Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.11.2019 klo 16:49

ei tä koti niin huonossa kunnossa ollu. Kärpäsetkin on lähteneet näköjään. Tiskikoneen tyhjensin ja täytin ja laitoin päälle. Kävin suihkussa ja perkasin 2 broilerin koipireittä ja söin ne. En jaksanut riisiä tehä kaveriksi.

Nyt saa loppu illan olla va ja kattoo triimi ja kattoo huuhkajien voitonjuhlia.

Huomenna palaa arki taas, kun fysio olisi. Loppu viikko onkin sitten vapaata, jollei äiti keksi taas jotain.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.11.2019 klo 16:31

tuli äskön syötyy turhan kuumaa riisipuuroa, kieli "paloi". Mut hyvää se oli, niin kun aina on. Vähän löysä se oli, mut eipä ole tiiliskivee ainakaan.

HUomasin aamulla että paino on mökillä laskenut. Varmaan nousee taas kun kaupungissa on, vaikka syön ihan samalla tavalla ja liikun enemmän.

Fysio meni hyvin. Sain taas kuulla yliliikkuvista nivelistä. Yksi harjoitus oli semmoinen että luulin etten osaa tehä sitä oikein, kun ei tuntunut missään, mut eipä se asento väärä ollu.

Fysiosta menin äitin luo käymään, hakee nimpparilahjani ja pyykit ym tavarat. Sit tultiin äitin kans tänne ja äiti vaihto jouluverhot ja auttoi siivoamisessa. Vakka en olis tarvinut apua. Huomiseksi jäi nyt sit pyykinpesu sitten vaan.

Eipä tässä tämän ihmeempää tällä kertaa...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 20.11.2019 klo 21:09

Hei, Saloka! Lukaisin pari viimeistä viestiäsi... Pääsittekö istumapaikoilla takaisin?

Mua ahdistaa päivittäin. Joudun ottamaan siihen aika paljon lääkkeitä. Välillä kaiken mahdollisen ja sallitun, välillä ylikin. Loppuviikosta on ohjelmaan. En varmaan selviä ilman täyttä lääke-arsenaalia.

Mulla on äiti taas sairaalassa. Ei oikein tiedetä, mikä hänellä on.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.11.2019 klo 11:31

Jp ❤ toivottavasti äitisi tila selviää.

Eilen tyttö soitti ja itki. Tänään aamulla taas. Annoin sekaisin chatin linkin hänelle eilen, mut hän vähän arastelee sitä ehkä.

Puhelun jälkeen lyhistyin tuolille ja oon itkeny vaa. Sain ennen sitä pesukoneen päälle.

Kun tietäis miten tyttöö pystyis auttamaan. Musta tuntuu et mun puhelintuki ei kauan helpota häntä.  Maanantaina hänel on lääkäri. Saa nähä mitä siel päätetään.

Tyttö tietää et hän saa mut itkemään. Vaikka kuinka yritän peittää sitä.

Yö meni ehkä hiukan paremmin. Heräilin kyl koko ajan melkein.

Pitäis muffineita alkaa tehä, mut en voi niin kauan ku itken. Ei niistä tulis mitään. Tosin saisin ajatukset pois sitten.

Oon täs hetken virkannu noita tölkinavausliinoja. Saa nähä saanko jouluksi ne ees valmiiksi...

Sisko ei osaa mun viesteihin vastata..

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 21.11.2019 klo 12:20

<3

Toivottavasti tytön olo helpottuu! Kuulostaa siltä että teillä on hyvät ja luottamukselliset välit, kun hän pystyy viestimään sinulle huolistaan. Olet hänelle tärkeä!

Mitä ajattelit laittaa muffineihin? Mä laitoin tänään avokadon hammastikku-vesilasi-viritelmään. En ole sitä aiemmin kokeillut.

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 21.11.2019 klo 12:38

saloka kirjoitti:
Eilen tyttö soitti ja itki. Tänään aamulla taas. Annoin sekaisin chatin linkin hänelle eilen, mut hän vähän arastelee sitä ehkä.

