Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.11.2019 klo 17:44

Puhti loppu ja väsy painaa. Tulin jo sänkyyn. En jaksa kattoo telkkaa, en hoitaa asioita, en istua. Suihkussakin piti käydä, mut en jaksa.

Sisko kävi hakemassa lahjansa. Ei sanonu ees kiitosta. Ilmeisesti odotti jotain kalliimpaa ym.

Tiskirättejä oon neulonut. 3 puuttuu vielä. Tavarat pakkasin kassiin jo, meni ihan hyvin. Pelottaa mennä myymään. Pelottaa ne ihmiset ja jos joku arvostelee.

Kuukauden päästä on jouluaatto. Ei tunnu siltä. Ulos ku kattoo on niin mustaa. Tänään oli sentään pakkasta hiukan.

Mitähän siistiä vaatetta laitan päälleni huomen.en voi tytön lääkärin eteen mennä kamalassa kunnossa.harjasin tänään jopa hiukseni. Siitäkin on jo aikaa.

Väsyttää ni et vois nukahtaa, mut ei viel tähän aikaa. Onko tämä ruuan jälkeistä väsyä. Tuli vähän liikaa syötyy pastaa. Joku kummajainen meni keittää sitä liikaa. Syödään nyt 3 pvä liikaa pastaa. Ruokaympyrä meni ihan mutkalle lautasessa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.11.2019 klo 11:25

Isän kävely on taas huonoa, heikkoa. 😥mitä tästäkin päivästä tulee.

Tunnin pääst toiselle puolen kaupunkii, tytön lääkäriin. Saa nähä mitä siitäkin tulee.

Tytöl ollu suht mukava vkl. Oli kiva kuulla.

Siskolla synttärit tänään, en mee. Mulla nimpparit, en juhli.

Kumpa vois vielä mennä sänkyyn. Ei jaksa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.11.2019 klo 17:45

isä oli pärjännyt ihan hyvin, kaikesta huolimatta. TUlin taksilla kaupungista heille. Joutusin ekana 30 min oottaa sitä taksii, kun keskusihminen oli unohtanut kirjata että olen tilannut taksin. Siinä ei paljoo anteeksi pyytelyt auttanut, kun itellä oli kova kiire ja olin ihan jäässä.

Kutosin tossa noita lappuja hiukan. Söin ruuan. Join teetä. Mietin vielä toisen kupillisen teetä jua.  JOs sitten sais tämän väsymyksen pois. Olisin ihan valmis nukkuu, mut en ihan kehtaa vielä.

huomenna pitäis jaksaa mennä taas samaan paikkaan missä tänään, mut eri ihmiselle ja puolelle.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.11.2019 klo 21:49

Onnex on kalenteri. Huomenna on tukihenkilöpäivä, joten mun ei tarvii mennä polille kun vasta keskiviikkona ja perjantaina. Ja onneks tukari tulee vasta iltapäivällä, ni saan huomenna herätä aamulla kunnolla.

Mun jalat on ihan jäässä. Ne oikee sattuu. Mun lattiat on ni kylmät. Pitäis villasukkii pitää jalas, mut ei niitä tuu sit laitettuu. Aamusin kyl ja kotipäivisin, mut ei iltapäivällä tai illalla.

Äiti ei oikee ymmärrä, jos sanoo ettei ole rahaa. Mun täytyy kaikki maholliset rahat säästää myymiseen, vaihtorahoiksi. Mietin va ku to loppuu riva, et millä nukun viikonlopun jollei lääkäri uusi tai anna jotain muuta. Muutenki perjantai voi olla aika mielenkiintoinen päivä lääkkeiden osalta, kun niistä keskustelemme palaverissa.

