Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.11.2019 klo 20:04

Joudun olee viikonlopun ilman rauhottavia, joten se ilmeisesti unesta. Toivottavasti ei tuu viel viekkareita. Maanantaina pääsen vasta soittaa. Kerroin lääkärille et lääke on loppu.

Aloin taas tänään ahmii ja oksentaa. En o ylpee ittestäni. Täytyy ottaa ruotuun taas homma.

Olen väsyny, mut en sellai että nukahtaisin. Olen kai uupunut.

Vois ottaa ton viimisen rauhottavan, vaikka ei se mitään autakaan, kun ei tupla-annoskaan tuo annosta. Ajatuksen se vie.

Käyttäjä kirjoittanut 29.11.2019 klo 21:49

Hei saloka. Kiva että käyt tyttöä katsomassa. Teillä on hyvät välit. Piditkö lääkäristäsi?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.11.2019 klo 13:08

Pikemiten, oli se lääkäri ihan ok. Puhu rauhallisesti, ilmeisesti kattoi jokaista liikettäni. Itse en katsonu häntä. Harmi va, että hän ei ole kauan lääkärini, jos vanhat merkit on ilmassa. Joka kerta uusi lääkäri.

 

Yö meni joten kuten. Illalla hyörisin ja pyörisin ennen ku jossain vaiheessa sain unta. Nukuin aamuun asti.

Pitkästä aikaa join teetä. Tietenki maha reagoi siihen heti.

Yritin tos neuloo lapasia. Hienot langat, kiva uusi malli. Mut kiinnostus eikä jaksamista ole. 5 kerrosta tein. Se tunne, kun joudut pakkopullaa mussuttaa kuivassa suussa. Lopetin ja heitin työn lattialle ja siirryin sohvalle. Olen vihane itelleni.

Mietin päivän ruokaa, sopiiko paistettu muna eiliseen ruokaan. Ehkä mä laitan sopimaan.

Äskön join aloe vera teetä. Saa nähä mitä maha tykkää.

Kukatkin tarvii vettä tänään. Katotaan koska kiinnostaa alkaa kävellä keittiön js olohuoneen välii. Juurtumassa oleva yksi kukka alkaa kellertää. Pitäis vaihtaa senkin vesi.

Ei oikee jaksa tässäkään olla. Mietin, mitä tässä tekis, ku kaikkea pitäis tehä, mut mikään ei kiinnosta.

Tyttö on mummin kanssa hesassa. Toivottavasti bussi pysyy tiellä ja että he tulevat ehjinä takas.

Haluaisin riehua. Heittää kaikki parvekkeelta alas. Sisimmässä kuohuu. Yritän rauhottaa itteäni jotenkin. Mutta miten. Teen päätöksen etten lähe tästä sohvalta ku vessaan. En ota käsiini mitään muuta ku vessapaperia. Kauanko pystyn hillittee itteäni. Vaikeaa....

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 30.11.2019 klo 17:13

Mikä sua suututtaa/riehututtaa?

Mä käytin aamun matkalippuja ostelemalla. Iso summa, mut eipähän tartte huolehtia että paikat on loppuunmyytyjä lähempänä joulua.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.11.2019 klo 21:12

Soroppi, en tiä. Varmaan jotkut viekkarit (onko ne ees tämmösii).  Olen melkein 900 askelta kävelly olohuoneen ja keittiön välii tänään. Eli melkein täältä vanhemmille.

On levoton olo.

Reissulaisilla meni kaikki hyvin. Ruoka oli pahaa, mut ostoksii on tehty.  Isä on pärjänny hyvin.

Tein pannukakkuu tänään. Oi et se oli hyvää. Loput syön huomenna.

Tyttökin tulee ehkä huomenna ❤. Hän tulee taatalle näyttää lasinsa ja tulee ehkä samalla matkalla tänne.

Pelottaa yö. Saanko unta, vai pyörinkö sängys.

Jatkoin lapasten tekoo, mut purkaan ne resorille asti. Yritän tehä hunajakennoa 2lla värillä, mut se ohje minkä löysin tulee ihan sekavaa. Ehkä sovellan ite sen uudelleen.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.12.2019 klo 10:49

Yö meni n. 3-4 tunnilla. En tiä kelloa.

Aloitin uudelleen sen lapasen.

Ootan tyttöö, koska hän tulee.

Ulkona on kaunis pakkaspäivä.

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.12.2019 klo 14:44

Nyt ketuttaa. Löysin 100kpl temestaa, mut menny syyskuussa vanhaksi. Pitäis varmaan paremmin lääkekaappii kattoo ja viä vanhat apteekkiin.

Yliaktiivisuus jatkuu. Neuloin yhden lapasen jo. Nyt yritän rauhottuu pari tuntii. Otin piikin, et se saa rauhassa imeytyy.

Tyttö tuli ja meni.

 

Käyttäjä kirjoittanut 01.12.2019 klo 15:34

Hyvää adventti-sunnuntaita Saloka.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.12.2019 klo 18:43

Kiitos pikemiten.

En tiä oonko väsy vai aktiivinen. Oon maanu tunnin sängys, kun ei jaksa mitään tehä, mut kumminki jaksaa jos va yrittäis ryhtyy.

En sit hoitanu niitä kukkia. Varmaan kuolee kuivuuteen.

En hoitanu tiskejäkään.

En kaivannu ompelukonetta esiin ja ommellu yhtä pöytäliinaa.

Sen sijaa kulutin tuoliani ja neuloin lapasia. Katoin urheilua.vaihdoin kalenteriin ensi vuoden sivut. Kävin suihkussa. Soitin isälle.