Hei nimimerkki Saloka,

Hyvä, että annoit tytöllesi tuon Sekasin-chatin linkin! Jos tyttösi kaipaa pidempiaikaista kahdenkeskistä ja luottamuksellista keskustelutukea, niin hänelle voi ehdottaa lisäksi Mieli Tukisuhdetta. Se löytyy täältä. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/support-relationships/

Mieli Tukisuhteeseen voi kirjoittaa, kun on ensin reksiteröitynyt anonyymisti Tukinettiin ja kirjautunut sisään.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.11.2019 klo 19:54

soroppi kirjoitti:
<3

Toivottavasti tytön olo helpottuu! Kuulostaa siltä että teillä on hyvät ja luottamukselliset välit, kun hän pystyy viestimään sinulle huolistaan. Olet hänelle tärkeä!

Mitä ajattelit laittaa muffineihin? Mä laitoin tänään avokadon hammastikku-vesilasi-viritelmään. En ole sitä aiemmin kokeillut.

Soroppi, laitoin mustikkasoijajogurttia ja banaania. Niistä tuli samalla munattomia.

Kata_K, kiitti linkistä. Kerron eteenpäin.

sain kun sainkin ne "joululahjat" valmiiksi, enää tiskirättien neulominen. Mut menin sit ilmottautuu myymään sukkiani ym itsenäisyyspäivänä. Toivon että sujuu yhtä hyvin kun viime vuonna, kun sain 120e ylimäärästä rahaa jouluun.

Tyttö tulee jouluna ainakin yhdeksi yöksi tänne. Haluaa kuulemma mun tekemää riisipuuroa ja vaikka jauhelihakeittoa. Kuulemma osaan tehä niin hyvää ruokaa. Ite oon erii mieltä.

Muffineista tuli ihan ok. ei liian makeita (onneks vähensin sokeria) eikä liian kovia.

Tyttö on hakenut tänään lasit itelleen, tai saa ne joskus parin vko päästä, mut kattomassa ja tilaamassa.

En sit jaksanut kukkia hoitaa tänään. Katotaan jos huomenna jaksaisin jossain vaiheessa. Pitäisi isän luonna käydä huomenna ja sit kaupasta ostamassa kanelia (riisipuuro on sokerilla pahaa). Äiti oli ostanut jotain kasvien hoitoainetta, älkääkä kysykö millasta se on. TOivon va, ettei kasvini ala enemmän kasvaa, mitä ne nyt kasvaa. Peikkokin rehottaa joka ilmansuuntaan.

HUonon aamun jälkeen, tytöllä on hiukan parempi olo, kai. Suunnitteli menevänsä kauppaan vielä. Huomenna hän menee tai pitäisi mennä poikakaverinsa kanssa kiinalaisen syömään. TYttö miettii, kannattaako olla enää tämän poikakaverinsa kanssa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.11.2019 klo 23:39

Meikä käy ylikierroksilla. Vaik jalkoja ja käsiä sattuu, ni menoa ei haittaa. Neuloin tos 3ssa tunnissa yhden tiskirätinki. Nyt mun ei tarvii enää ku 6 rättii neuloo ennen 6tta päivää. Saa nähä kuinka paljo sormet kiittävät.

Laitoin muffinit jääkaappiin. Huomen vien toisen pussin isälle ja toisen laitan pakkaseen.

Tytöllä ollu hyvä ilta. Ei ole itkeny, mulle ainakaan. Kävi poikakaverinsa kans kaupassa.

Kaipa alan koittaa nukkuu, pääsis aamulla ylös sängyst sit.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.11.2019 klo 13:10

Pyörisin sängys johonki 2-3 ennen ku nukkumatti tuli.

Aamulääkkeet muistin vasta hississä, joten ne otin vasta klo 13 aikoihin.

Kaupasta sentään muistin kanelia. Pitikö jotain muuta? En muista.

Jotenki tänään aivot nukkuu -päivä. Mitään ei muista. Eikä jaksa muistaa.

Alan kai tekee niitä tiskiliinoja nyt, et niitä olis sit koko setti myytävänä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.11.2019 klo 14:53

Masentaa niin pirusti. Itkettää asia ku asia. Hällävälii olo. Väsyttää, vaikka nukkunu 13h. Halu riehua ja heittää kaiken pois. Musta ei ole mihinkään. Olen tyhmä ja idiootti. Haluun pois!

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 23.11.2019 klo 16:30

En ehdi kirjoittamaan nyt pidemmin (ehkä illalla lisää), mut mun mielestä et ole tyhmä etkä idiootti. Halaus!

