilinen lenkki kostautuu. Jalat on ainakin puhjenneitä rakkoja täys. Miten kummassa saa rakon sellaiseen paikkaan, joka ei kosketa maata. En ymmärrä, mut iso varpaassa on 2 rakkoa jalkapohjasta nähden.

Olen voinu suht hyvin. Nyt mua jännittää, ku ne tytön langat takkiin tuli, ni kuinka iso tosta kilosta lankaa tulee. Tänään tilasin sit äitille lankaa, jotka ehkä tulee vasta ensi viikolla täällä.

Nyt vissiin on korkein aika mennä nukkuu, 8ta herätys lääkkeiden ottoon ja sit saa pari tuntia nukkuu ku taas herätys noustaakseen.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.10.2020 klo 22:47

Tytön villatakki aloitettiin tänään. En ymmärtäny paljoo ohjeesta, mut omalla soololla mennään.

Olen pärskiny siitä asti kun tulin kotiin. Se kutitus tuntuu poskionteloissa asti. Saa nähä mis kunnos herää.

Herneet on likoomassa. Huomenna paistan jauhelihan joukķoon ja porkkanoita. Ja tietenki suolaa.

Isä tuli hoidettuu tänään kirjastosta kotiin. Isä"jumppa"  sujui ihan hyvin, vaikka vessas kävikin pikku vahinko ja sitä pissaa oli mun kädes ym. Lämmitin isälle loppu ruuan, mikä ei ennen kerhoa maistunu.

Äiti kävi kampaamosta ostamas mulle hilseshampoota. Jos sais päänahkaan lisää kosteutta. No vkl sen näkee sit.

Eipä tässä tämän enempää. Taidan mennä nukkuu jo nyt. Herätys on kumminki klo 8 lääkkeiden takii.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.10.2020 klo 21:34

Villatakkia kohta virkattu 200g. Saa nähä riittääkö lanka.onneks mustasta ei näy virheitä.

Äiti oli käyny velkarahoilla ostamassa mulle koeksi kampaamon hilse shampoota. Saa nähä kuinka sähköseksi tai takkuseksi tulee. Onneks mul on öljuhoito suihketta auttamaan.

3lta heräsin viime yönnä siihen että huidoin tyynyllä ilmaa. Mikä lie uni ollu.

Vanhemmat lähti mökkeilee viikoks vissiin.

Mulla on ollu epävarmaa, tuunko kipeeksi tai en. Olen aivastellut ku mikäkin. Toinen poskiontelo kutiaa. Epäilen sen johtuvan siitä että kipulääkkeet kuivattaa ihoani niin paljon, et se on kuivattanu nenän limakalvojakin. Mut tällä mennään.

Tein tänään 5 litraa hernekeittoa, joka epäonnistu. Herneet tuli ylikypsiksi niin että sulivat liemeen ja lientä on turhan paljon liikaa.se on semmosta porkkana kolikoita ja "lottovoitto" jauheliha ja liemenä hernettä.

Huomen onneks saa nukkuu 8 jälkeen, jos uni tulee. Kahtena aamuna ei ole tullu.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.10.2020 klo 23:33

Huomen teen soijarouheesta makaronilaatikkoa. Ei o vege., kun laitan munaa.

Villatakkia on yli 400g jo virkattu. Kuvaaminen on hankalaa.

Huomen pitäis hiuka siivota ja pestä pyykkiä. Kun koneellisen laittaa, pääsee siitäkin pois.

Lauantaina meni selkä pahemmaks. Läpi lääkkeiden on kipua. Mietin mahdanko liikkua ilman lääkkeitä. Koko päibän on vasen jalka polveen asti sattunu ja kankku ollu tunnoton. Sit ku tekee määrättyjä liikkeitä, ni selkää sattuu. Kivaa mennä fysiolle, kun olen menny takapakkia taas. Tyhmä mä taas.

Lääkkeetkin jaoin. Tarvis niillekkin joku piilottavempi paikka löytää. Yhden keksisin jo. Täytyy va kattoo sopiiko se.

Kai sitä tarvii nukkumaan mennä. Tänään on ollu puheen tuottamisessa vaikeuksia niin tyttären kun tutun kanssa. Kirjoittaminen sujuu tänään hiukan paremmin.

Olen hukannu 3 kirjettä jonnekkin tänne kämppää. Olis kiva löytää ne, et saan vastata niihin.

Mut nyt hyvää yötä.....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.10.2020 klo 13:31

Aamupäivän itkut on itketty. Vähän syvälle meni ajatukset.

Nyt pitäis alkaa siivoo. Laittaa riisipuuro tulee. Ajattelin sittenkin tehä puuroa kun maksaronilootaa. EN ole puuroo pitkään aikaa syöny.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.10.2020 klo 21:21

Mahtaako täällä enää käydä ketään?

Tänään kävin hoitajalla. Joutusin maskia käyttää. Sit siel tytön kans kauppaan seikkailee. Sit vein tytön mangeettikuvavaukseen. Sit tulin kotiin.

Sain vihdoin vaakaan patterit. Olin yllättynyt painostani

Laitoin todella isoon maljakkoon sellaset jouluvalot, missä on 8 vaihtoehtoa miten valaisee.

