Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.11.2019 klo 21:43

Kiitos Pikemiten ❤

Jaksoin kun jaksoinki vetää tämän päivän. Fyskarin jälkeen alko toi lyöty polvi sattuu kotona nii pirusti, mut onneks iltaa kohen kipu lähti. Tehtiin fysion kanssa vähän sellaisia liikkeitä, että toi polvi ei tykänny.

Aamulla hoitajalla meni ihan ok. Masistestistä 43 pistettä, kaunistellen. Voi olla että tämä oli viiminen kerta kun hänet näen. Mulla on polilla vielä 6 fysioo ja sen jälkeen jään omilleni ehkä. Tosin aika omillani nytkin olen ollu, mut sit ei ole ehkä enää lääkäriä, jolta pyytää apua eikä hoitajaa. On va tk, joka antaa lääkereseptit. Mut kaikki selvii 2 vko päästä.

Tytöllä on pistokohta iso punainen läikkä. Ei kuumetta, ei kuumotusta eikä kipua. Jäämme seuraamaan miksi moinen reaktio tällä kertaa. Tytöllä aamulla särki pääkin ni et joutu ottaa burana-panadol coktailin, vaikka tiesi sen aiheuttavan pahaa oloa.

Kaikesta huolimatta, tyttö tuli tänne. Tein meille ruokaa ja tyttö vei astioita. Tyttö kehui mun ruokaa, vaikka olikin va jauhista ja makaronia.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.11.2019 klo 09:31

Aamulla ylös noustessa reidessä tuntu et joku olis tylpällä siihen lyöny. Onneks tunnetta / kipua ei ole enää.

Väsy jatkuu vaan. Ihan ku ei olis heränny ollenkaan. Väkisin yritän pitää itteni hereillä.

Puolen tunnin päästä tukari tulee ja lähdemme kirpparille, ainakin pitäis.  Miten mahan sielläkin jaksaa kävellä.

Jotain ruokaa tarvis kehitellä tänään. Kai kasvispihvii ja makaronia sit. En jaksa paneutuu.

En jaksa. Haluun nukkuu takas....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.11.2019 klo 12:02

Kirpparireissu meni yllättävän hyvin. Tuli ostettuu sieltä kaupan puolelta vähän kaikkee.

Join tos 3n appelsiinin mehut. Tee oottaa. Pakkasin lakanat kärrykassiin. Vien ne huomenna, ennen ku haen isän.

Mökkikassikin pitäis pakata. Mietin va, mitä söisin sielä, ku ei o oikee rahaa ostaa mitään ruokaa. En kässää mihin kaikki rahat on menny. Pitää olla säästävämpi ja olla ostamatta mitään tällä viikolla. Ens viikolla tulee hiukan rahaa.

Mulla on uusi käsityö idea, mut tarvii viel kattoo onko ohjetta siihen.

Jos lepäis hetken ja sit kattois mitä tekis, jos tekee yhtään mitään...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.11.2019 klo 08:33

Puolen tunnin päästä linja-autossa, kohti sairaalaa ja verikoetta. Vettä tulee taivaan täydeltä.

Näin ahdistavaa unta. Äiti tippu ikkunasta, korkealta. Ja kuoli. Ylhäällä olin minä ja isä ja muistan sanoneeni isälle et pistetään vaatteet päälle. Isä sano et hän varmaan joutuu pyytää lisäaikaa vanhuskeskuksest. Koko tilanne sai mut itkemään ja kesti kauan ennen ku selvis et oli uni.

Tänään täytyy mennä pyykit viemään äitille. En tiä meneekö isä kerhoon. Sit tarvis niin ku pakatakin.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 14.11.2019 klo 13:41

Olipa kamala uni tosiaan! Mulla on toisinaan unia joissa joku läheinen sairastuu/loukkaantuu, mutta onneksi kuolema-unia tulee harvemmin.