Mulla vissiin rautavarastot tippuu. On jotenki sellainen tunne. Heikottaa aamuisin ja ei sängyst pääse oikee ylös. Pieniä hengenahikohtauksia tullu. Helppo se ois korjata rautalääkkeillä, mut viime lääke ei sopinu enää 2kk jälkeen. Miks rautalääkkeet pitää olla niin voimakkaita mahalle ja suolistolle. Tosin varastot oli 17, eli ei ihan kauhian hälyttävää, mut ku se sais olla 50-100 paikkeilla vissiin. Pitää varmaan ens kuus men apteekkiin kattoo jotain nestemäistä.

Olen sitäkin miettiny, jos mun lääkitys muutetaan perjantaina, muutan sen vasta kun vanhat loppuu. Se voi mennä ens vuoteen. En haluu pilata joulukuuta sillä että maha oireilee ym.

Tyttö oli päivästä väsyny. Oli päässy kassalle ja oli hinnotellut. Kassalle hänen piti päästä vasta joulun jälkeen. Sit hän on saanu nyt jo firman kulkuavaimia, ettei tarvii joltain pyytää avaa ovea. Huomenna hänellä onkin tupla työ. Ekana tetis ja sit kiireesti siivoo. Toivottavasti hän jaksaa.

Mut kaipa mä jatkan eteenpäin...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.11.2019 klo 13:11

Nyt ne menee täälläkin bussit lakkoon, osa ainakin. Voi v... ja mun pitäis kulkee bussilla just huomenna. Taidan joutuu perumaan fysion. Voi v....

Jee nä toiset talvikengät on sopivat, jopa villasukan kanssa. Laitoin kuntoon ku luvattiin lunta loppu viikoks.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.11.2019 klo 22:29

Jokainen tuntuu menevän lakkoon, jos mäkin menisin.löhöisin sängyssä aamulla pitkään ja nousisin ku jaksaisin.

Mulla on ollu pää hiukan kipee. Onko sit jännitystä tai mitä.

Tyttö sai lasit jo tänään. Sopii hyvin hänelle. Olen va kuvan nähnyt.

Koska tässä tyhmässä kaupungissa menee kirjastotkin lakkoon, ni isän kerho siirtyy vanhuskeskukseen torstaina.kivaa mun on sitä sieltä hakee. Matkalla monta estettä. Kai mä jotenki pärjään.

Sain myyntitavaroita aika hyvin eteenpäin. Jos huomenna ottais ja laittais kirjallisuudet.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 27.11.2019 klo 08:04

Postin lakko on kaiketi ihan ymmärrettävä, mutta nämä tukilakot vaikuttavat rajusti. Toivottavasti niistä nyt on sitten se voima, että saadaan lakkoon sovinto mahdollisimman pian! Mutta mitä tämä tietää koko talven palkkasopimuksille?! Tuleeko vastaavia tukilakkoja sitten enemmänkin?

Olen toivottoman väsynyt. Ja nyt on ihan pakko päästä ylös sängystä. Mulla on menoa aamupäivästä. Tapaan hoitajani.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.11.2019 klo 10:55

Onneks lakko loppui, mut ei se posti vielä kulje.

Päätä sattuu ja pitää äitin kans kaupunkiin mennä. Ei suostunu sanaan ei. Tekis va mieli hakata päätä betoniseinää vasten.

Olen tolkuttoman väsynykin. En mä kauan valvonu pimeydessä, mut jonkin aikaa.

Pitäis noita myyntijuttuja laitella. Mut se on vasta iltapäivällä sit. Ruokaakin pitää tehä tänään. Vois kattoo jos menis ostaa muutama perunan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.11.2019 klo 15:40

Mietin, pitäiskö leipää men hakee vielä. Ruokaa oli aika vähän.

Nyt sain pusseja., ni pystyn jatkaa myyntitöiden tekoo.

Vois men laittaa tuikut palaa parvekkeelle...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.11.2019 klo 21:18

Viikossa tarvii tehä paljon asioita ja mennä paikkoihin. Mistä mä revin voimat ja ajan.

Nyt sain onneks viimiset lapaset valmiiksi, jotka mökillä aloitin. Sain ne suoraan myyntikassiin.

