Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.12.2019 klo 18:26

Se olikin paikka lähteny melkein irti. Ja reikä ulottui liian syvälle, et joudun juurihoitoon. Nyt en tiä mitä uskallan syä. Yritän tolla toisella puolen syä pehmeää. Enemmän sosekeittoja. Onneks on joulu ni soseet tulee halvemmaks ja onneks mulla on pakkases soseita. Kipua ei onneks ole kun leukaluussa.

H.lääkärin jälkeen tuli perhetuttu äitille kylään. Hänen lähdettyy, lähdin äitin kanssa isoon kauppaan. Ei ollu oikee fiilistä olla siellä.

Kotiin kun tulin, lämmitin sosekeiton ja söin varovasti. Iltapalaksi vois syä pitkästä aikaa riisipiirakkaa.

Huomen ilmeisesti kämppä siivotaan, kun äiti tulee kylään. Hakee omat sukat. Olen henkisesti valmis siihen.

Ilta alkaa pimenee ja alkaa tulee sänkyyn meno eteen. Kumpa tänä yönnä saisin nukkua ilman särkyy, jomotusta yms.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 16.12.2019 klo 18:31

Paraniko hammas ja kipu, Saloka? Vaikka hammashoito on julkisella puolella, se maksaa silti paljon. Ainakin mulla tarkastuksen päälle laitettiin vaikka mitä!

Mua väsyttää. Mielestäni sain viime yölle riittävästi unta, mutta oli vaikea olla hereillä aamulla. Ja silti, vaikka yritin vielä mennä petiin, en enää nukahtanut. Toissayö oli puolestaan lyhyempi, mutta olin virkeä sen päivän.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.12.2019 klo 14:37

Jardin Prive kirjoitti:
Paraniko hammas ja kipu, Saloka? Vaikka hammashoito on julkisella puolella, se maksaa silti paljon. Ainakin mulla tarkastuksen päälle laitettiin vaikka mitä!

Mua väsyttää. Mielestäni sain viime yölle riittävästi unta, mutta oli vaikea olla hereillä aamulla. Ja silti, vaikka yritin vielä mennä petiin, en enää nukahtanut. Toissayö oli puolestaan lyhyempi, mutta olin virkeä sen päivän.

Juu ei oo kipua vielä, mut olen kyl varovainen. Mun on pakko oottaa julkisen puolen aikaa, yksityinen olis maksanut maltaita. Kyl mä ne sataset jotenkin maksan.

Äitin kans käytiin leipomossa ja äiti osti melkein 100e:lla leipää ja makiaa. Äitillä menee kohta hermot muhun, kun en suostu ottamaan mitään. Eilen yöhousut ja tänään leipää. Ei mua huvita ottaa mitään. Ei kiinnosta.

Siivottiin täällä nii et huomenna saan pesukoneen päälle ja imuroituu ja pestyy lattiat. Astiakone tuolla jyllää jo.

En o ottanu soseita sulaa, joten on hernekeittopäivä.

Olo on onnellinen ettei ole kipuja suussa, vaikka leukaluu sattuukin. Illalla oli vaikeaa nukahtaa.

Kaipa mä meen kohta tekee ruokaa.

Käyttäjä Zirkoni kirjoittanut 17.12.2019 klo 21:57

maanvaiva kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi olisi väärin laittaa kuvia kauniista pipareista eikä lattialle pudonneista? Olisiko tuo positiivista elämää? Minusta tukinettiläisten elämä olisi ainakin hetken verran parempi, jos näissä päiväkirjoissa edes yhden kerran kerrottaisiin jotain posiitivista omasta elämästä. Minä en usko, että elämämme on aika synkkää ja kurjaa, vaan se on pintamustaa elämää ja tulette tukinettiin vain sen osan kertomaan. Koska kun asiat on hyvin, ei sitä kai voi kertoa täällä.
<ul id="bbp-topic-revision-log-276613" class="bbp-topic-revision-log">
<li id="bbp-topic-revision-log-276613-item-276630" class="bbp-topic-revision-log-item">Muokattu moderaattoreiden toimesta 1 day, 8 hours sitten. Syy: -

