Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.06.2024 klo 15:16

Äiti sano puhelimessa tänään et isälle on nostettu epi / kipulääke. Tiedän et epin takii sitä ei o nostettu, va kipulääkkeen takii. EI siinä muuta ku se äijä syö edelleen täyttä panadolia, morfiinia jollakin annoksella ja sit yhtä toistakin lääkettä mikä luokitellaan vissiin ns huumeeksi. Se vetää ihan sairaasti kipulääkkeitä päivässä. Olen tässä miettinyt, et onko tää sit sitä että ootellaan vaan kuinka kauan hänen sydän jaksaa enää lyä. TOsin mitä tahistin sit tekee. Tiedän että isällä on kipuja, paljonki. Mahtaako jaksaa enää tätä kesää loppuun. ainakin jos lääkkeitä tai kipulääkkeitä annetaan enemmän vaan, ni pahalta näyttää.

EIlen ns. sekosin hiuka. Sain jonku jutun ja soitin ekana tytölle ja puhuin ja puhuin. TYttö ei saanut oikee suuvuoroo. Jonkin aikaa pälpätin ja sit kun tyttö jotain sai sanottuu ni hän kuulosti siltä ettei jaksa kuunella enää. Lopetettiin puhelu. SOitin tutulle. Kuulemma pölötin niin paljo että hän istu puhelimen toisessa päässä monttu auki. Yritti miettii missä kohtaa sanois jotain ja jos ehtis sanoo, niin oli aihe vaihtunut jo. AIheet vaihtu lennosta. Kysyin ihan piruuttani tutulta että miettii 2 vko ennen eilistä ja eilistä, mitä eroo niillä on. Tuttu sano et eilen puhuin ku moottoriturpa. Et en vaan pystynyt lopettaa oikee. Onneks iltaa kohen alko helpottaa olo hiukan. Tyttö jo mietti että tuo koiran tänne ja voin sille puhuu, mut sit sanoin et siinä voi käydä niin et koira lähtee pakoon ja haluaa kotiin.

Aamulla meni hermot. Muutenki menin joskus aamulla nukkuu. 8.30 aikoihin heräsin johonki ihmeen remppaääniin. Kuulosti että olisin maannu hammaslääkärissä porattavana tai että korvan juuressa olis ollu inisevä itikka. Sit kerran se ääni lakkas ja alko vasaralla hakkaaminen ja sen jälkeen puolesta tunnista tuntiin taas tota hemmetin ininää. TIetenki ku sain itteni ylös ja hereille, ni se loppui.

Olen tässä kutoillu ja koittanu tappaa aikaa.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 09.06.2024 klo 12:11

Ymmärrän huolen isäsi lääkityksistä, mutta eikö ole parempi että kivut lääkitään pois ja että hänen jäljellä oleva elinaikansa (pidetään peukkuja että se olisi mahdollisimman pitkä) tehdään niin mukavaksi kuin mahdollista?

Jouduin vastikään kokemaan lääkkeellisen kohduntyhjennyksen ja olisin kyllä varmaan soittanut monta kertaa päivystykseen ja anellut että ottaisivat sisään, jos eivät olisi antaneet kotiin opioidi-pohjaista kipulääkekapselia pahimman kivun taittamiseen. (Kaksi sain mutta toista en tarvinnut, pitää käydä palauttamassa apteekkiin ettei jää nurkkiin pyörimään.)

 

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 3 kuukautta sitten. Syy: Lisäys / editointi
Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.06.2024 klo 21:47

soroppi, onhan se kivaa et isä sais kivut pois, mut vissiin toi lääkitys ei vie niitä ees ja kun hänellä on toi että yhtäkkiä voi suoli alkaa vuotaa ihan järkyttävästi. isällä on niin paljon ongelmia että tuntuu että hän kärsii va koko ajan.