Huomen aloitan jo klo 8 siivoo täällä. Tukari tulee 10. Vissiin. Sit vois kattoo jos kävis yksin ärrällä.. mul on yks paketti siél. Ja vois mennä kattoo niiden huusollin tilannetta.

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.10.2020 klo 19:42

Mitä olen tänään tehnyt, en oikeastaan mitään. Kun tukari perutti aikansa, ni mä lähin ulos käppäilemään, ärrälle ja vanhemien luo ja kauppaan. Loppu päivän olen jäätunut täällä. Pitää alkaa villasukkia käyttää.

Soitin pitkästä aikaa siskolle. Oli mula asiaa ja miettisin kuka siihen voi auttaa ja sisko tuli mieleen.

Syömisen kanssa on ongelmia. Söin äskön vasta ruokapuuroni. Meni turhan pitkälle. Aina oli jotain muuta kun sen lämmittäminen. Mulla ei ole nälkää ja mahan kurinan saan juomisella pois. Olisin ihan hyvin pärjännyt yön ja huomisen, jos olisin saanut vaan juotavaa.

Chatis sanottiin et pitäis lääkärille kertoo näistä kropan nytkähdyksistä ja siitä että välillä puhun niin nopeesti että en ehi sanoja sanoo ja henki voi stopata. Etsin sanoja aina välillä. Muisti on aika heikko. Kai mä kirjoitan paperille ja annan sille pelottavalle lääkärille sit reilu kk pääst. En halua että mun särkylääkkeitä ja siihen liittyviä otetaan pois. Ne antaa voimaa jaksaa ja ne vie suurimmat säryt.

Mut nyt mun täytyy alkaa lopettelee akku alkaa uhkaavasti loppuu...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.10.2020 klo 23:02

En tiä mitä kirjoittaa, kun joka sana mitä tänne laitan pelottaa.

Nyt on muutenki pahaa aikaa mulla. On pimeetä ja jokainen ääni kuulostaa korviini 100 kertaa kovemmin. Olen yrittäny valoketjuin järjestää valoa.

Suunnitelmat mennä suihkuun kariutui aamulla kun pesin lattia kaivon. Ei tehny mieli enää mennä koko vessaan. Joten suihku jäi, enkä tiä koska meen. Samat vaatteet ollu to asti. Ei hemmetti hyvin mee. Tänään söin pelkkii pariisin pottuja. Huomiseks ajattelin niille kastikkeen tehä. Huomen aamulla laitan astiakoneen puhdistukseen, että saa noi astiat koneeseen. Huomen on muutenki siivousta jos tukih. Tulee. Sänky on vinksinvonksin, mut en jaksa laittaa suoraan patjoja.

Kellokin näyttää jo nukkumaanmenoa...

 

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 29.10.2020 klo 07:50

Hei saloka, mitä kuuluu? Vieläkö asunnossasi on kylmä?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.10.2020 klo 17:47

Soroppi, on täällä kylmä, mut pärjään. Joka paikassa ja jokaisella on kylmä. Onneksi saa vaatteita lisättyy.

Mulla on maha hiukan kipee. Juon pepsi maxia ja maha ei oikee tykkää siitä. Muuten menee vaihtelevasti. Aamulla haluis jäädä nukkuu, mut pakko on nousta. Tänän isä ei päässy mun takii kerhoon. Mulla oli hammaslääkäri just pahaan aikaan. Huomenna sit taas. Isän hoito. Saa nähä mistä hänet tarvii hakea.

Olen neulonut noita pipoja/siilin pesiä EN tiä koska jaksan langat päätellä. Tytöltä sain vihdoin mitat hänen villatakkiin, että pääsen tekemään sitä lisää.

Viikon päästä isä menee silmäleikkaukseen, kaihi. Mun täytyy mennä sinne jo mentäes, et tiiän mihin mennä sit hakemaan isä. Mietin vaan, olisiko isäl turvallisempaa olla sängys sit sen jälkeen. Aijon kyl ehdottaa. Isällä operoidaan molemmat silmät yhtä aikaa.

Maha kasvaa niin että talvitakki ei mene enää. JOutusin vaihtaa isompaan. Eipaino sellai o noussu. On se muutaman kilon. Mut turvotus tossa mahassa on paljon.

Lauantaina pitää laittaa pesukone puhdistukseen ja verran lavuaari. Muut on sit pesty, kukin ohjeen mukaan. Sit tarvii koneellinen pyykkiä pestä joko lauantana tai sunnuntaina.

Tyttö menee jonnekki halloween juhliin.

Puheestä mulla ei edelleenkä saa aina selvää, Käsien ja kalkojen pakko liikkeen tai nykäkset on mulla arkipäivää. Vähän aikaa sit meinas pullollinen pepsi maxia lentää pitkin lattiaa, kun tietenkin tuli käteen liike. Oon yrittänyt oppia elämään tämän kanssa.Tietäen että jos kus voi helpata ote.

Mut tällästä täällä tänään...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.10.2020 klo 11:45

Vitsi ku ei voi mitään herkkuja mennä kaupasta ostaa. Rahat on aika tiukilla ja maanantaille pitää jättää rahaa.

Aloitin taas pitkästä aikaa tossukoita tekee neon värisenä. Teen päälle jotain pintakuviota.