Huomen ois tukari ja isä. Isä pitää hakee vanhuskeskuksesta. Tukarin kans ei olla sovittu mitään. Kai se pistää kävelemään tai siivoo täällä. Yritän siivota ennen ku hän tulee.

Olen väsyny. Mutta en sellai et nukahtaisin vielä. Aamul on 10 aamu. Mulle ehkä aikainen. Mut joo...

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 28.11.2019 klo 09:20

Kivaa että talvikengät sopivat! Täällä sataa vettä vaan, mutta pihalla on sentään pupu.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.11.2019 klo 10:36

soroppi kirjoitti:
Kivaa että talvikengät sopivat! Täällä sataa vettä vaan, mutta pihalla on sentään pupu.

Pupu? Sillä on varmaan nälkä. Tai sit tykkää ihmisistä.

Sain tiskit laitettuu ja hiukan siivottuu. Vielä pitäis. Tukarin jälkeen meen heti melkein isää hakee. Et illalla olis aikaa tehä noita myyntijuttuja vasta. Pitäis toi ompelukonekin kaivaa tuolt katon rajasta, kun tarvii yks pöytäliina ommella.

Ulkona sataa vettä. Ehkä ei mennäkään ulos tänään. Sit täytyy keksii jotain tekemistä tän kotiin.

Olen vielä väsyny. Heräsin taas kellonsoittoon. Jollei sitä ois ollu, olisin nukkunu pidempään. Huomenna saa tuntia kauemmin nukkuu.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.11.2019 klo 16:52

käytiin tukarin kans ostamassa ompelukoneen neuloja ja sitten muutenkin kaupassa. EN mä paljoo mitään ostanut. Kävin myöhemmin sitten omassa kaupassa ostamassa leivonta tarvikkeita.

Isän kanssa meni hyvin. Matka meni hyvin ja päästiin ilman kommervenkkejä perille. EN joutunut kauan ees oottaa isää.

Olen nyt alkuillalla saanut myyntitavarat laitettuu ja hinnoteltuu kaitaliinat. Olen yrittänyt tehä sellaista hienoa hinnastoo, onnistumatta siinä. Pitää keksii joku muu keino.

Pitäis vielä pöytäliina ommella. SIt on kaikki redi. Ottaa pienen kestokassin ja laittaa noi pöytäliinat siihen. Pakata mukaan erinlaisia pientä juttuja mm. kynä.

Söin tossa eilisen ruuan "jämät". Ekana tosin söin jätskin. JÄlkiruuaksi vedin levyn suklaata.

Nyt alkaa taas väsy ottaa vallan ja energiat nollaantuu. Niska on kipeenä ja olkapää. HUominen tressaa. Onneks isällä ei ole kerhoo huomenna, ni voin tulla linja-autolla kotiin. EI tarvii hunteerata koko kokousta miten isä pärjää yms.

En jaksanut laittaa kynttilöitä tänään. jos sitten huomenna.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.11.2019 klo 11:58

12.5 h ja silti väsyttää.

Menen palaverin jälkeen tytön luo. Käydään ekana kaupassa.

Mietin, onko mulla tarpeeksi vaihtorahaa ens viikoksi. En yhtään tiä, kuinka paljon sitä pitää olla.

Tyttö on murheissaan. En tiä miksi.

Mietityttää, mitä siel palaveris sanotaan. Millainen lääkäri on. Kuinka paljon mua hiillostetaan. Onko mulla siistit vaatteet. Oonko siisti yms.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.11.2019 klo 17:07

Palaverin jälkeen menin tytön luo. Istuimme sohvalla ja tyttö käperty syliini. Oltiin siinä, kauan. Välillä poissa, välillä yhdessä.

Palaveri oli aika sekainen, mun mielestäni. Lääkäri kattoo ja laskee, onko mulla munuaisten vajista. Hän myös perehtyy mun lääkehistoriaan. Jonkun testin joudun tekemään ja sen mukaan lääkäri kattoo jotain.

Tänne tuli talvi.