En käsittääkseni missään kohti sanonut sen olevan väärin? Tein/teen sitä itsekin ja tulen myös iloiseks muiden ilonhetkistä. Luultavasti se on positiivista elämää, mutta myös kiillotettua tavallaan. Ei sillai kiillotettua et asiaa välttämättä ois kaunisteltu kuvausta varten, vaan tarkotan juuri sitä että se on paikka joka ehkä eniten antaa ihmisistä niitä hyvii hetkiä pelkästään ulospäin, kun taas esim. täällä huonoimpia.
Jokaisen elämään kuuluu varmasti niin hyvää kuin pahaakin, ja tuskin tänne ikävien asioiden kertominen on sen enempää väärin, kuin sekään et sinne faceen laitetaan "onnistuneita" päivityksiä. Jokainen sivusto on omanlaisensa ja kerää eriluontoista päivitettävää. Tukinetistä ehkä kuitenkin haetaan tukea vaikeisiin juttuihin ja jaetaan niitä hankalia asioita.. ja se tuskin tarkottaa sitä että niitä hyviä hetkiä ei ois sellasen ihmisen elämässä. Sillon kun se hyvä hetki on, niin siitä nautitaan eikä hyökätä kirjoittamaan siitä. Toki sekään ei olisi hullumpaa et kertois hyvästä asiasta, en vaa tiiä onks sillo tää paikka se minne ekana tulisi tultua sanomaan siitä. Tekis jokaiselle ihmiselle hyvää listata huononakin päivänä niitä asioita mitkä oikeesti on hyvin. Niitä on aina, se on vaa olosta ja itsestä kiinni, onko kykenevä tai valmis näkemään sitä hyvää.

Pointti mulla kai koko asiaan oli se, et ei kannata arvostella itseensä ja elämäänsä sen perusteella huonommaks kuin mitä ihmiset siel päivittelee, kun useimmiten ne on niitä kivoja juttuja vaan. Verrata itseään synkässä hetkessä olevana sellaiseen, joka kokee just sillä hetkellä voivansa hyvin ja että elämä on ihanaa, ja kertoo siitä. Muistaa, et jokaisen päivityksen takana on ihan samanlainen ihminen hyvine ja pahoine päivineen.. eikä alistua säälimään ja vertailemaan omaa kurjuutta sen hetken perusteella.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 4 vuotta, 11 kuukautta sitten. Syy: lisäys
Käyttäjä soroppi kirjoittanut 18.12.2019 klo 06:23

Huh, kuulostaapa kivut leukaluussa inhottavalta. Milloin juurihoidot pystytään aloittamaan, saloka, meneekö joulun jälkeen?

Mulle tulee äidistäsi ihan mummoni mieleen, se on myös sellainen että se haluaa aina ostaa ja antaa kaikkea. Nuorempana olin siitä tosi ärsyyntynyt, mutta jossain vaiheessa (ehkä äidin kanssa juteltuani) tajusin että se taitaa olla vain mummon tapa osoittaa että se välittää ja haluaa pitää huolta.