 

Isä on hoidossa ja äiti on mökillä. mä kihisen täällä kun kiukuttaa asiat. mikään ei onnistu, mitään ei jaksa. mikään ei kiinnosta ja jne. päätä sattuu, unet melko vähillä, suu ku mikäkin kipupesä, väsyttää, ei va jaksa. jouduin aloittaa mahasuojalääkkeenki taas, ku alko olee liian paha olla. ei voinut vettäkään jua ku tuntu monen monen tunnin päästä et oksentaa. onneks tänään on helpottanut jo.

tutulle puhuin et pitäis varmaan noita sukkia alkaa jatkaa tekee. löysin 20 kpl eri kokoisia varren pätkiä ja kokosin ne pussiin. aloitin yhet jo eteenpäin. yritän va jotenki jaksaa. ei oikee o jaksanu istua ja tehä asioita.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 12.06.2024 klo 11:35

Vaikeaa ettei kaikkia vaivoja voi hoitamalla saada pois. Se on raskasta omaisille varsinkin kun hoito alkaa muuttua saattohoidoksi, ja sitä toivoisi vaan että läheisellä on asiat hyvin.

saloka kirjoitti:
Isä on hoidossa ja äiti on mökillä. mä kihisen täällä kun kiukuttaa asiat. mikään ei onnistu, mitään ei jaksa. mikään ei kiinnosta ja jne. päätä sattuu, unet melko vähillä, suu ku mikäkin kipupesä, väsyttää, ei va jaksa.

💙 oot silti kiva, vaikka kiukuttaa ja väsyttääkin

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.06.2024 klo 11:56

Kiitos Soroppi

vaikeat päivät jatkuvat näköjään. Toivon että parempia tulis, mut en tiä. Päätä sattuu tällä hetkellä aika paljon ja toi remppaääni ei kamalan hyvää tee. Olen herännyt tänään 8 aikaa ja ollu ylhäällä nyt about 4 tuntia jo, kohta. EN yhtään tiä kauanko jaksan olla tässä, ennen ku menen sohvalle koomailee.

Kysyin äitiltä jos kysyy siskoltani et koska hän pääsis viemään mut kauppaan. EN jaksa tytöltä kysyy, kun olen viikon odottanut sitä kun lupas. Annan hänen olla rauhassa nyt ja yrittää selvittää asiat ilman häntä. Hänhän vissiin muuttaa toiselle puolen kaupunkia kohta. EN saa enää sit apua paljon mitenkään. Äiti kyl ehotti jos menisin hänen kans taksilla kauppaan. Sanoin että mieluiten en taho, sillä en halua sanoo, mut oloni ei ole niin hyvä että jaksaisin taksilla sellai mennä. Pelkkä toi siskon kyydissäkin hiukan arveluttaa mennä. Olo on tosiaan aika heikko. Yritän taas keksii jonkun korjausjutun itelleni, että saisin jotenki ees hukan korjattuu asiaa, mut keinot alkavat loppua jo. Kun samalla on tä ihan a juttu taas. Kaikki juominen ja syöminen tekee ihanaa pahaa oloa. Nytki ku join teetä, niin on olo et koko ajan puskee ylös se. Ei ainakaan vähään aikaa siis jua mitään. Mulla on ollu näitä juttuja ennenki, ja ne on onneks menny muutamissa päivissä ohi. Saa nähä kuinka kauan nyt kestää.

3 parii sukkia on tossa pöydällä valmiina. EI ne mitenkään kauniita ole, mut ei mua haittaa. Kuhan lämmittävät jalkoja. Oon mä hukan yrittänyt kattoo ettei ne kamalan oksennuksen näköisiä ole.

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.06.2024 klo 17:25

pääsin eilen vihdoin kauppaan, yli kuukauden siinä meniki että pääsin. Pitäis va jotenki jaksaa noi lihat pussittaa ja noi kaappitavarat laitella kaappiin.