Käyttäjä kirjoittanut 23.11.2019 klo 16:44

Saloka. Mikä nyt mättää, ja mitä? Tuntuu tänne asti, ettei nyt olla kunnossa. Pärjää. 😀

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.11.2019 klo 23:03

Kiitos soroppi ❤

Kumpa tietäis mikä mättää. On kai paineita liikaa ja se saa masentumaan ja tuleva hoitopalaveri niin tytön kun itteni kans pelottaa, ahistaa ja masentaa. Pikemiten.

Mun pitäis olla nukkumassa jo, mut en malta mennä nukkuu. Päässä pyörii asioita. Laitoin siskon synttärilahjan valmiiksi, kun hän hakee sen huomenna. Jotenki tuntuu et se on arvoton hänen mielest ja hän pettyy. Laitoin kasan tekemiäni kasvonpuhdistuslappuja ja yhdet nilkkasukat.

Huomenna pitäis suihkus käydä ja sen jälkeen raahata 3 kukkasta suihkunalle.

Jotenki tuntuu et eessä on muuri, jonka yli en jaksa nousta. Eniten harmittaa se, et joudun jättää ma ja pe isän hoidon. Isä joutuu yksin jotenki päyjäämään. Se et sit ku pääsen sinne, voin löytää ihan mitä vaan.

Tulee raskas viikko. Ja monet itkuiset hetket. Niin ku nytkin itken.

Huomenna saan olla viel rauhassa. Nukkuu aamulla. Ruokaa tarvii jotain jauhelihasta keksii. Miettisin makaronia, jauhelihaa ja kasviksia. En tiä jaksanko tehä, sen näkee huomenna sit. Tosin se tulis aika nopeesti ku kasvispussin laittaa mikroon, paistaa lihan ja keittää makaronin. Sit jakaa sen 3:lle päivälle, ni ei tarvii miettii ruokaa.

Pitäis oottaa kunnon pakkasia, et saa pakastimet sulatettuu.

Orkidea oli ilmajuuret kasvattanu lähelle pakastimen moottoria. Onneks huomasin ja otin pois. Kukkia oottelen, vanaa kasvattelee koko ajan. Pitääkin huomenna yrittää muistaa hiukan vettä antaa, en uskaltanu tota merilevää antaa sille enkä aloelle. Ne tarvii vettä huomenna.

Olisin valmis heittämään kaikki kukat pois, mut ei anneta. En jaksa hoitaa niitä tällä hetkellä ollenkaan. Niissä jossain on tuholainen, jota en saa pois, kun ei ole varaa kalliiseen myrkkyyn netistä. Ostan varmaan ma etikkaa ja lisään sitä mäntysuopaan ja suihkutan niitä vessassa.

Ei mul kyl rahaa o tuhlattavaks. Pitää olla rahaa 6. Pvä. Pitää rikkoa rahaa pienemmäksi, enkä tiä miten se onnistuu. En ees tiä paljonko mun kukkaros on rahaa. Pitää varmaan sekin tarkistaa huomen ja kattoo mitkä rahat olis hyvät jo. Kaikki 1-10e välillä. Muut joutuu rikkoo.

Oon kai aika sekava. Siltä ainakin tuntuu. Päässä heittää ajatukset miten sattuu. Oon väsy, mut en oo. Olis nälkä, mut ei tee mieli syä mitään. Tekee mieli alkaa riehuu, mut on siihen liian väsy. Siis silmilläni riehun. Ajatuksella otan tämän puhelimen ja heitän päin seinää ja kohta käy telkkarilla samoin, tosin ikkunasta ulos. Oon menettämässä järkeni. Joku kävelee käsissäni. Niskassani....

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 24.11.2019 klo 09:14

Voin huonosti... oksettaa. Oon kai juonut kahvia liikaa. Ja sitten kun vielä väsyttää... :/ Mietin, menisinkö vielä nukkumaan... Voimia sinulle!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.11.2019 klo 13:22

Jp iso halaus ❤

Sama meininki jatkuu, tosin nyt on muurahaisii housuissa, eli koko ajan pitää jotain tehä. Enemmän mä noita myyntijuttuja teen. Laitan kasaan, katon laput, mietin hinnat, katon rahat.

Kohta pitäis ruokaa alkaa tekee. Ei millään jaksais. Mut pakko on, että jaksaa huomenna.

Luulen et saan tohon yhteen kassiin noi työt, ni saan vietyy ne ilman kommervenkkejä. Olishan se kivaa, jos tyttö tulee mun seuraksi sinne, kun muuten joudun yksin olemaan.