Millä mielellä odotat mökille lähtöä? Toivottavasti tulee hyvä viikonloppu, kuitenkin 🙂

• Muokattu kirjoittajan toimesta 5 vuotta sitten. Syy: lisäys
Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.11.2019 klo 15:17

Soroppi, en odota innolla mökkeilyy. Se et oon pienes mökis 5 pvä äitin kans kahestaan. Hän tarkkailee mun jokaista liikettä. Aamusin ei saa nukkuu. Öisin ei tuu uni. Vessanpytty on rikki. Et jippii.... voi olla et saan olla rauhassa sohvalla ja tehä käsitöitä tai jotain. Siitä ei ikinä tiä.

Harmittaa. Menin rikkoo isän taivitakin vetoketjun. Äitille ku soitin, ei kuulostanu yllättyneeltä. Ennemmin siltä että odotti koska se tapahtuu. Onneks täällä on lämmintä. Eikä tuule. Sataa kyl aika reippaasti. Kärräsin isän sit nopeesti kirjastolta kotiin, takki auki. Isän sanojen mukaan, hänelle ei tullu kylmä. Mut hä voi valehdellakkin mulle. Harmittaa silti.

Kassi on vaatteiden osalta pakattu. Lääkkeet jaettu ti iltaan asti. Toi lankarulla js puikot pitää vielä laittaa mukaan. Ajattelin lapaset saada aikaiseksi mökillä.

Verikokeiden tuloksiakin on tullu. Munuaisarvo huolestuttaa. Hb oli ihan hyvä mut hiukan anemiininen olen. Jännällä ootan lääkärin vastausta arvoista. Mitä hän tekee.

Jotain ruokaakin tarvis tänään syä. Oon 4-5 appelsiinin mehua juonu ja litran teetä. Pitäis varmaan jotain kiinteempää syä.

Tyttö ei edelleenkä o saanu tet paikkaa. Nyt hän pisti alku viikosta yhdelle huoltoasemalle ja sit muutamiin suht isoihin kauppoihin kyselyn. Ketään ei vaivaudu vastamaan. Tet alkaa maanantaina.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.11.2019 klo 11:27

Inhoan odottamista ja linja-autoo ja soittamista tuntemattomalle.  Tänään on noista 2. Miksi tarvii oottaa että kello käy, miksi ei voi va mennä.

Linja-auto lähtee klo 15. Perillä ollaan klo 16 aikoihin. Siihen kaupat ym, ni kello on jotai lähemmäs 18 kun pääsen syömään.

Täällä on hieno ilma. Aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta ja työmaa räjäyttelee. Mikä sen ihanempaa aamua on herätä.

Silmät vuotavat ikävästi edelleen. Telkkarista pauhaa alfa-kanava.

Käyttäjä kirjoittanut 15.11.2019 klo 15:20

Mukavaa viikonloppua saloka, ja nauti maalaistunnelmasta. 😀

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.11.2019 klo 23:55

Pikemiten kirjoitti:
Mukavaa viikonloppua saloka, ja nauti maalaistunnelmasta. 😀

Kiitos.

Yö laskeutuu ja pääsee nukkumaan. Nukun yläkerrassa 2 vaahtomuovipatjan päällä. Sain puhtaat petivaatteet. Miksi mökin petivaatteet tuoksuu hyvälle ja tuntuu hyvälle?

Tänään ei erityisemmin mitään tehty. Katoin suomen voitokkaan pelin. Sit katottiin vain elämää jouluversio. Langan puolitin, et huomenna pääsen alkaa neuloo.

Syömiset on vähän harakoilla. Kotona söin ennen lähtöö pienen banskun, täällä joskus 18 jälkeen 2 bona ruokaa. Iltapalaksi 4 pientä joululimpun palaa. Juoda pitäis, en o meinaan ku kerran käyny pissal täällä.

Mut nyt alkaa väsy painaa... hyvää yötä!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.11.2019 klo 18:07

Päätä särkenyt koko päivän. Aina ku oon täällä, ni särkee.