Kävin tossa vanhemmillani. EI oikein hyvin menny reissu. Heti lähties huomasin kun kävelin että hengästyn, mut se meni vaan lievänä. Kotiin kun sitten tulin niin alko matkalla kurkkuu sattuu ja muutenki keuhkoputkeen (?). Pääsin kotiin ja laitoin tavarat kaappiin mitä piti ja menin istuu. Olen tässä aika kauan istuskellut. Kurkku tuntuu edelleen omituisen kipeeltä, mut helpottanut. Ns. keuhkoja sattuu ja keuhkoputkee. ALoin tos hiukan yskiiki välil. Ääniki alkaa rikkoutuu välillä. Et ku on kivaa. Mietin tässä, uskaltaako sitä mitä mennä kohta pakosti hakemaan kaapista suuhun. Et pystynkö esim. nielemään leipää tällä hetkellä. Ja saa nähä kuinka kauan tä mun olo on sit tämmöinen. Onhan tätä tässä jo jonkin aikaa kestänyt. EI kamalasti uskalla liikkua ku tuntuu että pienoinen heikotuski on ja kun olen suorastaan aika loppu, vaikka mieli ei o loppu. Tuuppaa va pää painuu ja silmät menee kii. Ehkä lähen kohta kattoo jotain syömistä ja menen sohvalle maate loppu päiväksi.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.06.2024 klo 16:24

tänään on ollut väsyttävä päivä. TOrkuin tossa sohvalla ja nyt yritän jotenki jaksaa pysyy hereillä. Söin tos pari kaupan hampparia, ku en jaksanu muuta tehä. Illemmalla syön lisää.

EIlen koiruli teki hauskat ja juoksi 4 tahtii mun vanhemmille. Ei suostunut mun luokse tulla. Osas mennä suoraan oven taakse. Ei siis päässy irti.

EIlen siivoilimme äitin kans hiukan.

Ens viikolla alkaa taas täys kaaos ja pitää joka paikkaa revetä. Pitää va muistaa mihin milloinki pitää mennä ja missä olla.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.07.2024 klo 17:14

sisko on leikattu ennen viikonloppua ja ei kuulemma kauhian hyvin ole menny sen jälkeen. TOivotaan että toipuu mahdollisimman pian.

Laitoin tossa tunti sitten ruokaa tulemaan. Koitan kovasti noita perunoita keitellä että ne kypsyis. Tein jauhelihakastiketta myös.

Harmittaa kun mun pitäis tietsikka lähettää huoltoon. Nyt pitää selvitellä miten. Koitin tossa lähettää tytölle ne sähköpostit. EN tiä onnistuuko nekään. Hän saa selvittää niistä miten tä kone lähetetään. Sit saakin miettii miten pärjään ilman konetta. Taitaa tulla aika tylsiä ja pitkiä päiviä. Äitiltä ehkä saisin koneen lainaan, mut se voi olla aika sekaisin se kone. Pitää puhella tytön kanssa.

TYttö ilmoitti just että he ovat saaneet sen asunnon tuolt toiselt puolelt kaupunkii. AIka kivasti olin aika väliinpitämätön häntä kohtaan ja hän ehkä tietää miksi en iloitte asiaa suuremmin. Hän tekee omat päätökset ja mun on hyväksyttävä. Mut en oikee sulata vaan.

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.07.2024 klo 11:57

On ollut hieman säätelyä tässä. Pitäisi revetä miljoonaan paikkaan ja tehä miljoonaa asiaa. Muistaa miljoonaa eri asiaa.

Asensin uuden modeemin koneeseen. Saa nähä miten se vaikuttaa nettiin. Osasin onneks sen asentaa ilman käyttöohjeita, joita ei ole.

Koitin eilen viä omaa konetta huoltoon, mut ei ne liikkeessä ottanut sitä vaikka aspa niin sano. Nyt pitäis valmistajalle laittaa viestiä ja kysyy miten pakkaan ton koneen että se säilyy ehjänä ja mistä saan materiaalit. On niin vaikeaa saada yks halvatun kone huoltoon.

EIlen käytiin muutamas eri kaupassa. Itel alko tulla loppuu kohen niin kovat kivut joka puolelle, että ruokakaupassa oli jo hiukan tuskaa olla. EN sit ostanut sieltä paljoo mitään.

Huomenna pitäis aikaisin nousta ja mennä sinne lääkäriin. Saa nähä miten sekin menee. Ihan uusi sairaala ja voi olla että joudun sinne menee yksin.

Tyttö muuttaa lähi aikoina. Koira tulee mulle siksi aikaa hoitoon. Vanhemmat lähtee mökille, joten jään ihan yksin koiran kanssa sitten. Mä niin toivon että koira ei sitten päätä että hänpä ei tänne jää.