Eli en o mitään oikee saanu aikaiseksi. Huomenna tarvii olla klo 14 jälkeen vanhemmilla. Yrittää sitä ennen soittaa polille ja pyytää rivaa. Yrittää taas saada yksi päivä pulkkaan.

Nyt oon tosi väsynyt, mut en uninen.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 02.12.2019 klo 09:15

Hei, tuliko uni lopulta?

Mietin viestiäsi lukiessani, miten hassua on että (miettiessä päivän aikana tekemiään askareita) niitä asioita joita on tehnyt (neulomista ja urheilun katsomista, suihkua, isälle soittamista) ei pidä minään, koska niitä asioita mitkä oli toivonut tekevänsä (kukat, tiskit, pöytäliinan) ei saanutkaan aikaan. Toivottavasti en loukkaa, kun otan viestisi esimerkiksi - se on myös jotain mitä itse teen, esim jos en saa kirjoitettua oikein mitään vaan tulen käyttäneeksi koko päivän aihepiiristä lukemiseen/opiskeluun, saatan olla päivän päättyessä tosi turhautunut itseeni. En tiedä onko kyse siitä että jotkut asiat olisi mielestäni kiireellisempiä kuin toiset, vai pidänkö vain automaattisesti joitakin (ei-niin-mukavia) asioita arvokkaampina kuin toisia (kivoja).

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.12.2019 klo 11:36

Soroppi, en loukkaantunu.

Yö meni kamalasti. Ennen ku nukahin, alko päässä kaikki kauhu skeneraatiot pyörii. Et kämppä palaa jne. Haistoin palaneen käryä ja lopulta makasin 2 h ihan pimeessä peläten jokaista ääntä, jokaista hajua ja samalla tehden päänsisällä suunnitelmia, mitä teen jos tulee tulipalo jne. Miettisin jos olisin lähteny vanhemmille keskellä yötä, mut ei se ois helpottanu ollenkaan. Yritin hengittää, yritin laskee, yritin keinuttaa. Mikään ei auttanu. Lopulta olin kai nii väsy etten voinu ku vaipua uneen. Peläten henkeni puolesta, jonka tahtoisin lopettaa.

Nyt oon päättelemäs sukkii vanhemmilla ja samalla reissulla otan isän vastaan.

Soitin ennen lähtöö polille, siitä lääkkeestä. Saa nähä saanko sitä tänään. Jollen saa, kuolen varmaan pelkoon ensi yönnä.

En tieny et rivan lopetus tekisi tällästä, näin äkkiä. Mut onko se piilottanu mun harhat ja kaiken muun.

Yök, äiti paistaa kalaa. Mä inhoan sen hajua.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 02.12.2019 klo 14:15

Hyvä että tulit vanhemmille hankalan yön jälkeen! Vähentääkö seurassa oleminen sulla tuskaisuutta tai huolta?Toivon todella että saat pian polilta pian avun lääkeasiaan (oliko tarkoitus muuttaa rauhoittavia, vai loppuiko vain reseptiltä lääke?), ja olosi lähtee kohentumaan.

Kai niihin rauhoittaviin voi liittyä aika rajujakin vieroitusoireita jos niitä on pitkään käyttänyt. En ole aihepiirin asiantuntija, mutta ymmärtääkseni kyse on siitä että pidemmässä käytössä (joka joissakin tilanteissa on ihan perusteltua) aivojen toiminta on muuttunut niin, että hermosolujen välillä vaikuttavat välittäjäaineet (joita on kiihdyttäviä/rauhoittavia) ei toimi normaalisti ilman lääkettä. Maallikkona tuntuisi mahdolliselta että siitä voisi seurata se, että hengittäminen/keinuttelu (joilla hermostonsa rauhoittavaa, tyynnyttävää osaa voi aktivoida) ei toimi kovin hyvin lääkkeiden puuttuessa.

Tuntuupa inhottavasti siltä että yritän vain vaikuttaa joltain kaikentietäjältä 🙁 Huonosta ulosannista huolimatta: toivon todella että olosi helpottaa!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.12.2019 klo 15:40

Soroppi, lääke loppui reseptiltä. Ei sitä anneta ku yks purkki kerrallaan. En tiä mitä se lääkäri suunnittelee, kun ei kirjoita sitä tai ees kysyy vointia kun lääke loppunu. Tiedän että siitä olisi tulossa viekkarit. Mut odotin jotain tärinän tyyppistä. Mulla ku annos on va 1mg.

Ruoka tulossa. Jauheliha-tomaattikastiketta ja makaronia. Kaik sekaisin tuolla porisee.

Isän kans meni hyvin. Oli helppo päivä.

Laitoin astiat pesuun. Vihdoin. Eikä kaikki ees mahtunu.

Oon ihan naatti. Olkapää taas sattuu, onko somaattisuutta sekin. Pitää pysyy hereillä että saa syötyy.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.12.2019 klo 16:27

Resepti tuli ja tietenki lähi apteekki kiinni.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 03.12.2019 klo 08:46

Vierotusoireet voi olla kamalia. Ja kamalilta kuulostavat nuo sinunkin olleen. Mulla ei mene enää bentsoja, mutta muita rauhoittavia kyllä. Aion ostaa nyt Apteekista Unilääkkeeksi Tenoxia. Sitä on yksi purkki reseptillä.

Mun on nälkä. Söin jo klaksi palaa lleipää, mutta nyt haluan jotain taas. Ehkä se kaksi palaa leipää uudestaan, ja sitten leipä onkin loppu.

Saitko eilen jo lääkkeen? Onko se alkuperäisellä käyttöaiheella epilepsialääke? Hyvää päivän jatkoa sinulle!