Välikommenttina keskustelukulttuureihin liittyen: musta on ihan luonnollista, että tukinettiin tullaan kirjoittamaan silloin kun kaipaa tukea, eli silloin kun tuntuu kurjalta. Samalla tavalla luonnollista on mielestäni se, että Facebookkiin kirjoitetaan yleensä päivityksiä silloin kun olo tuntuu kevyeltä (ehkä tykkäys-nappulalla ja sen käytöllä on myös jotain tekemistä FB-päivitysten positiivisuuden kanssa). Se, että onko elämässä koettu mustuus pinnalla vai syvällä olevissa asioissa, on aika mielenkiintoinen kysymys. Eikö meillä kaikilla ole vähän eri asiat, jotka tuntuu tärkeiltä/kipeiltä - ja sitten kun kuulee valitusta asioista, jotka itselle ei ole kovin merkityksellisiä, ne saattaa tuntua pintamustilta? Vaikka kai valittamisesta voi tulla tapa, samalla tavalla kuin siitä että yrittää aina etsiä kaikesta jotakin positiivista sanottavaa. Kaipa molemmissa on omat sudenkuoppansa - toisaalta valittaminen saa huomion kiinnittymään asioihin jotka on huonosti (joskus se voi myös auttaa päästämään harmin aiheista irti). Toisaalta taas jos yrittää puhua pelkästään positiivisia asioita, ja se on pahasti ristiriidassa oman sisäisen todellisuuden (sen miltä tuntuu) kanssa, se voi myös johtaa ongelmiin.

Hyvää loppuviikkoa! ❤

• Muokattu kirjoittajan toimesta 4 vuotta, 11 kuukautta sitten. Syy: lisäys
  • Muokattu kirjoittajan toimesta 4 vuotta, 11 kuukautta sitten. Syy: muokkaus
  • Muokattu kirjoittajan toimesta 4 vuotta, 11 kuukautta sitten. Syy: moderaattorien vaivaaminen/järjestely
Käyttäjä kirjoittanut 18.12.2019 klo 08:22

Huomenta... jäin miettimään vaan, mikset suostu? Ottaessa vastaan saa antaa ilon sille, joka haluaa osoittaa välittävänsä. Aina me ollaan vanhemmillemme lapsia, vaikka olisivat loppupeleissä menossa jo. Ylpeys on vähän kuin virus, siihen ei tehoa antibiootitkaan. - Lähden kohta hakemaan influenssarokotuksen(viiminen mahd.pvä täälläpäin). Tarviko sun perheen kenenkään ottaa sitä?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.12.2019 klo 10:24

Soroppi. Sain ajan 5.3.silloin alkaa kipuleikki taas.

Keskustelua, kaikki muut on ottanu rokotteen tänäkin vuonna, paitti mä.

En ottanut vastaan mitään, kun mua ei kiinnosta, ei huvita, yms. En mä sitä pahalla äitille tarkoittanu, mut nyt vaan ollaan tässä tilassa.

Puhuin viime yönä yli 3h puhelimessa yhden ystävän kans, jonka kanssa on välit erkantuneet yms. Jäin sen jälkeen pyörii vielä sänkyyn, ennen kun nukahin.

Nyt pitäis laittaa pyykkikone päälle. Kuulokkeet korviin. Ruveta leipomaan vaikka tai imuroimaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.12.2019 klo 15:20

Ei menny hyvin pyykinpesu. Ekana akku loppui kuulokkeista, kaikki pyykit ei mahtunu., täytin liikaa koneen ja se ei lingonnu pyykkejä.

Tein taatelimuffineja. Taikinaa roiskui joka puolelle kun mulla on vähän liian tehokas käsivatkain. Mut sain ne lopulta tehtyy.

Ulkona sataa " tiskirättejä". Toivottavasti huomen illaksi selkenee, kun meen isää kattoo. Jos vaikka oliso paremmalla tuulella.

Laitoin tk:hon viestiä. Ootan mitä ne vastaa sieltä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.12.2019 klo 21:07

Tuntuu et just oli korvia putsaamassa, ni nyt tuntuu et rutisee ja kutisee taas. Vaikka oon sitä ainetta käyttäny. Nytkin ku pistin, tuli puolet varmaan pois kun siel on este. Täytyy kattoo koska kuulo lähtee, ni sit mennä putsaamaan taas. Onkohan se tätä sit loppu elämän...