SIsko on vissiin päässy sairaalasta vihdoin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.07.2024 klo 11:30

hiukan on pää sekaisin. Viime yöt menny muutamalla tunnilla va ja yritän sitten päivisin jaksaa. Hiukan nyt alkaa vauhti hidastuu ja haluais vaan mennä vaikka sohvalle maate.

Koiruli tuli hoitoon. Ei kuulemma tule tavaroiden pakkailusta mitään ku neiti haluaa olla koko ajan nilkoissa. Olkoon täällä sitten. Tossa se nyt makaa sohvalle ja vissiin alkaa nukkuu. Teki taas pari hauskaa juttua josta sain hymyn suupieliin.

Kävin siellä lääkärissä. Joudun toimenpiteeseen. mun sisuskaluissa on jotain mitä ei sais vissiin olla ja jotka pitäisi poistaa. Sen jälkeen toivotaan että mun veriarvot alkaisi vihdoin nousta. Jollei niin sit pitää miettii mitä seuraavaksi alkaa tekee. Onneks toimenpide on vaan tunnin kestävä ja ei tarvitse osastoa ym.

Siivoskelin tossa roskia hiukan jo pois ja tiskit laittelin koneeseen ja koneen päälle. Pitää kohta mennä kattoo et menikö se hana päälle. Laitoin keittiön ja olohuoneen ikkunan auki, et ilma hiukan vaihtuis ehkä. Mulla on tos teemuki oottamassa, et voisin jua sen. Ruuaksi on grillitassuja, joten sekin on hoidettu.

Pitäis va keksii miten ajan sais kulumaan. EHkä pitää alkaa youtubee katella.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.07.2024 klo 12:01

on hiukan yksinäistä viettää juhlapäivää. Kaikki on jossain, kukaan ei soita Faces tuntuu et porukka laittaa va pakon edessä onnittelut, eihän ne muutenka mun juttuihin reagoi. Tulee siis aika yksinäistä. Hyvä aika olla ku näytän olevan hiukan sekaisinki vielä. Pitää olla sellai hiukan varovainen mitä tekee, kun voi tulla vahinkoja.

EIlen tein lääkäristäni valituksen. Saa nähä mihin sekin taas johtaa sitten. On mennyt täysin maku tohon tk touhuihin jo.

Kaotin kalenterista et to pitäis mennä jonnekki. Kivaa ku joutuu yksin menee. SOitin kyl kyseiseen paikkaan ja hoitajalle ja kerroin. Kuulemma saan soittaa hänelle jos eksyn ym.

Maanantaina olis labra taas. En oikeastana tiä miksi meen ees sinne. EN ees tiä saanko ikinä niitä vastauksia sitten. Ja vaikka saisin, ni ei niihin ehkä reagoida edes.

Odotan operaatioon. Mulla on ainakin 2 kasvainta, jotka poistetaan. EI ne vissiin kauhian vakavia ole, mut ilmeisesti niiden takii ei veriarvot nouse. AInakin katotaan onko ne syyllisiä.

Yritän vaan tämän päivän jaksaa eteenpäin. Olen niin heikossa ja huonossa kunnossa. Tuntuu sellaiselta känniläisen ololta koko ajan. Ehkä pikku unet vois auttaa, mut ku ei saa nukuttuu. Viime yönnäkin pyörisin va sängyssä koko ajan.

Pitäis kehittää mitä ruokaaki tekis. Mul olis pihvimakkaraa tuolla, mut mitä laitan sen kanssa. Ei yhtään ideaa. EI oikeastaan tee ees mieli mitään syä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.07.2024 klo 12:43

TUli operaatio aika jo nyt. 5.8 olis mentävä. Hiukan pelottaa, sillä kuinka kesällä saa näin äkkiä ajan ja se lääkäri ei pystynyt vakuuttaa mua niin ettei mulla olkapäällä olis mitään miettimistä. Mut menen sinne, jos pystyn ja katon mitä siitä sitten seuraa.

Olen koittanut tota koiran paitaa tai mitä lie tehä. EN oikee oo vakuuttunut mun tekeleestä, mut ehkä auttaa jos sen sitten joskus pukee päälle. Toivon ainakin niin.