Yö meni katkonaisesti. Nousin 10-11 aikoihin.

Olen tossa lapasia neulonut. Varret on jo. Ei oikee ole jaksamista tehä niitä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.11.2019 klo 19:45

Äiti jättäny laturinsa kotiin, joten yritetään selvitä yhdellä. Ain se jättää jotain jonnekkin.

Tulin sänkyyn jo. Katon puhelimella formuloita ja ehkä sen jälkeen youtubee, jos saan laturini. Voi olla et otan lääkkeet ja meen nukkuu.

Onneks enää huominen, tappelua rikkinäisen vessan kans. Sit saadaan uusi. Kivaa käydä hädällä, kun joutuu vadista vedellä huuhtoo.

Pääkipukin helppas ku pääsin omaan rauhaan. Mut nyt iski väsymys.

Huomisesta en tiä mitään. Kai samantaista ku tänäänki. 2 ja puoli päivää enää....

Käyttäjä kirjoittanut 17.11.2019 klo 10:28

Voi, kurja. Saloka. Voisit nauttia ympäristön vaihdoksesta, mutta et ole sillä tuulella.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.11.2019 klo 12:53

Pitkä päivä tulee ilmeisesti, ku kello ei o 13 ees. Ei oikee o tekemistä, millä kuluttaa aikaa.

Kauhulla ootan millainen kämppä on, ku likaiset astist jäi.

Käyttäjä kirjoittanut 17.11.2019 klo 14:06

Tiskit odottavat sinua aivan varmasti, ne ei karkaa mihinkään. Yritä nyt rentoutua.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.11.2019 klo 23:58

12 tunnin päästä suunnilleen lähetään. Olen kaikki ruuat syöny, mitä ostin. Mehua on vielä. Omassa kaupungissa menemme kauppaan ennen ku menemme kotiin.

Harmittaa ku ei ole rahaa oikee. Kotona oottaa 50 e sähkölasku. Saan viikolla hiukan rahaa, onneks.

Pitäis jossain vaiheessa tehä taatelikakkuu ja jotain muuta taatelista, semmoisesta kuutiosta. Mulla on niitä 3. Sit tarvis keksii paistonkestävälle vaniljakreemille käyttöö. Miettisin jos pullan sijaan ostan torttulevyjä ja paistonkestävää hilloo ja teen viinereitä.  Joulutorttujakin vois tehä, jos rahaa riittää. Onneks supermarketis saa jotain eurolla, kun telkasta tuli mainos.

Täällä elo on menny ihan ok. Kuuma on ollu niin paljon että tänään ottanu vähän voimille. Mitä nyt +25 ollu koko ajan. Äiti viel lämmittää lisää. Yöt oon jotenki saanu nukuttuu, heräillen koko ajan. Syötyy olen saanu, kun on ollu tarkkaan laskelmat montako leipää illalla voin ottaa ja paljonko maksalaatikkoo. Juominen on vähän jäänyt, mutta nyt illalla join vettä vähän enemmän. Ulkona en o käyny. Äitin kans ei olla taprltu, mikä on ihme. Lapasia olen yrittäny tehä, mut sain molemmat hiukan yli peukkuun asti vaan.

Kauhulla ootan kotiin menoa. Missä kunnossa kukat on, entä kuinka homeessa astiat. Roskat sentään vein, joten ne ei haise.

Huomenna pitää mennä suihkuun kun pääsee kotiin. Mietin vielä, ostanko broilerii kaupasta, vai teenkö riisipuuroa kotona. Kai se selvii sit kaupassa.

Toivon va, ettei pitkänmatkan linja-auto ole niin täynnä että ei mahuta istuu. Tullessa 4 ihmistä istu käytävällä koko 70km matkan.

Mut kai mun on aika sulkee puhelin ja yrittää nukkuu täällä. Aamulla tarvii pakata tavarat.

Hyvää yötä...