Isä on ollu kaatumisen jälkeen hiljainen, vaisu ja väsynyt. Koko ajan oottaa että koska tulee puhelinsoitto. Mun pitäis huomenna mennä isää kattoo, yksin. Katotaan sanooko mulle, onko hänel kipuja ym. 2 yötä on kuulemma valvonu.

Kun isäl on paha olla, heijastuu se muhunki.

Tytöl menee vissiin jotenki hyvin tällä hetkellä. Mitä mä pikaisesti puhuin puhelimes sen kans.

Käyttäjä kirjoittanut 19.12.2019 klo 10:19

Hei, nyt vaan semmosta tuosta rokotusjutusta. Entä jos olet kantajana, ja joku ikäihminen sairastuu influenssaan, mikä voi sen ikäisen viedä tosi huonoon jamaan? Jokainen tietty ajattelee ite omalla kohdallaan miten toimii, mutta vaan tuli mieleen tää sanoa....en minäkään aina ole ottanut rokotetta mutta työ nykyään velvottaa käymään rokotuksessa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.12.2019 klo 21:36

Keskustelua, tiedän.

Kävin isän luonna. Olin 1.5h siellä. Ei se järin innostavaa ollu ku ei siitä tullu oikee mitään. Siteet otin pois.

Kotimatkalla kävin kaupassa.

Saa nähä sekoileeko huomenna aktiiviranneke.

Olen täyttäny mahani muffineilla, ei hyvä. Jos huomenna tekis kunnon ruokaa.vaik jauhelihakastiketta ja nuudelii.

Pitää ens viikolla lonkerotkin ostaa. Mitenköhän mahtaa lähikaupat olla auki. Täytyy varmaan netistä kahtoo.

Pitää ens viikoks kattoo isompi dosetti. On niin paljon noita isoja pillereitä aamusta, ettei ne mahu kaikki sinne kun arpomalla. Kun ottaa isomman, mahtuu paremmin.

Onneks huomenna saa nukkuu. Täytyy va kuulokkeet hakee ja laittaa laturiin, on kivempi sit imuroida ja pest lattiat. Huomen on viiminen päivä ku on aikaa. Tyttö tulee jo ma tänne.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.12.2019 klo 12:49

Nukkuu ja nukkuu. Heräsin 10:ltä tytön viestiin ja samalla huomasin tukihenkilön viestin, et on tulossa 15min päästä hakee mut. Ei muuta ku äkkii pillerit naamaan ja vaatteet päälle ja ulos ovesta.

Käytiin kshvilla, tai mä join pakosta pillimehun. Sit mentiin stadiumille. Löysin itelle 2 fleecetakkii ja isälle 2 t-paitaa lahjaksi. Harmittaa kun en uskaltanu niitä housuja ostaa.

Sit mentiin talouspörssiin. Sieltä löytyi äitille 3 led-kynttiläsarja. Sit löytyi vielä äitil ja isäl yhteislahjaksi sellainen tonttu ja siin oli lyhty. Se tonttu oli aika iso. Olin tyytyväinen. Kotona tos viel katoin et kynttilät toimii. Ne lepattavat hienosti.

Et sellainen aamupäivä mulla. Vielä pitää siskon ja siskonpojan lahjat tehä valmiiksi. Tukarille annoin sukat ja keittiösetin (tölkin ja pullon avaaja ja tiskirätin.). Tyttö saa keittiösetin ja 50e rahaa ostaa ison pehmolelun, jota on haaveillut. Lopun rahan saa käyttää hyödylliseen.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 20.12.2019 klo 13:27

Kiva kuulla että lahjoja löytyi!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.12.2019 klo 16:41

Söin ja nyt tuntuu et tuol hampaan reijäs on jotain. Pursutus ei saa sitä pois. Pelkään ottaa sormilla, jos se liittyykin siihen hampaaseen.

Käyttäjä kirjoittanut 20.12.2019 klo 16:56

Hyvää joulua saloka. Kiva et löysit lahjoja.