Koiruli oli taas näyttänyt ja yllättänyt. Olivat nuoret hakenee vanhemmat mökiltä niin koiruli oli päättänyt mennä taatan syliin ja nukahtaa siihen ja oli siinä koko matkan. Hän on alkanut taatan kanssa sellai olee. Ottaa tosi paljon huomioon taatan ja sen ettei hän kye kaikkeen ja tarvii apua ja tilaa. AIka ihmeellistä tollaselle edhd koiralta. Kun taata kävi tai vietiin vessaan niin hän kävi aina välillä kattomassa et kaikki oli ok. EIkä lähtenyt eteisestä oikee pois.

Oli koira ja siskon kissakin kuulemma tavannut. Olivat vissiin kattoneet vaan toisii. SIinä on ihmeellinen pari. Kun toinen lähtee niin toinen jää ihmettelee mihin se on mennyt. EIvät käy toisten kimppuun, mut eivät ole sydän ystäviäkään. Kissa on oppinut että hän voi mennä pöydän päälle tai kiipeilypuuhun ja sieltä tutkailla koiraa. Niillä on muutama vuosi vissiin ikäeroa. TÄ kissa ei oikee ole ikinä hyväksynyt mitään eläintä lähelle. TÄmän koiran ilmeisesti hyväksyy.

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.07.2024 klo 12:19

tos siivoskelin hiukan taas. EN mä kauan jaksanut, mut kumminki sain astiat koneeseen ja pesuun. Nyt omanlainen jännitys on, kun on ihan uutta mulle olevaa tablettia koneessa. Minkälainen lopputulos sitten on ja jne.

Huomen aamulla olis se labra. Pitää vissiin vaatteet koittaa tänään jo katella ja kaikki muutki.

Koirulin puku on meilkein valmis jo. Pitäis kattoo koska pyytää tytöltä et koiruli tulee kattoo, sopiiko se ees hänelle tai hukkuuko siihen. Miettisin eilen että jos tolla ohjeella tulee suht järkevä puku sille, mulla on tuolla langat jo valmiina kun pitäis tehä toinenki puku missä on heijastinlankaa. Vois tehä tolla ohjeella. Onneks se on paksumpaa lankaa mitä tässä nykyisessä puvussa ja ei tarvii ohjeen ulkopuolelta paljoo miettii miten soveltaa ohjetta. Mut saa nyt nähä sitten loppujen lopuksi.

Noita pulloja ja tölkkejäki on aika paljon kerääntynyt. Pitäis saada tytön hakemaan ne ja viemään kauppaan. Ehkä se sit pikku hiljaa alkaa.

Katon tässä koko ajan, tuleeko äiti tänne yllärikäynnille, eli yhtäkkiä on oven takana. Hän on saanut hiukan vihjaisua kämpän kunnosta. EN mä sitä tänne haluu.

Mut joo, kaipa mä tässä katon mitäpä sitä seuraavaks tekis. ALkaisko laittaa videoo päälle ja kutoo vai mitä.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 23.07.2024 klo 08:10

Pitkästä aikaa täällä... Ihanaa lukea miten koiruli on ottanut taatan osaksi laumaa 🤗 Toivottavasti kasvainten poisto onnistuisi hyvin, ja se auttaisi veriarvoihin ja huteraan oloon 🙏 Ja uniongelmiin toivon helpotusta myös, toivottavasti saat nukuttua edes päivällä jos öisin ei onnistu.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 30.07.2024 klo 12:29

Mitä kuuluu saloka? Miten meni labrareissu, ja kävikö äiti yllärivierailulla?

Toinen meidän (ikuisuus-)vieraista on tänään kipeänä, kumppani kirjoitti liitutaululle ihan lääkärin ja hätänumeron siltä varalta että tulee tarvetta sillä aikaa kun ollaan molemmat töissä. Luultavasti vain vilustumista ja stressiä (yski kovasti eilen illalla ja taisi jatkaa sitä läpi yön, ja läheisellä on pahoja terveyshuolia), mutta kun keuhkot ei koko ikänsä tupakoineella ole kovin hyvässä kunnossa niin hengitystie-ongelmat saattaa moninkertaistua.